Chopper, tuo mistä kerroit, olisi minustakin ideaali tapa järjestellä työvuoroja. Se, että työpaikoilla pyritään huomioimaan tasapuolisesti myös henkilökohtaiset elämäntilanteet, on työnantajalta varsin kaukonäköistä. Siitä hyötyvät kaikki.
Itse olen valitettavasti törmännyt joustamattomuuteen, esim. yksi entinen työkaverini joutui tekemään jatkuvasti rankkoja vuoroja vain siksi, ettei vastaavaan hommaan "löydetty" toista vuorottelemaan. Kenestä tahansa muusta olisi pienellä koulutuksella saatu samanlainen tekijä, tai sitten palkkaamalla uutta lisäapua olisi tilanne helpottunut. Kuitenkaan menestyvästä keskisuuresta yksityisestä yrityksestä ei löytynyt rahaa moiseen, ja hommat alkoivat kusta pahasti. Työntekijä uupui, työtehtävien puutteellinen hoito kuormitti muita töitä ja muita työntekijöitä.
Myös sellaista olen nähnyt/ kokenut, että talon pitkäaikaisimmat työntekijät saavat parhaat ja samat loma- ajat vuodesta toiseen ja muiden lomat pätkitään kauden alkuun/ loppuun, vuodesta toiseen.
Meni nyt aiheen ohitse, mutta naisvaltaisilla aloilla löytyy epätasa- arvoista kohtelua vielä, eikä silloin ole kyse miesten ja naisten vastakkainasettelusta.
sen jälkeen välilyönti)