Kumisilmä

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Kyöpeli, Kilomies

Yrjö Yrjönpoika
Alibin Kestotilaaja

Re: Kumisilmä

Viesti Kirjoittaja Yrjö Yrjönpoika »

TimoTyön kirjoitti: Pe Huhti 03, 2026 8:58 am
Yrjö Yrjönpoika kirjoitti: Pe Huhti 03, 2026 2:41 am
Kumisilmä kirjoitti: To Huhti 02, 2026 9:18 pm
harmi ettei clint saanut koskaan ansaitsemaansa arvostusta...
Öhhh... oletkohan vieläkään pää selvänä? Vai tarkoitatko, ettei hän koskaan saanut arvostusta vasemmistopiireissä?
Clint Eastwood on yksi maailman palkituimpia elokuvamaailman jannuja. Kuriositeettina mainittakoon, että on saanut kaiken muun arvostuksen ja sälän ohessa myös jopa Ranskan Kunnialegioonan brenikan, joka on maan korkea-arvoisin kunniamitali. Sellaista ei kaiken maailman Mr. Bean'eille jaeta.
Onko tuo sitten saavutus? Aikakausi oli ihan silloin eri. Sai sen kuparimerkin, kun sattui niiden jakelija tykkäämään lännen leffoista ja "tosimiehistä".
Jaahass... mikäs se siellä pörisee..?
Onpa tarttunut kärpäspaperiin toodella suuri ja iso sontakärpänen. Pitäisiköhän liiskata?

No, kun olemme nyt lautamiehissä, jossa kirjoitetusta disinformaatiosta ei ole tapana ilmoitella ylläpidolle, ja myös tietyllä tavalla arvostamani "Rubber Eyen" ketjussa, niin en viitsi tätä sotkea raadollasi. Mutta parahin pölkky... mennäänpä asiaan.

- Ranskan kunnialegioonan suurristi (Grand-croix de la Légion d'honneur) on korkein arvoaste Légion d'honneur - kunniamerkkien järjestelmässä, jonka perusti Napoleon Bonaparte vuonna 1802.

- Suurristi on järjestyksen ylin arvoaste (5. taso).
- Ranskan tasavallan presidentti toimii järjestyksen suurmestarina.

- Saajat: Poikkeuksellisen ansioituneet henkilöt — usein valtionpäämiehiä, korkeita sotilasjohtajia tai merkittäviä yhteiskunnallisia vaikuttajia.
- Rajoitettu määrä: Suurristin haltijoita on samanaikaisesti vain rajallinen määrä (perinteisesti hyvin pieni eliitti).

- Tunnukset ja ulkoasu:
Vyönauha (sash). Punainen nauha kulkee oikealta olkapäältä vasemmalle lantiolle.
- Rintatähti (plaque): Suuri kullan ja hopean sekoitteinen tähti vasemmalla rinnalla.
- Malli: Viisisakarainen valkoinen risti, jonka keskellä on Ranskan tasavallan symboliikkaa.

- Myös Charles de Gaulle, Winston Churchill, ja Nelson Mandela kuuluvat tuon Suurristin saajiin.

- Suurristi ei ole pelkkä kunniamerkki, vaan Ranskan korkein virallinen tunnustus ansioista valtiolle tai ihmiskunnalle. Se rinnastuu monien maiden ylimpiin ritarikuntiin ja on yksi maailman arvostetuimmista kunnianosoituksista.

Että sellainen peltilätkä, parahin nyymi.
X X X X X
Huutaja Jaana
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Huutaja Jaana »

Kumisilmä kirjoitti: To Huhti 02, 2026 9:18 pm ku minä ja clintti kadottaan aurinkon laskuun.
harmi ettei clint saanut koskaan ansaitsemaansa arvostusta itse en niin kunniasta välitä vaikka olenkin viimeisiä aitoja isänmaan miehiä jonka vahtivuorolla ei itsenäisyyttä svedu pellet häpäise eikä muutkaan fuhrerin äpäräpojut 8)
Ei taida olla vieläkään pää selvä jos itseäsi Clinttiin vertailet.
punch kirjoitti: Su Heinä 20, 2025 2:44 am Tällaisella foorumilla te ihmiset kirjoittelette.
Ross Sullivan
Telkkaridekkareiden asiantuntija

Viesti Kirjoittaja Ross Sullivan »

Huutaja Jaana kirjoitti: Pe Huhti 03, 2026 4:48 pm
Kumisilmä kirjoitti: To Huhti 02, 2026 9:18 pm ku minä ja clintti kadottaan aurinkon laskuun.
harmi ettei clint saanut koskaan ansaitsemaansa arvostusta itse en niin kunniasta välitä vaikka olenkin viimeisiä aitoja isänmaan miehiä jonka vahtivuorolla ei itsenäisyyttä svedu pellet häpäise eikä muutkaan fuhrerin äpäräpojut 8)
Kyllä Kumisilmä on karismaattisempi. Clintti on köyhän miehen Kumisilmä (sanotaan ameriikoissa).
Mitä te dorkat dorkailette?
Kumisilmä
Rico Tubbs
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kumisilmä »

Ross Sullivan kirjoitti: Pe Huhti 03, 2026 7:20 pm
Kyllä Kumisilmä on karismaattisempi. Clintti on köyhän miehen Kumisilmä (sanotaan ameriikoissa).
:lol: hyvät pahat ja rumat clintin leffojen kiistaton ykkönen ehkä jopa top 5 leffa kaikista tehdyistä.
Antifa Free Palestina
Ross Sullivan
Telkkaridekkareiden asiantuntija

Viesti Kirjoittaja Ross Sullivan »

Kumisilmä kirjoitti: Pe Huhti 03, 2026 7:21 pm
Ross Sullivan kirjoitti: Pe Huhti 03, 2026 7:20 pm

:lol: hyvät pahat ja rumat clintin leffojen kiistaton ykkönen ehkä jopa top 5 leffa kaikista tehdyistä.
On se hyvä! Katso Musta kissa, Valkoinen kissa -elokuva, jos et ole vielä nähnyt. Ei ole tunnettu Suomessa, mutta hemmetin hyvä.
Mitä te dorkat dorkailette?
Bird
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Bird »

McCall kirjoitti: To Huhti 02, 2026 9:40 pm Hyvä, että Kumisilmä on back! Mietinkin tuossa, että jotain puuttuu. Viikon tauko viittaa katkoon, mutta miehen pitää tehdä mitä miehen pitää tehdä. Peli jatkuu.
Samaa mietin!

Mutta johan tässä melkein Minfon tasapaino järkkyi, kun toinen ääripää katosi viikoksi. :)
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
WalkingDisaster
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja WalkingDisaster »

Aika jännä, mä en osannut edes kaivata. Tänään kyllä näyttää olleen melkosessa psykoosissa, mitä kirjoituksiinsa törmännyt...
RL11/6
Watson itse

Viesti Kirjoittaja RL11/6 »

Olen aina ihmetellyt miksi amerikkalaiset, eli italialaiset, espanjalaiset, hollantilaiset ja ranskalaiset vihaavat meksikolaisia. Meksikossa on oma erittäin raaka kulttuuri, joka on perua asteekeilta ja inkoilta. Chilitomaattimurskassa marinoitua lajotoveria ja obsidiaanikirvestappelua. Juttelin eilen yhden Arizonassa burritovaunua työntelevän meksikolaisen kanssa. Meinaan alkaa itsekin valmistamaan burritoja. Ovat niin perkeleen hyvää ruokaa, kuten Kotimaista Uunilenkki. Yritän saada tuon aidon meksikolaisen Suomeen, koska täältä puuttuu autenttinen tex mex ruoka. Periaatteessa Hesburgerin kerroshampurilainen on hyvää, kun siihen laittaa paljon grillimaustetta ja pippuria, mutta ei se quesadillaa voita. Bandidoksellakin on viittaus hyvään ruokaan (Fat mexican) ja ilmeisesti ovat nykyään kesäkahviloitsijoita. Itse en kuitenkaan luota heidän ruokajuttuihin. Yksi mustalainen, jonka tunnen lapsuudesta, on hänkin meksikolaisen ruoan ystävä. Kerran käytiin Las Palmasissa ja mentiin sieltä taksilla eteläkärkeen Puerto Ricoon, jossa on erittäin hyvä El Brasero niminen baari. Lähistöllä oleva Cumana on myös hyvä hotelli. Olen siellä uima-altaalla hakannut tullimiehen vuonna 2012. Saatana kuinka paljon me syötiin sen mustalaisen kanssa grillikylkeä, guacamolea ja nachoja. Päälle juotiin molemmat monta litraa kaljaa. Mietin, että lähdetään Viinasen ja sun kanssa sinne tässä vielä ennen kesää. Tuon ravintolan lisäksi upeaa on ne Afrikasta sinne tulleet neekerit. Olen tapellut heidän kanssaan ja voin sanoa heidän olevan ihan hyviä tappelemaan. Kerran, kun lähdin varta vasten viikoksi tappelemaan Gran Canarian neekereitten kanssa, kuulin heiltä berbereiden orjakaupasta. Kuulema 500 eurolla pystyy ostamaan neekerin Pohjois-Afrikassa. Olen miettinyt, että ostan vitusti neekereitä Suomeen.
Itsenäisen Suomen Kansallisen Taistelujoukon Rintaman kunniajäsen jo vuodesta 1997. Tarkemmin alkukesästä, kun Captain Jack soi listahittinä radioaalloilla ja maailmassa oli vielä kaikki hyvin.
Salmari
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja Salmari »

Vihdoinkin bannissa, sen verran törkeää lautamiestekstiä joka viestissä taas.

Hiano nisti.
JanitaSlim kirjoitti: ↑
Tähän rikokseen ei nyt millään tapaa liity kommunismi, sateenkaarismi, tai vasemmisto. Koitetaan pitää keskustelu asiallisena
Yrjö Yrjönpoika
Alibin Kestotilaaja

Salmari kirjoitti: La Huhti 04, 2026 6:30 pm Vihdoinkin bannissa, sen verran törkeää lautamiestekstiä joka viestissä taas.

Hiano nisti.
Duoda... duoda... asiahan ei minun napaani kaiva, eikä varmaan pitäisikään, mutta viitsisitkö vihjaista missä ketju(i)ssa, tai edes millä alueella, kumi laittaa haisemaan "pltmtxtvp", kun mulle ei oo tullut vastaan muuta kuin sen nimikkoketjuun lykkäämät clinteastwood rinnastukset ja muut rappausjutskat. Oon ehkä paskanlaiska, tiedän, mutta kun en millään jaksaisi kahlata läpi koko portaalia.
X X X X X
Salmari
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja Salmari »

^siinä al-holin isisterroristin Suomeen tuomisen keskustelussa.
Oli todella törkeää kielenkäyttöä, niin törkeää, että ylläpito poisti kaikki viestit.
JanitaSlim kirjoitti: ↑
Tähän rikokseen ei nyt millään tapaa liity kommunismi, sateenkaarismi, tai vasemmisto. Koitetaan pitää keskustelu asiallisena
Yrjö Yrjönpoika
Alibin Kestotilaaja

Salmari kirjoitti: La Huhti 04, 2026 8:37 pm ^siinä al-holin isisterroristin Suomeen tuomisen keskustelussa.
Oli todella törkeää kielenkäyttöä, niin törkeää, että ylläpito poisti kaikki viestit.
Ahhh... okei. Tänks juu. Ei yp sitten tainnut jättää sitä punaista "pltmtxtvp"-leimaakaan. No, eipä sillä käyttöä enää olisi, kun jo asian avasit. Taitaa piripää olla lähempänä maallista äkkilähtöä kuin itse arvaakaan. Käytöksen oireet viittaa sellaiseen.
Smör smör då. :?
X X X X X
Yrjö Yrjönpoika
Alibin Kestotilaaja

Yrjö Yrjönpoika kirjoitti: La Huhti 04, 2026 8:50 pm
Salmari kirjoitti: La Huhti 04, 2026 8:37 pm ^siinä al-holin isisterroristin Suomeen tuomisen keskustelussa.
Ahhh... okei. Tänks juu. Ei yp sitten tainnut jättää sitä punaista "pltmtxtvp"-leimaakaan. No, eipä sillä käyttöä enää olisi, kun jo asian avasit. Taitaa piripää olla lähempänä maallista äkkilähtöä kuin itse arvaakaan. Käytöksen oireet viittaa sellaiseen.
Smör smör då. :?
- Ja tarkennettakoon sen verran, että en tuolla äkkilähdöllä tarkoita mitään jojoonhyppäämistä – vaikka täällä saattaisi monikin olla valmis potkaisemaan tuolin alta – vaan lähinnä sitä, että on sellaisia verenkiertoelimistön sairauksia, joiden ensimmäinen oire on äkkikuolema, jota eivät lääkäritkään kykene ennustamaan, vaikka elimistö kuinka olisi tutkittukin ennen sitä.

Joten jos tätä luet Kumi, niin tarkkana saat olla niiden elämäntapojesi kanssa. Kuoleman jälkeen ei ole toista mahdollisuutta. Äitisi ei sinua kantanut 9kk ja sitten tuskalla synnyttänyt vain siksi, että sinusta tulisi sekopää pirinisti, joka ei elämää kunnioita.
X X X X X
Bird
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Bird »

'Nisti’-leima ei ole argumentti. Se on vain henkilöön menemistä. Henkilöön meneminen taas yleensä kertoo siitä, että leimaajan omat argumentit asiaa koskien ei riitä.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
ASierra
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja ASierra »

Bird kirjoitti: La Huhti 04, 2026 9:50 pm 'Nisti’-leima ei ole argumentti. Se on vain henkilöön menemistä. Henkilöön meneminen taas yleensä kertoo siitä, että leimaajan omat argumentit asiaa koskien ei riitä.
Siksi tuo nisti saikin pitkän bannit, meni henkilöön kun kumin omat argumentit eivät riittäneet terroristin puolustamiseen.

Mutta böödihän puolustaa kumia vaikka nisti miten suoltaisi lautamiestekstiä
Knobster kirjoitti: ↑Kaikillahan se on tiedossa että tiettyjen maiden seonneet pakolaiset raiskaavat paljon suhteessa lukuunsa.
Vastaa Viestiin