TEORIA JA TODISTEET ULKOPUOLISESTA TEKIJÄSTÄ

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
papillon
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja papillon »

skoone kirjoitti:

Olisi ihan hyvä nähdä kukakukinon! Ja mä taas kyselen semmoisesta henkilöstä - vaalea nuorehko mies ilmeisesti ilman paitaa- joka seisoo Helga Gustafssonin takia Keski-Suomalaisessa. Kuva otettu tapahtumien jälkeisenä päivänä...
No perkeles, sehän onnistui, aakkostus, mahtilehtineekeri sentään.

Mitä sinä siitä kyselet, että kukako on? Vai mitä kuvaako?

Niin ja vielä kysymys tuosta kuka kukin on -jutusta, miten se rajataan?

Aika on se yksi, vaikka tuo vuorokausi, eikö? No entäs sitten: Esim. maantieteellisesti Timperi liittyy, mutta liittyykö Pauli Pirinen?
Entä Assmanni, entä Palo?

Ehdotuksia.
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

No kuule papillon, kun Sinä olet niin perinpohjin tietoinen näistä Bodomin henkilöistä, niin vaatimaton pyyntöni olisi, josko Sinulla on tietoa siitä, olisiko tämä kuuluisa Arska ollut silloin 15 vuotiaana Bodomin niemellä surmien aikaan ja olisiko tästä tapauksesta Arska ja hänen olemassaolostaan niemellä yleensäkään minkäänlaista todistetta?

Onko poliisi koskaan mahdollisesti tutkinut kyseistä Arskaa?

Nuo melko kornit viittaukset, (erään kirjoittajan jonka nimeä en suvaitse halveksunnaltani kirjoittaa) että Arskan kaupaneuvos isä, olisi muka kestinnyt ja lahjonut ylintä poliisijohtoa Bodomin takia, näin tämä halveksittava kirjoittaja on antanut ymmärtää.

Olen tietoinen näistä "kestityksistä" erään 70 ja 80 luvun suurimman yrityksen saunatiloissa ja lukenut jopa saunailloista vieraskirjasta, johon kaikki saunaan kutsutut, kuten myös allekirjoittanut oli, saivat tutustua ja kirjoittaa omia kommenttejaan

Toki siellä vilahteli tuttuja nimiä, myös poliisijohdon.

Mutta ei siellä ollut mitään sellaista, joka olisi ollut epäsovussa sen aikaiseen käytäntöön.

Nuo tuollaiset väitteet lahjonnasta ja kestityksistä voi jättää tuon halveksimani kirjoittajan luulotaudin piikkiin.

Joten onko tämä Arska ollut Bodomilla 5.6.1960, kuka tietää vastauksen?

Tuo kysymys on aiheellinen, sillä sehän lopettaisi spekuloinnit jutun ympärillä.
skoone
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja skoone »

papillon kirjoitti:[
Mitä sinä siitä kyselet, että kukako on? Vai mitä kuvaako?

Niin ja vielä kysymys tuosta kuka kukin on -jutusta, miten se rajataan?

Aika on se yksi, vaikka tuo vuorokausi, eikö? No entäs sitten: Esim. maantieteellisesti Timperi liittyy, mutta liittyykö Pauli Pirinen?
Entä Assmanni, entä Palo?

Ehdotuksia.
Niin, siinä kuvassa olevan miehen henkilöllisyyttä, nimeä kaipailen.

Voisi olla keskustassa vuorokauden henkilöt, ja sitten eripituisten säteiden päässä muut asiaan liittyvät tyypit?
Muista lähdekritiikki!
papillon
Perry Mason

^ ^En minä ole sen kummemmin tietoinen kuin muutkaan, mutta minä olen koonnut nimiä ( mutta myös on pakko ollut nimetä kerrottuja henkilöitä, kuten Lippispää, Pallinaama, Bulldog mies jne. koska nimiä ei ole tiedossa ) listaan, jonka nyt sain opastuksella aakkosjärjetykseen, välikatietona se nettä siinä on 95 henkilöä, mutta on mahdollista sekin,. että joku nimi on myös mukana hahmona.

En ole laittanut tätäkään vielä, mutta vaikkapa näin: Poika niemessä. ja vaikkapa >Boisman, ovat yksi ja sama henkilö-

Miten nämä laitetaan, se pitää raadin kertoa.

Mielestäni ens alkuun kaikki, sitten tarvittaessa yhdistetään.

Jaa Arskako>? No. listalle pääsy riippuu siitä onko näköhavaintoa. Se on minimivaatimus, toki navetalle majoittuneista Veston duunareista riittää Lönnbergin merkinnät, esmes.-
Viimeksi muokannut papillon, Ke Joulu 17, 2008 8:51 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
skoone
Ainesta Watsoniksi

papillon kirjoitti:^ En minä ole sen kummemmin tietoinen kuin muutkaan, mutta minä olen koonnut nimiä -
No, olen vuosia kysellyt tuon kyseisen tyypin nimeä, et sinä tiedä, mutta tietääkö joku? Kukaan ei koskaan reagoi tähän kysymykseen!
Muista lähdekritiikki!
papillon
Perry Mason

skoone kirjoitti:
papillon kirjoitti:^ En minä ole sen kummemmin tietoinen kuin muutkaan, mutta minä olen koonnut nimiä -
No, olen vuosia kysellyt tuon kyseisen tyypin nimeä, et sinä tiedä, mutta tietääkö joku? Kukaan ei koskaan reagoi tähän kysymykseen!
Joo sori skoone, se mun viesti oli Hessun juttuun vastaus, mutta kävi niinkuin aina: sillä välin kun kirjoitin ehdit väliin, ja ^ osoitti sinun juttuusi, nyt siellä on muokattuna ^ ^ :lol:

Eipä silti, en tiedä sitäkään. Kuvan voin koittaa löytää näytille.
papillon
Perry Mason

skoone kirjoitti:

Ja mä taas kyselen semmoisesta henkilöstä - vaalea nuorehko mies ilmeisesti ilman paitaa- joka seisoo Helga Gustafssonin takia Keski-Suomalaisessa. Kuva otettu tapahtumien jälkeisenä päivänä...

En nyt löydä noita Keskisuomalaisia, enkä kuvia. Ei se nyt tämä ole, ei kai, ei siinä Helgaa ole, kuvan nimi on aina ollut näissä piireissä " Johansson selittää" mutta ei taida olla edes Johansson kuvassa :lol:
kukkuu
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja kukkuu »

papillon kirjoitti:
skoone kirjoitti:

Ja mä taas kyselen semmoisesta henkilöstä - vaalea nuorehko mies ilmeisesti ilman paitaa- joka seisoo Helga Gustafssonin takia Keski-Suomalaisessa. Kuva otettu tapahtumien jälkeisenä päivänä...

En nyt löydä noita Keskisuomalaisia, enkä kuvia. Ei se nyt tämä ole, ei kai, ei siinä Helgaa ole, kuvan nimi on aina ollut näissä piireissä " Johansson selittää" mutta ei taida olla edes Johansson kuvassa :lol:
Tämäkö?

Kuva
skoone
Ainesta Watsoniksi

kukkuu kirjoitti:
papillon kirjoitti:
skoone kirjoitti:

Tämäkö?

Kuva
Just tuo, kiitos kukkuu! Hämärästi muistan, että joskus puhuttiin jostain NGn serkusta, joka oli "vähän erilainen". Ja nimi Börjekin oli joskus esillä. Muistaako kukaan?
Muista lähdekritiikki!
matkaaja
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja matkaaja »

postattu (jok voi kässää väärin tän)
Viimeksi muokannut matkaaja, To Joulu 18, 2008 1:11 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sariola
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Näyttää olevan keskimittainen 170-180 cm pitkä, tukka vaaleanruskea, fyysisesti hyvin vahvannäköinen, olisko vähän finnejäkin kasvoilla. Niin, mikä se olikaan tällainen kuvaus? Mielenlaadultaan vaikuttaa erikoiselta. Tuossa seisoo ilman paitaa muina miehinä.

Vai että NG:n serkku?!
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Ja ihan selvästi oudosti kiiluvat silmät!
yövuoro
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja yövuoro »

Muistamani mukaan Gustafsson muutti joksikin aikaa tapahtuman jälkeen Mankkaalle tätinsä luo asumaan.
Oliko serkku tuosta perheestä?

Isä, Otto Gustafsson joutui jonkinlaiseen sairaalahoitoon tapahtuman jälkeen.

Askistossa asuu vielä aikalaisia, missä määrin heitä lienee kuultu perheen vaiheista.
Mysteereitä ei ole. Ainakaan mun tietääkseni.
Wagner
Adrian Monk
Viesti:

Arska

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Kuva
8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
Sariola
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Tuon Skoonen kyselemän miehen kuvassa ja Wagnerin lähettämässä Arskan kuvassa (Ilmeisesti Alibi-lehdessä ollut piirretty kuva) on huomattavan paljon yhdennäköisyyttä. Jos on nähnyt tuon miehen kasvot luonnossa ja kuvannut ne taiteilijalle, niin taiteilijan piirtämä kuva voisi olla hyvin paljon tuon näköinen, kuin on ollut tuossa ALIBI-lehden kuvassa. Kuin kaksi marjaa. Poikkeavathan ne marjatkin kyllä toisistaan jonkin verran.
Vastaa Viestiin