Raimo "TeeHoo" Tienhaara

Sana on vapaa, jos uskaltaa...
LeonGold
Sofia Karppi

Re: Raimo "TeeHoo" Tienhaara oikeuden eteen

Viesti Kirjoittaja LeonGold »

Ei sillä tupakan ulkomaisella hinnalla ole merkitystä, poliisia kiinnostaa vain verojen menetys.

"Vuoden 2026 alusta savukkeiden yksikköperusteinen vero on 11,05 senttiä/kpl ja arvoperusteinen vero 52 % vähittäismyyntihinnasta."

10e kaupassa maksavassa askissa on tällä perusteella yli 7 euroa veroja.

"Muuten kuin kaupallista myyntiä varten maahantuotujen tupakkatuotteiden vähittäismyyntihintana pidetään vastaavien tuotteiden vähittäismyyntihintaa Suomessa. Jollei vastaavia tuotteita täällä ole, tupakkatuotteiden verotusarvona pidetään tuoteryhmän vähittäismyyntihinnan painotettua keskiarvoa, jonka Verohallinto vahvistaa."

Jos tuot intiasta marlboron punaista, ja se maksaa siellä euron per aski, valtio laskee menetetyksi verotuloksi noin 8e per aski.

Eli valtion näkökulmasta TH kusetti yli 50 000 euroa verotuloja noilla röökeillä.
Lauha
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja Lauha »

Niitä pelejä pelataan, mitä on valittu. Kuinkahan montaa tämä TH on kaltoin kohdellut ja nyt pitäisi itkeä, että joku Aarnio varmaan vähän lavasti jotain. C’mon, molemmin puolin on pelattu hihaan piilotetuilla korteilla pokeria.
Vjakki
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja Vjakki »

LeonGold kirjoitti: Ti Huhti 28, 2026 3:57 pm Ei sillä tupakan ulkomaisella hinnalla ole merkitystä, poliisia kiinnostaa vain verojen menetys.

"Vuoden 2026 alusta savukkeiden yksikköperusteinen vero on 11,05 senttiä/kpl ja arvoperusteinen vero 52 % vähittäismyyntihinnasta."

10e kaupassa maksavassa askissa on tällä perusteella yli 7 euroa veroja.

"Muuten kuin kaupallista myyntiä varten maahantuotujen tupakkatuotteiden vähittäismyyntihintana pidetään vastaavien tuotteiden vähittäismyyntihintaa Suomessa. Jollei vastaavia tuotteita täällä ole, tupakkatuotteiden verotusarvona pidetään tuoteryhmän vähittäismyyntihinnan painotettua keskiarvoa, jonka Verohallinto vahvistaa."

Jos tuot intiasta marlboron punaista, ja se maksaa siellä euron per aski, valtio laskee menetetyksi verotuloksi noin 8e per aski.

Eli valtion näkökulmasta TH kusetti yli 50 000 euroa verotuloja noilla röökeillä.
Hyvä huomio ja selvennys. En ajatellut sitä hintaa viranomaisten kantilta.
nilpertti
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja nilpertti »

zam81 kirjoitti: Ti Huhti 28, 2026 7:40 am Olin muistaakseni 2011-2012 vuoden vaihteessa vantaalla odottamassa rosista, TH ja Hovin Timppa oli samassa matkasellissä, sillon oli muistaakseni se pihlajamäen liigan oikeudenkäynti menossa. TH oli pamppuja kohtaan aika vittumainen, räki naamalle kun ne toi iltalääkkeitä ja ei suostunu itse kävelemään oikeuteen, pamput vei sen pyörätuolilla..
Muita kohtaan siinä sellissä se oli oikein mukava, oliko meitä 6 henkeä siinä isossa matkasellissä.
Kylläpä onki vitun hauskaa, sitten ihmetellään kun pamput on todella kireitä, pienintäkään vapautta ei saada ja asioiden hoito on aina kiven takana. "Oon niin kova että räin päälle". Mitähän ne pamput on tehny että puupää on joutunu vankilaan? Se ei varmaan ole mitenkään niiden vika, mutta eihän nämä tällaiset vajakit ymmärrä. Ku ne on niin kovia. Sit tällaisilla on aina muutama tyhmääkin tyhmempi hännystelijä jotka taputtaa käsiä taustalla. Salaa silleen ettei pamput näe, ettei tule ongelmia.

Saramäessä joskus muutamat vangit käyttäytyi tuolleen ja ajoittain pampuilla oli mustia silmiä, niin eipä ollu muilla hauskaa kun ilmapiiri oli vähintääkin helvetin kireä eikä minkäänlaista joustoa saanut mihinkään, vastaukset kysymyksiin oli vittumaisia jne. Tuollaset "hurjat" vangit pitäis sulkea johonki ihan omaan laitokseen koppiin räkimään ja kiukuttelemaan sekä heitä kohdeltais siellä sitten sen mukaan, että muut saa lusia rauhassa.

Niin metsä vastaa kun sinne huutaa.
zam81
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja zam81 »

nilpertti kirjoitti: Ti Huhti 28, 2026 6:01 pm
zam81 kirjoitti: Ti Huhti 28, 2026 7:40 am Olin muistaakseni 2011-2012 vuoden vaihteessa vantaalla odottamassa rosista, TH ja Hovin Timppa oli samassa matkasellissä, sillon oli muistaakseni se pihlajamäen liigan oikeudenkäynti menossa. TH oli pamppuja kohtaan aika vittumainen, räki naamalle kun ne toi iltalääkkeitä ja ei suostunu itse kävelemään oikeuteen, pamput vei sen pyörätuolilla..
Muita kohtaan siinä sellissä se oli oikein mukava, oliko meitä 6 henkeä siinä isossa matkasellissä.
Kylläpä onki vitun hauskaa, sitten ihmetellään kun pamput on todella kireitä, pienintäkään vapautta ei saada ja asioiden hoito on aina kiven takana. "Oon niin kova että räin päälle". Mitähän ne pamput on tehny että puupää on joutunu vankilaan? Se ei varmaan ole mitenkään niiden vika, mutta eihän nämä tällaiset vajakit ymmärrä. Ku ne on niin kovia. Sit tällaisilla on aina muutama tyhmääkin tyhmempi hännystelijä jotka taputtaa käsiä taustalla. Salaa silleen ettei pamput näe, ettei tule ongelmia.

Saramäessä joskus muutamat vangit käyttäytyi tuolleen ja ajoittain pampuilla oli mustia silmiä, niin eipä ollu muilla hauskaa kun ilmapiiri oli vähintääkin helvetin kireä eikä minkäänlaista joustoa saanut mihinkään, vastaukset kysymyksiin oli vittumaisia jne. Tuollaset "hurjat" vangit pitäis sulkea johonki ihan omaan laitokseen koppiin räkimään ja kiukuttelemaan sekä heitä kohdeltais siellä sitten sen mukaan, että muut saa lusia rauhassa.

Saramäen ongelma on se että kaikki pamput on turkulaisia. Paskin kivitalo tässä maassa, oli ainakin ennen, riksu oli kyllä aika samalla viivalla.

Kylmäkoski, sörkka ja sukeva oli ihan ok. Vanhoista jo suljetuista taloista kakola ja konnunsuo oli ihan ok.
Mä lopetin lusimisen jo 7/2014 enkä ole ajatellu takasin joutua, nykyään ylipaikoilla on niin paljon jengiä että järki taitaisi mennä jos vielä joutuisi sinne. Eikä sekään helpota ettei selleissä ilmeisesti saa polttaa enää.
Kåppis
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Kåppis »

Sieppari kirjoitti: Ti Huhti 28, 2026 1:23 pm
Tarinoilla on tapana muuttua.
Aikalaiskertomuksissa hän heittäytyi hankalaksi Pasilan poliisitalossa, eikä suostunut lähtemään sellistään edes kuulusteluihin. Joten poliisit keksi istuttaa hänet lykättävään invalidituoliin ja kuljettaa kuulusteluihin. Oikeudenkäynteihin hänet nähtiin kävelevän ihan omin jaloin.

Mutta tämä itse uusin uutistarina ei kerro, tuotiinko hänet istuntoon vangittuna vai vapaalta jalalta?
Hän kun ehti olla kateissa 1,5 - 2 vuotta että ei saatu haastettua oikeuteen. Silloinhan miehelle tulee merkintä "pidätettävä tavattaessa" tai kun löytyy, haastetaan ja tuodaan oikeudenistuntoon.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010892944.html
En usko alkuunkaan mihinkään vartijoiden naamalle sylkemiseen. Ei sovi tyyliin, asialliseksi aina mainittu kaikis dokkareissa, joskin täydellisesti vaikenijaksi. Uskon että myös kävellyt Pihlajamäen jutun aikaan itse joskin tollanen passiivisuus voisi sopia kuvaan. Taisi kuullut jutut yhdistyä sekä TH sta että Eikasta samaan tarinaan tuossa. No enpä tunne miehiä että eipä siinä mitään
zam81
Poliisikoira Rex

Kåppis kirjoitti: Ti Huhti 28, 2026 7:19 pm
Aikalaiskertomuksissa hän heittäytyi hankalaksi Pasilan poliisitalossa, eikä suostunut lähtemään sellistään edes kuulusteluihin. Joten poliisit keksi istuttaa hänet lykättävään invalidituoliin ja kuljettaa kuulusteluihin. Oikeudenkäynteihin hänet nähtiin kävelevän ihan omin jaloin.

Mutta tämä itse uusin uutistarina ei kerro, tuotiinko hänet istuntoon vangittuna vai vapaalta jalalta?
Hän kun ehti olla kateissa 1,5 - 2 vuotta että ei saatu haastettua oikeuteen. Silloinhan miehelle tulee merkintä "pidätettävä tavattaessa" tai kun löytyy, haastetaan ja tuodaan oikeudenistuntoon.
En usko alkuunkaan mihinkään vartijoiden naamalle sylkemiseen. Ei sovi tyyliin, asialliseksi aina mainittu kaikis dokkareissa, joskin täydellisesti vaikenijaksi. Uskon että myös kävellyt Pihlajamäen jutun aikaan itse joskin tollanen passiivisuus voisi sopia kuvaan. Taisi kuullut jutut yhdistyä sekä TH sta että Eikasta samaan tarinaan tuossa. No enpä tunne miehiä että eipä siinä mitään
Olin parin metrin päässä vieressä kun sylki pamppua naamaan. Mulle se nyt sinänsä sama mitä sä uskot.
perusporilaine
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja perusporilaine »

zam81 kirjoitti: Ti Huhti 28, 2026 7:30 pm Olin parin metrin päässä vieressä kun sylki pamppua naamaan. Mulle se nyt sinänsä sama mitä sä uskot.
Niin, että pamppu otti syljet naamalle, ja TH jatkoi matkasellissä ilman eristystä?
Sylkijä testataan, ja takuulla saa syytteen, jos jotain tarttuvia tauteja löytyy.
Puheenjohtaja kirjoitti:Ma Touko 04, 2026 5:36 am Seli seli. Matut vittuun. Joka maasta.
Kåppis
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Kåppis »

zam81 kirjoitti: Ti Huhti 28, 2026 7:30 pm

Olin parin metrin päässä vieressä kun sylki pamppua naamaan. Mulle se nyt sinänsä sama mitä sä uskot.
Oli niin siepeissä tilanteesta vai mikä juttu niin saanu toimiin? Voihan kellä vaan toki hermo mennä muttei TH kai yleensä ole tollanen ollut? Median kautta toki muodostuu joskus yksipuolinen julkisuuskuva näille tunnetuille konnille
zam81
Poliisikoira Rex

Kåppis kirjoitti: Ti Huhti 28, 2026 7:38 pm
zam81 kirjoitti: Ti Huhti 28, 2026 7:30 pm
Oli niin siepeissä tilanteesta vai mikä juttu niin saanu toimiin? Voihan kellä vaan toki hermo mennä muttei TH kai yleensä ole tollanen ollut? Median kautta toki muodostuu joskus yksipuolinen julkisuuskuva näille tunnetuille konnille
Jotain se pamppu sano sille, en kuullu mitä. TH oli kuulemma muutenkin aika hankala, ei suostunu allekirjottaa ransuja yms muutenkaan ei tehny mitään yhteistyötä.
Mua kohtaan se oli mukava, naureskeli kun luki esitutkinta pöytäkirjoja meidän jutusta.
En ollu sen kanssa riksussa samalla osastolla, samalla kyydillä mentiin vantaalta kyllä sinne.
Ghost hunting
Sherlock Holmes

Viesti Kirjoittaja Ghost hunting »

Jaahas, Saramäki mainittu paskinpana paikkana, eikun kauppatorille! 8)
Saas nährä minkä tuomion TeeHoo saa, Sarajevo olisi hyvä missä lusia, kuin kauan tyyppi kestäis Turkulaisia?
liukaslahna
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja liukaslahna »

nilpertti kirjoitti: Ti Huhti 28, 2026 6:01 pm

Hyvää tekstiä. Muutamasta henkilöstä on tehty joitain superkonnia joita dorkat arvostaa ja ihailee. Päälle sylkeminen on tosi hienoa kun sen tekee "criminal mastermind". Paskojen perseestä kaivaminen ja niiden heittely on tietysti vielä hienompaa kun kyseessä on joku "legenda". Kuulostaa melkein yhtä upealta kun se tarkkiksen kovin jätkä oli potkaissut kiertarilla opea päähän ja kaikki halusi olla sen kaveri sen jälkeen.
Carelin
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Carelin »

Kakolassa teehoo heitti puurot pampun päälle. Seuraavaksi selliin asteli takavuosien olympia nyrkkeilija saarisen Mikko. Teehoo kysyi saanko turpaan ja Mikko vastas saat ja veti kerran pyttyyn ja sen jäljeen ohimoon. Teehoo putos ja valot sammui. Tämä tarina on tosi. Ei tehnyt koskaan näistä mitään juttua.
Teehoo istui kellarissa eristyksessä useamman vuoden putkeen. Täysin yksin. Muistaakseni 4 v.
Kyllä se mulkkuili vartijoille, mutta kyllä sitä toisaalta arvostettiinkin. Oli niin omapäinen ja uransa valinnut. Kuunteli jotain sinfoniaa ja sillä oli tuhansien tonnien kajaritkin siellä. Erikoinen persoona. Hyvin erikoinen.
Rescuer
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Rescuer »

affa kirjoitti: Ti Huhti 28, 2026 2:35 pm Tässä lavastuksessa oli kuulemma mukana tuohon aikaan jo Aarnion kanssa puuhaillut Kekekin. Tarina sattumalta pimeälle pihalle menemisestä ja sitten nopeasta puutarhasaksilla "sytytyslangan" katkaisusta oli kyllä todella mielikuvituksellinen. Vuoden poliisin palkintohan siitä kuitenkin pärähti. :D
Muuten hyvä, mutta Aarnio valittiin vuoden poliisiksi 1987 ja toi kranaatti heitettiin pihalle 1996. Eli 9 vuotta myöhemmin tapahtuneen homman takia palkittiin?
Mitä enemmän vihreitä hymiöitä, sitä heikommat argumentit.
Eräässä entisessä hallituspuolueessa oltiin erittäin kiinnostuneita uusista pilvipalveluista. Sitten joku kertoi heille, ettei pilvipalveluilla ole mitään tekemistä kannabiksen kanssa...
El Mencho
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja El Mencho »

Carelin kirjoitti: Ti Huhti 28, 2026 9:43 pm Teehoo istui kellarissa eristyksessä useamman vuoden putkeen. Täysin yksin. Muistaakseni 4 v.
Pohjoisessa vai lännessä? Vuosi on pisin aika häkkiulkoilussa Kakolassa, josta minä olen kuullut. Se tuli pampun taposta.
Miten ajattelen ei kuulu sinulle millään tavalla.
Vastaa Viestiin