Antti Hanhivaara, 21 v. katosi 14.10.2006 Ivalo/Angeli

Suomessa kadoksissa olevat henkilöt
0uts1der
Theo Kojak

Re: Antti Hanhivaara, 21 v. katosi 14.10.2006 Ivalo/Angeli

Viesti Kirjoittaja 0uts1der »

Mitenkähän sen Antin puhelimen kuviot?
Elinahan oli yrittänyt soittaa Antille silloin perjantai-iltana ja liekö yölläkin...Millaisen palautteen hän sai, oliko puhelin tavoittamattomissa ja jos oli, niin miksiköhän?
Eikö silloin Karigasniemellä kännykät toimineet?

Minä luulen että Antin kännykkä oli otettu häneltä pois, ehkä sammutettu. Sitten se avattiin jossain Ivalon kylän liepeillä, se kun kiinnittyi Pikku-Petsamon tukiasemaan.

Kovin paljon outoja juttuja pikkurikollisten touhuissa ja yksi katoaa iäksi.
Mutta poliisilla ei mikään hälytä, miksi ei?
Siksikö että oli Hanhivaaran poika vai oliko joukossa joitain muita tekijöitä.
Onhan nuita nilkkejä paljon poliisissakin, aina ollut ja niin on tänä päivänä.
Ciccarelli
Sofia Karppi

Re: Antti Hanhivaaran katoaminen Ivalossa v. 2006

Viesti Kirjoittaja Ciccarelli »

nilpertti kirjoitti: La Maalis 21, 2026 7:25 pm
Ciccarelli kirjoitti: La Maalis 21, 2026 6:17 pm

Tuo boldaamani herättää kyllä ihmetyksen että mistä Hurjimus sen niin varmaksi tietää jos ei ole itse ollut paikalla? Kyllä tämmösiä heittoja vois avata että näkis puhuuko pää vai perse.
Mikä varma tieto? Etkö ymmärrä lukemaasi?

Hän kirjoitti:
" Minä tosin en usko"
Ja jatkoi: "vaan minä OLEN VARMA"... Etkö ymmärrä lukemaasi?
Tairetahan olla Härmän asemalla, kunoon verta seinäs!
kattokarpänen
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja kattokarpänen »

Askel eteenpäin tässä päästäisiin sillä, jos nämä Angelin silminnäkijät kertoisivat tarkemmin havainnoistaan. Kävelikö Antti itse Angelissa. Jos tuohon saataisiin "kohtuullinen" varmuus, voitaisiin paljon sulkea pois. Muuten tämä leijuu ikuisena mysteerinä ja tapahtumat ennen Angelia jää kaikkine teorioineen elämään...
Hurjimus
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Hurjimus »

kattokarpänen kirjoitti: La Maalis 21, 2026 8:12 pm Askel eteenpäin tässä päästäisiin sillä, jos nämä Angelin silminnäkijät kertoisivat tarkemmin havainnoistaan. Kävelikö Antti itse Angelissa. Jos tuohon saataisiin "kohtuullinen" varmuus, voitaisiin paljon sulkea pois. Muuten tämä leijuu ikuisena mysteerinä ja tapahtumat ennen Angelia jää kaikkine teorioineen elämään...
Aika mahdoton toive, metsurit kuolleet ja viimeinen näkijä on dementoitunut.. Vaikka eläisivätkin, kyllä silminnäkijän tuore havainto on yleensä uskottavampi, mitä vuosikymmenen jälkeen kerrottu.
kattokarpänen
Sofia Karppi

Hurjimus kirjoitti: La Maalis 21, 2026 8:29 pm Vaikka eläisivätkin, kyllä silminnäkijän tuore havainto on yleensä uskottavampi, mitä vuosikymmenen jälkeen kerrottu.
Totta. Lähinnä, että nämä silminnäkijät ovat/olivat viimeinen oljenkorsi tehdä tässä joku rajaveto sulkea osa teorioista pois.

Nyt varmaan jää jäljelle, jos joku vaan sattumalta avautuu joskus...

Edit: entäs pakettiautomiehet?
Vesqu
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja Vesqu »

Itseäni häiritsee ristiriitaisuudet J.S kertomuksen salakapakasta ja alkuperäisestä tiedosta poromiehentien asunnosta. Uskoisin siihen eniten että Antti olisi haudattu turpeeseen yläpuolisille soille, tuolla ei erkkikään nimittäin kaiva maata äkkiä riittävän syvälle. Luulen että tämä on veljesten salaisuus ja Antin takki päällä oltu ajelemassa angelissa.

Mitä tulee Lindan ja Elinan väleihin niin siihen vaikuttaa vahvasti nämä ristiriitaisuudet mihin uskoa.

Tuonne suoalueelle pitäisi saada 100 ihmistä etsimään kesällä koirineen vaikka ei olisi mitään metallista päätynyt suohon.
kattokarpänen
Sofia Karppi

Vesqu kirjoitti: Su Maalis 22, 2026 1:01 pm Luulen että tämä on veljesten salaisuus ja Antin takki päällä oltu ajelemassa angelissa.
Asiaa puhut. Ja tuo on just se iso(?). Alusta asti ollut tunne, että ei ole välttämättä ollut Antti itse...
Ross Sullivan
Telkkaridekkareiden asiantuntija

Viesti Kirjoittaja Ross Sullivan »

Onpas täällä esitetty rankkoja väitteitä Antin siskoon liittyen (tuomio/tuomiot ja seurusteleminen murhamiehen kanssa). En ota kantaa väitteisiin/usko niitä, joita ei ole todistettu oikeiksi.

Kysyn kuitenkin, että mitä ajatuksia nämä väitteet herättävät tappoteoreetikoissa? Henkilökohtaisesti alun perin itse ajattelin katoamisen selittyvän rikoksella, koska Antin lähipiiri sitä ansiokkaasti ja uskottavasti rummutti medioissa. Sittemmin olen ajatellut, että katoamiseen ei liittyisi rikosta (noin 70/30-toedennäköisyyksin).
Mitä te dorkat dorkailette?
Ghost hunting
Sherlock Holmes

Viesti Kirjoittaja Ghost hunting »

Samaa mieltä, että joku kulki pöllitty Antin takki päällä joko hämäykseksi ja oli rekvisiittaa.
Kun lapista tuleva tarinointi on vieläkin sellasta höpinää että oksat pois niin kokeillaampa heitto/ läppä niksiä, Ivalon hässäkän jälkeen kävivät Rovanimellä tuulettumassa? Tai jossain muualla lapissa vai kävivät Norjan puolella, kerettiinkö käymään Turussa keikalla? 8)
Ross Sullivan
Telkkaridekkareiden asiantuntija

Viesti Kirjoittaja Ross Sullivan »

Ghost hunting kirjoitti: Su Maalis 22, 2026 5:05 pm Samaa mieltä, että joku kulki pöllitty Antin takki päällä joko hämäykseksi ja oli rekvisiittaa.
Kun lapista tuleva tarinointi on vieläkin sellasta höpinää että oksat pois niin kokeillaampa heitto/ läppä niksiä, Ivalon hässäkän jälkeen kävivät Rovanimellä tuulettumassa? Tai jossain muualla lapissa vai kävivät Norjan puolella, kerettiinkö käymään Turussa keikalla? 8)
Kuuluiko tähän hämäyssuunnitelmaan herättää mahdollisimman paljon huomiota kylällä rälläämällä auton kanssa? Jos niin miksi?
Mitä te dorkat dorkailette?
kattokarpänen
Sofia Karppi

Veikkaan, että hämäyssuunnitelmaan ei ole varsinaisesti kuulunut herättää huomiota. Antin auto oli tarkoitus kyllä pistää muusiksi ja luonnollisesti ajaminen varmasti herättää huomiota, jos se tuohon kuntoon siellä ajetaan ( ja pidetään hupia autolla). Nuoret kollit olleet asialla, uhkarohkeata määrätietoista toimintaa ja hyvää tuuria.
tuulituu
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja tuulituu »

kattokarpänen kirjoitti: La Maalis 21, 2026 8:40 pm
Hurjimus kirjoitti: La Maalis 21, 2026 8:29 pm Vaikka eläisivätkin, kyllä silminnäkijän tuore havainto on yleensä uskottavampi, mitä vuosikymmenen jälkeen kerrottu.
Totta. Lähinnä, että nämä silminnäkijät ovat/olivat viimeinen oljenkorsi tehdä tässä joku rajaveto sulkea osa teorioista pois.

Nyt varmaan jää jäljelle, jos joku vaan sattumalta avautuu joskus...

Edit: entäs pakettiautomiehet?
Mistä näitten metsureitten kuolema on tullut ilmi?

Pakettiautomiesten elossa ololla ei välttämättä ole mitään väliä, koska eivät tunnistaneet ihmistä Antiksi. Tietenkin jos joku on ollut mukana tekemässä jotain rikollista, on kätevä väittää, että Anttia ei siinä vaiheessa enää ollut kyydissä.

Pitää huomioida, että kun näitä on kuultu, on katoamisesta ollut jo päiviä. Uskon eniten sen, että jollain on ollut korvis, muuten ja parin päivän päästäkin vääristyy muistikuva esim. minkäikäinen joku autossa istunut on ollut tai mitä hällä oli yllään. Sitten vielä jos metsurit on olleet eläkeikäisiä ehkä (?), onko ollut päivätkään niin tarkkoja tai muutkaan, minuakin naapurin eläkeläinen nimittelee vielä tytöksi kun olen hänen poikansa kanssa samaa sukupolvea :D
tuulituu
Martin Beck

Itse olen miettinyt niitä koirien merkkauksia.

Savukosken koira merkkasi hiekkakuopalla paikan, josta löytyi ne luut, ja siellä oli myös vaatteita?

Viiperin koira merkkasi suolla jotain?

Oliko näin?

Mietin sitä, että kuinka varmoja juuri nämä koirat on yleensä olleet? Eli onko esim. Savukosken koira merkannut aiemmin jotain mikä olisi ollut eläin?
kattokarpänen
Sofia Karppi

Muistaako tuulituu, mitä ne pakettiautomiehet ovat kertoneet nähneensä ? Käsittääkseni ovat osa näitä Angelin silminnäkijöitä. Jos he eivät ole varmoja näkemästään, ei luottamukseni ainakaan kasva että olisi ollut varman päälle Antti...
tuulituu
Martin Beck

kattokarpänen kirjoitti: Su Maalis 22, 2026 5:47 pm Veikkaan, että hämäyssuunnitelmaan ei ole varsinaisesti kuulunut herättää huomiota. Antin auto oli tarkoitus kyllä pistää muusiksi ja luonnollisesti ajaminen varmasti herättää huomiota, jos se tuohon kuntoon siellä ajetaan ( ja pidetään hupia autolla). Nuoret kollit olleet asialla, uhkarohkeata määrätietoista toimintaa ja hyvää tuuria.
Ja tuo auton hajottaminen voi olla myös suunnittelematon päättömyys, kun on saatu auto mitä omistaja ei tarvitse, niin otetaan siitä kaikki irti, miettimättä kuka siellä on kuuntelemassa tai näkemässä. Sitten jos se toinen autossa ollut on ollut jotenkin pipon alla, eikä ole kunnolla nähnyt, niin onhan sekin outoa. Eikö kuskin vieressäkin yleensä kuitenkin tervehdi jos joku pysäyttää tai tulee siihen ikkunan viereen ja tässä sain sen käsityksen, että toinen olisi vain "ollut", eli ennemmin ei ollut halunnut tulla tunnistetuksi. (Kadonneet -ohjelman näyttely voi tietenkin vääristää näitä miten kuvittelen ihmisten käyttäytyneen.)
Vastaa Viestiin