Cadi John kirjoitti: Su Touko 24, 2026 12:00 am
Palkkamurhaaja on ihan höpöä. Aikamoinen kallu ollut kyllä, varmaan jostain Volsin baarista palkattu.
Olen aiemminkin sanonut, että omasta mielestä sille muistivihkolle annetaan liikaa painoarvoa. Rahat oli pääosassa ja vielä lompakot tyhjennetty. Vihko vietiin koska oli telineessä. Teline otettiin mukaan rahoineen ja vihkoineen, ei pelkästään vihkon vuoksi. Tekijää ei välttämättä koko vihko kiinnostanut.
Mielestäni sen 90-luvun alussa pimeissä raksahommissa olleen ukkelin jutut täällä antoi hyvää ajankuvaa kaiken maailman Jonneille: se meno saattoi olla toisinaan hyvinkin raakaa, eikä asioista kursailtu puhua suoraan tarvittaessa. Tuo hyvin perspektiiviä niille, mukaanlukien itselleni, joille ajatus mökinpolttoja ja niittauksia ympäriinsä tarjoavasta liikemiehestä on aluksi hankala niellä.
Ei tosiaan ollut muistikirjaa telineessä, eli se on kyllä pitänyt viedä ihan tieten tahtoen. Itse näen muistikirja-asian niin, että se voisi kyllä olla lavastusta, mutta yksinkertaisin selitys on paras: se oli vietävä, koska siellä oli ratkaiseva tieto tekijästä. Tai vähintään tekijä epäili näin olevan, jos ei jaksanut alkaa sitä lukemaan paikan päällä. Tekijän ollessa soramiehen kaltainen heppu, ei muistikirjan vientiä tarvitse sen kummemmin spekuloida - se saa luonnollisen selityksen, joka on usein se paras.
KRP:kin myönsi jo 90-luvun alkupuolella Kirkkonummen ja Punavuoren tapausten "sisältävän yhteisiä piirteitä". Onko joku onnistunut löytämään muuta yhteistä linkkiä niille, kuin erään hiekka-alan yrittäjän Espoosta, jolla oli yhteisiä veivauksia sekä Rytkösen että Gröhnin kanssa? Minä en. G:n kanssa todistetusti riidoissa juttujen tiimoilta, Veikon kanssa väitetysti... no Veikkohan riiteli muutenkin kaikkien kanssa, joten ei kuulosta kovin kaukaa haetulta...
Ei pelkästään häntä saa yhdistettyä molempien tapauksien uhreihin, vaan on myös ollut nämä säädöt heidän kanssa. Aikamoinen sattuma, jos on sattuma!