Poliisi etsii Karfin perhettä
-
Transitkuski
- Armas Tammelin
Re: Poliisi etsii Karfin perhettä
Lisää viinaa bolagettrsta ja Ville Väkeväistä turphaan mue sanoo Karf jargoonit tuloon rottakolosta ulos
- Vasikkahattu
- Frank Drebin
Totta tuokin. Minä pidin koko valitusrumbaa lähtökohtaisesti täysin ajan haaskaamisena, eikä valituksilla ollut pienintäkään mahdollisuutta menestyä. Että en ihmettele jos maksajalle asiasta olisi mielipahaa tullut. Ja nythän se tie on kuljettu loppuun eikä Karfeilla ole kuin piilottelu vaihtoehto jäljellä, niin miksi olisivatkaan ollut yhteydessä. Eli päätökseen pysyä piilossa jatkossakin on luultavasti turha odottaa muutosta.dead_calm kirjoitti: La Tammi 24, 2026 3:21 pm Tämähän tukisi taas ksj001:n kertomaa monelta osin. Myöskään oikeusapukulujen yli menevien asianajokulujen todellinen maksaja ei ole ollut hänen mukaansa Sankamon toimintaan tyytyväinen.
Sankamollehan se oli vain helppoa rahaa, niin miksi ei olisi tehnyt sitä.
"Poliisilla oli viimeisin etsintäoperaatio perheen löytämiseksi Suomessa viime vuoden puolella."dead_calm kirjoitti: La Tammi 24, 2026 3:21 pm Minusta mielenkiintoista on myös tuo, että joku tulokseton etsintä olisi tehty "loppuvuodesta" ja ilmeisesti Suomen puolella. Eli 28.11. jälkeen, kun Rauma on viimeksi suvainnut keissiä kommentoida, on kuitenkin joku varteenotettava vihje saatu. Voisikohan etsintä liittyä tuohon vauva.fi:n poistetussa ketjussa puhuttaneeseen ja täälläkin transitmiehen kelloja soittaneeseen Kiviniemeen? Tai jos tosiaan vanhin tytär liikkuu itsenäisesti, häneen?
Eli mun ymmärtääkseni ei suoraan ollut loppuvuodesta ole ollut puhetta. Rauman 28.11 kommentissakaan ei mainittu etsinnöistä suoraan mitään. Uskoisin, että päättelysi on kuitenkin oikea ja se on tapahtunut joskus about joulukuun aikana. Mutta pienin varauksin saattaa olla jotain toimittajien tulkintojakin, kunnon hieman epämääräistä. Periaatteessa voi olla maininta jostain vanhemmasta etsinnästäkin.
-
Transitkuski
- Armas Tammelin
Karffit perkeleet jatkaa pakoaan
Ville Väkeväisen jättikyrpä tanssii lambaadaa
27 seentiinnvoimalla panhee karoliinaaaa
Minä juon viinaaaa
Perkeleen Väkeväiseen kotitalo näkkyyy ikkuunaastaaa.
Torniossa, perkeleen Karffit on täällä päin.
Kohta boolagettiin hakemasan lissään viinaa
Lyöhään Väkeväiseen Villeäö turpaan
Ville Väkeväisen jättikyrpä tanssii lambaadaa
27 seentiinnvoimalla panhee karoliinaaaa
Minä juon viinaaaa
Perkeleen Väkeväiseen kotitalo näkkyyy ikkuunaastaaa.
Torniossa, perkeleen Karffit on täällä päin.
Kohta boolagettiin hakemasan lissään viinaa
Lyöhään Väkeväiseen Villeäö turpaan
Ei vissiin ole hirveämmin edistynyt tää
Nyt mä vittu kävelen täällä rannalla yksinäni.
Saisivat kyl jo löytyä.... Lapsista päästään mitenkään terveitä tule noiden vanhempien kanssa piileskellessä.
Oli taas niin sekava selitys että pelkkä kuseminen kenkäkaappiin ei riittänyt. Täytyi vääntää paskatkin.
- jukuripää
- Axel Foley
Karf-jahti saisi luvan päättyä jo. Aivan turhaa touhua.
Kaikki eiliset ovat menetettyjä päiviä.
-
nakkenakuttaa
- Susikoski
Oliskohan supon linjaus kotikoulun lopettamisesta liittyväinen tähän keissiin? Paavolainenkin jo kommentoinut kotikouluasiaa maikkarilla.
Mulle tulee mieleen se Turpinin perheen keissi. Toivottavasti tässä tapauksessa ei ole kyse niin pimahtaneista vanhemmista.
Well behaved women rarely make history.
https://www.hs.fi/suomi/art-2000011871036.html
"Joku auttaa kadonnutta Karfin perhettä ”erittäin todennäköisesti”, epäilee poliisi"
Melkoinen sherlock poliisina. Itse artikkelissa ei mitään uutta, ovat kateissa ja kukaan ei tiedä missä.
"Joku auttaa kadonnutta Karfin perhettä ”erittäin todennäköisesti”, epäilee poliisi"
Melkoinen sherlock poliisina. Itse artikkelissa ei mitään uutta, ovat kateissa ja kukaan ei tiedä missä.
Nyt mä vittu kävelen täällä rannalla yksinäni.
No, sitten kun nuorinkin lapsista täyttää 18, niin viimeinenkin rikosasia raukeaa. Tai ainakin lähivuosina sen jälkeen. Siihen asti ovat takuuvarmasti hyvässä piilossa.Pesukarhu kirjoitti: Ti Maalis 17, 2026 6:44 pm https://www.hs.fi/suomi/art-2000011871036.html
Entäs se pakomatkalla syntynyt lapsi, jota ei virallisesti ole olemassa? Ei sotua ei mitään. Tuleeko siitä vanhemmille mitään seuraamuksia?hhdg kirjoitti: Ti Maalis 17, 2026 7:20 pmNo, sitten kun nuorinkin lapsista täyttää 18, niin viimeinenkin rikosasia raukeaa. Tai ainakin lähivuosina sen jälkeen. Siihen asti ovat takuuvarmasti hyvässä piilossa.Pesukarhu kirjoitti: Ti Maalis 17, 2026 6:44 pm https://www.hs.fi/suomi/art-2000011871036.html
En ole lakimies, mutta jos kerran häntä ei virallisesti ole olemassakaan, niin voiko häneen kohdistaa mitään juridista... luulen, että perhe on ulkomailla. Kreikka on hyvä paikka tällaisille keisseille, esimerkiksi.Strutter kirjoitti: Ti Maalis 17, 2026 11:01 pmEntäs se pakomatkalla syntynyt lapsi, jota ei virallisesti ole olemassa? Ei sotua ei mitään. Tuleeko siitä vanhemmille mitään seuraamuksia?hhdg kirjoitti: Ti Maalis 17, 2026 7:20 pmNo, sitten kun nuorinkin lapsista täyttää 18, niin viimeinenkin rikosasia raukeaa. Tai ainakin lähivuosina sen jälkeen. Siihen asti ovat takuuvarmasti hyvässä piilossa.Pesukarhu kirjoitti: Ti Maalis 17, 2026 6:44 pm https://www.hs.fi/suomi/art-2000011871036.html
- Vasikkahattu
- Frank Drebin
Ei ihan lähivuosina sen jälkeen. Esimerkiksi törkeän pahoinpitelyn vanhenemisaika on 20 vuotta. Jatkuvissa rikoksissa se vanheneminen alkaa teon päättyessä. Siinä vaiheessa vanhin lapsista lähentelee neljääkymmentä. Mahdollisesti kymmenellä omalla jälkeläisellä varustettuna.hhdg kirjoitti: Ti Maalis 17, 2026 7:20 pm No, sitten kun nuorinkin lapsista täyttää 18, niin viimeinenkin rikosasia raukeaa. Tai ainakin lähivuosina sen jälkeen. Siihen asti ovat takuuvarmasti hyvässä piilossa.
Kyllä taitaa ihmisoikeudet koskea ihan jokaista ihmistä, huolimatta siitä onko hänen syntymänsä virallisesti rekisteröity vai ei. Lastahan ei syytetä mistään vaan vanhempia kaltoinkohtelusta. Mutta myös rekisteröimättömienkin on noudatettava paikallisia lakeja.hhdg kirjoitti: Ti Maalis 17, 2026 11:24 pm En ole lakimies, mutta jos kerran häntä ei virallisesti ole olemassakaan, niin voiko häneen kohdistaa mitään juridista...
Perheessä on neljä poikaa. Heistä ensimmäinen on tulossa kutsuntaikään vuoden sisällä. Mikäli pojat eivät ilmesty ajallaan kutsuntoihin, heidät etsintäkuulutetaan omien toimien (tai toimimattomuuden) perusteella.hhdg kirjoitti: Ti Maalis 17, 2026 7:20 pm No, sitten kun nuorinkin lapsista täyttää 18, niin viimeinenkin rikosasia raukeaa. Tai ainakin lähivuosina sen jälkeen. Siihen asti ovat takuuvarmasti hyvässä piilossa.
Mutta en usko löytymisessä aivan näin kauaa menevän. Nuorimpien, tuolloin alle 12-vuotiaiden lasten virallisesta huostaanotosta tulee tänään kuluneeksi 2 vuotta. Kaappauksen suunnittelussa alkuvaiheessa mukana olleiden mahdolliset rikokset alkavat vanheta. Tämä tuonee lähiviikkoina poliisille uusia vihjeitä, toivottavasti myös sellaisia, jotka auttavat perheen löytämisessä.
Ensi viikonloppuna pidetään myös paitsi täällä myös vauva.fi:n poistuneessa keskustelussa usealta taholta piilottelun pääorganisaattorina pidetyn LYRS:in yhteyspäivät ja vuosikokous, jossa valitaan uusi johtajisto. Suurta kuohuntaa en odota, mutta olisikohan niin, että nykyinen puheenjohtaja vetäytyy tehtävistä esim. perhesyihin vedoten? Mielenkiintoisesti paikka on muuttunut Kalajoelta Himangalle "päällekkäisyyksiin" vedoten, vaikka Kalajoella on somen perusteella yleisesti ollut hyvin tilaa LYRS:in tapahtumille.
"The truth is, these are not very bright guys, and things got out of hand."
Jack Bauer olisi löytänyt jo.