Euroviisut 2026

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
El Mencho
Hetty Wainthropp

Euroviisut 2026

Viesti Kirjoittaja El Mencho »

Rikollisen huonoa musiikkia luvassa mutta kuinka käy Suomen tällä kertaa?
Euroviisujen esiintymisjärjestys ratkesi: Suomelle huima paikka

Eurovision laulukilpailun finaalin esiintymisjärjestys on selvinnyt.

Suomen Pete Parkkonen ja Linda Lampenius esiintyvät lauantain loppukilpailussa 17:ntenä.

Suomi on viisujen suurin voittajasuosikki vedonlyöntimarkkinoilla.

Esiintymispaikka on historiaan peilaten erinomainen. Lordi otti 20 vuotta sitten Suomen ainoan viisuvoiton esiinnyttyään niin ikään finaalissa paikalla 17.
https://www.is.fi/musiikki/art-2000012008340.html
Viimeksi muokannut El Mencho, Pe Touko 15, 2026 9:13 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Miten ajattelen ei kuulu sinulle millään tavalla.
jukkatm
Sofia Karppi

Re: Euroviisut 2026

Viesti Kirjoittaja jukkatm »

Minua kiinnostaa enemmän, miksi viisujen järjestäjät eivät saa perseileviä palestiinaa tukevia terroristeja kuriin kisapaikalla.
-
Poistettu runsaasti OT:tä.
Minfolainen Kumisilmä ottaa nyt viikon minfolevon, ja tutustuu sinä aikana palstan sääntöihin.

Säännöt löytyvät täältä:
https://murha.info/rikosfoorumi/viewtopic.php?t=273
damfin
James Bond (Pierce Brosnan)

Viesti Kirjoittaja damfin »

jukkatm kirjoitti: Pe Touko 15, 2026 9:12 am Minua kiinnostaa enemmän, miksi viisujen järjestäjät eivät saa perseileviä palestiinaa tukevia terroristeja kuriin kisapaikalla.
Minua taas ihmetyttää se miksi se politiikka on kuitenkin tuotu euroviisuihin, vaikka se piti nimenomaan olla kielletty, eli minun mielestäni sellaisen maan joka poliittisena mielenilmauksena jättäytyy kertaalleen pois euroviisuista pitäisi menettää oikeus osallistua euroviisuihin tulevaisuudessakaan.

Mitä tulee Suomen mahdollisuuksiin voittaa, niin siihen en osaa sanoa mitään, mutta sen tiedän että ainoa vuosi jolloin Suomen mahdollista voittoa ei etukäteen hehkutettu oli juurikin 20 vuotta sitten kun Lordi meni ja voitti euroviisut.
jukkatm
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja jukkatm »

damfin kirjoitti: Pe Touko 15, 2026 9:22 am
jukkatm kirjoitti: Pe Touko 15, 2026 9:12 am Minua kiinnostaa enemmän, miksi viisujen järjestäjät eivät saa perseileviä palestiinaa tukevia terroristeja kuriin kisapaikalla.
Minua taas ihmetyttää se miksi se politiikka on kuitenkin tuotu euroviisuihin, vaikka se piti nimenomaan olla kielletty, eli minun mielestäni sellaisen maan joka poliittisena mielenilmauksena jättäytyy kertaalleen pois euroviisuista pitäisi menettää oikeus osallistua euroviisuihin tulevaisuudessakaan.
Tätä politisoitumista olen myös ihmetellyt ja kyllä, esimerkiksi Espanjanjalta pitäisi evätä osallistumisoikeus jatkossa ihan esimerkin vuoksi. Ja onko espanjalaiset esittäneet viisuissa yhtään kappaletta, joka olisi jollakin lailla siedettävä?
-
Poistettu runsaasti OT:tä.
Minfolainen Kumisilmä ottaa nyt viikon minfolevon, ja tutustuu sinä aikana palstan sääntöihin.

Säännöt löytyvät täältä:
https://murha.info/rikosfoorumi/viewtopic.php?t=273
HiljainenTodstaja
Vähänniinkuharrastaja

Viesti Kirjoittaja HiljainenTodstaja »

Homo-pileissä esitettiin oikein insertti homojen vaikutuksesta Euroviisuihin.
Ja yllätys, kotimaan selostaja-Mikko täräytti sitten: Älkää hetskut tulko pilaamaan
meidän pileitä. Olisiko paree rajata viisut vain homoille?
damfin

HiljainenTodstaja kirjoitti: Pe Touko 15, 2026 10:14 am Homo-pileissä esitettiin oikein insertti homojen vaikutuksesta Euroviisuihin.
Ja yllätys, kotimaan selostaja-Mikko täräytti sitten: Älkää hetskut tulko pilaamaan
meidän pileitä. Olisiko paree rajata viisut vain homoille?
Homo-Mikko voitaisiin vaihtaa johonkuhun joka arvostelisi osallistujia esityksen ja kappaleen perusteella, eikä esiintyjän seksuaalisen suuntautumisen mukaan eikä toisi niin selkeästi esille pettymystään aina jos jokin oma inhokkinsa saa pisteitä.
El Mencho
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja El Mencho »

Lämppäri.

Miten ajattelen ei kuulu sinulle millään tavalla.
viivahattu
Watson itse

Viesti Kirjoittaja viivahattu »

damfin kirjoitti: Pe Touko 15, 2026 9:22 am Mitä tulee Suomen mahdollisuuksiin voittaa, niin siihen en osaa sanoa mitään, mutta sen tiedän että ainoa vuosi jolloin Suomen mahdollista voittoa ei etukäteen hehkutettu oli juurikin 20 vuotta sitten kun Lordi meni ja voitti euroviisut.
Näiden reilun 30 vuoden aikana, kun olen Euroviisuja joskus seurannut ja joskus ollut seuraamatta, minulla on kolme kertaa ollut sellainen fiilis, että Suomen edustuskappale saattaa ihan oikeasti voittaa. 2006 Lordi, 2023 Käärijä ja Pete Parkkonen ja Linda Lampenius nyt. Ei se tämän vuoden biisi minun musiikkiani varsinaisesti ole, mutta Euroviisuissa toimii kuin tauti. Lisäksi esiintyjävalinnat ovat suorastaan loisteliaan nerokas veto. Pete Parkkonen laulaa ja esiintyy hyvin, kastelee niin naisten kuin viisuhomojenkin alushousut ja on kaiken päälle mulatti, eli nykyisin voiton kannalta lähes pakolliseen vähemmistöruutuun tulee vaadittava ruksi. Linda Lampenius hoitaa esityksen taakse heteromiehet, mutta saa kuitenkin reilun 50 vuoden iällään kauniin ulkokuorensa anteeksi muilta naisilta. Ja viuluahan se on osannut soittaa aina.

Näiden lisäksi Suomella on kaksi kertaa ollut ilmiselvä voittajabiisi, jota ei vaan älytty lähettää. Siinä vaiheessa jo isoa kansainvälistä suosiota nauttinut ja yleisöäänestyksen määräenemmistöllä kepittänyt Nightwish olisi voittanut vuonna 2000, ellei Ylen "ammattilaisraati" olisi päättänyt pelata sitä ulos ja lähettää keskinkertaista gospeljollottaja Nina Åströmiä, joka ei hirveässä tein itse ja säästin -kampauksessaan ja ryppyisessä halpahallimekossaan lavalla koikkelehtiessaan osannut lopulta sitten edes soittaa ja laulaa sitä omaa (paskaa) biisiään. 2020 Erika Vikström olisi voittanut härskin rehellisesti eurohumpparoskaisella Cicciolinalla, mutta häntä ei valittu ja lopulta viisutkin peruuntuivat.

Lisäksi Blind Channel olisi 2021 saattanut yllättää tai ainakin olla toinen tai kolmas, jos Italia ei olisi tullut takavasemmalta kahmaisemaan rokkiväen ääniä ei pelkästään paremmalla biisillä, vaan myös bändillä, jonka nokkamiestä eräs nettikirjoittelija kommentoi jotenkin niin, että jos Blind Channelin laulajista jompikumpi tulisi hakemaan hänen tytärtään treffeille, hän antaisi tytölle 50 euroa lapaseen ja toivottaisi mukavaa iltaa, mutta jos oven taakse ilmestyisi se italialaislaulaja, hän lukitsisi tytön kellariin, hakisi haulikon, lataisi sen ja ajaisi miehen niin kauas kuin pystyisi ja jaksaisi.

Uskon, että voitto tulee tänään, eikä mene edes mitenkään tavattoman tiukalle. Joku 50 pinnan kaula kakkoseksi tulevaan Tanskaan tai Kreikkaan.
viivahattu
Watson itse

Eikun hetkinen, tuo järkyttävä kampaus ja ryppyinen halpahallimekko olivatkin muutama vuosi aikaisemmin Suomen edustajana olleella Jasminilla. Nina Åströmin esityksestä vuonna 2000 ei jäänyt mieleen yhtään mitään kenellekään.

No joka tapauksessa, kohta mennään ja voitto tulee.
viivahattu
Watson itse

No eipä tullutkaan. :D Eihän tuo voittaja edes ole mikään varsinainen biisi, vaan kollaasi erilaisia musiikinpätkiä, joiden tahtiin voi tanssia TikTokissa. Jos jotain positiivista, niin pitkästä aikaa ihan normaalin näköinen artisti voitti, eikä ratsastettu millään itse keksityllä sukupuoli-identiteetillä vaan ihan rehdillä ja rehellisellä tissien ja perseen heiluttamisella.
Tenderloin
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Tenderloin »

Toivoin Suomelle mahdollisimman heikkoa sijoitusta ja siinä mielessä kuudes sija on pettymys. Onneksi ei sentään kärkikolmikkoon päädytty, muuten olisi joutunut ottamaan parin viikon tauon uutisten seuraamisesta ja radion kuuntelusta. Musiikin kanssahan tuolla ilveilyllä ei ole ollut mitään tekemistä enää aikoihin, ja läpeensä politisoitu tapahtuma on vienyt uskottavuuden rippeetkin. Menee samaan kategoriaan priden yms. hömpötysten kanssa, wokevassareiden rinkirunkkausfoorumi jolle ei nykymuodossaan toivoisi minkäänlaista mediahuomiota ja näkyvyyttä.
Kumisilmä
Rico Tubbs
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kumisilmä »

boikotissa oli tietysti Israelin valkopesu kisat hienoa ettei sentään kansanmurhaajat voittanu.
Antifa Free Palestina
damfin

Kuten arvelinkin etukäteen lähes varmasta voitosta hehkutuksen perusteella niin mitään voittoa ei sitten tullut.

Vaikka musiikkityyli ei minun makuuni olekaan, niin olihan tuo Bulgarian kappale ja esitys parempi ja tarttuvampi, eli paras voitti niin kuin pitääkin.

Naurattaa kyllä jälleen tuo jälkikäteen itku ja selittely kuinka äänestyssysteemi on rikki ja hävittiin tuomariäänien takia, no vittu ei hävitty koska yli puolet Suomen saamista äänistä tuli raadeilta, ja sijoituskin raatiäänien jälkeen oli viides mutta tippui kuudenneksi yleisöäänien jälkeen, eli hävittiin yleisöäänien takia ja silloin häviö oli aivan ansaittu, eikä se kuudes sija mikään häviö ole, ihan hyvä sijoitus noissa kisoissa.

Asia joka myös naurattaa ja sai hyvälle mielelle oli Israelin sijoitus, vaikka nyt en erityisemmin itse heidänkään kappaleesta pitänyt, mutta saipahan vasemmisto ja suvakit tuossakin asiassa nenilleen jos kuvittelivat että median ja somen painostus olisi saanut suomalaiset ja muutkin ihan yleisesti tuomitsemaan Israelin, hienoa nähdä että kansa osaa edelleen muodostaa oman mielipiteensä asioista vaikka mediassa ja somessa kuinka yritetään tuputtaa toista mielipidettä :D

Ja Ruotsin sijoitus, kappalehan oli oikeasti todella tylsä ja mitäänsanomaton, turha ruotsalaisten itkeä että sijoitus oli noin huono, sijoitus oli täysin kappaleen ja esityksen mukainen.
damfin

Kumisilmä kirjoitti: Su Touko 17, 2026 7:53 am boikotissa oli tietysti Israelin valkopesu kisat hienoa ettei sentään kansanmurhaajat voittanu.
Teidän boikottinne kannatus näyttää rypevän melko syvällä suossa Israelin sijoituksen ja yleisöäänien perusteella, kertoo karua kieltään siitä kuinka vahva se vasemmiston kannatus kansan keskuudessa todellisuudessa on :mrgreen:
Eriksson
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja Eriksson »

Ei minuakaan Euroviisut kiinnosta. En katsonut eilistäkään lähetystä. Pakkohan sitä hössötystä on ollut kuunnella kun töissä on koko ajan radio auki ja Radio Suomi on kanava jota kuuntelen ja sieltä tätä pakkosyöttöä on taas kohta puoli vuotta ajettu aamusta iltaan, mutta kyllähän sen tiesi ettei Suomi kisaa voita. Suomi on ollut kautta euroviisuhistorian aina se suurin voittajasuosikki silloin kun kisoihin on 2-4 viikkoa aikaa mutta ihan viime vuosia lukuunottamatta löytynyt lopullisissa sijoituksissa sieltä häntäpäästä.

Helvetin hyvä se oli ettei kisoja tarvitse Suomessa järjestää ensi vuonnakaan. Ja kaikkein parasta kuitenkin se mielensäpahoittajien itku siitä kuinka taas Suomea syrjittiin ja ennenkaikkea siitä että Israel ensinnäkin sai olla mukana viisuissa ja sitten vielä pärjäsivätkin kohtalaisen hyvin, ainakin Suomea paremmin. Heheh, ei menny ihan putkeen Israelin boikotti.
Vastaa Viestiin