Iltalehti 24.5.2026 / https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/cd51 ... df265667a8
Taksikuski raivosi naiselle – Siitä tuli kallis lasku
Taksikuski kiisti kaiken oikeudessa. Käräjäoikeus ei pitänyt kiistoa uskottavana.
Taksitarkastajan kanssa riitaantunut mies menetti hermonsa ja nimitteli naista rasistiksi. Siitä tuli satojen eurojen lasku.
Helsingin käräjäoikeus katsoi, että 33-vuotias taksiyrittäjä syyllistyi kunnianloukkaukseen. Tuomittu kiisti syytteen, vaikka hän olikin jo esitutkinnassa myöntänyt kutsuneensa taksitarkastajana työskennellyttä naista rasistiksi. Oikeudessa hän ei osannut tätä selittää.
Kokonaisarvioinnin perusteella oikeus katsoi, että taksitarkastajan kertomusta oli näissä olosuhteissa pidettävä luotettavana. Mies oli kutsunut häntä rasistiksi yleisellä paikalla. Todistelun perusteella miehellä ei ollut solvauksen käyttämiseen mitään syytä. Se, että nainen toimii taksitarkastajana, ei vaikuttanut asiaan.
Rikos tapahtui kesällä 2024. Naisen mukaan mies oli nimitellyt häntä myös sukupuolisiveellisyyteen liittyvillä ilmaisuilla. Näitä mies ei kuulusteluissa tai oikeudessa myöntänyt. Niiden osalta syyte hylättiin.
Käräjäoikeus katsoi, että oikeudenmukainen rangaistus teosta on 10 päiväsakkoa, joka tekee miehen tuloilla 270 euroa. Lisäksi hän joutuu korvaamaan uhrilleen 300 euroa aiheuttamastaan kärsimyksestä.
...
Rasistiksi haukkui naista.
- kerpeikkari
- Poliisikoira Rex
Re: Taksikuski raivosi naiselle – Siitä tuli kallis lasku
...ja taas ollaan rassisteja kun puututaan tuon porukan toimintaan. Onneks ei kiinnosta paskaakaan mitä tuo roskasakkia suustaan sylkee. Ollaan sitten rasisteja. Ainoastaan enää suvaitsevaistolle menee tunteisiin tommonen 
Oikeastaan 300 euroa on ihan kiva korvaus kun joku haukkuu rasistiksi julkisella paikalla vain koska yrität tehdä työtäsi.
-
Huutaja Jaana
- Horatio Caine
Saattoihan se tuolla taksitarkastajallakin mennä, kun siitä joku sakkoakin sai?kerpeikkari kirjoitti: Su Touko 24, 2026 5:33 pm Ollaan sitten rasisteja. Ainoastaan enää suvaitsevaistolle menee tunteisiin tommonen![]()
- kerpeikkari
- Poliisikoira Rex
Tai sitten halus laittaa takasi kun sitä käytetään noin...Stonedar kirjoitti: Su Touko 24, 2026 6:22 pmSaattoihan se tuolla taksitarkastajallakin mennä, kun siitä joku sakkoakin sai?kerpeikkari kirjoitti: Su Touko 24, 2026 5:33 pm Ollaan sitten rasisteja. Ainoastaan enää suvaitsevaistolle menee tunteisiin tommonen![]()
On se vaan saatanan iso onni ettei täällä maaseudulla ole nekruja taksikuskeina. Tai muitakaan rättipäitä. Sinsänä asia ei minua liikuta kun en taksia tarvitse, mutta vanha isä joutuu Kela-taksia ajoittain käyttämään. Voisin kuvitella äijän saavan sydänkohtauksen jos kuskina olisi joku alivalottunut.
Sitä en osaa ennustaa mikä on tilanne sitten joskus hamassa tulevaisuudessa kun itse olen siinä iässä että kortti on otettu pois ja joutuu taksipalveluja käyttämään, mutta se on sen ajan murhe.
Sitä en osaa ennustaa mikä on tilanne sitten joskus hamassa tulevaisuudessa kun itse olen siinä iässä että kortti on otettu pois ja joutuu taksipalveluja käyttämään, mutta se on sen ajan murhe.
No minä asun pikkukaupungissa ja tilasin taxin sovelluksella. Kuski oli irakista kotoisin oleva mies, joka puhui kohtuullisen hyväää suomen kieltä. Kertoi, että hän pyöritti aiemmin ravintolaa, jossa minäkin aikanaan asioin. Kertoi että lopetti ravintolan pitämisen kannattomana ja aloitti taxiautoilun ja ajaa omalla autollaan. Et hyvä kokemus oli tuon irakilaismiehen palvelusta. Mut en minäkään lähtisi jonkun neekerin kyytiin.
-
Poistettu runsaasti OT:tä.
Minfolainen Kumisilmä ottaa nyt viikon minfolevon, ja tutustuu sinä aikana palstan sääntöihin.
Säännöt löytyvät täältä:
https://murha.info/rikosfoorumi/viewtopic.php?t=273
Poistettu runsaasti OT:tä.
Minfolainen Kumisilmä ottaa nyt viikon minfolevon, ja tutustuu sinä aikana palstan sääntöihin.
Säännöt löytyvät täältä:
https://murha.info/rikosfoorumi/viewtopic.php?t=273
-
PaikallaMukava valkku
- Neuvoja-Jack
Jos osapuolet ja tapahtumat olisivat olleet tilanteessa toisin päin, korvaussummassa olisi ainakin yksi nolla enemmän.URSA kirjoitti: Su Touko 24, 2026 5:51 pm Oikeastaan 300 euroa on ihan kiva korvaus kun joku haukkuu rasistiksi julkisella paikalla vain koska yrität tehdä työtäsi.
– Minä olen ihminen ja kaipaan joskus iloa, valoa ja hauskuutta
Tärkeä tuomio. Rasistikortti on taannut aivan liian monta kertaa vastuuvapauden. Hienoa että taksitarkastaja vei asian eteenpäin.
Kyllä. Ne on tulista, äkkipikaista, ylimielistä sakkia nuo työperäiset avustajat, joista iso osa täysin soveltumattomia palvelualoille,Villeri kirjoitti: Su Touko 24, 2026 10:41 pm Tärkeä tuomio. Rasistikortti on taannut aivan liian monta kertaa vastuuvapauden. Hienoa että taksitarkastaja vei asian eteenpäin.
koska pitävät meitä ei muslimeja vääräuskoisina - ja etenkin jos "auktoriteetti" on suomalainen nainen, niin auta armias, väärä ihminen.
Jossain syrjemmällä paikkaa se olisi mielellään halunnut raiskata taksitarkastajan
Nyt täytyy sanoa että heissä taksikuskeina on mukavasti asiallisiakin jotka eivät yritä edes huijausta, kirjanpito kunnossa ja maksavat verot.
On kalteriverhot muisto vain, muisto vain... https://www.google.com/search?client=fi ... uisto+vain