Poliisi epäilee äitiä vastasyntyneen lapsen henkirikoksesta 17.10.2025
Re: Poliisi epäilee äitiä vastasyntyneen lapsen henkirikoksesta 17.10.2025
Miettikää itse tilannetta jossa meette käymään vessassa ja siellä odottaakin puoliso juuri vauvan synnyttäneenä eikä teillä oo ollut hajuakaan koko vauvasta. Vauva pöntössä on näky minkä näette ensimmäisenä. Shokki se on ensimmäinen mikä tulee, voi olla että Tinka on estellyt isää ottamasta vauvaa sieltä pois. Itse mietin että miten isä on juuri syntymän hetkellä osannut mennä vessaan, jossain oli että vauva olisi syntynyt 21.30, olisikohan tuo 6min katsottu siitä?
-
Huutaja Jaana
- Horatio Caine
"Ou jee olen vähän Tinka, pidän vauvaa 6 minuuttia vessanpöntössä, ja oon niin tyhmä etten tajua että sille voi käydä jotain koska enhän mä ole vielä edes valmis lähihoitaja. Sen lisäksi olen 19 vuotiaana vielä syyntakeeton lapsi vaikka dokaankin joka päivä."
Onkohan se yrittänyt vetää sitä vauvaa alas oöntöstä niin kuin paskapökälettä?
Tosiaan NAISET, LOPETTAKAA LASTEN TAPPAMINEN!!! Mites tuollainen slogani/kansanliike lähtisi lentoon...?
Tosiaan NAISET, LOPETTAKAA LASTEN TAPPAMINEN!!! Mites tuollainen slogani/kansanliike lähtisi lentoon...?
-
Huutaja Jaana
- Horatio Caine
Voiphan tuo olla että synnytys on sattunut ja Tinka huutanut kivusta.Nml84 kirjoitti: Ke Maalis 18, 2026 4:41 pm Itse mietin että miten isä on juuri syntymän hetkellä osannut mennä vessaan, jossain oli että vauva olisi syntynyt 21.30, olisikohan tuo 6min katsottu siitä?
Palaan tähän tuoreeltaan uutisoituun tietoon pesukoneesta, joka alkuun käännettiin jopa vauvan linkoamiseen koneessa.Huutaja Jaana kirjoitti: Ke Maalis 18, 2026 4:46 pmVoiphan tuo olla että synnytys on sattunut ja Tinka huutanut kivusta.Nml84 kirjoitti: Ke Maalis 18, 2026 4:41 pm Itse mietin että miten isä on juuri syntymän hetkellä osannut mennä vessaan, jossain oli että vauva olisi syntynyt 21.30, olisikohan tuo 6min katsottu siitä?
Kuuntelin perjantaina, että nyt on pesukone päällä linkoamassa. Sitten aivan yhtäkkiä tuli ihan hiljaista. Minulle tuli outo tunne. Sen jälkeen paikalle tulivat ambulanssi ja poliisit, nainen sanoo. (Naapuri IS:ssä tuoreeltaan)
Tulee mieleen, että jos seinät on olleet paperia ja pesukoneen ääniä on kuulunut, niin olisiko nainen synnytyksen tiimellyksessä pessyt verisiä vaatteita piilotellakseen tapahtumia ja sotkua ja samalla pyykkikoneen ääni kätevästi peitti touhut vessassa.
Lapsen isää on turha syyllistää koska hän ei tiennyt mitään abortista ja saattoi olla siinä käsityksessä, että lapsi olisi syntynyt kuolleena. Tilanne on ollut hänelle joka tapauksessa yllättävä ja shokeeraava. Murhaajahan valehteli ensihoitajille lapsen syntyneen keskenmenon seurauksena, joten jotain vastaavaa selitystä isäkin on kuunnellut. Murhaaja otti lapsen pöntöstä vasta kun hätäkeskuksesta käskettiin, koska siellä kai tajuttiin, että lapsi saattaisi olla elvytettävissä.
Pidän ihan mahdollisena murhaajan kuvitelleen, ettei lapsen kuolemaa ja aborttia pystyttäisi yhdistämään toisiinsa potilassalaisuuden takia ja sitä luultaisiin keskenmenoksi.
Pidän ihan mahdollisena murhaajan kuvitelleen, ettei lapsen kuolemaa ja aborttia pystyttäisi yhdistämään toisiinsa potilassalaisuuden takia ja sitä luultaisiin keskenmenoksi.
En tiedä onko masennusta vai suunnitelmallisuutta.lammas1 kirjoitti: Ti Loka 21, 2025 11:32 amEi sinne päinkään. Tässä on kyse vakavasta synnytysmasennuksesta, ja siitä ettei paikalla olleet ehtineet estää vauvan kuolemaa.URSA kirjoitti: Ti Loka 21, 2025 11:10 am Veikkaan että on pudottanut vauvan pää edellä lattialle, kun lapsen isä ei ole totellut manipulointiyritystä.
Mutta luulen oikeuden hyväksyvän masennuksen ja siitä nimellinen tuomio sitten lätkäistään.
Kaikessa traagisuudessaan mua ihmetyttää se, että tämä nainen oli kuitenkin suunnitellut tämän aika hyvin, osasi valehdella terveydenhuollossa ja tiesi mitä oli tekemässä. Silti, kun se hetki tuli, mihin oli valmistauduttu, lähetellään whatsapp-viestejä, otellaan kuvia ja poikaystävä myös kiljutaan toteamaan tilanne.
Sitä siis vaan, että olisiko tämä ikinä jäänyt kiinni, jos olisi tehnyt suorituksen samalla suunnittelulla kuin aikomuksen?
Sitä siis vaan, että olisiko tämä ikinä jäänyt kiinni, jos olisi tehnyt suorituksen samalla suunnittelulla kuin aikomuksen?
Niin, siitä herääkin kysymys, että oliko hän täyttä ymmärrystä vailla? Jos pystyi noin "loogisesti" (toki omasta mielestään) käyttäytymään, niin ehkä hänen mielentilassa ei ollut mitään vikaa. Paitsi että oikean ja väärän käsitys mennyt "hieman" sekaisin ja ottanut oikeuden omiin käsiin.Lauha kirjoitti: Ke Maalis 18, 2026 6:19 pm Kaikessa traagisuudessaan mua ihmetyttää se, että tämä nainen oli kuitenkin suunnitellut tämän aika hyvin, osasi valehdella terveydenhuollossa ja tiesi mitä oli tekemässä.
Sitä odotellessa että UN Women julkaisee "jos vauva olisi tavannut vessassa karhun eikä naisen, hän olisi nyt elossa"Huutaja Jaana kirjoitti: Ke Maalis 18, 2026 4:44 pm "Ou jee olen vähän Tinka, pidän vauvaa 6 minuuttia vessanpöntössä, ja oon niin tyhmä etten tajua että sille voi käydä jotain koska enhän mä ole vielä edes valmis lähihoitaja. Sen lisäksi olen 19 vuotiaana vielä syyntakeeton lapsi vaikka dokaankin joka päivä."
(Kommentoivat tuon karhuvertauksen Valkeakosken murhaan, nimiddäin)
Nyt mä vittu kävelen täällä rannalla yksinäni.
Olisi moneen muuhunkin kirjoitukseen kommentoitavaa, mutta nyt on kyllä pakko kysyä, miten määrität mainitsemasi pakkomielteen ja missä se mielestäsi näkyy? Entä ihanko oikeasti teet tästä jotain miesviha -asiaa, vaikka on jo julkisuudessakin kerrotuista tiedoista todettavissa, että se isäkään ei sitä vauvaa sieltä vessanpöntöstä pois nostanut? Aivan sama, vaikka olisi lesbopari kyseessä; pohtisin silti näitä ihan samoja juttuja.McPanty kirjoitti: Ke Maalis 18, 2026 4:30 pm Toisille näyttää olevan suorastaan pakkomielle koittaa leipoa tästä isästä jos ei syyllistä niin ainakin osasyyllistä hommaan.
Tätäkään tragediaa ei olisi tapahtunut jos naiset lopettaisivat vauvojen tappamisen.
Noin yleisesti todeten (ei siis sinuun McPanty liittyen) on tosi rasittavaa, että täällä Minfossa ei nykyään näköjään voi pohtia mitään ilman, että joku tulee valittamaan mies- tai naisvihasta. Todellisia ilmiöitä nekin toki on, mutta ei ne nyt kaikkiin tapauksiin liity.
Jotenkin surkuhupaisaa vielä sekin, että minä tosi usein puolustan poikia ja miehiä muun muassa, koska mielestäni heidän yleinen syyllistämisensä on mennyt liian pitkälle (ja aion tehdä sitä jatkossakin, kun sille on tarvetta). Mutta ei poikien/miesten puolustustarvekaan poissulje sitä, etteikö jotkut miehet välillä silti tekisi väärin. Ja ilman, että se liittyy siihen sukupuoleen.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
Luulisin että isää syytettäisiin heitteillejätöstä jos olisi ollut mahdollista nostella pytystä pois eikä sitä tehnyt. Ei syytetä, joten voi olettaa että ei seissyt pytyn vieressä tumput suorina ja ihmetellyt vauvaa
Entäs pelastustoimen laiminlyönti?Nml84 kirjoitti: Ke Maalis 18, 2026 6:55 pm Luulisin että isää syytettäisiin heitteillejätöstä jos olisi ollut mahdollista nostella pytystä pois eikä sitä tehnyt. Ei syytetä, joten voi olettaa että ei seissyt pytyn vieressä tumput suorina ja ihmetellyt vauvaa
Muuten, miksi sinun mielestäsi isän ei olisi ollut mahdollista nostaa vauvaa vessanpöntöstä?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
Empäs osaa sanoa, ehkä Tinka esteli tms. Luultavasti istui itse pöntöllä, napanuora kun ei ole mitenkään hirvittävän pitkä, istukka tuskin oli vielä syntynyt. Shokissa sitä saattaa tehdä huonoja päätöksiä ja soittaa esim sille isille hätäkeskuksen sijaan. Täytyy muistaa, että tilanne tuli aivan totaalisen yllätyksenä isälle.Bird kirjoitti: Ke Maalis 18, 2026 7:12 pmEntäs pelastustoimen laiminlyönti?Nml84 kirjoitti: Ke Maalis 18, 2026 6:55 pm Luulisin että isää syytettäisiin heitteillejätöstä jos olisi ollut mahdollista nostella pytystä pois eikä sitä tehnyt. Ei syytetä, joten voi olettaa että ei seissyt pytyn vieressä tumput suorina ja ihmetellyt vauvaa
Muuten, miksi sinun mielestäsi isän ei olisi ollut mahdollista nostaa vauvaa vessanpöntöstä?
No ei tämä isäkään mitään ”vuoden isä” palkintoa kyllä ansaitse. Soittaa vanhemmilleen, kun olisi voinut soittaa lanssin samantien. Kertoo kyllä jotain hänenkin älykkyydestä. Rahaa kyllä osaa nyt vaatia. En kyllä arvosta hänen toimintaa yhtään. Olisi edes yrittänyt auttaa vauvaa ja tuskin joku Tinka on siinä tilassa pystynyt estelemään.Nml84 kirjoitti: Ke Maalis 18, 2026 6:55 pm Luulisin että isää syytettäisiin heitteillejätöstä jos olisi ollut mahdollista nostella pytystä pois eikä sitä tehnyt. Ei syytetä, joten voi olettaa että ei seissyt pytyn vieressä tumput suorina ja ihmetellyt vauvaa
^ nimenomaan.
Itseäni kiinnostaa lisäksi se median julkaisema naapurin kommentti, että tämän parikin asunnosta oli kuulunut kovaäänisiä riitelyn ääniä ainakin viikon ajan ennen tapahtumaa. Ja se, että esitutkinnassa(?) tuli ilmi, että Tinka oli päätellyt, että ei tähän suhteeseen vauva voi tulla vai miten se menikään. Mitä kaikkea oli tapahtunut?
Varmuuden vuoksi totean, että en puolustele tätä äitiä, vaan yritän päästä jyvälle kokonaistilanteesta ja sen kautta jotenkin ymmärtää tapahtunutta (ja minfossa, kun ollaan, pitää ihan erikseen muistuttaa, että jonkun rikoksen/ilmiön ymmärtäminen on eri asia kuin hyväksyminen.. Tinka saattaa hyvinkin olla täysin empatiakyvytön, itsekäs ym. nuori nainen, joka halusi vauvansa kuolevan. Ei hänkään ole silti yksin pienessä itsensä ja raskautensa sisältävässä kuplassa elänyt.
Itseäni kiinnostaa lisäksi se median julkaisema naapurin kommentti, että tämän parikin asunnosta oli kuulunut kovaäänisiä riitelyn ääniä ainakin viikon ajan ennen tapahtumaa. Ja se, että esitutkinnassa(?) tuli ilmi, että Tinka oli päätellyt, että ei tähän suhteeseen vauva voi tulla vai miten se menikään. Mitä kaikkea oli tapahtunut?
Varmuuden vuoksi totean, että en puolustele tätä äitiä, vaan yritän päästä jyvälle kokonaistilanteesta ja sen kautta jotenkin ymmärtää tapahtunutta (ja minfossa, kun ollaan, pitää ihan erikseen muistuttaa, että jonkun rikoksen/ilmiön ymmärtäminen on eri asia kuin hyväksyminen.. Tinka saattaa hyvinkin olla täysin empatiakyvytön, itsekäs ym. nuori nainen, joka halusi vauvansa kuolevan. Ei hänkään ole silti yksin pienessä itsensä ja raskautensa sisältävässä kuplassa elänyt.