Timo, 68, menetti rakkaan vaimonsa– Heti seuraavana päivänä sairaalasta kysyttiin, saako ruumista käyttää opetuskäyttöön
-
Tampereen Tyttö
- Alibin Kestotilaaja
Re: Timo, 68, menetti rakkaan vaimonsa– Heti seuraavana päivänä sairaalasta kysyttiin, saako ruumista käyttää opetuskäyt
Kauan sitten jo tein diilin Lääketieteen laitoksen kanssa. Saavat harjoitella kalmollani ja hoitavat tuhkauksen. Itse kun en ole lämmennyt elinluovutukselle, toki hyväksyn sen haluaville, niin edes jotain hyötyä minusta vainajana ja sukulaisetkin säästävät kustannuksissa.
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
Re: Timo, 68, menetti rakkaan vaimonsa– Heti seuraavana päivänä sairaalasta kysyttiin, saako ruumista käyttää opetuskäyt
Ei pidä, mutta hyvä olla omaisilla tiedossa siinä vaiheessa kun henkilö sairastuu vakavasti eikä pysty kommunikoimaan tai on tajuton, niin ei tarvitse läheisten alkaa miettimään hoitoa. Minun lähiomainen on kertonut minulle, että hänellä on hoitotestamentti ja hän on sen hyvässä kunnossa ollessaan kirjoittanut. Hän on hoitoalan ammattilainen ja hän halusi kertoa minulle. En ole kommentoinut, että pitää ilmoittaa. Itsekin kerron sen, haluan kertoa, en ilmoita.Siirimaria kirjoitti: Pe Huhti 17, 2026 12:07 pmMiksi siitä pitää erikseen ilmoittaa. Hoitotahto on hoitotahto, eikä siinä ole mitään riitelemistä, vaikkei siitä erikseen ja etukäteen omaisille kertoisikaan.aumari kirjoitti: Pe Huhti 17, 2026 2:06 am Kannattaa hyvissä ajoin ilmoittaa läheisille hyvissä ajoin hoitotestamentista, että "tiedätte sitten jos menen niin huonoon kuntoon, etten voi itse ilmaista toiveitani. Eikä tarvitse omaisten riidellä".
Itse kirjoitin hoitotahtoon, että ruumistani voidaan käyttää Pohjois-Karjalan sissikomppanian tai onkohan se nykyisin erikoisjääkärikomppanian ampumaharjoituksissa radalla, jotta tulevat erikoisrajajääkärit saavat tuntuman siihen, miltä kuulostaa kun luoti läjähtää lihaan ja mitä erilaiset luodit aiheuttavat ihmiselle. Ja harjoitusten jälkeen ruumis pitää syöttää komppanian koirille, jotta eläimetkin saavat ylimääräisen liha-annoksen. Taustamusiikkina mieluusti death metalia tai sitten ihan vain AC/DC:n Highway to hell jne.
Niin, korvaavat varmaan tuhkauksen, mutta korvaavatko myös vainajan säilytysmaksun obduktio-osastolla? Se säilytysmaksu on ainakin täällä päin keskussairaalassa 12 euroa vuorokaudelta, joten kaksi viikkoa säilytystä tekee jo 168 euroa.Laitakaupunkilainen kirjoitti: Su Huhti 12, 2026 10:59 amJos ruumiinsa testamenttaa opetustarkoitukseen, siihen sisältyy siunaustilaisuus ja tuhkaus koulutussairaalan toimesta.Cornucopia kirjoitti: Su Huhti 12, 2026 10:46 am Täytyypä laittaa suostumus välittömästi omatahtolomakkeeseen netistä. Muistaakseni voi voi sisältää tuhkaukseen joilloin säästyn hautajaiskuluilta.
Kuudenikäinen: https://lyrics.lyricfind.com/lyrics/kat ... denikainen
-
KingEdward
- Nikke Knatterton
Ymmärtääköhän nämä ihmiset, että lääkärit oppiakseen tarvitsevat harjoittelua. Jos ei haluta, että harjoitellaan elävillä ihmisillä leikkaustilanteessa, niin harjoittelua on pakko tehdä kuolleilla ihmisillä.
Itse rajaisin nämä asiat niin, että ne henkilöt, jotka eivät suostu elintenluovutukseen, niin eivät myöskään ole saajien listalla. Voivat sitten valita, että kumman toimintatavan valitsevat, mutta itsekyyttä ei näissä asioissa tarvitse sietää yhtään. Samoin nämä opetukseen luvan antamiset. Jos ei haluta, että harjoitellaan kuolleilla ihmisillä, niin nämä ihmiset varmaan haluavat, että opiskelijat tulevat suoraan leikkaussaliin harjoittelemaan, voivat itse tarjoutua siihen vapaaehtoisiksi.
Pistää vihaksi nämä typeryydet. Jokainen tietää, että kuolema meidät täältä jossain vaiheessa korjaa. Elintenluovutukset ja ruumiin käyttö opetukseen ovat asioita, joista voi puhua jo elinaikana, niin ei tule yllätyksiä.
Itse rajaisin nämä asiat niin, että ne henkilöt, jotka eivät suostu elintenluovutukseen, niin eivät myöskään ole saajien listalla. Voivat sitten valita, että kumman toimintatavan valitsevat, mutta itsekyyttä ei näissä asioissa tarvitse sietää yhtään. Samoin nämä opetukseen luvan antamiset. Jos ei haluta, että harjoitellaan kuolleilla ihmisillä, niin nämä ihmiset varmaan haluavat, että opiskelijat tulevat suoraan leikkaussaliin harjoittelemaan, voivat itse tarjoutua siihen vapaaehtoisiksi.
Pistää vihaksi nämä typeryydet. Jokainen tietää, että kuolema meidät täältä jossain vaiheessa korjaa. Elintenluovutukset ja ruumiin käyttö opetukseen ovat asioita, joista voi puhua jo elinaikana, niin ei tule yllätyksiä.
Onpa itsekäs Timo-ukko. Mitä väliä sillä on, se vaimo on kuollut jo. Kuulostaa jotenkin siltä että pitänyt päästä purkamaan surua ja mielipahaa johonkin, niin sitten kehitellään tämmöinen juttu "tylystä" soitosta - mun on vaikea uskoa että siellä oltaisi puhelimessa oltu erityisen tylyjä, eiköhän siinä lähtökohtaisesti pyritä hienovaraisia olemaan, mutta ehkä tältä käppänältä ei olisi voinut oikealla tavalla kysyäkään, pahastuminen oli jo valmiina hollilla.
Homie I'm the one with the shotgun in the closet
Next to the glad bags full of chronic
Next to the glad bags full of chronic
^
Itsekin kyseenalaistan, että meniköhän puhelu ihan Timon kuvaamalla tavalla.
Tai sitten puhelimessa on ollut joku hyvinvointialueelle työllistetty, jota ei kiinnosta p*saakaan.
Itsekin kyseenalaistan, että meniköhän puhelu ihan Timon kuvaamalla tavalla.
Tai sitten puhelimessa on ollut joku hyvinvointialueelle työllistetty, jota ei kiinnosta p*saakaan.
En nyt ihan noin tylysti lähtisi asiaa esittämään. Ja ei. Oma kroppa ei mene kandien tikkatauluksi.
Se menee Body Worlds näyttelyyn hämmästeltäväksi.
https://bodyworlds.com/
Se menee Body Worlds näyttelyyn hämmästeltäväksi.
https://bodyworlds.com/