Ministeri: Naisiin kohdistuva väkivalta on Suomen häpeätahra

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
aivoriihi
David Starsky

Re: Ministeri: Naisiin kohdistuva väkivalta on Suomen häpeätahra

Viesti Kirjoittaja aivoriihi »

Naisiin kohdistuva väkivalta todellakin on Suomen häpeätahra, tähän mielipiteeseen varmasti osallistuvat myös:

Stanley Amuzie, Elias Mahan Aden, Nahom Hagos, Ahmed Abdullahi Ahmed, Naqdi Mohammad, Mahmoud Mahmoud, Kusay Wisam Muatamad Ahmad Al-Moddaris, Mustafa Abdirahman Mohamed, Mohamed Abdirisaq Hassan, Mohammes Ahmed, Khaled Ali Mohammed Awad, Mohammad Hazji Gader, Sangar Nabaz Mohammad, Alaum Alaum, Mohamed Ahmed Bahery Mohamed, Mohammed Ali Kanjou, Ahmed Dhaif Saadoon Al-Khalfah, Ismail Mohamed Jeele, Oday Mohammed Nayef, Mohammed al-Khallouf ja monet muut "työvoimapulanpaikkaajat".
"It is great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people."
Pamela Anderson
viivahattu
Watson itse

Viesti Kirjoittaja viivahattu »

NeroKatti kirjoitti: Pe Maalis 27, 2026 10:26 pm :D :D mitä helkkaria :D noista henkirikoksista lienee ihan tilastot olemassa.
Nohevana poikana varmasti itse kaivat ne esiin. Mä olen juuri nyt liian laiska siihen. Lesbosuhteita kai tilastollisesti nyt kuitenkin vielä toistaiseksi on vähemmän kuin hetero suhteita oletan. En osaa ottaa myöskään kantaa siihen, että paljonko väkivaltaa niissä suhteellisesti esiintyy
No sitä helkkaria, että asenteesi oli luokkaa "mitä sitten jos uhrit ovat miehiä, kun miehethän niitä pahoinpitelevät". Ja tosiaan, tilastot on olemassa. Vuonna 2020 tehdyn laajan selvityksen mukaan niin henkirikosten kuin niiden yritysten uhreista n. 70% on miehiä. Eikä tässä ole edes kyse mistään yksittäisestä vuodesta. Aineisto on vuosilta 2010-2018.

https://lakihhr.fi/artikkelit/henkiriko ... hatgpt.com

Lievemmissä väkivaltarikoksissa tilasto on tasaisempi, uhreista on miehiä n. 55%. En tiedä sinusta, mutta minä ottaisin kyllä mieluummin litsarin poskelle kuin puukon kylkeen.

Lähisuhdeväkivallan osalta tilastotietoa on lesbopareista Suomesta vähän, mutta se vähän mitä on, kertoo että lähisuhdeväkivalta on hieman yleisempää naispareilla kuin heteropareilla. Vähäisintä, siis aivan selvästi vähäisintä, se on homopareilla. Maissa, joissa tilastotietoa on enemmän, toistuu sama kaava: lesbot ovat kumppaneitaan kohtaan väkivaltaisempia kuin heteromiehet, ja selvästi vähiten väkivaltaisia ovat homosuhteet.

Nimensä veroinen nero saattaisi ymmärtää, että tämä ei edes ole kovin yllättävää. Miehellä on sisään rakennettuna ajatus, että väkivalta erittäin todennäköisesti johtaa seurauksiin, siinä missä naiset elävät asenneilmapiirissä, missä on hauska vitsi, jos nainen mättää miestä pataan keskellä katua. Raportoimatta jäävien lievien lähisuhdeväkivaltatapausten määrä, joissa tekijänä on nainen ja uhrina mies, on väistämättä erittäin suuri verrattuna niihin, jotka tulevat tietoon.

Tarkoittaako tämä, että kaikki naiset ovat väkivaltaisia? Ei tietenkään. Ei minunkaan kumppaneistani kuin vaivaiset vähän alle puolet ole kohdistanut minuun fyysistä väkivaltaa. Jos tietoon tulisi joka ikinen lievän pahoinpitely ja sitä vakavampi väkivaltarikos, joissa tekijät ovat eri sukupuolta, olen sataprosenttisen varma, että naisten tekemiä olisi enemmän kuin miesten tekemiä. Ei siksi, että miehet olisivat jotain pyhimyksiä, vaan siksi, että niin valtava määrä naisia ajattelee vähintäänkin alitajuisesti, että miestä on ihan ok läpsiä ja muksia, jos pikkarit hiertävät tai muuten vaan jokin vituttaa.
NeroKatti
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja NeroKatti »

Antsa kirjoitti: Ke Huhti 01, 2026 10:33 am
NeroKatti kirjoitti: Ma Maalis 30, 2026 5:42 pm Olen kuullut tapauksesta jossa juurikin suomalaisten nuorten miesten illanvietossa sammuneen kundin ahteriin tungettiin jäistä makkaraa "hauskana vitsinä" seurauksena siitä oli loppuelämäksi vaipat. Rektaali repesi. Sitä en tiedä päättyikö kyseinen kaveri lopulta kirurgin pöydälle. Kyseinen illanvietto oli heteromiesten illanvietto
No mulle on silminnäkijän toimesta kerrottu kuinka tyttöjen illassa sammuneen vaginaan työnnettiin käpy. Sitä sitten mentiin aamulla poistamaan ensiapuun. Kännissä tapahtuu tyhmiä asioita oli se sukupuoli mikä tahansa.
Höpö höpö
Harvemmin nuoret likat tuollaista humalassa puuhaa. Nuoret naiset keksivät hieman erilaisempaa kiusantekoa jos sille linjalle lähtevät. Kiusantekoa silti yhtä kaikki.
Kirjoittaja McCall » "On kyllä loistava ketju. Upeaa seurata asiantuntijoiden argumentointia." :!:

JesseHames » "Olen siis parikymppinen, syrjäytynyt huumeidenkäyttäjä, joka on vieläpä älykkyydeltään simpanssin tasoa."
NeroKatti
Neuvoja-Jack

No en kyllä koskaan ole törmännyt asenne ilmapiiriin missä kenenkään läpsimistä pidettäisiin millään tavalla ok asiana. En myöskään ole törmännyt sellaiseen että sitä pidettäisiin hauskana vitsinä. En sitten tiedä minkälaisissa porukoissa itse olet pyörinyt 🙄
Kirjoittaja McCall » "On kyllä loistava ketju. Upeaa seurata asiantuntijoiden argumentointia." :!:

JesseHames » "Olen siis parikymppinen, syrjäytynyt huumeidenkäyttäjä, joka on vieläpä älykkyydeltään simpanssin tasoa."
NeroKatti
Neuvoja-Jack

viivahattu kirjoitti: Ke Huhti 01, 2026 12:04 pm
NeroKatti kirjoitti: Pe Maalis 27, 2026 10:26 pm :D :D mitä helkkaria :D noista henkirikoksista lienee ihan tilastot olemassa.
Nohevana poikana varmasti itse kaivat ne esiin. Mä olen juuri nyt liian laiska siihen. Lesbosuhteita kai tilastollisesti nyt kuitenkin vielä toistaiseksi on vähemmän kuin hetero suhteita oletan. En osaa ottaa myöskään kantaa siihen, että paljonko väkivaltaa niissä suhteellisesti esiintyy
No sitä helkkaria, että asenteesi oli luokkaa "mitä sitten jos uhrit ovat miehiä, kun miehethän niitä pahoinpitelevät". Ja tosiaan, tilastot on olemassa. Vuonna 2020 tehdyn laajan selvityksen mukaan niin henkirikosten kuin niiden yritysten uhreista n. 70% on miehiä. Eikä tässä ole edes kyse mistään yksittäisestä vuodesta. Aineisto on vuosilta 2010-2018.

https://lakihhr.fi/artikkelit/henkiriko ... hatgpt.com

Lievemmissä väkivaltarikoksissa tilasto on tasaisempi, uhreista on miehiä n. 55%. En tiedä sinusta, mutta minä ottaisin kyllä mieluummin litsarin poskelle kuin puukon kylkeen.

Lähisuhdeväkivallan osalta tilastotietoa on lesbopareista Suomesta vähän, mutta se vähän mitä on, kertoo että lähisuhdeväkivalta on hieman yleisempää naispareilla kuin heteropareilla. Vähäisintä, siis aivan selvästi vähäisintä, se on homopareilla. Maissa, joissa tilastotietoa on enemmän, toistuu sama kaava: lesbot ovat kumppaneitaan kohtaan väkivaltaisempia kuin heteromiehet, ja selvästi vähiten väkivaltaisia ovat homosuhteet.

Nimensä veroinen nero saattaisi ymmärtää, että tämä ei edes ole kovin yllättävää. Miehellä on sisään rakennettuna ajatus, että väkivalta erittäin todennäköisesti johtaa seurauksiin, siinä missä naiset elävät asenneilmapiirissä, missä on hauska vitsi, jos nainen mättää miestä pataan keskellä katua. Raportoimatta jäävien lievien lähisuhdeväkivaltatapausten määrä, joissa tekijänä on nainen ja uhrina mies, on väistämättä erittäin suuri verrattuna niihin, jotka tulevat tietoon.

Tarkoittaako tämä, että kaikki naiset ovat väkivaltaisia? Ei tietenkään. Ei minunkaan kumppaneistani kuin vaivaiset vähän alle puolet ole kohdistanut minuun fyysistä väkivaltaa. Jos tietoon tulisi joka ikinen lievän pahoinpitely ja sitä vakavampi väkivaltarikos, joissa tekijät ovat eri sukupuolta, olen sataprosenttisen varma, että naisten tekemiä olisi enemmän kuin miesten tekemiä. Ei siksi, että miehet olisivat jotain pyhimyksiä, vaan siksi, että niin valtava määrä naisia ajattelee vähintäänkin alitajuisesti, että miestä on ihan ok läpsiä ja muksia, jos pikkarit hiertävät tai muuten vaan jokin vituttaa.
**
Ok. No jos uhreista 70% on miehiä niin vertasitko sitä tilastoon että mikä osuus näistä on miesten tekemiä ja missä tilanteissa. Kyllä nyt uskaltaisin väittää suurimman osan ennen olleen perus puukkohippaa humalaisten illanvietoissa tai snägärijonon turpakäräjiä. Nyt toki mukana kaiken maailman peukku huumeet ja velanperimiset. Mutta yhtä kaikki tietääkseni esim kallu piireissä nämä torbeedot suurimmaksi osaksi ovat miehiä. Näin olen käsittänyt.

viivahattu
Watson itse

NeroKatti kirjoitti: Ke Huhti 01, 2026 12:18 pm No en kyllä koskaan ole törmännyt asenne ilmapiiriin missä kenenkään läpsimistä pidettäisiin millään tavalla ok asiana. En myöskään ole törmännyt sellaiseen että sitä pidettäisiin hauskana vitsinä. En sitten tiedä minkälaisissa porukoissa itse olet pyörinyt 🙄
Mitenkäs se kontrafaktuaalisten feministien yksi tunnuslause menikään? Ai niin, "tarkista etuoikeutesi". En nimittäin tiedä missä tynnyrissä olet elänyt, jos et ole ikinä törmännyt siihen asenteeseen, että kun nainen lyö miestä, se on korkeintaan huvittavaa. "Otatsä naiselta pataan?", ystävällisin terveisin Hätäkeskus Nödcentralen vm. 2009. Eikä muuten tullut edes rikostuomiota, ainoastaan huomautus oikeusasiamieheltä.
NeroKatti
Neuvoja-Jack

No mutta eikö miehet lietso tuota keskenään ja vähättele toisiaan, naureskellen asialle että sait naiselta turpaan? Siihen pitäisi puuttua ja sille asialle miehet keskenään voivat tehdä muutoksen poikaporukoissaan. Että korjaavat asian suhteen asenteitaan. En ole kyllä törmännyt vastaavaan kommenttiin naisten suusta. Naiset taas itse lietsoivat ennen keskenään asenteita siitä että ollaksesi uskottava on oltava "hyvä jätkä" "pick me Girl". Ihan itse tätä tekivät. Ikää kuin nainen ei naisena voisi olla samalla tavalla hyvä tyyppi ja miesten arvostama. Onneksi tästä ysäri mentaliteetista ollaan pääsemässä eroon ja jokainen voi olla hyvä tyyppi itsenään ja väkivalta ei ole ok oli sitten nainen tai mies. Sekin on utopiaa että vain naiset juoruavat ja uhriutuvat. Ihan yhtä yleistä se on miesten keskuudessa. Inhoan myös sanontaa" nainen on naiselle susi". Se ei pidä paikkaansa ja on taas vaan yksi lietsonnan esimerkki. Menee samaan luokkaan "miehet ei itke" tai "saitko naiselta turpaan" jutun kanssa

NeroKatti
Neuvoja-Jack

Itselläni on molemman sukupuolen edustajia lapsina ja heteroita ovat. Silti kasvatuksessa pyrkinyt pääsemään eroon tuollaisista helvetin toksisista asenteista. Kummankaan sukupuolen edustajat lapsistani eivät koe vihaa tai katkeruutta toista sukupuolta kohtaan ja kunnioittavasti osaavat käyttäytyä kaikkia kohtaan, osaavat myös käsitellä tunteitaan rakentavasti, eli ehkä jossain olen edes onnistunut. Toisaalta asenteetkin kasvatuksessa valitettavasti periytyvät helposti ja myös aika jossa elämme sekä muu kasvuympäristö muokkaavat niitä.

viivahattu
Watson itse

NeroKatti kirjoitti: Ke Huhti 01, 2026 12:37 pm No mutta eikö miehet lietso tuota keskenään ja vähättele toisiaan, naureskellen asialle että sait naiselta turpaan? Siihen pitäisi puuttua ja sille asialle miehet keskenään voivat tehdä muutoksen poikaporukoissaan.
Kuuntele nyt jumalauta hetki itseäsi ja tuota paskaa mitä jauhat. Tämän ketjun idea on, että ministerin mukaan nimenomaan naisiin kohdistuva väkivalta on Suomen häpeätahra, vaikka selvä enemmistö varsinkin vakavasta väkivallasta kohdistuu miehiin. Juuri tuo on sitä asenneilmapiiriä, että miehillä ei ole hevonpaskankaan väliä, vain naisilla on. Jos joku sekopääakka tulee ja tökkää puukon sinun kylkeesi, niin ajatteletko siinä kuiviin vuotaessasi että tämä on muuten aika paska juttu, vai että no nainenhan se oli eli ei tässä mitään, olisi pitänyt tyttöporukoissa vissiin hoitaa tämä asia etukäteen? :D
McPanty
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja McPanty »

NeroKatti kirjoitti: Ke Huhti 01, 2026 12:37 pm No mutta eikö miehet lietso tuota keskenään ja vähättele toisiaan, naureskellen asialle että sait naiselta turpaan? Siihen pitäisi puuttua ja sille asialle miehet keskenään voivat tehdä muutoksen poikaporukoissaan. Että korjaavat asian suhteen asenteitaan...
Lainausta lyhennetty.

Naiset sitä läpsimistä ja pientä muksimista harrastaa. Heidän mielestään nähtävästi täysin oikeutettua hieman kouluttaa miestä. Ei siihen miesten "asenteiden korjaus" auta. Naisten asenteita siinä täytyy korjata. Haloo haloo.
NeroKatti
Neuvoja-Jack

Ei mutta kuka sille toiminalle naureskelee? Lienee joku valkoroskan tapa kenties läpsiä?

Rubiskreebeli
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Rubiskreebeli »

Suomessa on Euroopan korkein työttömyys ja Suomen häpeätahra on naisiin kohdistuva väkivalta. Just. Ja se väkivalta on rakeenteellista. Millaisista rakenteista mahtaa olla kyse? No ei kai näiltä hyväpuhe mannekiineilta koskaan ole muuta voinut odottaakaan kuin idiooteille kohdistettua ääntenkalastelua.
NeroKatti
Neuvoja-Jack

viivahattu kirjoitti: Ke Huhti 01, 2026 1:49 pm
NeroKatti kirjoitti: Ke Huhti 01, 2026 12:37 pm No mutta eikö miehet lietso tuota keskenään ja vähättele toisiaan, naureskellen asialle että sait naiselta turpaan? Siihen pitäisi puuttua ja sille asialle miehet keskenään voivat tehdä muutoksen poikaporukoissaan.
Kuuntele nyt jumalauta hetki itseäsi ja tuota paskaa mitä jauhat. Tämän ketjun idea on, että ministerin mukaan nimenomaan naisiin kohdistuva väkivalta on Suomen häpeätahra, vaikka selvä enemmistö varsinkin vakavasta väkivallasta kohdistuu miehiin. Juuri tuo on sitä asenneilmapiiriä, että miehillä ei ole hevonpaskankaan väliä, vain naisilla on. Jos joku sekopääakka tulee ja tökkää puukon sinun kylkeesi, niin ajatteletko siinä kuiviin vuotaessasi että tämä on muuten aika paska juttu, vai että no nainenhan se oli eli ei tässä mitään, olisi pitänyt tyttöporukoissa vissiin hoitaa tämä asia etukäteen? :D
No nyt meni jumalauta tunteisiin :D kuuntelen kuuntelen. Eise rähjäämällä parane. Onhan noita sekopää narkkeja nykyisin kadut täynnä että en ihmettelisi jos niin kävisi että joku tökkäis keskellä päivää puukolla kylkeen. Noissa on se että ovat niin zombeja ettei sukupuolta välttämättä edes enää erota selkeästi. Tehokas keino ilmeisesti ollut tuo peukun rajaaminen tänne. Siis tehokas hävittää päihderiippuvaiset. Luulisi toisaalta että mitä järkeä on ensin koukuttaa ihminen joka pian kuolee. Siinähän häviää näiltä huumekuppiailta asiakaskunta hyvinkin nopeasti. Mutta takasin aiheeseen. En kyllä osta että noissa muisen kulttuurin edustajien piireissä äijät saisivat kotosalla turpiinsa huntunaisilta. Kyllä mustalaiset muiluttaa myös vaimojaan ja katkovat hiukset. On verkostoa ja kunniamurhaa. Kai hekin suomalaisiksi lasketaan kerran yhteiskunta tollasena sallii. Lapset on kaikkein pahimassa asemassa Suomessa se on varma. Poliitikot nyt suoltavat ties ja mitä. Just linkkasin muuten politiikka ketjuun uutista niiden valehtelemisesta. Kyllä minun mielestäni miehillä on väliä. Minullakin on poikia. Ja toivon heille turvallista yhteiskuntaa myös. Lisäksi itse olen hetero. Olisi kovin ikävää elää ilman miehiä.

viivahattu
Watson itse

NeroKatti kirjoitti: Ke Huhti 01, 2026 4:54 pm Ei mutta kuka sille toiminalle naureskelee? Lienee joku valkoroskan tapa kenties läpsiä?
No voi jumalauta sentään. :D Pidä nyt vaikka silmäsi ja korvasi auki. Mikäli esimerkiksi minun yliopistokoulutettu, raitis, asiantuntijatehtävissä työskentelevä ex-vaimoni on "valkoroskaa", niin sitten varmaan kyseessä on valkoroskan tapa. Esimerkkejä tilanteista, joissa hän kohdisti minuun (lievää, se tehtäköön kuitenkin selväksi) väkivaltaa:

- Kun vastasin että en tänään jaksa kysymykseen polkupyöriemme keväthuollon tekemisestä. (Mottasi nenään, "alkoi ärsyttää")

- Kun jäin lukemaan kaupan ilmoitustaulua (Löi nyrkillä olkavarteen, "rupesi vituttamaan kun halusin jo mennä")

- Kun jäin metsäkävelyllä hetkeksi paikalleni kuuntelemaan kuuntelemaan, että mikä lintu laulaa (Tönäisi minua niin että olin vähällä kaatua kivikkoon, "pitääkö aina hidastella")

Tässä nyt muutama esimerkki. Kaikki minun syytäni, luonnollisesti. Eikä edes eron jälkeen suostunut myöntämään, että olisi ikinä tehnyt mitään väärää. Itse en sormeani nostanut fyysisesti häntä vastaan, koska minä olisin ollut ensimmäisestä kerrasta kusipäämulkku naistenhakkaaja. Ja tiedätkö mitä: niissä kuuluisissa poikaporukoissa kun näistä puhutaan miesten kesken, niin aika lailla jokaisella on yleensä samanlaisia kokemuksia.
NeroKatti
Neuvoja-Jack

Olenkohan itse sortunut väkivaltaan kun olen heittänyt joskus tiskirätillä eksää. Itse en sitä laske väkivallaksi. Olen kyllä myös tönäissyt juoksulenkin yhteydessä exää leikilläni mutta toki meillä panoeroa oli sen 20kg miehen eduksi ja pituus eroa sen 25cm miehen eduksi että hän nyt ei juuri edes liikahtanut 🤔 Minua on tönäisty miehen toimesta, en kuitenkaan itse laske sitä väkivallaksi jos tönäisty tuon kaltaisessa tilanteessa esimerkiksi. Mutta nyrkillä nenään mottaisu on kyllä aika paha.

Vastaa Viestiin