Onnettomuusteoria

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
kukkuu
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja kukkuu »

papillon kirjoitti:Semmoiseen tulokseen on tultu ettei kolehteja keräillä, silloin ei pääse kukaan puhumaan pisniksistä.

Omantunnoin mukaan voi tukea Hessun sukellusta, että happi riittää. :shock:
No, haluan kuitenkin tavalla tai toisella osallistua hankintaan. Jos ei raha kelpaa teitille, niin laitan 30 euroa tänne:

http://www.sylva.fi/fi/sylva/
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Enköhän kykene hoitamaan sen homman ilman papillonin apua, kiitos vaan kannatuksesta, mutta kyllähän siihen kukkuun ehdotukseen voisin osallistua, riippuu tietenkin siitä, kuinka moni muu ottaa siihen osaa.

Mitä sitten tulee Kujalaan ja sianvereen, niin ei sinun Kujala tavitse verta kaupasta hakea, jos teillä on Heinz "ketsuppipullo" jääkaapissa (käy joku muukin ketsuppi).

Siinä on sekoittamatta aina sellainen löysempi pieni määrä "ketsuppia", joka voisi soveltua keinovereksi, tai sitten voihan "ketsuppia" laimentaa myös vedellä.

Leffoissahan käytetään verenä elintarvikeväriä, jota saa joistain erikoisliikkeistä, mutta sitä nyt on tuollaista pientä testiä varten kaiketi turha hakea.
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Kpnsta, en tarkoittanut sellaista koko käden heilautusta, vaan sellaista ranteen edestakaista liikettä, kun on lyönyt vasaralla sormeensa, joka tulee aivan refleksinomaisena ranneliikkeenä, ennen kuin sormi menee suuhun.
papillon
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja papillon »

^ Ihan hyvä kohde se on.
Mulla nyt ei ole investoitu tähän juuri muuta kuin aikaa ja vaivaa, jos sen myötä tulee hyviä ideoita ja ajatuksia esiin niin hyvä juttu.

Onhan niitä tullutkin, sekä sitten se hyvä puoli että ei tartte kinata että miten mikäkin juttu on, voi lukaista ja sillä sipuli.

Mutta, vaikka olis mitä aineistoa, niin eipä taida selvitä.
Mutta jonkinlainen kooste tästä olisi kiva saada aikaan, jollei onnistu koko porukalla niin sitten erikseen.

No en tiedä kumminkaan, kaks leiriä niitä on, ei kenenkään maalla sitten meikäläinenkin toimittaa dokumenttiastaloita puolelta toiselle.

Mutta jos se siitä tasottuis?
Loka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Loka »

Joo ei missään nimessä rahaa papillonille -siinä on tämän aineistotiedon saamisen ihan varma stoppi.

Kukkuun idea oli hyvä. Lupaan itsekin lahjoittaa vastaavan summan ko. järjestölle. Olisin sen lahjoittanut joka tapauksessa johonkin suuntaan ennen joulua. :)
kukkuu
Andy Sipowich NYPD

kujala kirjoitti:
Hessu52 kirjoitti:Tuollaisen haavan kun saa, niin siinä yleensä heilauttaa par eri kertoo kättään ees taas ja taas ees taas, jolloin kädessä mahdollisesti olevasta haavasta on pirskoutunut verta teltan kankaalle, oikeassako olen?
Edestakainen käden heiluttelu vois ehkä just ja just tulla kysymykseen. Minulla ei kuitenkaan valitettavasti ole tarpeeksi ymmärrystä asiasta, että voisin antaa varmaa vastausta. Pitänee testailla tuota käden heiluttelua itse veden kanssa joku päivä ja katsoa, saanko aikaiseksi tyydyttävää roiskejakaumaa. Verta pitää joka tapauksessa olla kädessä juuri sopivasti - jos sitä on liikaa, syntyy isoja roiskeita, jos liian vähän, soikeita roiskeita syntyy liian vähän.
Kun olen noita mtv3 faktan Jäljillä jaksoja katsellut ja nähnyt demonstaatioita kuinka veri lentää iskusta, niin pitäisi Mäen verta olla teltassa paljon enemmän ja kattavammin. Jokin muu syntymekanismi niille olisi löydettävä. Ei iskut.
teemu
Javier Pena

Re: Onnettomuusteoria

Viesti Kirjoittaja teemu »

Mysteeriossa ja mallinnuksessa on kuultu vaihtelevia ja näennäisesti ristiriitaisia mielipiteitä. Arvoin niitä yhdelle teemakartakkeelle, että paremmin sopisivat samaan raamiin. Punainen nuoli kuvaa rinteestä alkavaa kauhusekunttia nopeudella 5 m/s.

Kiitokset aakkosjärjestyksessä mm. seuraaville Hessu52, konsta, kujala, kukkuu ja sariola, sekä kaikille muillekin, jotka ovat esittäneet huomioon otetun mielipiteensä.

Voi se olla noin, vaan voi olla ettei olekaan.
Sariola
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Sariola »

OLIKO ONNETTOMUUS?

Minä olen suhtautunut nihkeästi onnettomuusteoriaan. Niin, miksi? Ajatellaan, että joku ajoi epähuomiossa teltan päälle moottoripyörällä, niin että sisällä olijat loukkaantuivat vakavasti. Sitten hän otti esille puukkonsa ja kävi iskemässä sillä SB:ia mm. solisluukuoppaan, että varmasti henki lähtee ja sitten vielä kävi tikkaamassa IB:n niskaan kymmenkunta puukoiskua. Ei vaikuta lainkaan realistiselta. Ennemminkin se vaikuttaa harkitulta murhalta, joka tehtäisiin käyttäen moottoripyörää ja puukkoa surma-aseina. Tuollainen ei olisi onnettomuus, vaan murha. En kyllä usko ainakaan toistaisesti edes tuollaiseen tapahtumainkulkuun. Mielestäni nukkujien kimppuun hyökättiin iskien lyömäaseella telttakankaan ollessa välissä. Sitten leikattiin se aukot teltan sivuun. Siteen vielä iskettiin teräaseella kahta uhria.

Ne NG:n roiskeveret ovat ehkä syntyneet siitä, että hän on tosiaan noussut ylös siitä telttaan leikatusta aukosta ja häntä on isketty siinä. Ei niiden tarvitse olla käden heilautuksesta syntyneitä välttämättä. Ainakaan minä en näe sellaista tarvetta.
kukkuu
Andy Sipowich NYPD

Sariola kirjoitti:OLIKO ONNETTOMUUS?

Minä olen suhtautunut nihkeästi onnettomuusteoriaan. Niin, miksi? Ajatellaan, että joku ajoi epähuomiossa teltan päälle moottoripyörällä, niin että sisällä olijat loukkaantuivat vakavasti. Sitten hän otti esille puukkonsa ja kävi iskemässä sillä SB:ia mm. solisluukuoppaan, että varmasti henki lähtee ja sitten vielä kävi tikkaamassa IB:n niskaan kymmenkunta puukoiskua. Ei vaikuta lainkaan realistiselta. Ennemminkin se vaikuttaa harkitulta murhalta, joka tehtäisiin käyttäen moottoripyörää ja puukkoa surma-aseina. Tuollainen ei olisi onnettomuus, vaan murha. En kyllä usko ainakaan toistaisesti edes tuollaiseen tapahtumainkulkuun. Mielestäni nukkujien kimppuun hyökättiin iskien lyömäaseella telttakankaan ollessa välissä. Sitten leikattiin se aukot teltan sivuun. Siteen vielä iskettiin teräaseella kahta uhria.

Ne NG:n roiskeveret ovat ehkä syntyneet siitä, että hän on tosiaan noussut ylös siitä telttaan leikatusta aukosta ja häntä on isketty siinä. Ei niiden tarvitse olla käden heilautuksesta syntyneitä välttämättä. Ainakaan minä en näe sellaista tarvetta.
Olen käyttänyt valtavan määrän ajatustyötä juuri tähän onnettomuusteoriaan ja pohtinut sitä monelta kantilta. Se on edelleenkin ainoa teoria joka selittäisi järjellisesti mm. nuo erilaisten astaloiden synnyttämät vammat, äänettömyyden ja II-3 sivun erilaisen repeämän. Teoriaa vastaan sotii myös muutama seikka. Jos teorisoidaan NG:n olleen ajaja ja hänellä olleen nahkatakki päällään, niin kuinka hänen kyynärvarteensa voisi tulla haava? Eikö nahkatakki suojaisi käsiä, tosin nahkatakin vaurioista ei ole dokumentteja.
Sariolan mainitsema SB:n solisluukuopan pisto on sinällään myös mielenkiintoinen. Mielestäni missään ei ole sanottu piston tulleen puukosta. Kun otetaan huomioon SB:n sijainti teltan katon päällä, pitää huomioida sillä alueella olleen 2-4 telttakeppiä. Kaksi näistä on lävistänyt kankaan aiheuttaen nämä palkeenkielimäiset pienet reiät. Joidenkin näistä kepeistä on täytynyt aiheuttaa jotain vammoja SB:n kehoon. Onko poissuljettu mahdollisuus, että juuri telttakeppi olisi aiheuttanut tuon solisluukuopan piston? Edelleen jos edetään ketjussa eteenpäin. Jos NG olisi halunnut lavastaa tapahtuman ulkopuolisen tekemäksi, niin verinen keppi olisi pitänyt hävittää. Mikäli se olisi päätynyt järveen niin NG luultavimmin olisi pelännyt poliisien löytäneen kepin. Tästä voisi tulla tuo ihmeellinen sepitys SB:n onkineen 10 cm kapulalla.
IB:n puukoniskuista puhuttaessa, Sariolakin pitää muistaa niiden syntyneen IB:n ollessa jo kuollut.
yövuoro
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja yövuoro »

IB askarruttaa.
Hänen verijälkiään on pitkin telttaa. Hänen käsissään on eniten torjuntavammoja. Hänen kasvonsa on murskattu, niskassaan ikävuosia vastaava määrä teräaseen pistoja, riisuttu, omaisuuttaan ei ole kadonnut.
Muut uhrit on tapettu "nopeasti", Irmelikö olisi kyennyt taistelemaan pisimpään vaiko kohdistuiko häneen vihaa. Tekijän on täytynyt tuntea hänet.
Mysteereitä ei ole. Ainakaan mun tietääkseni.
Mariacka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

yövuoro kirjoitti:IB askarruttaa.
Hänen verijälkiään on pitkin telttaa. Hänen käsissään on eniten torjuntavammoja. Hänen kasvonsa on murskattu, niskassaan ikävuosia vastaava määrä teräaseen pistoja, riisuttu, omaisuuttaan ei ole kadonnut.
Muut uhrit on tapettu "nopeasti", Irmelikö olisi kyennyt taistelemaan pisimpään vaiko kohdistuiko häneen vihaa. Tekijän on täytynyt tuntea hänet.
Irmelin suun seutu oli runneltu (hampaita irti) pahoin. Oliko hän sanonut murhaajalle ilkeästi? Irmelin niskapistot oli tehty vasta sen jälkeen kun hän oli kuollut päävammaan, tämä pääteltiin pistojen vähäisestä vuotomäärästä. Yksi henkilö siis ylitapettiin, yksi vain pahoinpideltiin.
kujala
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja kujala »

teemu kirjoitti:Mysteeriossa ja mallinnuksessa on kuultu vaihtelevia ja näennäisesti ristiriitaisia mielipiteitä. Arvoin niitä yhdelle teemakartakkeelle, että paremmin sopisivat samaan raamiin. Punainen nuoli kuvaa rinteestä alkavaa kauhusekunttia nopeudella 5 m/s.
Iso kiitos tästä! Tuon kun saisi vielä ilman motskarijanaa ja telttaa... :roll:
Olen tehnyt kartasta pienen muunnoskartan. Olen lisännyt siihen silmämääräisesti arvioiden aikaisempien kirjoitusteni perusteella saniaisen paikan. Lisäksi olen merkinnyt saniaisen ja Sepin motskarikoivun välin tummemmalla vihreällä. Tämän on tarkoitus kuvata sitä, että saniaisen ja Sepin koivun välissä on luultavasti ollut runsasta aluskasvillisuutta:
muunnos

Kartaketta voi halutessaan verrata Bodom-morffiin, jossa animaation muuttumaton kohta pysyy koko ajan saniaisessa.
kujala
Martin Riggs

Hämmennetäänpä soppaa vielä lisää yhdellä kuva-analyysillä. Tämä on Kukkuun postaama kuva, joka käsittääkseni on TV-kuvasta kopioitu - ainakin se suurentui skaalaamalla suoraan 800x600 kokoon. Tuo kuva aiheutti ensin täydellisen hämmennyksen kasvuston suhteen, aivan kuin kuva olisi otettu eri planeetalta. Sitten pikku hiljaa osaset alkoivat siinä loksahdella kohdilleen. Kuva toimii ikään kuin negatiivisen zoomin tavoin eli melko lähelläkin olevat objektit voivat näyttää kaukana olevilta. Toisaalta kuva on otettu melko läheltä maata, mikä korostaa lähellä kameraa olevia matalia objekteja.

Kuva on erittäin tärkeä. Se on linkki uhrikuvasta idän suuntaan otettuun lavastuskuvaan, siis näiden välillä. Itärannan voi mieltää kuvien sarjana, jossa suunta etelään on suurin etelään otetussa lavastuskuvassa, sitten kamera alkaa kääntyä itää kohti: uhrikuva, TV-kuva, itään otettu lavastuskuva, Vainio-kuva, Jermo-kuva. Ainoa, mitä tarvitsisi tehdä, on jollakin tavoin asettaa näissä kuvissa näkyvät puut ja pensaat Teemun kartakkeeseen. Siinä olisi 3D-mallin pohja valmiina.

Olen merkinnyt ensin TV-kuvaan keskilinjan ja sitten etsinyt siitä objekteja, jotka löytyvät myös uhrikuvasta (pensasta ei löydy, vaikka se on merkitty). Olen myös suurentanut kuvaa oikealle ja asettanut sinne koivun, jotta kuva selkiytyy:
selitteet

Tämän jälkeen olen merkinnyt uhrikuvaan samat pisteet. Tästä voidaan summittaisesti arvioida TV-kuvan suunta:
suunta

Eroa uhrikuvaan on, ehkä 15 - 20 astetta enemmän itään, mutta ei kovin merkittävästi. Tämä vahvistaa entisestään ajatusta, että uhrikuvassa _nykyisen_ polun linja on selkeästi keskilinjasta oikealle. HUOM! Puhun vain nykyisestä polusta. Kun TV-kuvasta käännetään kameraa lisää itään, päästään seuraavaksi itäiseen lavastuskuvaan.
kujala
Martin Riggs

Yllä olevassa analyysissä oli pieni mutta valitettava virhe. Rannassa oleva puu ei ole sama TV-kuvassa ja uhrikuvassa. Olen päivittänyt kuvat suoraan punakynällä vanhojen päälle. Jälkimmäinen kuva on hiukan sekava, mutta siitä tulee mainiosti ilmi, miten yksi pieni virhe voi muuttaa koko kuvan tulkinnan:
vertailu 1/2
vertailu 2/2

Tästä taas seuraa se, että mielestäni teoriaan KRP:n kuuden kepin strategiasta voi lisätä vielä yhden kuvan. TV-kuvassa telttapohjan suunta täsmää itään otetun lavastuskuvan ja Vainio-kuvan kanssa. Alla olevassa kuvassa on yksi selitys, miksei keskilinja ole täysin suora. Toinen tulee tässä: KRP ei välttämättä ole ollut tunnontarkka keskilinjan suhteen vaan sen tarkoitus on yksinkertaisesti ollut ilmaista, kummalla sivulla kulkee teltan harja.
pohjan paikka? IV
yövuoro
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja yövuoro »

Bongari Salonen saapuu pääpolkua pitkin, huomaavat prätkät,
uhrikuvassa Gustafssonin prätkästä saa katse kiintopisteen ja ohjautuu luontevasti melko suoraan Boismanin jalkoihin,
Valo itä/kaakko tuolloin. Salonen sanoo jalkojen olleen 90asteen kulmassa?

KO tulkitsi valokuva nro 5 perusteella, että Boismanin jalat olivat katveessa.
Mysteereitä ei ole. Ainakaan mun tietääkseni.
Vastaa Viestiin