Tämäkin varmaan uppoaa täysillä trumpin maga-hörhöihin, vaikka trumpin pitikin säästää puolustusmenoissa vaatimalla Eurooppaa panostamaan omaan puolustukseensa.Oikeus ennen kaikkea kirjoitti: Pe Huhti 03, 2026 8:13 am Trump will unveil a $1,500,000,000,000 defense budget request for the next fiscal year — Reuters
Eli puolustusbudjettia halutaan kasvattaa nykyisestä 500 miljardia dollaria ensi vuodeksi!!!
Miten tämä rahoitetaan:
Trump wants to switch to a war economy in 2027 with massive increase in military spending and cuts to healthcare and other domestic agencies to fund it — Bloomberg
Eli siirrytään sotatalouteen ja karsitaan terveydenhoitokuluista ja muusta turhasta.
Mitä Trump suunnittelee seuraavaksi noin valtavalla budjetilla? Hyökkäystä Kiinaan???
Aikamoista!!!
Elämme jännittäviä aikoja...
Iran: Hirmuvalta, ydinaseohjelma, konflikti
Re: Iran: Hirmuvalta, ydinaseohjelma, konflikti
- rikkalapio
- Vic Mackey
Israel ei kauaa tätä kykene pitämään yllä
Ei Eurooppa ole mikään USA:n vasalli muualla kun Venäjän propagandassa
- Schimanski -
"Iran on lyöty. Kukaan ei ole koskaan voittanut näin. MINÄ pelastin Yhdysvallat ja maailman siinä sivussa.
Tiedättehän te."
-Trump-
- Schimanski -
"Iran on lyöty. Kukaan ei ole koskaan voittanut näin. MINÄ pelastin Yhdysvallat ja maailman siinä sivussa.
Tiedättehän te."
-Trump-
-
Rapsuttaja
- Martin Beck
Voitko täsmentää, minkälainen hyökkäyssota on sinun mielestäsi laillinen? Arvaan: Venäjä hyökkää Suomeen.JanitaSlim kirjoitti: To Huhti 02, 2026 10:51 am Voisiko otsikon muuttaa oikeaksi? Kyseessä laiton hyökkäyssota.
Millions must go.
- rikkalapio
- Vic Mackey
Ranskalainen senaattori sanoo asiat niin kuin ne ovat
- Schimanski -
Tiedättehän te."
-Trump-
- Schimanski -
Tiedättehän te."
-Trump-
-
Jeebutnoubat
- Remington Steele
Kyse lienee lähinnä siitä että joka ikisessä otsikossa ryssien ja ukrainan välisestä sodasta muistetaan mainita "Venäjän laiton hyökkäyssota", kun taas jenkkien vastaavista ei hiiskuta sanallakaan.Rapsuttaja kirjoitti: Pe Huhti 03, 2026 10:55 amVoitko täsmentää, minkälainen hyökkäyssota on sinun mielestäsi laillinen? Arvaan: Venäjä hyökkää Suomeen.JanitaSlim kirjoitti: To Huhti 02, 2026 10:51 am Voisiko otsikon muuttaa oikeaksi? Kyseessä laiton hyökkäyssota.
-
Rapsuttaja
- Martin Beck
Lienet oikeassa. Itseäni huvittaa kansainvälisestä oikeudesta puhuminen, kun sen ylläpito vaatii viime kädessä sotatoimia, eli ihmisten tappamista.Jeebutnoubat kirjoitti: Pe Huhti 03, 2026 12:06 pm Kyse lienee lähinnä siitä että joka ikisessä otsikossa ryssien ja ukrainan välisestä sodasta muistetaan mainita "Venäjän laiton hyökkäyssota", kun taas jenkkien vastaavista ei hiiskuta sanallakaan.
Millions must go.
- rikkalapio
- Vic Mackey
Israel saa kuritusta päivä päivältä enemmän
- Schimanski -
Tiedättehän te."
-Trump-
- Schimanski -
Tiedättehän te."
-Trump-
- rikkalapio
- Vic Mackey
Stubb jatkaa itsestään hölmön kuvan maailmalle antamista täysin ilman mitään tilannetajua.
- Schimanski -
Tiedättehän te."
-Trump-
- Schimanski -
Tiedättehän te."
-Trump-
- rikkalapio
- Vic Mackey
Hyvästi USA:n ja Israelin datakeskukset alueella.
- Schimanski -
Tiedättehän te."
-Trump-
- Schimanski -
Tiedättehän te."
-Trump-
-
Solttuetsivä
- Jessica Fletcher
Ei nuo oikein tulosta saa aikaan.
Pari taloa vaurioituu, vähän asfalttia rikki, muutama siviilien ajoneuvo menee lunastukseen.
keskiviikko-torstain ohjusiskujen tulos:
On Thursday, missile fire from Iran left three people lightly wounded in Petah Tikva and Mazkeret Batya.
torstai-perjantai yön ohjusiskun tulos:
One lightly hurt by cluster bomb impact in Kiryat Ata during Iranian attack on northern Israel.
-
mielen puolikas
- Lauri Hanhivaara
Israelia saa moukaroida, ihan samaa paskaa kuin nuo rättipäät mutta eri värisessä paketissa.Solttuetsivä kirjoitti: Pe Huhti 03, 2026 4:05 pmEi nuo oikein tulosta saa aikaan.
Pari taloa vaurioituu, vähän asfalttia rikki, muutama siviilien ajoneuvo menee lunastukseen.
keskiviikko-torstain ohjusiskujen tulos:
On Thursday, missile fire from Iran left three people lightly wounded in Petah Tikva and Mazkeret Batya.
torstai-perjantai yön ohjusiskun tulos:
One lightly hurt by cluster bomb impact in Kiryat Ata during Iranian attack on northern Israel.
Kai mä tästäkin toivun
-
Jeebutnoubat
- Remington Steele
Viikko vielä aikaa vallata Teheran ylivertaisten sotilaiden voimin.LeonGold kirjoitti: Su Maalis 29, 2026 1:35 pm Vielä tähän "Vietnam 2" analyysiin, se on 2 viikkoa maksimissaan ja Teheran on Yhdysvaltojen hallussa. Näin jotain Iranin valtion jakamaa propagandavideota, säkkiin puetuista naisista AK47 kädessä. Iranilaiset eivät tunnu ymmärtävän, että vastapuolella on tuhansittain veteraaneja joilla on oikeaa sotakokemusta useista eri konflikteista, ylivoimainen teknologia, ylivoimainen sotilaskoulutus.
Siinä ei paljon nainen ak47 kädessä paina, eipä noilla IRGC:n sotilaillakaan ole mitään oikeaa koulutusta tai sotakokemusta.
Tässä pätee sama kuin Desert Stormissa, "this is not going to be another Vietnam", eikä ollutkaan. Aika karulta näyttää nuo Irakilaisten tappiot kyseisessä konfliktissa kun ottaa sodan keston huomioon.
Itse luulen ettei tapahdu
Alkoiko se maainvaasio jo vai kärsitkö deluusioista?Jeebutnoubat kirjoitti: La Huhti 04, 2026 11:31 am Viikko vielä aikaa vallata Teheran ylivertaisten sotilaiden voimin.
Itse luulen ettei tapahdu![]()
-
Jeebutnoubat
- Remington Steele
En tiedä alkoiko, sinä ilmoitit vain että kahden viikon sisään Teheran on vallattu, vai etkö ymmärrä kirjoittamaasi?LeonGold kirjoitti: La Huhti 04, 2026 1:55 pmAlkoiko se maainvaasio jo vai kärsitkö deluusioista?Jeebutnoubat kirjoitti: La Huhti 04, 2026 11:31 am Viikko vielä aikaa vallata Teheran ylivertaisten sotilaiden voimin.
Itse luulen ettei tapahdu![]()
"Vielä tähän "Vietnam 2" analyysiin, se on 2 viikkoa maksimissaan ja Teheran on Yhdysvaltojen hallussa."
Kontekstista oli aika selvää mitä kahdella viikolla tarkoitettiin, ymmärrätkö mitä "Vietnam 2" tarkoittaa?Jeebutnoubat kirjoitti: La Huhti 04, 2026 2:00 pm
En tiedä alkoiko, sinä ilmoitit vain että kahden viikon sisään Teheran on vallattu, vai etkö ymmärrä kirjoittamaasi?
"Vielä tähän "Vietnam 2" analyysiin, se on 2 viikkoa maksimissaan ja Teheran on Yhdysvaltojen hallussa."
On hienoa että olet älyllisesti vammainen, kannatan tukipalveluja sellaisille ihmisille, en kuitenkaan ymmärrä miksi koet tarvetta kommentoida viesteihin joita et ymmärrä vaikka ilmeisesti luet ne. Tai ehkä et lue niitä, ja kommentoit silti.