Pattayalla se pääasiallinen seksiturismialue on hyvin pieni. Ei siitä Walking streetiltä tarvitse kauas kävellä niin on eri meno. Toki sitä seksiä saa ostettua muualtakin kuin turistikeskittymistä. Ei sitä kuitenkaan tyrkytetä niiden ulkopuolella varsinkaan lapsiperheille. Voi keskittyä lämpöön, siistimpiin rantoihin, hyvään ruokaan, hyvään palveluun ja alhaiseen hintatasoon vaikka viimeisin on mennyt siihen huonompaan suuntaan jo vuosia.Sipi kirjoitti: Ma Touko 25, 2026 1:47 pmKiitti vinkistä. Olen matkaillut verrattain paljon, kiertänyt maailmaympärimatkan kahdesti ja käynyt kaikilla mantereilla. Euroopassa useita kertoja vuodessa työn puolesta. Isoissa ja pienissä kaupungeissa.Rubiskreebeli kirjoitti: Ma Touko 25, 2026 11:33 am Ranskassakin ne vaan syö patonkia baskeri päässä, Intiassa lumotaan käärmeitä ja maataan piikkimatolla ja Italiassa pyöritellään pizzaa eikä mitään muuta ole olemassakaan. Ei muuta kuin lisää pakettimatkoja Kanariansaarille ja maailmantuntemus kuntoon.
Thaimaassa olen ollut sekä perhelomalla että kavereiden kanssa. Sieltä löytyy upeita kohteita vähän joka makuun, mutta tuo Pattaya ei ole yksi niistä. Otin sen puheeksi, koska se on leimallisesti yksinmatkustavien miesten lomakohde ja ystäväni omistaa siellä ravintolan. Joten luotan siihen, mitä hän kertoo "normaalista perjantai-illasta".
Bangkokiinkin on tullut vain lennettyä, vietettyä joku yö ennen tai jälkeen lennon, mutta se on riittänyt. Jos ihminen haluaa rauhoittua, levätä, nauttia auringosta saati viettää jotain akkujenlataus/terveyslomaa, hän tuskin valitsee Bangkokia. Ja siihen kun sitten lisätään vielä tieto, että Salo oli reissussa ilman vaimoaan....
Lisäksi Interpol löytää eniten etsintäkuulutettuja Thaimaasta nimenomaan Bangkokista, Pattayalta sekä Phuketista. (Google kertoi). Näissä paikoissa on helppo kadota, nissä toimii vahvat rikollisverkostot ja näin ollen myös niiden lieveilmiöt. Niissä paikoissa pystyy kohtuullisen helposti verkostoitumaan ja hankkimaan elinkeinonsa tavoilla, joiden kanssa ainakaan itse en haluaisi olla tekemisissä. Joten; onko Bangkok kauhea kaupunki? Ei. Haluaisinko sinne lomalle? En.
Ja muuten tuohon ranskalaiseen stereotypiaan... En ole viihtynyt Pariisissakaan. Pittoreski taiteilijailmapiiri, pienet suloiset kahvilat ja mielikuva baskerit päässä maalaavista taiteilijoista puistoissa ja puiden alla eivät pidä paikkaansa. Sen sijaan paikallisten tylyys, järkyttävä hintataso, kauheat ruuhkat ja taskuvarkaat kuvaavat sitä kaupunkia parhaiten. Ranskan maaseutu puolestaan on upeaa, ainakin niissä paikoissa, joissa itse olen vieraillut.
Bangkok on hiukan haastavampi lapsiperhekohde enkä sinne lähtisi kakaroiden kanssa vaikka suht tuttu kaupunki onkin. Liikkuminen on paljon haastavampaa, kustannustaso paljon kalliimpi eikä siellä isoksi kaupungiksi niin hirveästi kuitenkaan tekemistä ole ellei sitä rahaa halua polttaa.
Ranskasta samaa mieltä. Pariisi oli vielä 1990-luvulla hieno, mutta nykyään muslimeilla pilattu kaatopaikka kuten monet muutkin Euroopan suuremmat kaupungit. Muualla Ranskassa on ollut ihan hyvä meno vaikken ole kovin kattavasti maata kolunnutkaan.