Raimo "TeeHoo" Tienhaara

Sana on vapaa, jos uskaltaa...
nilpertti
Theo Kojak

Re: Raimo "TeeHoo" Tienhaara

Viesti Kirjoittaja nilpertti »

RL11/6 kirjoitti: Ma Loka 06, 2025 10:48 pm
Carl Adenauer kirjoitti: Ma Loka 06, 2025 10:42 pm itse kun en ymmärtänyt kuulusteluissa mitään mistä puhutaan...
Todellisuudessa vasikoit heti ja kaikki saatanan huumetukkainen kyrpiä imevä homonarkkari.
Carlhan on kertonut foorumille tullessaan, aika alussa jo, saaneensa kaks kertaa linnassa turpaan, kuuluu kuulemma asiaan.

Itsellä ei ole kuulunut. Eikä monella muullakaan, kuulun mieluummin niihin joita ei ole tarvinnu hakata naamaan,jotenki kivempi olla.
Jos kongille tulee joku, josta sanotaan, että "se hakattiin toisessa talossa", niin ei meillä ole oikeen juteltavaa, mulla ei kiinnosta miksi hakattiin, sille on pitäny jo sanoa tavalla joka kertoo kaverista kaiken, puhe ei mene perille, niin sitä pitää pieksää.
Soitellaan, mutta eri bändeissä.
Oikeus ennen kaikkea
James Bond (Daniel Graig)

Raimo "TeeHoo" Tienhaara oikeuden eteen

Viesti Kirjoittaja Oikeus ennen kaikkea »

Suomen tunnetuimpiin rikollisiin kuuluva Raimo Tienhaara, 68, on jälleen syytettynä Helsingin käräjäoikeudessa.
Tienhaaraa syytetään kahdesta törkeästä alkoholirikoksesta, törkeästä veropetoksesta ja salakuljetuksesta.

Tienhaara on ollut tutkinnan aikana vangittuna. Rikoksia on tutkinut Tulli. Tullin rikostutkinnan päällikkö Hannu Sinkkonen kertoi toukokuussa 2023 Iltalehdelle, että asia liittyy lähinnä alkoholiin ja savukkeisiin.
Tienhaaraa on kuvailtu medioissa ”Suomen pelätyimmäksi rikolliseksi”. Hänet on tuomittu useista rikoksista, kuten huumausainerikoksista, kostoiskuista ja koronkiskonnasta.

Istunto alkaa kello 9.30. Iltalehti seuraa pääkäsittelyn alkua oheisessa tekstiseurannassa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/dcc0 ... 4e9ae05b13
ZeroNine
Alokas

Re: Raimo "TeeHoo" Tienhaara oikeuden eteen

Viesti Kirjoittaja ZeroNine »

Suomen tunnetuin rikollinen? Suomen pelätyin? Olen vissiin elänyt siellä kuuluisassa tynnyrissä, sillä en ole koskaan hänestä kuullutkaan...
zam81
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja zam81 »

ZeroNine kirjoitti: Ti Huhti 28, 2026 7:07 am Suomen tunnetuin rikollinen? Suomen pelätyin? Olen vissiin elänyt siellä kuuluisassa tynnyrissä, sillä en ole koskaan hänestä kuullutkaan...
Aika tynnyrissä olet eläny, tai sitte syntyny reilusti 2000 luvun puolella. Räjäytti veroviraston edessä pommin, poliisin pihalle käsikranaatti, johti isoa huumeliigaa vankilasta yms..
zam81
Poliisikoira Rex

Olin muistaakseni 2011-2012 vuoden vaihteessa vantaalla odottamassa rosista, TH ja Hovin Timppa oli samassa matkasellissä, sillon oli muistaakseni se pihlajamäen liigan oikeudenkäynti menossa. TH oli pamppuja kohtaan aika vittumainen, räki naamalle kun ne toi iltalääkkeitä ja ei suostunu itse kävelemään oikeuteen, pamput vei sen pyörätuolilla..
Muita kohtaan siinä sellissä se oli oikein mukava, oliko meitä 6 henkeä siinä isossa matkasellissä.
Stonedar
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Stonedar »

Saas nähdä onko isostakin asiasta kyse, vai seurataanko äijää vaan niin tarkasti, että jos hakee farmariauton täyteen kaljaa ja tupakkaa Virosta tai Latviasta, ja myy kavereilleen myytäväksi hämärillä kerhotaloilla, otetaan heti kiinni.
ZeroNine kirjoitti: Ti Huhti 28, 2026 7:07 am Suomen tunnetuin rikollinen? Suomen pelätyin? Olen vissiin elänyt siellä kuuluisassa tynnyrissä, sillä en ole koskaan hänestä kuullutkaan...
Enemmän tällaiset kommentit yleensä laukojastaan kertovatkin, kuin kohteestaan.
Oikeus ennen kaikkea

Syyttäjä vaatii Tienhaaralle rangaistusta kahdesta törkeästä alkoholirikoksesta, törkeästä veropetoksesta ja salakuljetuksesta. Törkeä veropetos on tapahtunut 1.1.2021-2.6.2024.
Tuolloin Tienhaara on syyttäjän mukaan yhdessä ja yksissä tuumin muiden henkilöiden kanssa tuonut Suomeen ja levittänyt satojatuhansia savukkeita ja suuria määriä alkoholia, väkevää viinaa, olutta, viiniä ja muita juomia. Syyttäjän mukaan Tienhaara toi Suomeen myös nuuskaa, jolle hän oli järjestänyt varastotilat levitykseen.

Tienhaara joko välitti itse eteenpäin tai luovutti eteenpäin välitettäväksi aineita. Välitettyjen savukkeiden ja alkoholin vältettyjen verojen määrä on yhteensä yli 150 000 euroa. Lisäksi Tienhaaran hallusta takavarikoitiin huomattava määrä savukkeita ja alkoholia.
Syyttäjän mukaan Tienhaara on tavoitellut teoillaan huomattavaa taloudellista hyötyä. Syyttäjän mukaan Tienhaara oli osa organisoitua maahantuontiketjua ja järjesti savukkeille varastopaikan.

Syyttäjä vaatii Tienhaaraa menettämään takavarikoidut 6800 euroa valtiolle laajennettuna rikollishyötynä. Lisäksi häntä vaaditaan korvaamaan valtiolle todistelukustannukset ja maksamaan rikosuhrimaksu.
Lisäksi Tienhaaran hallusta takavarikoidut savukkeet, alkoholijuomat ja nuuskat vaaditaan tuomittavaksi valtiolle menetetyksi.
Verohallinto vaatii Tienhaaralta korvauksia vältetyistä veroista. Näitä ei lueta erikseen suullisesti.

Tienhaaran autotallista takavarikoitiin 151 380 savuketta, 52 litraa väkevää alkoholia, 181 litraa olutta ja muita aineita. Lisäksi Tienhaaran väitetään välittäneen aineita eteenpäin, muun muassa 600 litraa viiniä vuonna 2021 ja 270 000 savuketta vuonna 2022.

Ensisijainen syyte on törkeä veropetos, koska aineita on tuotu maahan kaupallisessa tarkoituksessa. Tienhaara ei ole maksanut valmisteveroa. Syyttäjän mukaan oikeus joutuu puntaroimaan, onko asiassa savukkeiden osalta kyse toissijaisesti salakuljetuksesta.
Alkoholin osalta kyse on törkeästä veropetoksesta ja törkeästä alkoholirikoksesta. Nuuskan osalta kyse on salakuljetuksesta.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/dcc0 ... 4e9ae05b13
Oikeus ennen kaikkea

TH:n rikoshistoriaa tuntemattomille siitä löytyy pitkä ketju:

https://murha.info/rikosfoorumi/viewtop ... 3904#p3904
Oulun_Kungas
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja Oulun_Kungas »

zam81 kirjoitti: Ti Huhti 28, 2026 7:36 am
Aika tynnyrissä olet eläny, tai sitte syntyny reilusti 2000 luvun puolella. Räjäytti veroviraston edessä pommin, poliisin pihalle käsikranaatti, johti isoa huumeliigaa vankilasta yms..
Yritti salamurhata poliiseja unohdit tuosta. Nyt näköjään keskittynyt rahtaamaan viinaa ja myymään sitä.
Oulun_Kungas
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja Oulun_Kungas »

Syyttäjä vaatii Tienhaaralle rangaistusta kahdesta törkeästä alkoholirikoksesta, törkeästä veropetoksesta ja salakuljetuksesta. Törkeä veropetos on tapahtunut 1.1.2021-2.6.2024.
Pitkään on saanut pyörittää pimeää alkoa hän.
Abyssic
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja Abyssic »

Olen jutellut Ramin kanssa puhelimessa kerran, kaveri löi luurin hänen kouraan kun meni baarissa vessaan (källi) mutta sen pienen hetken vaikutti erittäin mukavalta mieheltä, tästä on aikaa jo.. Taitaa pappa olla jo eläkkeellä kun piri tynnyrit vaihtuneet Alkoon ja kessuun.
Gentle
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja Gentle »

Noista tuskin tulee pitkää istuntoa eikä korvauksilla ole väliä jos ei ole omaisuutta. Huumeista varmaan sais isommat rahat, mutta riskitkin olisi suuremmat. Ei ikämiehenä kannata enää pitkää huumekakkua ottaa
Kummisetä
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja Kummisetä »

Tienhaaran autotallista takavarikoitiin 151 380 savuketta, 52 litraa väkevää alkoholia, 181 litraa olutta ja muita aineita.
Olipa todella valtavat määrät....
n.15 laatikkoa röökiä, 5 mäyräkoiraa votkaa ja 22 laatikkoa kaljaa + hilut päälle
Aina outoillut näiden tyyliä ilmoittaa savukkeet kappaleittain, miksei ne samalla muuta viinojen ja kaljojen määrätkin desilitroiksi niin tulisi heti 10x enemmän kuin litroina ilmoitettuna :mrgreen:
Oulun_Kungas kirjoitti: To Elo 28, 2025 8:35 pm täh? elää kerrostalossa. varmaan yli puolet suomalasista elää. tekeekö se heistä huonoissa oloissa eläviä? itekeki asun vittu
Sieppari
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja Sieppari »

zam81 kirjoitti: Ti Huhti 28, 2026 7:40 am Olin muistaakseni 2011-2012 vuoden vaihteessa vantaalla odottamassa rosista, TH ja Hovin Timppa oli samassa matkasellissä, sillon oli muistaakseni se pihlajamäen liigan oikeudenkäynti menossa. TH oli pamppuja kohtaan aika vittumainen, räki naamalle kun ne toi iltalääkkeitä ja ei suostunu itse kävelemään oikeuteen, pamput vei sen pyörätuolilla..
Muita kohtaan siinä sellissä se oli oikein mukava, oliko meitä 6 henkeä siinä isossa matkasellissä.
Tarinoilla on tapana muuttua.
Aikalaiskertomuksissa hän heittäytyi hankalaksi Pasilan poliisitalossa, eikä suostunut lähtemään sellistään edes kuulusteluihin. Joten poliisit keksi istuttaa hänet lykättävään invalidituoliin ja kuljettaa kuulusteluihin. Oikeudenkäynteihin hänet nähtiin kävelevän ihan omin jaloin.

Mutta tämä itse uusin uutistarina ei kerro, tuotiinko hänet istuntoon vangittuna vai vapaalta jalalta?
Hän kun ehti olla kateissa 1,5 - 2 vuotta että ei saatu haastettua oikeuteen. Silloinhan miehelle tulee merkintä "pidätettävä tavattaessa" tai kun löytyy, haastetaan ja tuodaan oikeudenistuntoon.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010892944.html
zam81
Poliisikoira Rex

Sieppari kirjoitti: Ti Huhti 28, 2026 1:23 pm
zam81 kirjoitti: Ti Huhti 28, 2026 7:40 am Olin muistaakseni 2011-2012 vuoden vaihteessa vantaalla odottamassa rosista, TH ja Hovin Timppa oli samassa matkasellissä, sillon oli muistaakseni se pihlajamäen liigan oikeudenkäynti menossa. TH oli pamppuja kohtaan aika vittumainen, räki naamalle kun ne toi iltalääkkeitä ja ei suostunu itse kävelemään oikeuteen, pamput vei sen pyörätuolilla..
Tarinoilla on tapana muuttua.
Aikalaiskertomuksissa hän heittäytyi hankalaksi Pasilan poliisitalossa, eikä suostunut lähtemään sellistään edes kuulusteluihin. Joten poliisit keksi istuttaa hänet lykättävään invalidituoliin ja kuljettaa kuulusteluihin. Oikeudenkäynteihin hänet nähtiin kävelevän ihan omin jaloin.

Mutta tämä itse uusin uutistarina ei kerro, tuotiinko hänet istuntoon vangittuna vai vapaalta jalalta?
Hän kun ehti olla kateissa 1,5 - 2 vuotta että ei saatu haastettua oikeuteen. Silloinhan miehelle tulee merkintä "pidätettävä tavattaessa" tai kun löytyy, haastetaan ja tuodaan oikeudenistuntoon.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010892944.html
Rami on ollu aina hankala tapaus viranomaisia kohtaan, ei tässä mikään tarina ole muuttunu.
Vastaa Viestiin