Esitutkintapöytäkirjan tilaaminen?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
O81P
Alokas

Esitutkintapöytäkirjan tilaaminen?

Viesti Kirjoittaja O81P »

Miten se "käytännössä" menee jos haluaa tilata etpk? Yritin tilata nii sain tällaisen vastauksen:

Pyydän tarkentamaan tilaustanne.
Antaisitko minulle haluamanne rikosasioiden diaarinumerot (5740/R/-alkuinen), tarkemman ajanjakson tai rikosnimikkeen/-t jotka haluatte tilata.
Huomaattehan että mikäli ette ole asianosainen tai jos asiakirjat on teille jo kertaalleen lähetetty, niin tilauksenne saattaa olla maksullinen.

En tiedä diaarinumeroa, nimellä/ajankohdalla/rikosnimikkeillä yritin tilata. En ole asianomistaja mutta eikös ne julkisia ole? Ja ikinä en ole tilannut niin ei kai se mitään maksa?
NeroKatti
Neuvoja-Jack

Re: Esitutkintapöytäkirjan tilaaminen?

Viesti Kirjoittaja NeroKatti »

O81P kirjoitti: La Maalis 21, 2026 8:42 pm Miten se "käytännössä" menee jos haluaa tilata etpk? Yritin tilata nii sain tällaisen vastauksen:

Pyydän tarkentamaan tilaustanne.
Antaisitko minulle haluamanne rikosasioiden diaarinumerot (5740/R/-alkuinen), tarkemman ajanjakson tai rikosnimikkeen/-t jotka haluatte tilata.
Huomaattehan että mikäli ette ole asianosainen tai jos asiakirjat on teille jo kertaalleen lähetetty, niin tilauksenne saattaa olla maksullinen.

En tiedä diaarinumeroa, nimellä/ajankohdalla/rikosnimikkeillä yritin tilata. En ole asianomistaja mutta eikös ne julkisia ole? Ja ikinä en ole tilannut niin ei kai se mitään maksa?
minä olen tilannut henkilön tiedoilla ja arvioin siihen ajankohdan. Noihan on julkisia jos tutkinta päätetty ja ei erikseen ole salattu. Itsellä ei ollu diaiaaria kyseiseen asiaan. Ja juu, se maksaa jos oot ulkopuolinen ja voivat olla eri hintaisia riippuen onko värillistä tai mustavalkoista ja onko paperia vai pitääkö kaivella levykkeiltä
Kirjoittaja McCall » "On kyllä loistava ketju. Upeaa seurata asiantuntijoiden argumentointia." :!:

JesseHames » "Olen siis parikymppinen, syrjäytynyt huumeidenkäyttäjä, joka on vieläpä älykkyydeltään simpanssin tasoa."
NeroKatti
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja NeroKatti »

Toinen juttu että nehän on sulle vastanneet selkeästi "jos et ole asianomistaja tai olet tilannut aikaisemmin niin voivat olla maksullisia"...luetun ymmärtämistä vois harkita
Kirjoittaja McCall » "On kyllä loistava ketju. Upeaa seurata asiantuntijoiden argumentointia." :!:

JesseHames » "Olen siis parikymppinen, syrjäytynyt huumeidenkäyttäjä, joka on vieläpä älykkyydeltään simpanssin tasoa."
O81P
Alokas

Viesti Kirjoittaja O81P »

NeroKatti kirjoitti: La Maalis 21, 2026 11:10 pm Toinen juttu että nehän on sulle vastanneet selkeästi "jos et ole asianomistaja tai olet tilannut aikaisemmin niin voivat olla maksullisia"...luetun ymmärtämistä vois harkita
Kiitos pätemisestä. Ymmärrän kyllä lukemani mutta kun täälläkin näitä etpk on niin ajattelin näin uutena foorumailaisena kysyä tarkentavasti miten tämä tilaaminen toimii.

Vastuksestasi ymmärtää selkeästi sen ettet sinä ainakaan tajua tästä aiheesta mitään.
Vastaa Viestiin