Hans Assmann - Bodomin tekijä, vai myytti?

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Huuhkaja
Alibin satunnaislukija

Re: Hans Assmann - Bodomin tekijä, vai myytti?

Viesti Kirjoittaja Huuhkaja »

Huuhkaja kirjoitti: Pe Maalis 27, 2026 6:03 pm Assmannin toinen kirje Riihimäeltä. Jos joku muu pystyisi kääntämään, mitä tuossa lukee, niin olisi aika mielenkiintoista. Kysyin yhdeltä saksalaisystävältäni, mutta hän ei kuulemma saanut selvää. Teksti on vanhan ajan saksaa.

Riihimäki, 2. marraskuuta 1964

Rakkaat Margot (Assmannin sisko), -- , ja Mikael, (Ei varma Mikaelista)

Sain tänään ystävällisen kirjeenne ja pakettinne, kiitollisena ja iloisena. Ajatus siitä, että olisimme loukkaantuneet silloin, koska emme kirjoittaneet, ei pidä paikkaansa. Olin sairaana yhteensä kuusi kuukautta, kolme kuukautta olimme kodittomina ja nukuimme autossa, ja yhden kuukauden olimme Pohjois-Suomessa. (Kenties nukkui Reiskan kanssa autossa?) Olen ollut sairaalassa syyskuun alusta lähtien ja pääsen pois joulukuun alussa.

Olen yllättynyt, ettette ole kuulleet mitään tästä kaikesta hälinästä, ettekö lue sanomalehtiä? Bodomin-tapauksesta ja suhteestaan minuun on kirjoitettu todella paljon. On täysin mahdotonta kirjoittaa ylös kaikkea, mitä nuo idiootit täällä ovat keksineet. En usko, että Suomen paperiteollisuus tuottaa yhdessä päivässä niin paljon paperia kuin sanomalehdet ovat tuhlanneet.

Minulla on nyt eläkeasunto ja lankoni on vuokrasopimuksen haltija. Olisin iloinen, jos -- voisi tulla käymään luonani, sillä minun täytyy keskustella kälyni kanssa ja hän tulee ensi viikolla, jotta voimme järjestää sen. Minulla ei ole tällä hetkellä rahaa maksaa matkaa.
Vastaa Viestiin