Ulkomaiset safariryhmät sotkevat Lapin laavuja ja häätävät suomalaisia pois tulipaikoilta

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
Paikalla
viivahattu
Watson itse

Re: Ulkomaiset safariryhmät sotkevat Lapin laavuja ja häätävät suomalaisia pois tulipaikoilta

Viesti Kirjoittaja viivahattu »

Jos yksikään ulkkari yrittää ikinä minua häätää jostain suomalaisin verovaroin ylläpidetyltä laavulta, minä kävelen rantaan, heitän vaatteet pois niin että paljas ja karvainen suomalainen perse varmasti näkyy ulkomaan eläville ja uimassa pistäytymisen jälkeen menen munasillani grillaamaan omia eväitäni ja juttelemaan mukavia.
Wildchild79
Rico Tubbs

Re: Ulkomaiset safariryhmät sotkevat Lapin laavuja ja häätävät suomalaisia pois tulipaikoilta

Viesti Kirjoittaja Wildchild79 »

Muutaman kerran olen saanut poistumiskäskyn itsekin, vaikka kuulun retkeilyalueiden huoltohenkilöstöön, kertoo lehdelle Metsähallituksen luontopalveluiden virkistyskäytön asiantuntija Vesa-Matti Hillberg Rovaniemeltä.

Olisiko, Vesa-Matti kannattanut jo silloin kertoa pari vinkkiä matuille: "Haista vittu, runkkari, maassa maan tavalla tai maasta pois, Mothertruckeeeeeer "
Ennen vaadittiin yrittämään, mutta nykyään opetetaan vaatimaan - Sotaveteraani Gunnar Kotiranta 103-v
Wildchild79
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja Wildchild79 »

viivahattu kirjoitti: Ma Maalis 23, 2026 3:19 pm Jos yksikään ulkkari yrittää ikinä minua häätää jostain suomalaisin verovaroin ylläpidetyltä laavulta, minä kävelen rantaan, heitän vaatteet pois niin että paljas ja karvainen suomalainen perse varmasti näkyy ulkomaan eläville ja uimassa pistäytymisen jälkeen menen munasillani grillaamaan omia eväitäni ja juttelemaan mukavia.
Toivotaan että on ranta lähellä niin et joudu vilauttelun takia putkaan.
Ennen vaadittiin yrittämään, mutta nykyään opetetaan vaatimaan - Sotaveteraani Gunnar Kotiranta 103-v
damfin
James Bond (Pierce Brosnan)

Viesti Kirjoittaja damfin »

Pahoittelut jos pilaan mielikuvat laavuilla öykkäröivistä matuista...

Mutta jotenkin veikkaan että jossain Lapin laavuilla ei kyse välttämättä ole matuista, vaan ihan oikeista turistiryhmistä ja turistiryhmien vetäjistä jotka turismilla rikastuakseen yrittävät omia yleiseen ja julkiseen käyttöön rakennettuja laavuja ja tulipaikkoja omaan käyttöönsä.

Ja veikkaan että ongelma ei johdu niinkään siitä että turistit olisivat häätämässä suomalaisia pois tulipaikoilta, vaan paikalliset matkailuyrittäjät ja "safarien" järjestäjät jotka käyttävät surutta yleisiä laavuja omaan liiketoimintaansa.
McCall
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja McCall »

^
Luultavasti jotenkin noin. Ovat luvanneet matkalaisille "oman" laavurauhan ja sehän ei toteudu jos siellä on matkaryhmän ulkopuolisia. Bisneksen pyörittäjät eivät tietenkään kerro matkalaisille totuutta noiden laavujen käyttöoikeuksista.
Salmari
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja Salmari »

Siis kuvitteleeko joku, että Ylläksen moottorikelkkasafareilla käyvät maahan tunkeutuneet sompanssit?

Harmi pilata hyvää öyhöä, mutta safareilla kyllä käyvät rikkaat kiinalaiset ja eurooppalaiset. Tässä taas joku safariyrittäjä haluaa omia laavuja omaan businekseensa. Kenenkään ei kannata siirtyä pois vaan jatkaa ihan rauhassa omaa grillailuaan.
JanitaSlim kirjoitti: ↑
Tähän rikokseen ei nyt millään tapaa liity kommunismi, sateenkaarismi, tai vasemmisto. Koitetaan pitää keskustelu asiallisena
Puntari
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja Puntari »

Tarkastaja Levisi kirjoitti: Ma Maalis 23, 2026 1:06 pm
MT: Turisti laukoi huoltomiehelle hämmentävän kommentin taukopaikalla
Ulkomaalaisten safarioppaiden tiedetään MT:n mukaan suhtautuvan usein penseästi suomalaisiin, jotka käyttävät samoja retkeilyalueiden tulipaikkoja.

Ulkomaiset safariryhmät omivat laavuja ja häätävät suomalaisia retkeilijöitä safariasiakkaiden tieltä Lapissa, kertoo Maaseudun Tulevaisuus.
Hyvä hallitusohjelma kannustaa yrittäjyyteen ja maksavat varakkaat asiakkaat ovat toki aina etusijalla. Ministeri Multalan (kok) johdolla tyhjätasuille kansalaisille suunnattuja luobtopalveluita leikataan roimasti. Kannattaa oppia, että varakkaat ovat parempia ja siunattuja ihmisuä kuin muut.
aumari
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja aumari »

Rovaniemellä on noita kiinalaisia safari- ja muita yrittäjiä ja ovat kuulemani mukaan röyhkeitä. Eivätkä noudata liikennesääntöjä. Eli en ihmettele, että omivat laavutkin turistiensa yksityiskäyttöön. Liian helposti pääsevät yrittämään ja Rovaniemi on pilattu säännöistä piittamattomien turistilaumojen ja ahneiden airbnb-yrittäjien toimesta. Vaikka eihän se minulle kuulu, eikä ole sinne halua mennäkään.
Vastaa Viestiin