Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Kyöpeli, Kilomies

Yrjö Yrjönpoika
Alibin Kestotilaaja

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Yrjö Yrjönpoika »

Sipi kirjoitti: To Maalis 19, 2026 12:18 pm
Omalta kohdaltani voin sanoa, että poliittiset preferenssini ovat muuttuneet elämäntilanteiden myötä...
Tutulta vaikuttaa. - "Kun minulla on olutta, olen kapitalisti, ja kun minulla ei ole olutta, olen sosialisti."
Demarien perusajatusta en ole koskaan saanut selville, he eivät ole oikein profiloituneet mihinkään.
Demarit eivät voi sanoa perusajatustaan ääneen. Oikeiston vasemmistopuolue. Pikkuvirkamiesten ja kaulusköyhälistön hiljainen äänitorvi.
Lisäksi muodikas termi vihervassari on haukkumanimi, jonka käyttäjät eivät ehkä tajua, että vihreiden talouspolitiikka on melko oikealla, ja vihreiden ajatukset kokonaisuudessaan allekirjoittaakseen ja niiden arvojen mukaisesti elääkseen ihmisen tulee olla melko hyyvätuloinen (ostaa luomua, valita sähköauto jne). En siis tajua mitä tällä vihervassari- termillä tarkoitetaan.
Joo, kiitos, en käytä. Ollessaan Kokoomuksen kanssa samassa hallituksessa Vihreistä tuli niin sanottu Kokoomuksen puisto-osasti.

Tuo "vihervassari" on kaiketi syntynyt siitä, kun tietyissä asioissa (etenkin niissä navan ja polvien välisissä) heillä on yhteistä agendaa.
Joten jako oikeistoon ja vasemmistoon on Amerikasta omaksuttu, osin keinotetkoinen jaottelu, jolla saadaan luotua viholliskuvaa.
No niin, no joo... no...
Eiköhän se Kansalaissota, 27. tammikuuta – 15. toukokuuta 1918, käyty aivan täällä Suomessa.
Mitä tulee Amöriikkaan, niin siellä on kaksipuolue-järjestelmä, Republikaanit versus Demokraatit, joista jälkimmäinen on oikeammalla kuin Suomen Kokoomus, vaikka republikaanit mieluusti haukkuvatkin demokraatteja kommareiksi.
X X X X X
Rescuer
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Rescuer »

Sipi kirjoitti: To Maalis 19, 2026 12:18 pm Lisäksi muodikas termi vihervassari on haukkumanimi, jonka käyttäjät eivät ehkä tajua, että vihreiden talouspolitiikka on melko oikealla, ja vihreiden ajatukset kokonaisuudessaan allekirjoittaakseen ja niiden arvojen mukaisesti elääkseen ihmisen tulee olla melko hyyvätuloinen (ostaa luomua, valita sähköauto jne). En siis tajua mitä tällä vihervassari- termillä tarkoitetaan.
Vihreät on tuuliviiripuolue, se mihin kohtaan heidän talouspolitiikkansa osuu riippuu ihan täysin sen hetkisestä puheenjohtajasta. Sinnetännemäen ollessa puheenjohtajana vihreät olivat reilusti Arhinmäen vasemmistoliitosta vasemmalle, Niinistön ja Haaviston aikana suhteellisen oikealla, Hutisalon aikana taas todella vasemmalla.
Sipi kirjoitti: To Maalis 19, 2026 12:18 pmJoten jako oikeistoon ja vasemmistoon on Amerikasta omaksuttu, osin keinotetkoinen jaottelu, jolla saadaan luotua viholliskuvaa.
Oikeisto-vasemmisto jaottelu on kyllä peräisin Ranskan vallankumouksen ajoilta, eikä ole mitenkään "Amerikasta omaksuttu". Siinä olet oikeassa, että nykyinen jaottelu on todellakin keinotekoinen. Siitä saadaan kiittää vasemmistoa, jolla on Neuvostoliitosta omaksuttu tapa leimata kaikki eri mieltä olevat "äärioikeistoksi". Nykyinen vasemmisto-oikeisto jaottelu riippuu täysin siitä keneltä kysyy. Persut leimataan "äärioikeistoksi", vaikka perinteisen jaottelun mukaan persut ovat poliittisessa keskustassa.
Mitä enemmän vihreitä hymiöitä, sitä heikommat argumentit.
Eräässä entisessä hallituspuolueessa oltiin erittäin kiinnostuneita uusista pilvipalveluista. Sitten joku kertoi heille, ettei pilvipalveluilla ole mitään tekemistä kannabiksen kanssa...
Kumisilmä
Rico Tubbs
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kumisilmä »

Rescuer kirjoitti: To Maalis 19, 2026 10:46 pm
Sipi kirjoitti: To Maalis 19, 2026 12:18 pm Lisäksi muodikas termi vihervassari on haukkumanimi, jonka käyttäjät eivät ehkä tajua, että vihreiden talouspolitiikka on melko oikealla, ja vihreiden ajatukset kokonaisuudessaan allekirjoittaakseen ja niiden arvojen mukaisesti elääkseen ihmisen tulee olla melko hyyvätuloinen (ostaa luomua, valita sähköauto jne). En siis tajua mitä tällä vihervassari- termillä tarkoitetaan.
Vihreät on tuuliviiripuolue, se mihin kohtaan heidän talouspolitiikkansa osuu riippuu ihan täysin sen hetkisestä puheenjohtajasta. Sinnetännemäen ollessa puheenjohtajana vihreät olivat reilusti Arhinmäen vasemmistoliitosta vasemmalle, Niinistön ja Haaviston aikana suhteellisen oikealla, Hutisalon aikana taas todella vasemmalla.
Sipi kirjoitti: To Maalis 19, 2026 12:18 pmJoten jako oikeistoon ja vasemmistoon on Amerikasta omaksuttu, osin keinotetkoinen jaottelu, jolla saadaan luotua viholliskuvaa.
Oikeisto-vasemmisto jaottelu on kyllä peräisin Ranskan vallankumouksen ajoilta, eikä ole mitenkään "Amerikasta omaksuttu". Siinä olet oikeassa, että nykyinen jaottelu on todellakin keinotekoinen. Siitä saadaan kiittää vasemmistoa, jolla on Neuvostoliitosta omaksuttu tapa leimata kaikki eri mieltä olevat "äärioikeistoksi". Nykyinen vasemmisto-oikeisto jaottelu riippuu täysin siitä keneltä kysyy. Persut leimataan "äärioikeistoksi", vaikka perinteisen jaottelun mukaan persut ovat poliittisessa keskustassa.
huvikseen vaan käyvät puhumassa vastarintaliikkeen tapahtumissa kuten kukkavirta tai järjestävät ekat soihtukulkueet suomen sisu+vastarintaliike yhteistyössä.ekalla marssilla missä sain kumiluodin silmään oli järjestäjinä mm olli immonen.eppu torniainen ja kiduttaja murhaaja natsi rami jouhkanen.poliisi suojeli aseilla näiden natsien marssia.
joopa joo poliittinen keskusta my ass :lol:
Antifa Free Palestina
Rescuer
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Rescuer »

Kumisilmä kirjoitti: To Maalis 19, 2026 10:55 pm huvikseen vaan käyvät puhumassa vastarintaliikkeen tapahtumissa kuten kukkavirta tai järjestävät ekat soihtukulkueet suomen sisu+vastarintaliike yhteistyössä.
Vastarintaliikkeen poliittinen ohjelma oli kuin kopioitu Neuvostoliitosta neuvostoineen, kolhooseineen, yritysten valtio-omisteiseksi siirtämisineen ja viisivuotissuunnitelmineen. Perinteisellä jaolla Vastarintaliike oli todella vasemmalla. Se että puolueita verrataan nykyään myös liberaalivihreä–kansalliskonservatiivi -akselilla joka on väkisin haluttu varsinkin vasemmiston taholta haluttu kääntää myös vasemmisto-oikeisto asetteluksi on kokonaan toinen juttu.
Mitä enemmän vihreitä hymiöitä, sitä heikommat argumentit.
Eräässä entisessä hallituspuolueessa oltiin erittäin kiinnostuneita uusista pilvipalveluista. Sitten joku kertoi heille, ettei pilvipalveluilla ole mitään tekemistä kannabiksen kanssa...
Kumisilmä
Rico Tubbs
Viesti:

Rescuer kirjoitti: Pe Maalis 20, 2026 5:18 am
Kumisilmä kirjoitti: To Maalis 19, 2026 10:55 pm huvikseen vaan käyvät puhumassa vastarintaliikkeen tapahtumissa kuten kukkavirta tai järjestävät ekat soihtukulkueet suomen sisu+vastarintaliike yhteistyössä.
Vastarintaliikkeen poliittinen ohjelma oli kuin kopioitu Neuvostoliitosta neuvostoineen, kolhooseineen, yritysten valtio-omisteiseksi siirtämisineen ja viisivuotissuunnitelmineen. Perinteisellä jaolla Vastarintaliike oli todella vasemmalla. Se että puolueita verrataan nykyään myös liberaalivihreä–kansalliskonservatiivi -akselilla joka on väkisin haluttu varsinkin vasemmiston taholta haluttu kääntää myös vasemmisto-oikeisto asetteluksi on kokonaan toinen juttu.
oon nähny videoita jotka ne ite julkas missä treenaavat pietarissa putin erikoisjoukkojen kanssa yhdessä rutsalaisten natsien lähetettiin matsku poliisille ja silti ne salli ne järkyttvät mastot missä liput on.poliisi tiesi että niitä käytetään mm aseina ja varsinkin estämään poliisin pääsy tilanteeseen missä ne pahinpitelee jonkun.
vasemmisto nuorten pikkuset kepit lähinnä rimat vappu marssille ne sen sijaan tuli katkomaan raivossa ja selittivät et niillä voi satuttaa vaikka jotain silmään :lol: toi muuten ku poliisi tiesi niiden aseistumisen oli se vuosi ku hyökkäsin yksin kulkueeseen.
kyttä pomo huusi mulle ennen maijaan menoa et hullu miksi teit noin mä vastasin karjumalla naama kii sen naamassa KOSKA TE VITUN KOIRAT ETTE TEE DUUNIANNE JONKUNHAN SE ON SUOJELTAVA SUOMEN ITSENÄISYYTTÄ.

toi oli se syy miksi raudoittivat mut ja laittoivat autoon.samaan aikaan se ruotsi natsi koko vastarintaliikkeen kolmos ukko ns asekessu oli potkinut oman maijansa oven paskaks ja käynyt kiinni naispoliisiin.
olin noin 5 minuuttia ollu omassa maijassa ku kytät otti mut ulos sieltä ja raudat pois myös.luulin et päästävät menee mut ei päästäny vaan vei mut sen riehuvan räkivän sekopään maijaan.yritin jaloilla estää sinne joutumasta ja huusin etten mene saastan kanssa samaan tilaan ni se pomo jolle raivosin karvahattu päässä sano et samaa paskaa olette eri paketissa vain.

ei liene vaikeata arvata tekikö kytät ton tahallaan tiesivät jo mut kumisilmästä ja mun väkivalta rikosrekisteristä mut eivät voineet itse hakata natsia ku arman iholla kiinni teki dokumenttiä siinä.

jouduin oitis tappolistalle ja KRP Elfgren soitti mulle itse ja lähes aneli mua ottaa turvakiellon.mä sanoin etten pelkää natseja enkä suostu ni vetos mun vaimoon ja teiniin kysymällä et pärjääkö ne jos et ole kotona ja kosto tulee.
oli pakko ottaa se turvakielto ku vaimo liikunta rajitteinen ja teini vasta 14 vuotias tyttö.
Antifa Free Palestina
Bird
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Bird »

Olen huomannut etenkin netti- ja somekeskusteluissa ilmiön, jossa osa ihmisistä tuomitsee, mitätöi, syyllistää ja leimaa huono-osaisia sekä vähemmistöjä (esim. sairastuneet, traumatisoituneet, köyhät, työttömät ja ylisukupolvisesta huono-osaisuudesta kärsivät).

Erityisen ongelmallista on se, että tämä sama leimaaminen ulottuu näköjään nyt toisinaan myös jo niihin, jotka yrittävät hoitaa itseään. Yhdessäkin ketjussa terapiassa käyviä sekä koulukiusaamisesta kärsineitä ja siitä puhuvia jo vähäteltiin ja mitätöitiin.

Tilanne on absurdi: ensin ihmisiä leimataan heidän ongelmistaan, mutta sitten myös siitä, että he ovat hakeneet apua ja yrittävät käsitellä ongelmiaan ja toipua.

Toki tän kaiken taustalla vaikuttaa usein olevan noiden kommentoijien heikko ymmärrys käsiteltävistä ilmiöistä sekä tarve yksinkertaistaa monimutkaisia ihmiskohtaloita tuomitseviin asetelmiin. Ehkä myös tarve olla oikeassa ja tietää paremmin? Välillä vaikuttaa siltäkin, että tällaista kirjoittava ihminen haluaa täällä niin paljon kuulua johonkin tiettyyn ryhmään, että kirjoitetaan tällaisia asioita jo silläkin motiivilla.

Ei tällainen ole myöskään pelkkää “suoraa puhetta”, saati neutraalia sellaista. Tämänkaltainen keskustelukulttuuri vaan lisää stigmoja ja vastakkainasettelua – ja voi pahimmillaan estää ihmisiä puhumasta ongelmistaan avoimesti ja hakeutumasta avun piiriin.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
NeroKatti
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja NeroKatti »

No eiku toi on klassikko. Ensin ajetaan ihminen nurkkaan ja ahdinkoon. Sitten jos ihminen hakee apua kun vähän ahdistaa niin sanotaan et "mitäs mä sanoin, hullu mikä hullu. Masentunutkin vielä" perus paskaa eri paketissa. Eli toimitaan koulukiusaajien tavoin riippumatta ammatista, koulutuksesta, sosiaalisesta toimintaympäristöstä, tai sosioekonomisesta tasosta tai taustasta.
Kirjoittaja McCall » "On kyllä loistava ketju. Upeaa seurata asiantuntijoiden argumentointia." :!:

JesseHames » "Olen siis parikymppinen, syrjäytynyt huumeidenkäyttäjä, joka on vieläpä älykkyydeltään simpanssin tasoa."
Bird
Axel Foley

NeroKatti kirjoitti: Pe Maalis 20, 2026 8:40 pm No eiku toi on klassikko. Ensin ajetaan ihminen nurkkaan ja ahdinkoon. Sitten jos ihminen hakee apua kun vähän ahdistaa niin sanotaan et "mitäs mä sanoin, hullu mikä hullu. Masentunutkin vielä" perus paskaa eri paketissa. Eli toimitaan koulukiusaajien tavoin riippumatta ammatista, koulutuksesta, sosiaalisesta toimintaympäristöstä, tai sosioekonomisesta tasosta tai taustasta.
Noin se tosiaan vaikuttaa myös usein olevan. 😑
Ajattelen itse, että pahimpia on ehkä silti ne, jotka kirjoitustensa perusteella tietävätkin asioista jotain tai paljonkin, kirjoittavat hyvin, ovat ehkä korkeastikoulutettujakin, kukaties sivistyneitäkin (ainakin osittain/näennäisesti). Mutta sitten niissä heidän näennäisen "hyvissä/ fiksuissa" kirjoituksissaan tarkkanäköisille tuleekin aina välillä se kaikki asenteellinen mätä esiin. Se "hyvältä kirjoittajalta" vaikuttanut nimimerkki ei välttämättä olekaan oikeasti niin hyvä ja fiksu, saati muuta positiivista.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
NeroKatti
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja NeroKatti »

Niin no siihen en ota kantaa. Lähinnä mietin yleensä elämää ja kuvioita seuranneena. Minfo nyt on aikuisten rikosfoorumi kai lähtökohtaisesti että en viittaa tähän foorumiin
Kirjoittaja McCall » "On kyllä loistava ketju. Upeaa seurata asiantuntijoiden argumentointia." :!:

JesseHames » "Olen siis parikymppinen, syrjäytynyt huumeidenkäyttäjä, joka on vieläpä älykkyydeltään simpanssin tasoa."
Bird
Axel Foley

Se on varsin ok eikä tämä kommentointini siis just vain sinun kommenttiisi liittynytkään. :)

Tää on varmasti ylipäänsä sellainen aihe, mihin moni ei välttämättä halua/jaksa/viitsi/uskalla ottaa kantaa.
Kuitenkin nettiforumeillakin voi yhteiskunta näyttäytyä ikään kuin pienoiskoossa. Ja osa haluaa oikeasti ymmärtää, osa ottaa enemmän “kannan kautta”, ja osa lähinnä heittää läppää sivusta tms.
[/quote]
Viimeksi muokannut Bird, Pe Maalis 20, 2026 9:54 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Bird
Axel Foley

Tupla
Kumisilmä
Rico Tubbs
Viesti:

NeroKatti kirjoitti: Pe Maalis 20, 2026 8:40 pm No eiku toi on klassikko. Ensin ajetaan ihminen nurkkaan ja ahdinkoon. Sitten jos ihminen hakee apua kun vähän ahdistaa niin sanotaan et "mitäs mä sanoin, hullu mikä hullu. Masentunutkin vielä" perus paskaa eri paketissa. Eli toimitaan koulukiusaajien tavoin riippumatta ammatista, koulutuksesta, sosiaalisesta toimintaympäristöstä, tai sosioekonomisesta tasosta tai taustasta.
mun mt-ongelmia vähätellään täällä lähes yhtä kovalla kiimalla ku terveydenhuolto on aina tehnyt.
älä itke älä valita laiska paska itte oot huumeita vetäny mee töihin yhyy yhyy kommari läski tapa ittes jne.....
mua ei noi hetkauta enää oon samaa paskaa kuullut siitä ku ekan kerran hain ahdistukseen apua.
paniikkihäiriöt esti elämisen täysin noh lääkäri määräs jotain masennuslääkettä ja ku olin jo ovesta mennyt käytävään ni kuulu jäätävä räkänauru ja huuto "älä yritä sit myydä kadulla niitä ne ei toimi häähä hähhää" mä olin vähän ihmeissäni ku en ollut ku pari kertaa kokeillu kasarilla hasaa ja aina mini psykoosiin ni vihasin huumeita siksi stadin katukolli muutti kirkkonummelle ja meni sokerille että pääsen eroon narkkaavista frendeistä.
olisko ollu Supponen se lääkäri jos joku ysärillä asunut siellä ni tunnistaa varmasti kyseisen kusipään.

olin muuten 1991-2014 välisen ajan niin etten seurustellu tai treffannu yhtäkään naista ehkä se kertoo mun itseinhon ja ahdistuksen määrästä.kyllä se vie itsetunnon ku kaljuuntuu 21 vuotiaana.omaa pienen kikkelin.vitun ison pään sekä masun :lol: kissat riitti mulle helvetin hyvin.
Antifa Free Palestina
SYLWAR
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja SYLWAR »

Kumisilmä kirjoitti: Pe Maalis 20, 2026 6:14 am

jouduin oitis tappolistalle ja KRP Elfgren soitti mulle itse ja lähes aneli mua ottaa turvakiellon.mä sanoin etten pelkää natseja enkä suostu ni vetos mun vaimoon ja teiniin kysymällä et pärjääkö ne jos et ole kotona ja kosto tulee.
oli pakko ottaa se turvakielto ku vaimo liikunta rajitteinen ja teini vasta 14 vuotias tyttö.
Ei mikään huonompi valinta, näissä ruotsalaisissa vastarintatyypeissä on mukana sen verran häijyä porukkaa, että nää kannattaa ottaa oikeasti vakavasti.
Joku vuos sitten nämä suunnitteli mm. yhden toimittajan päästämistä päiviltä ja narahtivat siitä.
Taumata­whakatangihanga­koauau­o­tamatea­turi­pukaka­piki­maunga­horo­nuku­pokai­whenua­ki­tana­tahu
40.346°S 176.5402°E
Kumisilmä
Rico Tubbs
Viesti:

SYLWAR kirjoitti: La Maalis 21, 2026 4:31 am
Kumisilmä kirjoitti: Pe Maalis 20, 2026 6:14 am

Ei mikään huonompi valinta, näissä ruotsalaisissa vastarintatyypeissä on mukana sen verran häijyä porukkaa, että nää kannattaa ottaa oikeasti vakavasti.
Joku vuos sitten nämä suunnitteli mm. yhden toimittajan päästämistä päiviltä ja narahtivat siitä.
tää oli just se väkivalta johtaja joka oli mun kaa maijassa.
heti ku tuli ero 2020 ni ilmoitin avoimesti missä asun ja oon täällä myllyttänyt odinien kanssa.
kyllä mä huutoni vastaan just siksi oon kaikissa some mestoissa omalla nimellä sekä miekkareissa ilman kasvojen peittämistä.
mut joo koko paskan perusta istuu elinkautista.mun natsi ja muutama muu kovanlinjan nasu eros vastarintaiikkeestä koska liike ei ollut tarpeeksi väkivaltainen.perustivat uuden järjestön.

muistatko sen rajat kiinni marco de witin porukan siinä pyöri virolainen stevari joka rajat kiinni facebook ryhmissä lupas mun osoitteesta tonnin.mä menin allekirjoittaa niiden kannatuskortin puoluetta varten ja näin sen speden menin iholle siinä oli koko se kööri markosta skinien kautta kanki jariin.sanoin että tässä mä oon kumisilmä säästät rahas. mitä asiaa sulla on tuus kertoo ni rupes melkeen itkee :lol: iso kundi oli ettei oo enää mitään asiaa kaikki kunnossa jne... siitä on video olemassa.
Antifa Free Palestina
Huutaja Jaana
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Huutaja Jaana »

Kumisilmä kirjoitti: La Maalis 21, 2026 5:06 am mut joo koko paskan perusta istuu elinkautista.
Kuka istuu?
punch kirjoitti: Su Heinä 20, 2025 2:44 am Tällaisella foorumilla te ihmiset kirjoittelette.
Vastaa Viestiin