Ukrainan kriisi - Venäjä hyökkää Ukrainaan maalta, mereltä ja ilmasta

Tänne keskustelut politiikasta siihen liittyvästä korruptiosta yms.
Schimanski
Adrian Monk

Re: Ukrainan kriisi - Venäjä hyökkää Ukrainaan maalta, mereltä ja ilmasta

Viesti Kirjoittaja Schimanski »

rikkalapio
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja rikkalapio »

Joo nyt Putinin sotakoneisto luhistuu :lol:
Ei Eurooppa ole mikään USA:n vasalli muualla kun Venäjän propagandassa
- Schimanski -

"Iran on lyöty. Kukaan ei ole koskaan voittanut näin. MINÄ pelastin Yhdysvallat ja maailman siinä sivussa.

Tiedättehän te."

-Trump-
rikkalapio
Vic Mackey

- Schimanski -

"Iran on lyöty. Kukaan ei ole koskaan voittanut näin. MINÄ pelastin Yhdysvallat ja maailman siinä sivussa.

Tiedättehän te."

-Trump-
rikkalapio
Vic Mackey

Heheh NATO hybridikeskus aktivoitui välittömästi edellisen viestini jälkeen ja heti rupesi tökkimään MINFO sivut hahaha
- Schimanski -

Tiedättehän te."

-Trump-
OnyxPhoenix
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja OnyxPhoenix »

rikkalapio kirjoitti: La Touko 30, 2026 8:05 pm Aha ,asiantuntija taas totesi että näin on :lol: Kohta Ukraina etenee satavarmasti Zelenskyn presidentin asetuksen mukaisesti Krimille.Tämähän asetettiin tavoitteeksi 2021 ennen Venäjän puuttumista peliin.

https://www.president.gov.ua/news/prezi ... ciyi-67321

Sen jälkeen Ukraina on menettänyt hallinnan pelistä ja on nyt kaatumassa omaan mahdottomuuteensa.
Ihan kohta Venäjän armeija valloittaa Odesan, kuten lupasit jo varmaan 4 vuotta sitten.
Rybar west Zhaporichia.PNG
Rybar west Zhaporichia.PNG (548.73 KiB) Katsottu 275 kertaa
rikkalapio
Vic Mackey

Tulet taatusti yllättymään kun Venäjä sen Odessan haltuunsa ottaa minä en tosiaankaan ylläty :lol:

Päinvastoin minulle se on selvä asia.
- Schimanski -

Tiedättehän te."

-Trump-
Schimanski
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Schimanski »

rikkalapio kirjoitti: La Touko 30, 2026 11:57 pm Tulet taatusti yllättymään kun Venäjä sen Odessan haltuunsa ottaa minä en tosiaankaan ylläty :lol:

Eihän Venäjä ole viimeiseen kolmeen vuoteen edes yrittänyt mennä Odessaan kun tietää että se ei ole mahdollista :mrgreen:
rikkalapio
Vic Mackey

Schimanski kirjoitti: Su Touko 31, 2026 12:04 am
rikkalapio kirjoitti: La Touko 30, 2026 11:57 pm Tulet taatusti yllättymään kun Venäjä sen Odessan haltuunsa ottaa minä en tosiaankaan ylläty :lol:

Eihän Venäjä ole viimeiseen kolmeen vuoteen edes yrittänyt mennä Odessaan kun tietää että se ei ole mahdollista :mrgreen:
Venäjä on jo päätöksen Odessan haltuun otosta tehnyt noin puoli vuotta sitten elikä nyt sitten katselemme kuinka se toteutuu. Ukrainan meriyhteys siirtyy Venäjän hallintaan. Tästä jo nähtiin karttakuvatkin Venäjän komentokeskuksessa.

https://kyivindependent.com/russian-map ... a-kharkiv/
Russian map behind top general hints at ambitions to seize Ukraine's Odesa, Kharkiv

https://tsn.ua/en/politika/russian-defe ... 03054.html
Russian Defense Ministry displays map with Odesa and Mykolaiv regions "severed" from Ukraine
- Schimanski -

Tiedättehän te."

-Trump-
Jeebutnoubat
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Jeebutnoubat »

Saahan sitä piirrellä ihan millaisia karttoja kukakin tahtoo :D
kiinnostunut5
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja kiinnostunut5 »

Jeebutnoubat kirjoitti: Su Touko 31, 2026 12:56 am Saahan sitä piirrellä ihan millaisia karttoja kukakin tahtoo :D
Paperilla näyttää hyvältä. :D Se aika hyvin kiteyttää koko paperitiikerin itärajan takana.
rikkalapio
Vic Mackey

rikkalapio kirjoitti: La Touko 30, 2026 8:22 pm
Eihän Ukraina edes millään lailla peittele omaa agendaansa vaan ihan julkisesti sen kertoo maailmalle. Nazi aate on syvällä kansan veressä.
Zelenskyin kunnianosoitus UPA:lle kuohuttaa naapurimaassa

Ukrainan presidentti Volodymyr Zelenskyn päätös nimetä Ukrainan eliittierikoisjoukkojen yksikkö Ukrainan kapinallisarmeijan UPA:n sankarien mukaan on herättänyt voimakasta kritiikkiä Puolassa, kertoo The Kyiv Independent.

Päätös hyväksyttiin 26. toukokuuta osana Ukrainan sotilasperinteiden elvyttämistä. Puolassa ratkaisu on tulkittu herkäksi, sillä UPA:ta syytetään Volynian verilöylyistä toisen maailmansodan aikana. Natsi-miehitetyillä alueilla, jotka ovat nykyistä Länsi-Ukrainaa, UPA:n jäsenet tappoivat kymmeniä tuhansia puolalaisia.

Puolan presidentti Karol Nawrocki on arvostellut päätöstä jyrkästi ja vihjannut Zelenskyin kunniamerkin aseman tarkistamisesta. Myös Puolan ulkoministeriö on esittänyt asiasta virallisen vastalauseen.

Ukrainan puolella päätöstä on puolustettu historiallisena viittauksena Neuvostoliiton vastaiseen vastarintaan, ja Kiova korostaa, ettei tarkoituksena ollut loukata Puolaa. Molemmat maat ovat kuitenkin painottaneet tarvetta jatkaa yhteistyötä Venäjän hyökkäyssodan aikana.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/758 ... f67b44633b

Katuja nimetään näiden natsien mukaan ja vuosipäiviä vietellään jne mutta ei tämä mitään kummastusta aiheuta maailmalla se on vain ryssä propagandaa sanotaan :lol:
Ukrainan presidentti Volodymyr Zelensky osallistui toukokuussa 2026 (noin viikko sitten) valtiolliseen uudelleenhautaukseen Andriy Melnykin (Andrey Melnik) jäännöksille Kiovan sotilashautausmaalla. Melnyk oli OUN-järjestön (Organisation of Ukrainian Nationalists) johtaja yhdessä fraktiossa, joka yritti aluksi yhteistyötä Natsi-Saksan kanssa toisen maailmansodan aikana. Häntä pidetään monien taholta natsien kollaboraattorina, vaikka Ukrainassa häntä nostetaan itsenäisyyden puolustajana Neuvostoliittoa vastaan.

nytimes.com

Zelensky antoi tilaisuudelle täydet valtiolliset kunnianosoitukset, kutsui Melnykiä ja hänen vaimoaan "ikonisiksi ukrainalaisiksi" ja puhui "ukrainalaisten sankareiden pantheonista". Tämä on osa laajempaa pyrkimystä tuoda maahan ja kunnioittaa historiallisia nationalistijohtajia.

forward.com

Reaktiot:Israel tuomitsi seremonian jyrkästi (Melnykin liike oli yhteydessä natsien kanssa toimineisiin yksiköihin).
Puola ja monet muut ovat arvostelleet.
Venäjä käyttää tapausta propagandassaan "natsi-Ukrainasta".

Kyseessä on kiistanalainen symbolinen teko sodan aikana, jossa Ukraina vahvistaa omaa nationalistista historiankirjoitustaan.
Kanadassa sentään parlamentin puhemies tajusi erota tehtävästään kun tunnettu SS mies tuotiin juhlittavaksi parlamenttiin Zelenskyn vierailun aikana Ukrainan kansallis sankarina :lol:

On kyllä jo aika uskomatonta touhua :lol:
- Schimanski -

Tiedättehän te."

-Trump-
Tarkastaja Levisi
James Bond (David Niven)

Viesti Kirjoittaja Tarkastaja Levisi »

rikkalapio kirjoitti: Su Touko 31, 2026 11:29 am Kanadassa sentään parlamentin puhemies tajusi erota tehtävästään kun tunnettu SS mies tuotiin juhlittavaksi parlamenttiin Zelenskyn vierailun aikana Ukrainan kansallis sankarina :lol:
Onhan tuo eräänlainen Kremlin rahoirttama kostea fantasia, kun saa kuvitella, kuinka Jussi Halla-Aho - joka varoitti Venäjästä jo vuosia sitten - mukamas saisi fudut eduskunnan puhemiehen paikalta.

Marko_azovit_mestattava.jpg
Marko_azovit_mestattava.jpg (120.09 KiB) Katsottu 153 kertaa

Entinen vasemmistolainen ja sittemmin VKK:ssa Ano Turtiaisen oikeana kätenä toiminut nykyinen fasistisen Sinimustan liikkeen kannattaja Marko Hiltunen on raivona Jenna Simulan toiminnasta. Venäjän Suomen suurlähetystön vakiovieras vaatii eduskunnassa vierailleiden Azov-sotilaiden mestaamista. Väkivaltafantasiathan eivät ole Hiltuselle vieraita. Hän ehdotti vastikään, kuinka SDP:n kansanedustaja Aki Linden tulisi eliminoida. Hiltunen on juossut Tehtaankadulla viimeisen vuoden aikana ahkerasti. Hän kävi siellä joulujuhlassa sekä Voitonpäivän juhlassa muutamia viikkoja sitten. Viime syksynä tämä kaveri oli mukana neuvostosotilaiden haudalla Kuusamossa pidetyssä juhlassa. Hiltunenhan on kova fasistisen uusnatsiliikkeen eli Sinimustan liikkeen kannattaja eli umpirasisti sekä väkevästi fasismiin päin kallelllaan. Kreml tuskin tästä on pahoillaan: hyödyllinen hölmö on hyödyllinen hölmö riippumatta siitä, onko hän äärimmäisena vasemmalla vai äärimmäisenä oikealla.

Marko Hiltunen->Antti Karppinen: - minä en ota kantaa ihmisten henkilökohtaisiin mielipiteisiin niinkään. Tuomitsen lähinnä tämän, minkä vuoksi maamme korkeimpaan toimielimeen, eduskuntaan raahataan tätä ukrainan paskaporukkaa! Nuo saastat siis nuo natsit pitäisi toimittaa låhinnä mestauskalliolle! On se jännä että sinimustat Suomessa sai paskaa niskaansa vappuna, mutta sitten euroopan pahin natsijärjestö on tervetullut maamme eduskuntaan! On tämä yhteiskunta meillä pikkusen sekasi!

https://www.facebook.com/profile.php?id ... cale=fi_FI

"Minä en ymmärrä, miten voidaan pitää normaalina sitä, että vakavaa kansainvälistä keskustelua herättäneiden sotilas- ja poliittisten liikkeiden edustajia kutsutaan Suomen eduskuntaan. Kyse ei ole mistään tavallisesta vierailusta. Kyse on siitä, millaisen viestin Suomen valtio lähettää omille kansalaisilleen ja koko maailmalle. Jos jonkin muun maan ääriliikkeen edustajat olisivat marssineet eduskunnan käytäville, olisi kohu ollut valtava. Lehdet olisivat täynnä otsikoita, asiantuntijat kiertäisivät studioita ja poliitikot vaatisivat selvityksiä. Mutta nyt monen mielestä asiasta ei saisi edes kysyä kriittisiä kysymyksiä."
– Touhumme eteni yhä pitemmälle, ja kun aloimme suoraan sanoen nussia lauteilla sylikkäin, Kari Tapio räjähti, Frederik muistelee kirjassa.
LexVeritas
Frank Columbo

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

Tunnin vanha video:

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto
damfin
James Bond (Pierce Brosnan)

Viesti Kirjoittaja damfin »

Tarkastaja Levisi kirjoitti: Su Touko 31, 2026 11:57 am Entinen vasemmistolainen ja sittemmin VKK:ssa Ano Turtiaisen oikeana kätenä toiminut nykyinen fasistisen Sinimustan liikkeen kannattaja Marko Hiltunen on raivona Jenna Simulan toiminnasta. Venäjän Suomen suurlähetystön vakiovieras vaatii eduskunnassa vierailleiden Azov-sotilaiden mestaamista.
Kun en näiden taustoista mitään tiedä enkä henkilöitä tai ideologiaansa tunne niin menen taas googlen avustuksella, ja sen perusteella en tuota Marko Hiltusta nyt ihan täysin sinimustien kannattajaksikaan sijoittaisi, venäjän trollihan tuo kyllä melko selkeästi on joka taitaa vaan poimia itselleen ja venäjän agendaan sopivat puolueesta kuin puolueesta...
Niin, millainen mies tämä Marko Hiltunen, Vaala oikein on?

Minä olen ajattelultani sangen itsenäinen enkä koe kuuluvani mihinkään valmiiseen poliittiseen lokeroon. En jaa maailmaa yksinkertaiseen vasen–oikea -jakoon, vaan poimin eri suunnista ne asiat, jotka koen järkeviksi ja oikeudenmukaisiksi.

VAS. Vasemmistoliitto
Olen sitä mieltä, että yhteiskunnan tärkeimpiä tehtäviä on pitää huolta heikoimmista. Minulle on tärkeää, että vanhusten, köyhien, vähävaraisten, lapsiperheiden ja sairaiden asemaa parannetaan, ja että ketään ei jätetä yksin. Näen tässä paljon samaa kuin vanhan linjan vasemmistolaisuudessa, jossa yhteisvastuu ja ihmisten perushyvinvointi ovat keskiössä.

Olen kuitenkin myös sitä mieltä, että työn tekemisestä pitää palkita oikeudenmukaisesti ja kannustavasti. Pidän mallista, jossa palkkaus voi perustua ainakin osittain omaan työpanokseen, osaamiseen ja saavutuksiin, silloin kun se on alasta riippuen mahdollista. Näen, että reilu peli syntyy siitä, että ahkeruus ja osaaminen näkyvät myös ansioissa.

KESK. Keskusta
Arvostan perinteisiä suomalaisia arvoja, erityisesti maaseudun, maatalouden ja metsätalouden merkitystä. Olen sitä mieltä, että nämä ovat edelleen koko yhteiskuntamme perusta, vaikka niitä ei aina nykypäivänä arvosteta riittävästi. Vanha maalaisjärki, työn kunnioitus ja omavaraisuus ovat minulle tärkeitä asioita.
Olen myös isoissa määrin sangen konservatiivinen arvopohjaltani.

PERS. Perussuomalaiset
Pidän tärkeänä kansallista identiteettiä, isänmaallisuutta ja sitä, että omaa maata, kieltä ja kulttuuria arvostetaan korkealle.

Samalla olen sitä mieltä, että turha vastakkainasettelu ja vihamielisyys, esimerkiksi tiettyjen kansojen tai valtioiden suuntaan, ei rakenna mitään kestävää. Esimerkkinä nyt vaikka tuo maassamme poliittisten päättäjien keskuudessa vallitseva Venäjäviha.

KD. Kristillisdemokraatit
Minulle kristillinen arvopohja on myös merkityksellinen. Näen, että suomalaisessa yhteiskunnassa on paljon hyvää siinä arvomaailmassa, joka pohjautuu kristilliseen perinteeseen, kuten lähimmäisenrakkaus, vastuu toisista ja oikeudenmukaisuus.

MINÄ Marko Hiltunen
Kaiken kaikkiaan minä olen ihminen, joka muodostaa mielipiteensä itse. Olen sitä mieltä, että järkevä yhteiskunta ei synny yhdestä ideologiasta, vaan yhdistämällä toimivia ajatuksia eri suunnista, pitäen samalla kiinni ihmisarvosta, oikeudenmukaisuudesta ja suomalaisista perusarvoista.

Olisiko Suomessa vielä paikka sellaiselle ryhmälle, puolueelle, missä kaikki nämä yllämainitut asiat yhdistyisivät. Puolue missä ei mentäisi poliittinen ideologia edellä, vaan mentäiskin kansan etu edellä?
https://www.facebook.com/61572669327245 ... 418755644/

Mitä noihin sinimustiin tulee, niin kuten tuolla vappuketjussa toin esille niin heidän politiikkansa ilman niitä muutamaa rasistiseksi miellettävää asiaa lukuunottamatta tosiaan näyttää kallistuvan huomattavan paljon enemmän vasemmalle kuin mitä vasemmiston kannattajat ikinä haluaisivat myöntää.

Tämä heidän vaaliohjelmassaan ei kyllä todennäköisesti sovi Marko Hiltusen henkilökohtaiseen vakaumukseen...
Sinimusta Liike ja Venäjä
Venäjä on Suomelle sotilaallinen uhka. Venäjän tapa käydä sotaa ja kohdella suomalais-ugrilaisia kansoja tekee siitä olemassaolon uhan suomalaisille ja laajemmin sukulaiskansoillemme.
rikkalapio
Vic Mackey

Näihin tunnelmiin , näihin mietteisiin,Ukraina kuittaa :lol:

- Schimanski -

Tiedättehän te."

-Trump-
Vastaa Viestiin