Kumisilmä

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Kyöpeli, Kilomies

Kumisilmä
Rico Tubbs
Viesti:

Re: Kumisilmä

Viesti Kirjoittaja Kumisilmä »

joo ei tullu voittoa vedän ranteet auki sit tikkaan ne kiinni ja meen nukkumaan vittu :cry: :cry:
Antifa Free Palestina
Huutaja Jaana
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Huutaja Jaana »

Itse kärsin masennuksesta ja silloin kun siellä kuopassa ollaan ei kyllä tosiaan kiinnosta lukea/kirjoittaa tänne.
punch kirjoitti: Su Heinä 20, 2025 2:44 am Tällaisella foorumilla te ihmiset kirjoittelette.
Kumisilmä
Rico Tubbs
Viesti:

Huutaja Jaana kirjoitti: Ke Maalis 18, 2026 1:43 am Itse kärsin masennuksesta ja silloin kun siellä kuopassa ollaan ei kyllä tosiaan kiinnosta lukea/kirjoittaa tänne.
sama siksi oon yleensä kaks viikkoa kokonaan poissa netistä.
ei tullu masennus kuoppaa olin onneks väärässä.
Antifa Free Palestina
Bird
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Bird »

Orge Gerwell kirjoitti: Ti Maalis 17, 2026 5:58 pm En ole sun kanssa just mistään samaa mieltä, mutta miksi pitäisikään? Eri mieltä saa ja pitääkin olla, kunhan sen hoitaa tyylillä. Eikä vittuilemalla.

Eli yritä jaksaa, vaikka tiedän kyllä, että ihan helppoa se ei aina ole.
Olin juuri aikeissa avautua joidenkin vastenmielisistä kommenteista tässä ketjussa, mutta Orge hoitikin asian jo. Tyylillä. ❤️
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
Bird
Axel Foley

Kumisilmä kirjoitti: Ti Maalis 17, 2026 6:43 pm
Ross Sullivan kirjoitti: Ti Maalis 17, 2026 6:34 pm Aloita omaelämäkerran kirjoittaminen. Siitä saat merkitystä elämääsi ja järkevää luovaa tekemistä itsellesi.

Työnimi voisi olla: Syntynyt punikiksi (kuten asian itse ilmaisit).
mul on tällä hetkellä kolmelta eri taholta pyyntö tehdä joko haastattelu tai pidempi juttu musta.
piffillä oli jo julkaisija ja rahoituskin mun kirjaa varten olemassa mut en luottanut Jussi Jaloseen joka oli lupautunut kirjoittajaksi,ni kieltäydyin koko paskasta.
mua on pyydetty mm maikkarille kytän kanssa keskustelee käyttöhuoneista jne...mut en mä tiedä.
toki pidän huomiosta ja olishan noita pilke silmäkulmassa tarinoita vaikka kuinka ku oon 50+ vuotta ADHD auktoriteetti vastaisena säätänyt menee :P

toi Junes Lokan kanssa sovittu yhteinen video poliisista kiinnostaa ehkä eniten.lupauduin Tiina Wiikin ja Junesin streamille sillon kumisilmä tapahtumien aikaan mut piffillä selittivät että ne käyttää mua hyväkseen ku oon niin tyhmä ni kieltäydyin sit siitäkin mikä vituttaa vieläkin.

Yle jos kysyis johonkin ni saattaisin jopa suostua.
Kannatan Rossin ehdotusta omaelämäkerran kirjoittamisesta!
Kannatan myös kaiken hyödyn irtiottamista noista muista mahdollisuuksistasi, jos se vielä on jonkun kohdalla mahdollista. Anna mennä vaan..

Laittele meille sitten linkkiä tuosta poliisia koskevasta yhteisvideosta Lokan kanssa. Eihän tässä malta melkein odottaa. :D
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
Orge Gerwell
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja Orge Gerwell »

Bird kirjoitti: Ke Maalis 18, 2026 11:48 am Olin juuri aikeissa avautua joidenkin vastenmielisistä kommenteista tässä ketjussa, mutta Orge hoitikin asian jo. Tyylillä. ❤️
Kiitos vaan.

Joo kyllä mielenterveysasiat on ihan fiksua jättää asiattoman revittelyn ulkopuolelle.
Kumisilmä
Rico Tubbs
Viesti:

Bird kirjoitti: Ke Maalis 18, 2026 11:52 am
Kumisilmä kirjoitti: Ti Maalis 17, 2026 6:43 pm
Ross Sullivan kirjoitti: Ti Maalis 17, 2026 6:34 pm Aloita omaelämäkerran kirjoittaminen. Siitä saat merkitystä elämääsi ja järkevää luovaa tekemistä itsellesi.

Työnimi voisi olla: Syntynyt punikiksi (kuten asian itse ilmaisit).
mul on tällä hetkellä kolmelta eri taholta pyyntö tehdä joko haastattelu tai pidempi juttu musta.
piffillä oli jo julkaisija ja rahoituskin mun kirjaa varten olemassa mut en luottanut Jussi Jaloseen joka oli lupautunut kirjoittajaksi,ni kieltäydyin koko paskasta.
mua on pyydetty mm maikkarille kytän kanssa keskustelee käyttöhuoneista jne...mut en mä tiedä.
toki pidän huomiosta ja olishan noita pilke silmäkulmassa tarinoita vaikka kuinka ku oon 50+ vuotta ADHD auktoriteetti vastaisena säätänyt menee :P

toi Junes Lokan kanssa sovittu yhteinen video poliisista kiinnostaa ehkä eniten.lupauduin Tiina Wiikin ja Junesin streamille sillon kumisilmä tapahtumien aikaan mut piffillä selittivät että ne käyttää mua hyväkseen ku oon niin tyhmä ni kieltäydyin sit siitäkin mikä vituttaa vieläkin.

Yle jos kysyis johonkin ni saattaisin jopa suostua.
Kannatan Rossin ehdotusta omaelämäkerran kirjoittamisesta!
Kannatan myös kaiken hyödyn irtiottamista noista muista mahdollisuuksistasi, jos se vielä on jonkun kohdalla mahdollista. Anna mennä vaan..

Laittele meille sitten linkkiä tuosta poliisia koskevasta yhteisvideosta Lokan kanssa. Eihän tässä malta melkein odottaa. :D
:P
Antifa Free Palestina
Bird
Axel Foley

Huutaja Jaana kirjoitti: Ke Maalis 18, 2026 1:43 am Itse kärsin masennuksesta ja silloin kun siellä kuopassa ollaan ei kyllä tosiaan kiinnosta lukea/kirjoittaa tänne.
Harmillista, että säkin kärsit masennuksesta.

Omasta mielestäni on kuitenkin tärkeää muistaa, että masennuskin voi näyttäytyä eri ihmisillä eri tavalla. Sukupuoleen katsomatta. Miehillä on yleensäkin ottaen "toiminnallisempia" tapoja tunteiden säätelyssä. Toki joillain miehilläkin se kuoppa on vetäytymistä ja passivoitumista.
Jotkuthan kokee masennusta ja ahdistusta, myös voimakasta, ja on silti hyvinkin toimintakykyisiä. Ei nämäkään aina näy päällepäin.
Huutaja Jaana
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Huutaja Jaana »

Bird kirjoitti: Ke Maalis 18, 2026 4:45 pm Harmillista, että säkin kärsit masennuksesta.
No ei kai terve ihminen täällä käy.
punch kirjoitti: Su Heinä 20, 2025 2:44 am Tällaisella foorumilla te ihmiset kirjoittelette.
Kumisilmä
Rico Tubbs
Viesti:

Bird kirjoitti: Ke Maalis 18, 2026 4:45 pm
Harmillista, että säkin kärsit masennuksesta.

Omasta mielestäni on kuitenkin tärkeää muistaa, että masennuskin voi näyttäytyä eri ihmisillä eri tavalla. Sukupuoleen katsomatta. Miehillä on yleensäkin ottaen "toiminnallisempia" tapoja tunteiden säätelyssä. Toki joillain miehilläkin se kuoppa on vetäytymistä ja passivoitumista.
Jotkuthan kokee masennusta ja ahdistusta, myös voimakasta, ja on silti hyvinkin toimintakykyisiä. Ei nämäkään aina näy päällepäin.
mä pääsin nettiin vasta 2010 ekaa kertaa ja törmäsin facebookissa ryhmään nimeltä masennus on sairaus.
en ollut sitä ennen puhunut masennuksesta joka todettiin mulla ekaa kertaa 1992 ni oikestaan ku sossussa ja työkkärissä.
tutustuin ryhmään ja huomasin että puhuminen helpottaa itseäni ja lisäksi mun puheet helpottaa myös muita.
koska oon avoin esim päihteistä ni monet alko privaamaan mulle, lukuisat yöt istuin privaamassa ihmisten kanssa joilla vaikeeta ja sain itse myös vastaavaa tukea.yksi ihana nainen oli jopa tulossa taksilla yöllä mun tueksi ku olin piristä psykoosissa(kuoli syöpään vuoden sisällä tosta) mun kuolio käsi kuvat yhden äidin mukaan sai tyttären lopettamaan piri kokeilut.pisti mulle pari vuotta sit kuvia tyttärestään ja tyttären tyttärestä.toi sai kyyneleet silmiin.

2013 ku käsi meni kuolioon ja pääsin kotiin sairaalasta jossa olin kolme viikkoa joista viikon teholla ni julkaisin mun kädestä kuvan siinä ryhmässä itseinhosta ja osoituksena ettei huumeet oo ok.se kuva oli kuitenkin niin raju että ihmiset järkytty ja kuva poistettiin mistä suutuin ja lähdin ryhmästä.samana päivänä sain privan jossa yksi ryhmäläinen sano että oli oikein et julkasin kuvan.
25 päivää myöhemmin ensitreffit mun luona.4 kuukautta myöhemmin muutin vantaalle sen ja sen muksun luokse ja olin 7 vuotta parisuhteessa sekä täysin kuivilla.

yhteenvetona siis puhuminen avoin sellainen on todella tärkeetä mt-ongelmissa ja suosittelen sitä vahvasti kaikille.
Antifa Free Palestina
Bird
Axel Foley

Huutaja Jaana kirjoitti: Ke Maalis 18, 2026 4:58 pm
Bird kirjoitti: Ke Maalis 18, 2026 4:45 pm Harmillista, että säkin kärsit masennuksesta.
No ei kai terve ihminen täällä käy.
:D tajuan miks myös näin voisi ajatella.
Bird
Axel Foley

Kumisilmä kirjoitti: Ke Maalis 18, 2026 5:02 pm mä pääsin nettiin vasta 2010 ekaa kertaa ja törmäsin facebookissa ryhmään nimeltä masennus on sairaus.
en ollut sitä ennen puhunut masennuksesta joka todettiin mulla ekaa kertaa 1992 ni oikestaan ku sossussa ja työkkärissä.
tutustuin ryhmään ja huomasin että puhuminen helpottaa itseäni ja lisäksi mun puheet helpottaa myös muita.
koska oon avoin esim päihteistä ni monet alko privaamaan mulle, lukuisat yöt istuin privaamassa ihmisten kanssa joilla vaikeeta ja sain itse myös vastaavaa tukea.yksi ihana nainen oli jopa tulossa taksilla yöllä mun tueksi ku olin piristä psykoosissa(kuoli syöpään vuoden sisällä tosta) mun kuolio käsi kuvat yhden äidin mukaan sai tyttären lopettamaan piri kokeilut.pisti mulle pari vuotta sit kuvia tyttärestään ja tyttären tyttärestä.toi sai kyyneleet silmiin.

2013 ku käsi meni kuolioon ja pääsin kotiin sairaalasta jossa olin kolme viikkoa joista viikon teholla ni julkaisin mun kädestä kuvan siinä ryhmässä itseinhosta ja osoituksena ettei huumeet oo ok.se kuva oli kuitenkin niin raju että ihmiset järkytty ja kuva poistettiin mistä suutuin ja lähdin ryhmästä.samana päivänä sain privan jossa yksi ryhmäläinen sano että oli oikein et julkasin kuvan.
25 päivää myöhemmin ensitreffit mun luona.4 kuukautta myöhemmin muutin vantaalle sen ja sen muksun luokse ja olin 7 vuotta parisuhteessa sekä täysin kuivilla.

yhteenvetona siis puhuminen avoin sellainen on todella tärkeetä mt-ongelmissa ja suosittelen sitä vahvasti kaikille.
Ei hlvetti, kirjoitin pitkähkön vastauksen, mutta se hävis kuin tuhka tuuleen, kun minfolla pykii taas joku. 😑

Pääpointit siitä:
- somessa on ristiriitaista toi, että tutkitustikin sillä on haittoja kaiken ikäisille, mutta sitten taas toisaalta se on ihan korvaamaton mahdollisuus vertaistuelle
- ihana juttu toi, että tapasit jonkun erityisenkin sitä kautta
- en ihmettele, että oot pystynyt antamaan vertaistukea monille
- vaikkei mekään kaikesta ehkä ihan samaa mieltä olla, niin oon huomannut sun kirjoituksista tärkeitä ajatuksia ja pointteja, joita kannattaakin jakaa
- vertaistukea ei koskaan voi korvata pelkällä ammattilaisen tekemällä työllä. Ehkä parasta juuri toi, että sen lisäksi, että autat tosi paljon muita, saat itsekin siitä jotain
- en toki ole nähnyt kuvaa kuoliostasi, mutta kyllä mäkin ajattelen, että senkin tuominen ihmisten nähtäville on tärkeää. Ja tossahan sä kuvasit jo perustelutkin sille. Harmi vaan, että kaikki ei kestä tai halua nähdä todellisuutta.

Mitähän vielä oli.. No tässä ehkä tärkeimmät.
Kumisilmä
Rico Tubbs
Viesti:

kiitti Bird :oops:

tässä tää kuva se on julkinen ollu jo 13 vuotta.

vedin siis nykyistä peukkua suoneen niin ku muutkin teki 2013 se oli täysin puhdasta ja siten myös äärettömän vahvaa ja vaarallista.
tää kuolio muuntohuume oli kuitenkin jatkettua paskaa ja mulla pitkä ehkä 10 päivän käyttö takana ku piikitin tokkurassa tohon käden taipeeseen.putosin heti ja heräsin parin päivän kuluttua.olin nukkunut käden päällä joten se oli turvonnut ja kipeä.
siirryin sohvalle nukkumaan ja kun kipu nousi astettain otin buranaa ne kuitenkin loppu eikä rahaa yhtään niinpä jouduin kirkkonummen terkkarista lähtee pyytämään reseptiä buranalle että saan ne maksarilla ulos apteekista.
se lääkäri pakotti kuvauksiin ja sanoi että kuolen jos en lähde jorviin.mä kieltäydyin ku tiesin kokemuksesta ettei ne mua auta.

käsi oli mun reiden kokoinen ja 6 vuorokautta oli nyt piikityksestä kulunut aikaa.oli vaikea kantaa sitä kättä se paino aivan saatanan paljon.lopulta suostuin mut en saanut kissavahtia kunnes äiti lopulta suostu ja lähdin jorviin.
12 tuntia istuin käteni kanssa odottamassa siinä oli välissä yritetty punkreetata mikään neula ei läpäissy kivikovaa kättä.oli otettu testejä jne...
lopulta tuli hoitaja antaa kipupiikin pakaraan ja sanoi et tuu huomenna uudestaan jos kipu jatkuu.
ne siis lähetti mut kuolemaan tietoisesti kotiin :| olin jo reppu selässä lähdössä ku mut ekana tavannut nuori mieslääkäri tuli vanhemman naisen kanssa lähes juosten mun luo se oli ylilääkäri joka vastas kaikesta siinä.se hipas mun kättä ja sano hätäleikkaus heti.

olin muutamassa minuutissa leikkauksessa ja sit teholla.kuume oli 41 ja ylilääkärin ja leikkaavan kirurgin mielestä tunnista parista kiinni ku kuolema olis tullu.
noh teholta mut siirrettiin kirurgia kerrokselle olin edelleen 40+ kuumeessa hätäleikkaus pelasti hengen mut kuolio läheni kainaloa.osaston hoitajien pomo kähis mun korvaan että yksikin virhe pienikin häiriö ni heittää mut itse pihalle(pyysi myöhemmin anteeks ja syötti mulle mun herkkua mehujäätä yöt läpeensä.) mikään antibiootti tai vastaava ei tehonnut olin tullut immuuniksi lähes kun ysärin alusta mun mätiviä hampaita antibiooteilla hoidettu.lopulta se sairaalan ylin kirurgi tuli ja sano että vika yritys.piirsi tussilla 10 senttiä kainalosta viivan ja selitti et tässä katkastaan ni saadaan kunnon proteesi siihen tynkään kiinni.työnsivät kaikki mitä voi mun suoneen ja 03.00 kuolio pysähty 06.00 olis lähteny amputaatio käyntiin.

nyt sit leikkaukseen missä mätivät lihat ja jänteet pois.ku heräsin mun käden sisään olis mahtunut koripallo helposti hirvittävä sairaan kamala avoin käsi.kireät jänteet näky ku viulunkielet meinasin seota.itsemurha vahti tarkkaili mua pari vuorokautta.opiskelijoita ympäri suomen tuli kuvaamaan ja tutustumaan mun käteen.hirvee härdelli.
kolme päivää ni hoitaja pakotti mut suihkuun itse pesemään sitä kättä se vahti vieressä.se oli empaattinen ja selitti että sun on pakko elää sen kanssa jne... kyyneleet silmissä oksennus suussa aloin tutustua uuteen lakuun.

sit kun turvotus oli lopulta pois ni höyläsivät reidestä ja perseestä ihoa ja tekivät ihonsiirron siihen käteen.
vuoden kuntoutus ei saanu ku max 5 kiloa nostaa eikä auringon valoa saada yhtään se iho.

kuva on ihonsiirron jälkeen ehkä viikko siitä kun lopulta kotiuduin.parantumista hidasti että unohtivat yhden rautaniitin tohon taipeeseen eikä uskoneet ku sanoin et metallin maku suussa.se löyty sit terkkarissa masalassa.

eka kuva siis 2013 ja toka kuva nyt just.

Kuva

Kuva
Antifa Free Palestina
Yrjö Yrjönpoika
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Yrjö Yrjönpoika »

Bird kirjoitti: Ke Maalis 18, 2026 5:59 pm
Ei hlvetti, kirjoitin pitkähkön vastauksen, mutta se hävis kuin tuhka tuuleen, kun minfolla pykii taas joku. 😑
- Tarkistitko, menikö kommenttisi perille ketjuun aivan alunpitäen?

Toisinaan voi käydä niin, että sillä aikaa kun kommenttia kirjoittaa, onkin joku toinen jo vastannut samaan ketjuun omalla viestillä ja kun itse klikkaa "Lähetä", niin algoritmi kertoo (pirun pienellä tekstillä), että ketjuun on vastattu ennen viestiäsi, että "Haluatko tarkistaa sen ennen kuin jatkat", eikä lähetä kommenttiasi ennen kuin klikkaat "Lähetä" uudemman kerran.

Jos et huomaa algoritmin temppuilua ja vain poistut ilman tuota varmistusta, menee viestisi bittiavaruuteen, eikä sinne tarkoittamaasi ketjuun.

Että näin.
X X X X X
Kumisilmä
Rico Tubbs
Viesti:

Yrjö Yrjönpoika kirjoitti: Ke Maalis 18, 2026 8:13 pm
Bird kirjoitti: Ke Maalis 18, 2026 5:59 pm
- Tarkistitko, menikö kommenttisi perille ketjuun aivan alunpitäen?

Toisinaan voi käydä niin, että sillä aikaa kun kommenttia kirjoittaa, onkin joku toinen jo vastannut samaan ketjuun omalla viestillä ja kun itse klikkaa "Lähetä", niin algoritmi kertoo (pirun pienellä tekstillä), että ketjuun on vastattu ennen viestiäsi, että "Haluatko tarkistaa sen ennen kuin jatkat", eikä lähetä kommenttiasi ennen kuin klikkaat "Lähetä" uudemman kerran.

Jos et huomaa algoritmin temppuilua ja vain poistut ilman tuota varmistusta, menee viestisi bittiavaruuteen, eikä sinne tarkoittamaasi ketjuun.

Että näin.
mulla ainakin tommonen bottitarkastus tulee väliin jatkuvasti täällä.
Antifa Free Palestina
Vastaa Viestiin