rikkalapio kirjoitti: Ma Huhti 06, 2026 1:14 pm
Ensinnäkin sinun tulee ymmärtää ettei USA ole mikään EU:n liittolainen sillä pääset jo pitkälle sitten voit alkaa tutkimaan mitä se USA on EU:n varalle suunnitellut
ei puhunut paskaa kun kertoi että olla USA:n vihollinen on vaarallista ja olla USA:n "liittolainen" on kohtalokasta en tiedä montako kertaa tämäkin pitää näyttää toteen ennen kuin sitkeimmät uskovaiset alkavat näkemään totuuden. Trump on siitä hieno persoona että on viimeinkin tuonut tämän aika monen tietoisuuteen.
Kiitti siitä Trump.
Onhan näitä salaliittoteorioita että Trump tekee tämän kaiken mitä nyt nähdään tarkoituksellisesti mitä kyllä vahvasti itse epäilen
Kissinger jauhoi paskaa lähes yhtä paljon kun Trump ja se on paljon se.
Minua ei kiinnosta USA:n sisäpolitiikka paskan vertaa, mutta ulkopolitiikka kiinnostaa siltä osin mikä koskee tavalla tai toisella Suomea ja Eurooppaa. Trump on norsu posliinikaupassa joka ei kovin usein ymmärrä itsekään mitä on tekemässä, mutta Trumpin takana on voimia jotka toteuttavat omaa suunnitelmaansa ja voidaan jopa puhua jonkinlaisesta salaliitosta eikä sitä ole kaikki eurooppalaiset poliitikotkaan vielä ihan täysin ymmärtäneet. Ei Trump ole Euroopalle tai EU:lle ollenkaan huono asia ja Trumpia voi kiittää monestakin asiasta jos Eurooppa ottaa Trumpin kierrepallosta kopin ja alkaa tekemään oikeita peliliikkeitä oikeaan aikaan ja se oikea aika on tässä ja nyt. Sillä mitä Trumpin USA on EU:n varalle suunnitellut ei ole paskankaan merkitystä mihinkään asiaan...suunnitelkoon hölmössä päässään ihan mitä huvittaa.
Minä en ole mikään EU:n suuri kannattaja enkä USA:n sinisilmäinen ystävä. Natoon liittymistäkään en kannattanut silloin kun Venäjä ei vielä perseillyt nykyiseen malliin (olin silloin täysin väärässä kuten oli moni muukin kun yliarvioin venäläiset ja heidän kykynsä muuttua joksikin sellaiseksi missä on jotain järkeä). Sinun on ihan varmasti noilla aivoilla mahdoton ymmärtää sitä että maailmaa voi katsoa muutenkin kun ideologisten lasien takaa, mutta niin minä olen aina tehnyt eikä ole ollut edes vaikeaa

USA:n ulkopolitiikassa on aina ollut myös sairaita piirteitä kuten kaikilla suurvalloilla on, mutta ex-suurvalta Venäjän ulkopolitiikassa (ja sisäpolitiikassa) ei muuta olekaan kun niitä sairaita piirteitä eikä ole ikinä ollutkaan. Putin on vienyt sairauden ihan uudelle tasolle ja ylittää joiltakin osin jopa Neuvostoliiton hölmöilyt, mutta mitä muuta menneisyyteen jumittuneelta ex-KGB sekopäältä voi edes odottaa?
Suomen vihollinen on vain ja ainoastaan Venäjä eikä sen ymmärtämiseen vaadita minkäänlaista ideologiaa.