Mies kuoli ajettuaan ulos tieltä Ylöjärvellä 21.3.

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Cassandra
Andy Sipowich NYPD

Re: Mies kuoli ajettuaan ulos tieltä Ylöjärvellä 21.3.

Viesti Kirjoittaja Cassandra »

ajanpatina kirjoitti: To Huhti 02, 2026 3:29 pm
Stonedar kirjoitti: Ke Huhti 01, 2026 8:35 pm
ajanpatina kirjoitti: Ke Huhti 01, 2026 6:45 pm

Netin mukaan Nokia Kurun välimatka on 60-70 km, "riippuen reitistä" mistä ajetaan. Ajetaanko uutta Kurun tietä, vaiko vanhaa, riippuen lähtöpaikasta ja minne päin Kurua on matka. Tarkemmaksi keskimatkaksi kerrottiin 65 km. 🤔
Varmasti riippuu reitistä, mutta jos poliisi lähtee Kuruun Nokialta niin ei ne sinne Tesoman kautta ajele, eikä mitään hiekkateitä. Tsekkasin vielä jollain välimatkalaskurilla kauppakeskus Elon ja Kurun K-Marketin välimatkan, niin sain vastaukseksi 40 km. Sitten taas samalta kauppakeskukselta Nokian poliisilaitokselle sain 12 km.
"Linnuntietäkin" kulkien on Nokian ja Kurun välillä pidempi tie kuin 12 km. 😂
Kuten "kaikki tiet johtavat Roomaan", niin yhtä lailla ne johtaa Kuruun, kuin Nokiallekin. Vaikkapa Timbuktunkin kautta... 🥸🥶🙋
Kannattaisi ehkä sisäistää lukemansa teksti ennen kuin naureskelee toisen tekstille. Tuossahan sanotaan, että Kauppakeskus Elolta, joka sijaitsee Ylöjärven keskustassa, olevan Kuruun 40km, ja Nokialta kauppakeskukselle, ei Kuruun, 12km. Eli Nokian poliisiasemalta Kuruun on tuon mukaan 52km.

Mulle GoogleMaps tosin antoi kilometrin pidemmän matkan. Mutta 52km oikeampi matka kuin sun väittämä 60-70km.
ajanpatina
Javier Pena
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ajanpatina »

Cassandra kirjoitti: To Huhti 02, 2026 8:52 pm

Varmasti riippuu reitistä, mutta jos poliisi lähtee Kuruun Nokialta niin ei ne sinne Tesoman kautta ajele, eikä mitään hiekkateitä. Tsekkasin vielä jollain välimatkalaskurilla kauppakeskus Elon ja Kurun K-Marketin välimatkan, niin sain vastaukseksi 40 km. Sitten taas samalta kauppakeskukselta Nokian poliisilaitokselle sain 12 km.
Kuten "kaikki tiet johtavat Roomaan", niin yhtä lailla ne johtaa Kuruun, kuin Nokiallekin. Vaikkapa Timbuktunkin kautta... 🥸🥶🙋
Kannattaisi ehkä sisäistää lukemansa teksti ennen kuin naureskelee toisen tekstille. Tuossahan sanotaan, että Kauppakeskus Elolta, joka sijaitsee Ylöjärven keskustassa, olevan Kuruun 40km, ja Nokialta kauppakeskukselle, ei Kuruun, 12km. Eli Nokian poliisiasemalta Kuruun on tuon mukaan 52km.

Mulle GoogleMaps tosin antoi kilometrin pidemmän matkan. Mutta 52km oikeampi matka kuin sun väittämä 60-70km.
Jaa, jaa... En esittänyt välimatkoja sinua naureskellen, vaan internetin ilmoittamia matkoja. Elon paikasta ei mulla ollut tietoa.
Mutta, internetistä tuo 60-70 kilometrin matka on lähtöisin ja ilmoitti vielä keskimatkaksikin 65 km.
Aikanaan, ennen uutta Kurun tietä, oli Tampereen ja Kurun välinen matka 52 km. Artturi Tiuran aikatauluissa ajoajaksi Tampereelta Kuruun oli keskimäärin 1,5 tuntia, joskin Virroille kulkevat vuorot ajoivat matkan noin 10 min nopeammin. Länsi-Teiskon kautta matka kesti pikkasen pidempään, ymmärrettävästi. Osa Kuruun menevistä vuoroista ajoi myös Parkkuun kautta.
Noh, nyt Kuruun kulkee kolme vuoroa Ylöjävi city centteristä, arkipäivinä ma-to ja muina päivinä yksi hikinen vuoro. Suoraa yhteyttä ei Tampereelle ole. Kurulaisten maneja tarvitaan Ylöjärven ostosparatiiseihin ja näinhän se hyvin järjestyy, kun kulku Manseen tehtiin perseaukisille, oma-autottomille, mahdollisimman vaikeaksi. :?: :twisted:
Ennen vanhaan busat lähti Tampereelta ja sinne myös palasivat. Yksi postiautokin kulki klo 6 tietämillä reittiä, Tre - Kuru - Itä-Aure - Kihniö - Seinäjoki ja ehtoolla takaisin.
Tiuran busat ajoivat arkisinTampereelta Kuruun ja siitä osa jatkaen Virroille, Ruovedelle, Kihiöön ja Parkanoon, alkaen klo 6.00, 7.15, 8,00, 10.30, 12.15, 13,15, 14,30, 14,55, 15,45, 16,10, 17.15, ja 18,15 lähti viimeinen vuoro Kuruun. 12 vuoroa siis ajoi arkisin Kuruun ja saman verran takaisinkin. 👍

Oi niitä aikoja, jolloin joukkoliikenne vielä kulki ja toimi. Ei toimi enään, kuin isoimmissa kaupungeissa, joten kuten... 🤢
Kuten kuihtui Kurun joukkoliikenne, niin kuihtui myös Kurun kehityskin. 🥶
Noh, nuorisolle riittää korvessa rallireittejä, harjoitella kamikaze-rallia, kun virkavalta ei sinne korpeen kerkiä, "säästösyistä" kuin korkeintaan korjaan vainaat vekka... 🌚🤑
Kaikella on aikansa.
AtteKumiorava
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja AtteKumiorava »

^
Tiuran talleilta käännyttiin aikoinaan mummolaan....
Nöösipoikana tuli Kurun raitteja pyöräiltyä
VaroimukettA
Cassandra
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja Cassandra »

Ajanpatina, sen lisäksi että sulla vaikuttaa olevan pahoja luetunymmärtämis- ja itsesi ilmaisuvaikeuksia, sä et myöskään ymmärrä kenen kanssa keskustelet. Miten sä olisit voinut nauraa minulle, kun en ollut ketjuun aiemmin edes kommentoinut?

Mitä yritit ilmaista emojilla 😂, jos se ei tarkoittanut naurua?
Stonedar
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Stonedar »

ajanpatina kirjoitti: Ke Huhti 01, 2026 6:45 pm

Netin mukaan Nokia Kurun välimatka on 60-70 km, "riippuen reitistä" mistä ajetaan. Ajetaanko uutta Kurun tietä, vaiko vanhaa, riippuen lähtöpaikasta ja minne päin Kurua on matka. Tarkemmaksi keskimatkaksi kerrottiin 65 km. 🤔
Sun kans nyt on ihan turha mistään väitellä, mutta jos luet tuon viestin uudestaan, niin samalla kauppakeskuksella tarkoitin sitä kauppakeskus Eloa, en Kurun K-Marketia. Mutta ihan sama, lisää nauruhymiöitä.
Wow!
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Wow! »

Alkaa olla jo niin OT kun olla voi.
Mittasin Karttapaikan sovelluksella Nokian poliisiaseman ja Elon välin. 9km.
Fonectan reittihaun mukaan em. poliisiaseman ja oletetun onnettomuuspaikan väli on 53 km ja risat.
Mutta on totta,että kauimmille syrjäkulmille alkaa sitä matkaa olemaan ihan riittävästi. (ja meno sen vuoksi hieman villiä).

No jossain muualla olen kuullut paikallisten kommentoivan, että pikkupöhnässä voi suhteellisen turvallisesti ajella syrjäteitä pitkin.
mitvit?

Toisaalta, ajelee ne päissään ja muuten keppostelee ihan poliisiasemien kulmilla, joten...
6EQUJ5 / 15.8.1977

“If you want to get laid, go to college. If you want an education, go to the library.”
― Frank Zappa
ajanpatina
Javier Pena
Viesti:

Stonedar kirjoitti: La Huhti 04, 2026 1:57 am

Sun kans nyt on ihan turha mistään väitellä, mutta jos luet tuon viestin uudestaan, niin samalla kauppakeskuksella tarkoitin sitä kauppakeskus Eloa, en Kurun K-Marketia. Mutta ihan sama, lisää nauruhymiöitä.
Eipä minun ole ollut tarkoitus väitellä näistä välimatkoista mitään, ei sinun kuin kenenkään muunkaan kanssa. Kerroin välimatkasta, jonka sain internetistä vastauksena, eikä siinä sen kummempaa. Sinä sait muualta erilaisen vastauksen ja kerroit jostakin Elosta, josta ostoskeskuksesta ei minulla ole mitään tietoa, missä sellainen on. En ole tämän vuosituhannen puolella käynyt Ylöjärvellä kuin yhtenä jouluna illansuussa haudalla tsiikaamassa, ettei mutsini ole tehnyt ylösnousemusta. :roll: (Emojia on ihan kiva käyttää, vaikka toisia se näyuttää kovasti ottavan päähän, mut se on heidän päänsärkynsä, ei mun.) :?
Minä kerroin internetin antaman välimatkan, ilman välietappeja ja sinä kerroit jostain hiton Elosta, josta mulla ei ollut mitään tietoa. Sitten alat kiukutteleen, kun ihmettelen antamiasi kilometrejä...!? :roll:
Huolimatta siitä, onko kilometrit Nokialta Kuruun sen 52 km tai pidempi, niin poliisin tulo kestää, vaikka ajaisivat keskellä yötäkin sen pätkän kaasu pohjassa. Veikkaan, ettei ne taida ihan puolen tunnin sisään tulla hälytyksestä!? Riippuen tietty siitä, missä päin Nokiaa partio hälytyksen saakin ja onko edes sillä hetkellä vapaata partioo käytössä. :idea: 8)

Puhuttaessa matka-ajan pituudesta, riippuu aika siitäkin, mihin aikaan vuorokaudesta liikutaankin. Yöllä on tiellä vähemmän trafiikkia kuin päivällä, saatika ruuhka-aikaan. :idea: :?:
Kaikella on aikansa.
Stonedar
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Stonedar »

ajanpatina kirjoitti: La Huhti 04, 2026 1:16 pm

Eipä minun ole ollut tarkoitus väitellä näistä välimatkoista mitään, ei sinun kuin kenenkään muunkaan kanssa. Kerroin välimatkasta, jonka sain internetistä vastauksena, eikä siinä sen kummempaa. Sinä sait muualta erilaisen vastauksen ja kerroit jostakin Elosta, josta ostoskeskuksesta ei minulla ole mitään tietoa, missä sellainen on. En ole tämän vuosituhannen puolella käynyt Ylöjärvellä kuin yhtenä jouluna illansuussa haudalla tsiikaamassa, ettei mutsini ole tehnyt ylösnousemusta. :roll: (Emojia on ihan kiva käyttää, vaikka toisia se näyuttää kovasti ottavan päähän, mut se on heidän päänsärkynsä, ei mun.) :?
Minä kerroin internetin antaman välimatkan, ilman välietappeja ja sinä kerroit jostain hiton Elosta, josta mulla ei ollut mitään tietoa. Sitten alat kiukutteleen, kun ihmettelen antamiasi kilometrejä...!? :roll:
Huolimatta siitä, onko kilometrit Nokialta Kuruun sen 52 km tai pidempi, niin poliisin tulo kestää, vaikka ajaisivat keskellä yötäkin sen pätkän kaasu pohjassa. Veikkaan, ettei ne taida ihan puolen tunnin sisään tulla hälytyksestä!? Riippuen tietty siitä, missä päin Nokiaa partio hälytyksen saakin ja onko edes sillä hetkellä vapaata partioo käytössä. :idea: 8)

Puhuttaessa matka-ajan pituudesta, riippuu aika siitäkin, mihin aikaan vuorokaudesta liikutaankin. Yöllä on tiellä vähemmän trafiikkia kuin päivällä, saatika ruuhka-aikaan. :idea: :?:
No mä nyt laitoin ton Elovainion sen takia, että se on matkan varrella täsmälleen kun Nokialta tullaan, ja risteyskohdassa kun Kuruun lähdetään, tulivatpa poliisit sitten Tampereelta tai jostain Ylöjärven keskustasta. Minä en tiedä miksi tekoäly antaa erilaisia vastauksia tyyliin "keskimäärin", kun nyt oletin että tässä puhutaan Kurun keskustasta ja lähimmästä poliisiasemasta, mikä on Nokialla ja aika tarkalleen tiedossa missä siellä.
Suht taajaan tuota tietä ajaneena pisti vain silmään että ei sinne nyt mitään 70km ole, eikä edes 60km, ja mielestäni virheet tai väärät tiedot saa tällä foorumilla korjata.
ajanpatina
Javier Pena
Viesti:

Stonedar kirjoitti: La Huhti 04, 2026 3:12 pm
ajanpatina kirjoitti: La Huhti 04, 2026 1:16 pm

No mä nyt laitoin ton Elovainion sen takia, että se on matkan varrella täsmälleen kun Nokialta tullaan, ja risteyskohdassa kun Kuruun lähdetään, tulivatpa poliisit sitten Tampereelta tai jostain Ylöjärven keskustasta. Minä en tiedä miksi tekoäly antaa erilaisia vastauksia tyyliin "keskimäärin", kun nyt oletin että tässä puhutaan Kurun keskustasta ja lähimmästä poliisiasemasta, mikä on Nokialla ja aika tarkalleen tiedossa missä siellä.
Suht taajaan tuota tietä ajaneena pisti vain silmään että ei sinne nyt mitään 70km ole, eikä edes 60km, ja mielestäni virheet tai väärät tiedot saa tällä foorumilla korjata.
Toki virheet on syytä korjailla. Niin minäkin pyrin tekemään. Tässä tapauksessa katsoin vain netin iolmaiseman matkan, enkä lähtenyt niitä jostain matkalukutaulukoista syynään sen lähemmin. Koitamme siis tulla näillä tiedoilla toimeen, ´tarkistusten´ jälkeen. 🙋
Kaikella on aikansa.
VoiVittu69
Susikoski

Viesti Kirjoittaja VoiVittu69 »

Wow! kirjoitti: La Huhti 04, 2026 2:36 am

No jossain muualla olen kuullut paikallisten kommentoivan, että pikkupöhnässä voi suhteellisen turvallisesti ajella syrjäteitä pitkin.
mitvit?

Toisaalta, ajelee ne päissään ja muuten keppostelee ihan poliisiasemien kulmilla, joten...
Se on joka tuppukylällä sama meininki. Poliisilla on semmonen sanonta/tapa tms., että jos ei ole mitään isompaa meneillään seutukunnailla, niin mennään ottaan pari rattijuoppoa kurusta. Sinne ei tarvi koskaan tyhjää poliisin tulla, mutta eivät saa kerrallaan kuin tosiaan muutaman nahikkaan, koska vastaavasti se tieto poliisista kulkee valonnopeudella, läpi kallujen ja muidenkin, ja sitten pysytään pirtillä tai hommataan selvä kuski. "Missä kuru alkaa, siinä laki loppuu" on aikoinaan sanonut edesmennyt ylöjärven nimismies.
Vastaa Viestiin