Hämmennetäänpä soppaa vielä lisää yhdellä kuva-analyysillä. Tämä on Kukkuun postaama kuva, joka käsittääkseni on TV-kuvasta kopioitu - ainakin se suurentui skaalaamalla suoraan 800x600 kokoon. Tuo kuva aiheutti ensin täydellisen hämmennyksen kasvuston suhteen, aivan kuin kuva olisi otettu eri planeetalta. Sitten pikku hiljaa osaset alkoivat siinä loksahdella kohdilleen. Kuva toimii ikään kuin negatiivisen zoomin tavoin eli melko lähelläkin olevat objektit voivat näyttää kaukana olevilta. Toisaalta kuva on otettu melko läheltä maata, mikä korostaa lähellä kameraa olevia matalia objekteja.
Kuva on erittäin tärkeä. Se on linkki uhrikuvasta idän suuntaan otettuun lavastuskuvaan, siis näiden välillä. Itärannan voi mieltää kuvien sarjana, jossa suunta etelään on suurin etelään otetussa lavastuskuvassa, sitten kamera alkaa kääntyä itää kohti: uhrikuva, TV-kuva, itään otettu lavastuskuva, Vainio-kuva, Jermo-kuva. Ainoa, mitä tarvitsisi tehdä, on jollakin tavoin asettaa näissä kuvissa näkyvät puut ja pensaat Teemun kartakkeeseen. Siinä olisi 3D-mallin pohja valmiina.
Olen merkinnyt ensin TV-kuvaan keskilinjan ja sitten etsinyt siitä objekteja, jotka löytyvät myös uhrikuvasta (pensasta ei löydy, vaikka se on merkitty). Olen myös suurentanut kuvaa oikealle ja asettanut sinne koivun, jotta kuva selkiytyy:
selitteet
Tämän jälkeen olen merkinnyt uhrikuvaan samat pisteet. Tästä voidaan summittaisesti arvioida TV-kuvan suunta:
suunta
Eroa uhrikuvaan on, ehkä 15 - 20 astetta enemmän itään, mutta ei kovin merkittävästi. Tämä vahvistaa entisestään ajatusta, että uhrikuvassa _nykyisen_ polun linja on selkeästi keskilinjasta oikealle. HUOM! Puhun vain nykyisestä polusta. Kun TV-kuvasta käännetään kameraa lisää itään, päästään seuraavaksi itäiseen lavastuskuvaan.