Aika vahvaa tulkintaa.Yrjö Yrjönpoika kirjoitti: Ti Huhti 14, 2026 1:16 pm
Älä viitsi... (jauhaa paskaa)
Jos kommentoit "hyväntahtoisesti" kommenttia jonka ainoana tarkoituksena on vittuilla minulle, niin et ole ongelman avaaja; olet osa ongelmaa.
Kyllä nainenkin voi olla "incel" sen ainoan kerran, kun yleensäkään tuota käsitettä käytän. Ei kuulu tavanomaiseen sanastooni, mutta laitoin sen tuossa aivan vain vittuillakseni. Ollaan lautamiehissä, ota huomioon.
- "Enkä myöskään ajattele, että seksi olisi mikään oikeus, jonka joku on velkaa joillekin muille".
No, olenko sitten minä jotain tuollasta esittänyt?
- "..aika moni ei tunnu hahmottavan, miten kuormittavaa tuo jatkuva lähestyminen voi olla naisille.."
Ja liittyy tähän nyt miten?
- "Edit. Yrjö muuten, naispuolinen incel on femcel."
Aha, ollut mistä lähtien? Annatko referenssin? Onko itselläsi edes mitään käsitystä, mistä sanoista tuo mainittu akronymi syntyy?
- "Also, henkoht en halveksi inceleitä."
No, enpä halveksi minäkään. Henkilökohtaisesti halveksin ainoastaan paskanjauhajia.![]()
En edelleenkään kommentoinut sinua tai mitään “ongelmaa” vastaan, vaan yhtä yksittäistä juttua. Se ei ollut mikään hyökkäys yhtään mitään kohtaan, eikä yhdelle kohdalle nauraminen tee minusta “osaa jotain ongelmaa”.
Itse ylipäänsä erotan yksittäisiä kohtia toisten kirjoituksista ilman, että otan muuten koko sisältöön kantaa. Voin myös nauraa yhdelle lauseelle vaikka olisin muuten asioista täysin eri mieltä.
Se, että käytät incel-termiä “vain vittuillaksesi” ja samalla vaadit muilta tarkkaa määrittelyä, on vähän ristiriitaista.
Tiedän varsin hyvin mistä incel ja femcel on peräisin. Kirjoitin itse asiassa incel- sanan historiasta incel-ketjuunkin joku tovi sitten. Tarkistinpa vielä netistäkin muistinko asian oikein. Sieltä se löytyy edelleen.
Ja kyllä, femcel on ihan yleisesti käytetty termi – ei mikään mun keksimäni kielitieteellinen mysteeri.
Nostin esiin yleisemmän ilmiön (lähestymisen kuormittavuus), koska keskustelu liippasi aihetta. Kirjoitan ylipäänsä vastauksissani välillä asioista aihetta liipaten myös yleisellä tasolla.
Jos koit, että sinulle vittuiltiin, niin se on toki sinun kokemuksesi – mutta minun tarkoitukseni se ei ollut.