Nykypäivän kovimmat satusedät

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
Paikalla
Jack the Ripper
Jessica Fletcher

Nykypäivän kovimmat satusedät

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

H.C. Andersen oli aikansa tunnetuimpia satukirjailijoita ja häntä on myöhemmin kutsuttu leikkisästi satusedäksi. Vaikka H.C. ei tule hardcore-lyhenteestä vaan herran etunimistä Hans Christian, olisi hyvä päivittää tämän ajan ja hetken kovimpia satuilijoita. Laitan oman top-3 listani alle, ehdottakaa omia satusetiä tai -tätejä mielenne mukaan. Listassa emme väitä ketään kurjaksi valehtelijaksi niin vältämme syytekynnyksen kunnianloukkauksesta.

Suomen satusedät TOP-3 by Jack the Ripper:
1. Patrick "Pata" Degerman, seikkailija ja tutkimusmatkailija
2. Henry Aflecht, liikemies ja sijoittaja
3. Mika "Immu" Ilmen, liikemies

Patan/Padan kertomukset voi olla totta valtaosin mutta on siellä paroni von Munchenhausenin piirteitä välillä. Henkan kirjat rosvouralta ja osin dekkariajalta ovat viihdyttäviä mutta ne pitäisi ottaa viihdyttävänä fiktiona jossa on osa todellista tapahtunutta kuten yleensä hyvässä fiktiossa on jos ei mennä scifi-asioihin. Immun puhumat asiat on aina totta ja senhän vahvistavat luottopoliisit Kentsu ja Kale.

No niin, arvon minfolaiset, laittakaa listanne alle. Ei ole satuilijat rajoitettu Suomeen mutta politiikka voitaisiin jättää sinne politiikka-osioon.
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
nihilopriest
Armas Tammelin

Re: Nykypäivän kovimmat satusedät

Viesti Kirjoittaja nihilopriest »

Minfo nimimerkki RL aika kova satusetä ainakin tarinaa riittää :P
:lol:
Rescuer
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Rescuer »

En kyllä Pata Degermania tuolle listalle laittaisi, riippumatta siitä käytetäänkö kriteerinä suolletun paskan määrää vai sitä kuinka suurelle yleisölle sitä suoltaa. Pata Degermanin tarinoissa saattaa joitain sepitettyjä tarinoita olla, mutta ei niin paljoa että sillä pääsisi edes top100 -listalle. Pata on myös suhteellisen tuntematon suuren yleisön joukossa.

Ilkka Kivi ja Pasi Viheraho ovat kovia ehdokkaita tuolle listalle. Molempien kohdalla paskan puhumisen huomaa siitä että huulet liikkuu.
Mitä enemmän vihreitä hymiöitä, sitä heikommat argumentit.
Eräässä entisessä hallituspuolueessa oltiin erittäin kiinnostuneita uusista pilvipalveluista. Sitten joku kertoi heille, ettei pilvipalveluilla ole mitään tekemistä kannabiksen kanssa...
Rescuer
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Rescuer »

Laitetaan vielä se oma lista:
1. Ari Savolainen
2. Mikko Niskasaari
3. Saku Timonen
Mitä enemmän vihreitä hymiöitä, sitä heikommat argumentit.
Eräässä entisessä hallituspuolueessa oltiin erittäin kiinnostuneita uusista pilvipalveluista. Sitten joku kertoi heille, ettei pilvipalveluilla ole mitään tekemistä kannabiksen kanssa...
Vastaa Viestiin