Nimimerkki Bird

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Kyöpeli, Kilomies

Huutaja Jaana
Horatio Caine

Re: Nimimerkki Bird

Viesti Kirjoittaja Huutaja Jaana »

Jo on saatana, keskustelu.
punch kirjoitti: Su Heinä 20, 2025 2:44 am Tällaisella foorumilla te ihmiset kirjoittelette.
bumi
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja bumi »

Bird kirjoitti: Ti Huhti 28, 2026 1:19 pmPelkän tekstin perusteella ei voi muutenkaan luotettavasti todeta, onko se tekoälyn tuottamaa vai ei. Yksittäiset "elementit" ja virheet ei todista mitään suuntaan tai toiseen. Eikä tekoäly käytä mitään (esim.merkkejä), mitä ihmiset ei käyttäisi.
Normaalisti ihminen ei samaan kirjoitukseen tai postaukseen heittele ajatusviivaa ja tavallista väliviivaa. Hyvin harva käyttää ajatusviivaa lainkaan, mikä taas on tyypillistä tekoälyn tuottamalle tekstille. Tämän takia heitin ilmoille, että osa tekstistäsi on tekoälyn tuottamaa.
Bird
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Bird »

Oulun_Kungas kirjoitti: Ti Huhti 28, 2026 4:09 pm Ai sä tuet äärioikeistolaisia, luulin sua aikasemmi ihan fixuksi.
Jaa mä tuen jo äärioikeistolaisiakin? :D

Jos kommentoin halveksivaa kielenkäyttöä, niin se on mulle ihan se ja sama, mitä sen "kohde" edustaa. Voin olla jyrkästikin eri mieltä jonkun kanssa, mutta silti vastustaa tämän epäasiallista kohtelua. Alhainen käytös on alhaista käytöstä riippumatta siitä, kehen se kohdistuu.

Eikä äärioikeistolaisuus, äärivasemmistolaisuus tai esim. mt- ja päihdeongelmat edes määritä koko ihmistä.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
WalkingDisaster
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja WalkingDisaster »

Huutaja Jaana kirjoitti: Ti Huhti 28, 2026 4:40 pm Jo on saatana, keskustelu.
Todellakin.
Ajatusviivaa käyttää vain tekoäly..
Multinikkeilijä hyökkää kimppuun typerillä fraaseilla, kun argumentit loppuu..
Mitähän vielä. Jatkan ehkä myöhemmin.
Bird
Axel Foley

bumi kirjoitti: Ti Huhti 28, 2026 5:03 pm
Bird kirjoitti: Ti Huhti 28, 2026 1:19 pmPelkän tekstin perusteella ei voi muutenkaan luotettavasti todeta, onko se tekoälyn tuottamaa vai ei. Yksittäiset "elementit" ja virheet ei todista mitään suuntaan tai toiseen. Eikä tekoäly käytä mitään (esim.merkkejä), mitä ihmiset ei käyttäisi.
Normaalisti ihminen ei samaan kirjoitukseen tai postaukseen heittele ajatusviivaa ja tavallista väliviivaa. Hyvin harva käyttää ajatusviivaa lainkaan, mikä taas on tyypillistä tekoälyn tuottamalle tekstille. Tämän takia heitin ilmoille, että osa tekstistäsi on tekoälyn tuottamaa.
Ensinnäkin mielenkiinnosta, mikä on "normaalisti" ja kuka sen on määritellyt? Missä ympäristöissä "hyvin harva"? (Ei ainakaan mun ympäristöissäni.)

Toiseksi, kyllä mä silti pointtisi (nykyaikana) ymmärränkin. Teet kuitenkin virheen siinä, että nojaat yhdenlaiseen havaintoon, mistä vedät suoran johtopäätöksen tekoälyyn ja vaikutat täysin sivuuttavan kaikki muut asiat, mitkä voi selittää tuota samaa ihan ilman tekoälyäkin.

Kuitenkin, kuten kirjoitin aiemmin; tekoäly ei käytä mitään, mitä ihmiset ei ole jo sitä ennen käyttänyt. Ei ajatusviivat ole mitään tekoälyn tunnusmerkkejä ja moni käyttää niitä ihan tietoisesti.

En tiedä mitä opinahjoa olette käyneet/käytte, mutta ei omissani ainakaan edes pääse ilman arvosanasta miinustuksia, jos ei käytä yhdysmerkkiä ja ajatusviivoja oikein. Ja sitten taas työelämässä pitää tietenkin suurimmaksi osaksi yrittää suoriutua niin hyvin kuin kykenee. Vapaa-ajalla ei aina ole niin väliä eikä tosiaan monista arkisista syistä ole mikään ihme, että ihmisten kirjoitustyylit vaihtelee.

Kiitos kuitenkin asiallisesta kommentistasi. :)
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
bumi
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja bumi »

Bird kirjoitti: Ti Huhti 28, 2026 5:58 pmEnsinnäkin mielenkiinnosta, mikä on "normaalisti" ja kuka sen on määritellyt? Missä ympäristöissä "hyvin harva"? (Ei ainakaan mun ympäristöissäni.)
Meinasinkin korjata tuota aikaisempaa viestiä, mutta jätin sen kuitenkin tekemättä. Tarkoitin, että näillä foorumeilla ihmiset eivät juurikaan käytä ajatusviivoja.
Bird
Axel Foley

bumi kirjoitti: Ti Huhti 28, 2026 7:10 pm
Bird kirjoitti: Ti Huhti 28, 2026 5:58 pmEnsinnäkin mielenkiinnosta, mikä on "normaalisti" ja kuka sen on määritellyt? Missä ympäristöissä "hyvin harva"? (Ei ainakaan mun ympäristöissäni.)
Meinasinkin korjata tuota aikaisempaa viestiä, mutta jätin sen kuitenkin tekemättä. Tarkoitin, että näillä foorumeilla ihmiset eivät juurikaan käytä ajatusviivoja.
Okei, kiitti kun kerroit.
MustaNaamion
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja MustaNaamion »

WalkingDisaster kirjoitti: Ti Huhti 28, 2026 5:24 pm
Huutaja Jaana kirjoitti: Ti Huhti 28, 2026 4:40 pm Jo on saatana, keskustelu.
Todellakin.
Ajatusviivaa käyttää vain tekoäly..
Multinikkeilijä hyökkää kimppuun typerillä fraaseilla, kun argumentit loppuu..
Mitähän vielä. Jatkan ehkä myöhemmin.
Itte ainakaan edes tiedä mistä tollainen ajatusviiva tulee.. :P
JasseHames
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja JasseHames »

Kaikista hauskinta, jos tätä hauskana voi jossain mielessä pitää, tässä on se, että niin ketjun aloittanut "Jani Pervo" kuin myös itse "Bird" taitavat olla lahtelaisen "Kosti"-työkyvyttömyyseläkeläisen sivupersoonia. Kun dissosiatiivinen identiteettihäiriö on noinkin vakava, niin on täytynyt kyllä joutua äärimmäisen julman kaltoinkohtelun ja/tai seksuaalisen hyväksikäytön kohteeksi varhaislapsuudessaan.

No niin, johan tämä lähetteli "Quorthon"-sivupersoonallaan yksityisviestejä "Ross Sullivan" -sivupersoonalleen yrittääkseen vakuuttaa muut foorumin käyttäjät siitä, että ovat eri henkilöitä. Vajaaälyinen huijausyritys ei vain taida mennä läpi muille kuin täydellisessä amnesiassa operoiville sivupersoonilleen.
JasseHames kirjoitti: La Helmi 28, 2026 1:12 am "Quorthon", onko sinulla ja "Birdillä" samoja mielikuvitustuttuja töissä psykiatrisilla osastoilla? Arvatenkin tämä tuttu on "Rescuer"-sivupersoona...
Quorthon kirjoitti: To Helmi 26, 2026 12:27 pm Mulla on muutama tuttu töissä hoitajana hullujenhuoneella. Akselilla Aurora-Niuvanniemi.
Bird kirjoitti: Pe Helmi 12, 2021 12:56 pm Sivusta kerron, että oma tuttuni, joka on töissä aikuispsykiatrian päivätoimintaosastolla kertoi, että heillä on päivisin psykoosisairaita ihmisiä, joista osa menee illoiksi tai viikonlopuiksi töitä tekemään; mainitsi hammaslääkärin ja bussikuskin ammatit. Mistä siis voi oikeasti kenestäkään tietää, jos psykoosi on kapea-alainen tai muuten henkilön toimintakyky hyvin säilynyt?
Rescuer kirjoitti: Ke Touko 21, 2014 6:55 pm Aikoinaan opiskellessa olin työharjoittelussa psykiatrisella kuntoutusosastolla, jossa jokaisella oli takanaan pitkät hoitojaksot skitsofrenian takia. Suurin osa potilaista oli Jehovan todistajia. Asiaa kun ääneen ihmettelin, niin osaston ylilääkärikin alkoi asiaa tutkimaan. Ikinä ei selvinnyt oliko skitsofrenia puhjennut ennen vai jälkeen kasteen...
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
"Kostin" sukkanukke/sivupersoona kuvittelee suuruusharhoissaan tuntevansa Castrén & Snellmanin osakkaan:
Ross Sullivan kirjoitti: Ma Tammi 06, 2025 1:42 am Mulla on muuten kaveri Kassun osakkaana!
Ross Sullivan
Telkkaridekkareiden asiantuntija

Viesti Kirjoittaja Ross Sullivan »

Myönnetään! Bird on naispuolinen sivupersoonani!
Mitä te dorkat dorkailette?
Bird
Axel Foley

Yrjö Yrjönpoika kirjoitti: Pe Huhti 24, 2026 11:08 pm No niin...
Nyt päästään siihen metakeskusteluun.
Yrjö Yrjönpoika kirjoitti:
Voisitko ystävällisesti viitata suoraan sellaiseen tapaukseen, jossa olen tullut nillittämään(!!?) joistain tekemistäsi virheistä?
Eli katson nyt, että – viitaten tuohon ylempänä olevaan lainaukseen omasta kommentistani, jonka tämä quottauksen algoritmi, tai joku muu taho näyttää ignooraavan – pidät nillittämisenä sitä, että puutun ihmetellen mahdollisuuteen sinun ja niminyymi "sipin" olevan yksi ja sama henkilö.

Minun näkemykseni käsitteestä "nillittäminen" on klassiseen uus-puhekieleen nojaava, ja että se tarkoittaa vähäpätöisistä ja epäolennaisista pikkuasioista valittamista sekä sellaiseen liittyvää turhaa protestointia, jollaista usein kohtaa Minfon ylläpidolle osoitetuissa kommenteissa. Monasti se on myös jatkuvaa ja ärsyttävää.

Tuo kommenttini siitä, että myönnät kaksoisnikin olemassaolon ei tarkoita, että mitään sellaista myöntäisit suoraan, vaan sitä, että nostat asian pöydälle (kuinkas tulikin sanottua) juuri siinä yhteydessä, kun tuodaan mausteeksi tuo nillittäminen, vahvistaen epäilyä doublingista.

Ja ei, en tosiaan pyri vaihtamaan puheenaihetta, kun kerrankin minfossa syntyy jonkun toisen keskustelijan kanssa aivan oikeaa dialogia. Valtaosahan tällä foorumilla – poislukien rikoksiin ja onnettomuuksiin paneutuvat ketjut, ja monasti osassa niitäkin – on turhaa suunpieksentää tai vastaavaa

Ja mitä noin muuten tulee kahden tai useamman nikkin käyttöön minfossa, on se kannaltani aivan yhdentekevää niin kauan, kun puhutaan itse asiasta. Toisaalta ei tunnu täysin mielekkäältä kirjoittaa samat argumentit useammalle keskustelijalle, jos kyseessä on tai olisi yksi ja sama henkilö.

Jotkut kakkanikkit olen jo oppinut tunnistamaan, usein jopa valitsemistaan uusien versioiden nimistä.
(Kopsasin tämän Naurattaa minfossa -ketjusta tänne, niin ei mene ot:ksi.)

Metakeskustelu on parhaimmillaan tosi mielenkiintoista. :)
Tuntuu vähän hassulta jatkaa bygones -juttuja, mutta ei tääkään nyt niin vakavaa ole, joten menkööt.

Tulit kuulluksi, mutta tarkennan: en minä pitänyt nillittämisenä tuota nyt mainitsemaasi, vaan sitä lainauksiin ja niiden sekaisin menoon kohdistuvaa kannanottoasi. Siinähän ei myöskään ollut kyse vain musta ja sipistä, vaan myös kumijalkineesta, slimistä tms. Kuitenkin, kun tarkkoja ollaan, niin mun lainauksessa oli yksi toisen kirjoittajan lause väärässä kohtaa ja tein tän selväksi myös kirjoituksessani. Yksi lause.

Tuossa nimenomaisessa tilanteessa pidinkin siis lainauksia koskevaa kannanottoasi nillittämisenä: epäolennaiseen pikkuasiaan tarttumisena. Etenkin, kun ne lainaukset ei edes olleet niin sekavia.

Joka tapauksessa, ei me kaiketi ollakaan eri mieltä siitä, mitä  "nillittäminen" on. Vaikka toisin kuin sulla, mulla ei ole hajuakaan siitä, mihin käsitykseni siitä tarkalleen ottaen perustuu. :D Toistaiseksi olen silti pärjännyt.

Multinikkailuun vielä. Useimmiten lienee niin, että jos joku haluaa piilottaa multinikkailunsa, hän ei itse nosta sitä esiin. Mulle se taas oli toissijaista, koska en ensinnäkään ole Sipi eikä mulla ole muutenkaan mitään piiloteltavaa.

Lyhyesti: Samaa mieltä dialogista minfossa, multinikkeilystä ja muusta.

Summa summarum: mulle jäi vaikutelma, että arvioitiin eri tavalla, mikä tuossa kohdin oli olennaista. Eikä siinä mitään, yleistä tämäkin. (Eikös tää ole nettikeskusteluissa ehkä jopa yksi yleisimmistä niin sanotuista loputtomista kiistoista..)
Bird
Axel Foley

JasseHames kirjoitti: Su Touko 03, 2026 1:53 pm Kaikista hauskinta, jos tätä hauskana voi jossain mielessä pitää, tässä on se, että niin ketjun aloittanut "Jani Pervo" kuin myös itse "Bird" taitavat olla lahtelaisen "Kosti"-työkyvyttömyyseläkeläisen sivupersoonia. Kun dissosiatiivinen identiteettihäiriö on noinkin vakava, niin on täytynyt kyllä joutua äärimmäisen julman kaltoinkohtelun ja/tai seksuaalisen hyväksikäytön kohteeksi varhaislapsuudessaan.

No niin, johan tämä lähetteli "Quorthon"-sivupersoonallaan yksityisviestejä "Ross Sullivan" -sivupersoonalleen yrittääkseen vakuuttaa muut foorumin käyttäjät siitä, että ovat eri henkilöitä. Vajaaälyinen huijausyritys ei vain taida mennä läpi muille kuin täydellisessä amnesiassa operoiville sivupersoonilleen.
JasseHames kirjoitti: La Helmi 28, 2026 1:12 am "Quorthon", onko sinulla ja "Birdillä" samoja mielikuvitustuttuja töissä psykiatrisilla osastoilla? Arvatenkin tämä tuttu on "Rescuer"-sivupersoona...
Quorthon kirjoitti: To Helmi 26, 2026 12:27 pm Mulla on muutama tuttu töissä hoitajana hullujenhuoneella. Akselilla Aurora-Niuvanniemi.
Bird kirjoitti: Pe Helmi 12, 2021 12:56 pm Sivusta kerron, että oma tuttuni, joka on töissä aikuispsykiatrian päivätoimintaosastolla kertoi, että heillä on päivisin psykoosisairaita ihmisiä, joista osa menee illoiksi tai viikonlopuiksi töitä tekemään; mainitsi hammaslääkärin ja bussikuskin ammatit. Mistä siis voi oikeasti kenestäkään tietää, jos psykoosi on kapea-alainen tai muuten henkilön toimintakyky hyvin säilynyt?
Rescuer kirjoitti: Ke Touko 21, 2014 6:55 pm Aikoinaan opiskellessa olin työharjoittelussa psykiatrisella kuntoutusosastolla, jossa jokaisella oli takanaan pitkät hoitojaksot skitsofrenian takia. Suurin osa potilaista oli Jehovan todistajia. Asiaa kun ääneen ihmettelin, niin osaston ylilääkärikin alkoi asiaa tutkimaan. Ikinä ei selvinnyt oliko skitsofrenia puhjennut ennen vai jälkeen kasteen...
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Kappas! :)
Ehdinkin jo ihmetellä, missä Jasse luuraat.
Kävipä mielessä jopa uusien argumenttien parissa askarteleminen, mutta ei, vanhaa näemmä pukkaa edelleen.

Tai no, se, että olen nyt myös itselleni vihaketjun perustanut Jani Pervo, taitaa olla uutta. Tai sitten ei — en pysy enää perässä. :lol:
Bird
Axel Foley

Ross Sullivan kirjoitti: Su Touko 03, 2026 3:21 pm Myönnetään! Bird on naispuolinen sivupersoonani!
:D kiva jakaa tätä multinikkeilyn valtavaa taakkaa yhdessä!
Itekin, kun olen kuitenkin jo annaannarosskostiquorthonrescuersipijanipervo ja tekoäly. Rankkaa hommaa tämä, kohta pitää alkaa vääntämään työvuorolistoja meille!
Ross Sullivan
Telkkaridekkareiden asiantuntija

Viesti Kirjoittaja Ross Sullivan »

Bird kirjoitti: Ti Touko 05, 2026 1:01 pm
Ross Sullivan kirjoitti: Su Touko 03, 2026 3:21 pm Myönnetään! Bird on naispuolinen sivupersoonani!
Itekin, kun olen kuitenkin jo annaannarosskostiquorthonrescuersipijanipervo ja tekoäly. Rankkaa hommaa tämä, kohta pitää alkaa vääntämään työvuorolistoja meille!
Elät ainoastaan päässäni, eli kuvittelet itsesi päivittäin naiseksi. Tosiasiallisesti olet DID-psykoppaatti-hinttarin sivupersoona (yksi niistä). :D
Mitä te dorkat dorkailette?
Bird
Axel Foley

Ross Sullivan kirjoitti: Ti Touko 05, 2026 7:28 pm
Bird kirjoitti: Ti Touko 05, 2026 1:01 pm
Elät ainoastaan päässäni, eli kuvittelet itsesi päivittäin naiseksi. Tosiasiallisesti olet DID-psykoppaatti-hinttarin sivupersoona (yksi niistä). :D
Ai niin, sekin vielä. Eikä edes nykyajan yltiöpäinen transideologia vapauta mua olemaan nainen, koska olen vain pienen pienen pieni osa biologisen miehen, eli sinun, saarekkeista persoonallisuutta. Ilmoita nyt kuitenkin, jos saan joskus edes lakata meiän kynnet.
Vastaa Viestiin