Tutulta vaikuttaa. - "Kun minulla on olutta, olen kapitalisti, ja kun minulla ei ole olutta, olen sosialisti."Sipi kirjoitti: To Maalis 19, 2026 12:18 pm
Omalta kohdaltani voin sanoa, että poliittiset preferenssini ovat muuttuneet elämäntilanteiden myötä...
Demarit eivät voi sanoa perusajatustaan ääneen. Oikeiston vasemmistopuolue. Pikkuvirkamiesten ja kaulusköyhälistön hiljainen äänitorvi.Demarien perusajatusta en ole koskaan saanut selville, he eivät ole oikein profiloituneet mihinkään.
Joo, kiitos, en käytä. Ollessaan Kokoomuksen kanssa samassa hallituksessa Vihreistä tuli niin sanottu Kokoomuksen puisto-osasti.Lisäksi muodikas termi vihervassari on haukkumanimi, jonka käyttäjät eivät ehkä tajua, että vihreiden talouspolitiikka on melko oikealla, ja vihreiden ajatukset kokonaisuudessaan allekirjoittaakseen ja niiden arvojen mukaisesti elääkseen ihmisen tulee olla melko hyyvätuloinen (ostaa luomua, valita sähköauto jne). En siis tajua mitä tällä vihervassari- termillä tarkoitetaan.
Tuo "vihervassari" on kaiketi syntynyt siitä, kun tietyissä asioissa (etenkin niissä navan ja polvien välisissä) heillä on yhteistä agendaa.
No niin, no joo... no...Joten jako oikeistoon ja vasemmistoon on Amerikasta omaksuttu, osin keinotetkoinen jaottelu, jolla saadaan luotua viholliskuvaa.
Eiköhän se Kansalaissota, 27. tammikuuta – 15. toukokuuta 1918, käyty aivan täällä Suomessa.
Mitä tulee Amöriikkaan, niin siellä on kaksipuolue-järjestelmä, Republikaanit versus Demokraatit, joista jälkimmäinen on oikeammalla kuin Suomen Kokoomus, vaikka republikaanit mieluusti haukkuvatkin demokraatteja kommareiksi.