Koiran purema nainen löytyi kuolleena Siuntiossa

Otsikon mukaisesti. Myös onnettomuudet pienistä suuriin. Pohjustamattomat keskustelunavaukset.
tm_astro
Poliisikoira Rex

Re: Koiran purema nainen löytyi kuolleena Siuntiossa

Viesti Kirjoittaja tm_astro »

Jarmomurha kirjoitti: To Touko 07, 2026 11:34 pm Jos koira tappoi naisen, pidän kyllä erittäin outona, jos sitä ei kerrota lainkaan julkisuuteen. Kyllähän tapaus pitäisi saada ainakin tilastoihin näkyviin! :evil:
Tässä olen samaa mieltä. Ihmisten pitäisi saada tietää totuus niin koiran kuin itse menehtyneen rouvan puolesta. Salailu on vain turhaa bensaa liekkeihin, eikä auta yhtään mitään.
Le chat bleu
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Le chat bleu »

Savusumu kirjoitti: To Touko 07, 2026 8:35 pm Mä alan jokaiseen Transventtiilin ininään linkittämään aina uuden ihqu- uutisen maailmalta. Ja niitä riittää :mrgreen: .

https://www.facebook.com/reel/949362924363319
Oikein. Ja toivottu vaikutus on, ettei kukaan kokematon vaan usko näitä "se on ihan samanlainen kun labbis, koulutatte vaan vähän" -juttuja. Kun ei ole, sitä raatelua on jalostettu elukkaan ihan tarkoituksella, eikä se lähtökohtaisesti todellakaan ole mikään kaikkien kaveri ja hyvä perhekoira.

Taitaa tolla yhdellä on nyt joku oma intressi asiassa, sellaista disinfoa se suoltaa. Nuo disinfon tuottajat ovat osin syyllisiä näihin surkeisiin kohtaloihin mitä minä olen eläinsuojelussa nähnyt itse: kaikille niille omistajille oli vakuutettu, että ihan helppo koira ja kun vähän sosiaalistatte pentuna, ei mitään ongelmaa. Ja sitten on kuollut toinen koira tai kissa, ihan järjestelmällisesti, tai ihminen saanut pahan pureman. Eläimen on joko poliisi lopettanut tai se reppana on tuotu eläinsuojelun harmiksi, jolla se rankin osuus (eli nuoren, fyysisesti terveen koiran lopetus) on sitten jäänyt.

Ja nämä täällä valehtelevat niin että korvat heiluu, olisi tilaa saunan takana. Siis ihmisille. :evil: :x
Valo tunnelin päässä on luultavasti liekinheitin :lol:
Transventtiili
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Transventtiili »

Sopuli kirjoitti: Pe Touko 08, 2026 10:00 am
Transventtiili kirjoitti: Pe Touko 08, 2026 8:40 am Nämähän kyllä saavat päättää haluavatko siinä matolla juosta vai ei. Jos eivät halua, niin se matto ei mihinkään liiku.
Emmeköhän me kumpikin tiedä varsin hyvin, ettei se juoksumatto ole missään olkkarin nurkassa tarjolla. Niin että koira päättäisi itsenäisesti milloin haluaa siinä juosta ja minkä verran. Eli samaan tapaan kuin joillakin kissoilla on nykyään juoksupyörät. Ja niidenkin kohdalla on syytä tarkkailla, ettei meno käy maaniseksi. Kyllä se on noiden koirien kohdalla totaalisen eri asia. Monella videollakin nähdään, miten koira ohjataan juoksumatolle valjaissa, jonka jälkeen kuonon edessä heilutellaan purutyynyä täysin aasi ja porkkana -taktiikalla. Sitten laitetaan kuvateksti: "She really loves to run" ja sydämet perään.
Ei tietenkään ole, kuten ei ole ne muutkaan harrastusmahdollisuudet koko ajan koiran vapaassa käytössä. Mutta kun koira siloe matolle pääsee, niin jollei juokse, niin se matto ei liiku. Valjaat on siinä koiran turvaksi.
Mä oon nähnyt monta videota jossa koira on ihan huumassa kun näkee että pääsee juoksemaan ja ei todellakaan tarvitse yhtään mitää lisämotivaatiota siihen.
tm_astro
Poliisikoira Rex

multsi kirjoitti: To Touko 07, 2026 10:47 am Yleensähän se on niin, että ne koirat tosiaan omistajaansa muistuttavat
Kuten tässäkin tapauksessa ?

Hieman kevennystä raskaaseen aiheeseen

Pittie Copies Everything His Parents Do | The Dodo Pittie Nation

Esittelyssä rescue-koira Bronson ja hänen perheensä.

https://www.youtube.com/watch?v=zajqFBqiKAQ

Joku täällä ihmetteli miksi kukaan näitä pittejä ottaa kun ovat kauheita tappajia ja rumiakin. Siihen voi aina vastata että kauneus on aina katsojan silmässä, eikä makuasioista voida kiistellä. Sitten on niitä joiden mielestä pirtsakka energinen sähäkkä terrieriluonne ylipäätään on kerrassaan valloittavan hauska.

No Bronson ei ole oikeasti pittbull vaan American Bully, jotka joissain maissa kiellettyjä myös. Mutta mistä syystä ?
Viimeksi muokannut tm_astro, Pe Touko 08, 2026 1:26 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Transventtiili
Remington Steele

Le chat bleu kirjoitti: Pe Touko 08, 2026 11:44 am
Savusumu kirjoitti: To Touko 07, 2026 8:35 pm Mä alan jokaiseen Transventtiilin ininään linkittämään aina uuden ihqu- uutisen maailmalta. Ja niitä riittää :mrgreen: .

https://www.facebook.com/reel/949362924363319
Oikein. Ja toivottu vaikutus on, ettei kukaan kokematon vaan usko näitä "se on ihan samanlainen kun labbis, koulutatte vaan vähän" -juttuja. Kun ei ole, sitä raatelua on jalostettu elukkaan ihan tarkoituksella, eikä se lähtökohtaisesti todellakaan ole mikään kaikkien kaveri ja hyvä perhekoira.

Taitaa tolla yhdellä on nyt joku oma intressi asiassa, sellaista disinfoa se suoltaa. Nuo disinfon tuottajat ovat osin syyllisiä näihin surkeisiin kohtaloihin mitä minä olen eläinsuojelussa nähnyt itse: kaikille niille omistajille oli vakuutettu, että ihan helppo koira ja kun vähän sosiaalistatte pentuna, ei mitään ongelmaa. Ja sitten on kuollut toinen koira tai kissa, ihan järjestelmällisesti, tai ihminen saanut pahan pureman. Eläimen on joko poliisi lopettanut tai se reppana on tuotu eläinsuojelun harmiksi, jolla se rankin osuus (eli nuoren, fyysisesti terveen koiran lopetus) on sitten jäänyt.

Ja nämä täällä valehtelevat niin että korvat heiluu, olisi tilaa saunan takana. Siis ihmisille. :evil: :x
Kerro toki mitä disinformaatiota olen suoltanut? Täällä vaan öyhöttää ihmiset jotka ei ole puhdasta pitbullia edes nähneet, te sitä disinfoa enemmän suollatte. Mutta tosiaan, kerro yksikin disinfo mitä olen suoltanut?
tm_astro
Poliisikoira Rex

Le chat bleu kirjoitti: Pe Touko 08, 2026 11:44 am Taitaa tolla yhdellä on nyt joku oma intressi asiassa, sellaista disinfoa se suoltaa.
Itselläni ei ole ollut pittiä, eikä tule olemaan, joten intressi on puolueeton. Kuulostat siltä, että olet nähnyt ja kokenut vain yhden ikävän puolen pittbulleista ja heidän kotioloistaan, joten näkemyksesi on varmaan sen pohjalta värittynyt yksipuoliseksi ja tuomitset ihmisiä vain sen pohjalta. On parempiakin koteja ja parempiakin pittbull-kohtaloita, joten ehkä olisi aika tutustua niihinkin vai kuinka. Se on AINA ihmisestä kiinni millainen koirasta tulee.

Pittie Nation/ The Dodo

https://www.youtube.com/watch?v=lMz8YjT ... s9tt9KCzAT
-Martta-
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja -Martta- »

Kerran koira on lopetettu heti naisen löytymisen jälkeen, niin varmasti vahva epäily koiran aiheuttamaksi.

Luulisi tälläisessä tapauksessa koirallekin tehtävän patologinen tutkimus. Omaisena haluaisin tietää oliko jokin fysiologinen vai psyykkinen syy hyökkäykselle.

Tosin jos ongelmia ollut jo muutenkin koiran kanssa, niin ei varmaan sen enepää tarvitse ihmetellä.
Kukin saa ansionsa mukaan, niin muista... sinäkin saat... Älä väitä, ettet olisi ansainnut ;)
Annuli66
Frank Drebin

Viesti Kirjoittaja Annuli66 »

tm_astro kirjoitti: Pe Touko 08, 2026 11:39 am
Jarmomurha kirjoitti: To Touko 07, 2026 11:34 pm Jos koira tappoi naisen, pidän kyllä erittäin outona, jos sitä ei kerrota lainkaan julkisuuteen. Kyllähän tapaus pitäisi saada ainakin tilastoihin näkyviin! :evil:
Tässä olen samaa mieltä. Ihmisten pitäisi saada tietää totuus niin koiran kuin itse menehtyneen rouvan puolesta. Salailu on vain turhaa bensaa liekkeihin, eikä auta yhtään mitään.
Tässä raaka tapaus viime vuodelta, Britanniasta.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/jat ... mtvuutiset

Tässä raaka tapaus viime vuodelta Britanniasta. Jättimäinen taistelukoira söi papan elävältä.
oh my
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja oh my »

Kyllä noi koirat juoksee matolla maanisesti.Kun liikutetaan paljon ja vähän vielä enemmän niin niistä tulee hulluja juoksemaan.Ja kun lähes ainoa liikuttaminen tapahtuu matolla niin mitä muuta voi kun yrittää purkaa sitä järjetöntä painetta juoksemalla? Ja miten paljon työnnetään lisäravinteita/hormoneja? Kun kukaan ei valvo.
Lisäksi monella myös käytössä astutustelineet, joihin narttu sidotaan astutuksen ajaksi, etteivät koirat pääse puremaan toisiaan, siinä ei sitten halukkuutta kysellä.
Ymmärrän, että rodun puolustajat nousevat takajaloilleen kun rotua moititaan mutta eipä täällä ole siitä perättömiä puhuttu. Varmasti kivoja koiria jotkut ja kotona oikein kainaloisia mutta kun siinä pinnan alla on lähellä se, miksi se on jalostettu.
Itse toivon, etten ikinä koirieni kanssa metsälenkillä kohtaa irtiolevaa pittiä ja vaikka omani ovat lähes 2x painavampia niin pittin hullun tappeluinnon tietäen,nämäkin saisivat varmaan kunnolla osumaa.
loaded
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja loaded »

oh my kirjoitti: Pe Touko 08, 2026 5:38 pm Ymmärrän, että rodun puolustajat nousevat takajaloilleen kun rotua moititaan mutta eipä täällä ole siitä perättömiä puhuttu. Varmasti kivoja koiria jotkut ja kotona oikein kainaloisia mutta kun siinä pinnan alla on lähellä se, miksi se on jalostettu.
Itse toivon, etten ikinä koirieni kanssa metsälenkillä kohtaa irtiolevaa pittiä ja vaikka omani ovat lähes 2x painavampia niin pittin hullun tappeluinnon tietäen,nämäkin saisivat varmaan kunnolla osumaa.
Luin just eräästä ulkomaisesta ryhmästä entisestä taistelukoirasta, joka sai kohtauksia käyden sekä ihmisten että koirien kimppuun yllättäen. Koira tuntui ymmärtävän, että se on väärin ja oli kauhean pahoillaan. Omistajan mielestä se ei siis "voinut itselleen mitään". Mullahan on teoria, että nämä on split persoonallisuuksia. Varmasti voi olla kiva kotikoira, mutta lähtökohtaisesti kyseenalaistan jokaisen motiivit, joka ottaa tällaisen koiran. Transvestiili nyt väittää, etä hänen koiransa ei missään tilanteessa pääse karkuun, mutta yleensähän pittisekoitukset tuntuu olevan irti järkenään. - Eikös muuten sen vuokraisäntänsä tappaneen Petra Parviaisenkin koirat olleet amerikanpitbulleja? Pitihän sen mies niitä vapaana kun Petra oli vankilassa ja purivatkin pahasti jotain pientä koiraa.
Viimeksi muokannut loaded, Pe Touko 08, 2026 5:57 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Transventtiili
Remington Steele

oh my kirjoitti: Pe Touko 08, 2026 5:38 pm Kyllä noi koirat juoksee matolla maanisesti.Kun liikutetaan paljon ja vähän vielä enemmän niin niistä tulee hulluja juoksemaan.Ja kun lähes ainoa liikuttaminen tapahtuu matolla niin mitä muuta voi kun yrittää purkaa sitä järjetöntä painetta juoksemalla? Ja miten paljon työnnetään lisäravinteita/hormoneja? Kun kukaan ei valvo.
Lisäksi monella myös käytössä astutustelineet, joihin narttu sidotaan astutuksen ajaksi, etteivät koirat pääse puremaan toisiaan, siinä ei sitten halukkuutta kysellä.
Ymmärrän, että rodun puolustajat nousevat takajaloilleen kun rotua moititaan mutta eipä täällä ole siitä perättömiä puhuttu. Varmasti kivoja koiria jotkut ja kotona oikein kainaloisia mutta kun siinä pinnan alla on lähellä se, miksi se on jalostettu.
Jotkut koirat varmaan juokseekin mutta se ei tarkoita että kaikki kuten ihan hyvin tiedät.
Ja mistä sinä tiedät että mitkä koirat liikkuu lähes pelkästään matolla ja mitkä ei?
Ai että nyt nämä on vielä doupattujakin nämä koirat? 😂
Transventtiili
Remington Steele

loaded kirjoitti: Pe Touko 08, 2026 5:54 pm
oh my kirjoitti: Pe Touko 08, 2026 5:38 pm Ymmärrän, että rodun puolustajat nousevat takajaloilleen kun rotua moititaan mutta eipä täällä ole siitä perättömiä puhuttu. Varmasti kivoja koiria jotkut ja kotona oikein kainaloisia mutta kun siinä pinnan alla on lähellä se, miksi se on jalostettu.
Luin just eräästä ulkomaisesta ryhmästä entisestä taistelukoirasta, joka sai kohtauksia käyden sekä ihmisten että koirien kimppuun yllättäen. Koira tuntui ymmärtävän, että se on väärin ja oli kauhean pahoillaan. Omistajan mielestä se ei siis "voinut itselleen mitään". Mullahan on teoria, että nämä on split persoonallisuuksia. Varmasti voi olla kiva kotikoira, mutta lähtökohtaisesti kyseenalaistan jokaisen motiivit, joka ottaa tällaisen koiran. Transvestiili nyt väittää, etä hänen koiransa ei missään tilanteessa pääse karkuun, mutta yleensähän pittisekoitukset tuntuu olevan irti järkenään. - Eikös muuten sen vuokraisäntänsä tappaneen Petra Parviaisenkin koirat olleet amerikanpitbulleja? Pitihän sen mies niitä vapaana kun Petra oli vankilassa ja purivatkin pahasti jotain pientä koiraa.
Melkein meni nimimerkki oikein, ehkä ens kerralla onnistut.
Mutta joo, ei pääse karkuun kun on vehkeet kunnossa ja osaa käyttää niitä. Enkä pidä irti ku omalla pihalla, mökillä ja koirapuistossa. Ei niiden vastuullisten omistajien koirat vapaana ole.
En osaa petrasta enkä vuokraisännästä sanoa mitään.
tm_astro
Poliisikoira Rex

oh my kirjoitti: Pe Touko 08, 2026 5:38 pm Kyllä noi koirat juoksee matolla maanisesti.Kun liikutetaan paljon ja vähän vielä enemmän niin niistä tulee hulluja juoksemaan.Ja kun lähes ainoa liikuttaminen tapahtuu matolla niin mitä muuta voi kun yrittää purkaa sitä järjetöntä painetta juoksemalla? Ja miten paljon työnnetään lisäravinteita/hormoneja? Kun kukaan ei valvo.
Douppaaminen, jos sitä on, on ehdottomasti väärin. Sitä ei voi eläin valita.

Vieläkö koiria tosiaan pakkoastuteen esim sitomalla muuten tai noilla telineillä ? Eikö siihen eläinrääkkäykseen ole tullut mitään rotia vaikka asiasta jo vuosia sitten puhuttiin jopa todella vaarallisena nartun terveydelle ?

Sinänsä normaaliin lisääntymiseen kykenemättömiä rotuja lisäännytetään myös keinosiemennyksellä raiskaamalla, mikä on täyttä eläimiinsekaantumista. Youtube on täynnä videoita uroskoiran käsin runkkaamisesta ja naaraskoiran ulkoisten sukupuolielinten hieronnasta tähän tarkoitukseen. Ulkomailla sitä saa tehdä kuka vaan, Suomessa tekee asiaan vihkiytyneet ellit ja klinikat. Kennelliitto kutsuu sitä minulle lähettämissään maileissa " käsin avustamiseksi". Hyi helvetti mitä ala-arvoista moraalitonta sontaa !!!!

Itse uskoisin että taisteluviettiä voidaan myös koirista poistaa muutaman sukupolven aikana paljonkin, jos taipumusta ei ruokita. Siksi varmaan pittien tilanne on Jenkeissä muuttunut paljon positiivisempaan suuntaan ja koirista tullut enempikin perhekoiria.
loaded
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja loaded »

Transventtiili kirjoitti: Pe Touko 08, 2026 6:02 pm Melkein meni nimimerkki oikein, ehkä ens kerralla onnistut.
Mutta joo, ei pääse karkuun kun on vehkeet kunnossa ja osaa käyttää niitä. Enkä pidä irti ku omalla pihalla, mökillä ja koirapuistossa. Ei niiden vastuullisten omistajien koirat vapaana ole.
Google kuvahaun mukaan amstaffi.

https://mvlehti.net/2018/07/06/nainen-t ... nlinnassa/
Transventtiili
Remington Steele

loaded kirjoitti: La Touko 09, 2026 8:37 am
Transventtiili kirjoitti: Pe Touko 08, 2026 6:02 pm Melkein meni nimimerkki oikein, ehkä ens kerralla onnistut.
Google kuvahaun mukaan amstaffi.

https://mvlehti.net/2018/07/06/nainen-t ... nlinnassa/
Mä sanoisin että joku sekarotuinen mutta saattaa olla vaikka amstaffikin. En vaan tiedä miten tämä henkilö ja hänen koirat tähän asiaan liittyy mitenkään.
Vastaa Viestiin