Voihan sekin pitää paikkansa.JOMPPE kirjoitti: Ke Huhti 01, 2026 6:59 amEi pyöri ei. Mutta syynä voi olla se, että on yksinkertaisesta samanlainen pelkuri kuin Putin ja vetäytyy maan alle turvatakseen itsensä sen sijaan että johtaisi kanssa näkyvästi.El Mencho kirjoitti: Ke Huhti 01, 2026 12:15 am
Bibi ei toreilla pyöri vaikka kansa olisi tuen tarpeessa.
Iran: Hirmuvalta, ydinaseohjelma, konflikti
Re: Iran: Hirmuvalta, ydinaseohjelma, konflikti
Miten ajattelen ei kuulu sinulle millään tavalla.
- rikkalapio
- Vic Mackey
Tämä on USA:n tämän hetken logiikka kun demokratian mallimaa näyttää esimerkkiä
Ei Eurooppa ole mikään USA:n vasalli muualla kun Venäjän propagandassa
- Schimanski -
"Iran on lyöty. Kukaan ei ole koskaan voittanut näin. MINÄ pelastin Yhdysvallat ja maailman siinä sivussa.
Tiedättehän te."
-Trump-
- Schimanski -
"Iran on lyöty. Kukaan ei ole koskaan voittanut näin. MINÄ pelastin Yhdysvallat ja maailman siinä sivussa.
Tiedättehän te."
-Trump-
- Oikeus ennen kaikkea
- James Bond (Daniel Graig)
USA käyttää sodassa paljon modernia aseteknologiaa, mutta vanhassa vara parempi.
Osa kalustosta on peräisin Vietnamin sodan ajalta:
B-52 pommikoneita on viime päivinä käytetty Iranin pommituksissa on ensi kerran operatiivisessa käytössä sitten Vietnamin sodan päivien.
A-10 rynnäkkökoneetkin ovat taas kova sana. Niitäkin on nyt komennettu Iranin rintamalle, vaikka ne piti romuttaa jo aiemmin.
Puhumattakaan ilmatankkauskoeita (Boeing KC-135R Stratotanker), jotka ovat kaikki jo yli 60 vuoden iässä.
https://www.wikiwand.com/fi/Boeing_B-52_Stratofortress
https://www.wikiwand.com/fi/Fairchild_R ... derbolt_II
https://www.wikiwand.com/fi/Boeing_KC-135_Stratotanker
Osa kalustosta on peräisin Vietnamin sodan ajalta:
B-52 pommikoneita on viime päivinä käytetty Iranin pommituksissa on ensi kerran operatiivisessa käytössä sitten Vietnamin sodan päivien.
A-10 rynnäkkökoneetkin ovat taas kova sana. Niitäkin on nyt komennettu Iranin rintamalle, vaikka ne piti romuttaa jo aiemmin.
Puhumattakaan ilmatankkauskoeita (Boeing KC-135R Stratotanker), jotka ovat kaikki jo yli 60 vuoden iässä.
https://www.wikiwand.com/fi/Boeing_B-52_Stratofortress
https://www.wikiwand.com/fi/Fairchild_R ... derbolt_II
https://www.wikiwand.com/fi/Boeing_KC-135_Stratotanker
- rikkalapio
- Vic Mackey
Juu ei tämä hyvin tule päättymään jenkkejen kannalta ei vaikka Trump toista yrittää esittää. Aika moni tulee suuntaamaan pois Petrodollarista tämän tempun jälkeen. 
- Schimanski -
Tiedättehän te."
-Trump-
- Schimanski -
Tiedättehän te."
-Trump-
-
kiinnostunut5
- Jane Marple
Saa nähdä hyökkääkö jenkit maasta käsin pääsiäisenä kun pörssit ovat kiinni onko se nyt 3 päivää ja eivät reagoisi heti. Trumpin puheista nyt ei voi mitään päätellä, ne muuttuvat päivittäin. Mutta pääsiäinen on pörssien kannalta otollinen päivä hyökkäykselle ja joukkojahan sinne ilmeisesti on jo lähetetty valmiuteen.
- rikkalapio
- Vic Mackey
Siitä vähän viisaita sanoja
- Schimanski -
Tiedättehän te."
-Trump-
- Schimanski -
Tiedättehän te."
-Trump-
- Oikeus ennen kaikkea
- rikkalapio
- Vic Mackey
Kiina on kyllä kantansa kiistaan jo sanonut eikä syyllisestä ole epäselvää kenellekkään. Kiina kehoittaa nopeaan ratkaisuun diplomatian avulla sekä olemaan valmiina maksamaan korvauksia monella tavalla.
- Schimanski -
Tiedättehän te."
-Trump-
- Schimanski -
Tiedättehän te."
-Trump-
B-52:sia kyllä käytettiin ainakin Persianlahdella ja Afganistanissa, eli kyllä ne on operatiivisessa käytössä Vietnamin jälkeen olleet.Oikeus ennen kaikkea kirjoitti: Ke Huhti 01, 2026 3:31 pm B-52 pommikoneita on viime päivinä käytetty Iranin pommituksissa on ensi kerran operatiivisessa käytössä sitten Vietnamin sodan päivien.
Mitä enemmän vihreitä hymiöitä, sitä heikommat argumentit.
Eräässä entisessä hallituspuolueessa oltiin erittäin kiinnostuneita uusista pilvipalveluista. Sitten joku kertoi heille, ettei pilvipalveluilla ole mitään tekemistä kannabiksen kanssa...
Eräässä entisessä hallituspuolueessa oltiin erittäin kiinnostuneita uusista pilvipalveluista. Sitten joku kertoi heille, ettei pilvipalveluilla ole mitään tekemistä kannabiksen kanssa...
- Oikeus ennen kaikkea
Olet oikeassa! Viimeksi käytetty myös Bosniassa, missä sitä käytettiin lähinnä risteilyohjusten laukaisualustana.Rescuer kirjoitti: Ke Huhti 01, 2026 6:37 pmB-52:sia kyllä käytettiin ainakin Persianlahdella ja Afganistanissa, eli kyllä ne on operatiivisessa käytössä Vietnamin jälkeen olleet.Oikeus ennen kaikkea kirjoitti: Ke Huhti 01, 2026 3:31 pm B-52 pommikoneita on viime päivinä käytetty Iranin pommituksissa on ensi kerran operatiivisessa käytössä sitten Vietnamin sodan päivien.
- Oikeus ennen kaikkea
BREAKING: Trump threatened to stop weapons for Ukraine unless Europe joined Hormuz coalition.
Source: FT
Trump turvautuu taas kiristykseen totuttuun tapaansa.
Samaan aikaan Kiina ansaitsee hyvin Venäjän maakaasulla:
Chinese firms are reselling surplus LNG — including cargoes linked to Russian projects — at two to three times the original purchase price, exporting record volumes to Asian buyers such as Japan, despite Tokyo’s sanctions on Russian energy.
Source: Reuters
Jenkkien asekaupatkin uhkaavat sakata, koska kalustoa ei enää riitä vientiin:
BIG: Switzerland is threatening to cancel its U.S. Patriot missile defense order and has already stopped payments, because the U.S. pushed Swiss deliveries back.
It worries the Patriot dispute could also mess up its much bigger F-35 fighter jet purchase and even other U.S. weapons/support contracts.
Source: Breaking Defense
Source: FT
Trump turvautuu taas kiristykseen totuttuun tapaansa.
Samaan aikaan Kiina ansaitsee hyvin Venäjän maakaasulla:
Chinese firms are reselling surplus LNG — including cargoes linked to Russian projects — at two to three times the original purchase price, exporting record volumes to Asian buyers such as Japan, despite Tokyo’s sanctions on Russian energy.
Source: Reuters
Jenkkien asekaupatkin uhkaavat sakata, koska kalustoa ei enää riitä vientiin:
BIG: Switzerland is threatening to cancel its U.S. Patriot missile defense order and has already stopped payments, because the U.S. pushed Swiss deliveries back.
It worries the Patriot dispute could also mess up its much bigger F-35 fighter jet purchase and even other U.S. weapons/support contracts.
Source: Breaking Defense
- rikkalapio
- Vic Mackey
Ja Venäjä kuljettaa öljyä Kuubaan
- Schimanski -
Tiedättehän te."
-Trump-
- Schimanski -
Tiedättehän te."
-Trump-
-
blindpedestrian
- Agentti Scully
“It's easier to fool people than to convince them that they have been fooled.”
Iranilla on oikeus puolustautua israelin laittomalta hyökkäyssodalta
Iranilla on oikeus puolustautua israelin laittomalta hyökkäyssodalta
- rikkalapio
- Vic Mackey
0
Viimeksi muokannut rikkalapio, To Huhti 02, 2026 7:49 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Schimanski -
Tiedättehän te."
-Trump-
- Schimanski -
Tiedättehän te."
-Trump-
- rikkalapio
- Vic Mackey
Tilannekuvia Israelista joka alkaa saamaan isän kädestä.
Sekä naapurimaista
Sekä naapurimaista
- Schimanski -
Tiedättehän te."
-Trump-
- Schimanski -
Tiedättehän te."
-Trump-