19v. Tuomas Salminen raiskasi ja murhasi 15v. tytön Valkeakoski 25.5.2024

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
SeitsenpistePirkko
Remington Steele

Re: 19v. Tuomas Salminen raiskasi ja murhasi 15v. tytön Valkeakoski 25.5.2024

Viesti Kirjoittaja SeitsenpistePirkko »

"Salminen on myöntänyt olleensa 15-vuotiaan tytön kanssa sukupuoliyhteydessä ilman tytön suostumusta. Mies on siis myöntänyt syyllistyneensä raiskaukseen.

Hän ei kertomansa mukaan ollut tietoinen tytön alaikäisyydestä, vaan piti uhria suunnilleen samanikäisenä kuin itse on. Siksi Salminen ei mielestään ole syyllistynyt törkeään lapsenraiskaukseen, josta hänet tuomittiin.
Poliisi tunnisti Valkeakosken toukokuussa 2024 tapahtuneen 15-vuotiaan tytön murhasta tuomitun Tuomas Salmisen valvontakameratallenteiden perusteella".

Kuva
Abraham Lincoln: "On parempi olla hiljaa ja vaikuttaa hölmöltä – kuin avata suu ja poistaa viimeisinkin epäilys".
kiillotan
Susikoski

Viesti Kirjoittaja kiillotan »

Vespa velutina kirjoitti: Pe Maalis 13, 2026 7:33 pm Minusta vaikuttaa itsestään selvältä, että tyttö on lamattu vyöllä, niin ettei kykene vastarintaan. Salminen jossain vaiheessa lipsautti, että riisui itse tytön housut, koska "se ei itse pystynyt niitä riisumaan". Vai oliko uhri kuollut jo siinä vaiheessa?
Olen lukemassa Vendi-kirjaa, mutta en ole vielä edes puolessavälissä.
Minä olen olettanut alusta asti, että on metsässä yllättäen pistänyt vyön Vendin kaulan ympärille tiukalle ja raiskannut samalla, kun tyttö on taistellut hengestään. En usko sekuntiakaan, että raiskasi ja sen jälkeen vasta kuristi, koska tuntuu hullulta hullunkin mielessä jäädä vielä raiskauksen jälkeen tekopaikalle, kun joka sekunti kasvaa todennäköisyys sille että joku tulee.

Tämä on niin vastenmielinen tapaus ja kirja on mulle tulossa lähiaikoina. Kaksi vuotta tapauksesta enkä tuntenut uhria millään tavalla, mutta yhä tekee pahaa kun kävelen hautausmaan ohi ja näen Vendin nimen kivessä. Jospa Tuomas ei kauaa vankilassa vanhenisi.
viivahattu
Watson itse

Viesti Kirjoittaja viivahattu »

kiillotan kirjoitti: Su Touko 31, 2026 11:26 am
Vespa velutina kirjoitti: Pe Maalis 13, 2026 7:33 pm Minusta vaikuttaa itsestään selvältä, että tyttö on lamattu vyöllä, niin ettei kykene vastarintaan. Salminen jossain vaiheessa lipsautti, että riisui itse tytön housut, koska "se ei itse pystynyt niitä riisumaan". Vai oliko uhri kuollut jo siinä vaiheessa?
Minä olen olettanut alusta asti, että on metsässä yllättäen pistänyt vyön Vendin kaulan ympärille tiukalle ja raiskannut samalla, kun tyttö on taistellut hengestään. En usko sekuntiakaan, että raiskasi ja sen jälkeen vasta kuristi, koska tuntuu hullulta hullunkin mielessä jäädä vielä raiskauksen jälkeen tekopaikalle, kun joka sekunti kasvaa todennäköisyys sille että joku tulee.

Tämä on niin vastenmielinen tapaus ja kirja on mulle tulossa lähiaikoina. Kaksi vuotta tapauksesta enkä tuntenut uhria millään tavalla, mutta yhä tekee pahaa kun kävelen hautausmaan ohi ja näen Vendin nimen kivessä. Jospa Tuomas ei kauaa vankilassa vanhenisi.
Kuka sille siellä mitään tekisi? Korkeintaan saa turpaansa kerran tai pari. Raiskaajia alkaa olla kohta enemmistö kovaa istuvista vangeista.
Herra-P
Frank Drebin

Viesti Kirjoittaja Herra-P »

Itselläkin on kirja vasta hieman yli puolivälin, enkä tiedä kuinka tarkasti tekoa siinä kuvataan, mutta oma oletus on myös, että kuristaminen on tapahtunut raiskauksen yhteydessä.
Muistan jossain vaiheessa mediasta lukeneeni, että anaaliraiskauksen olisi todettu sitten tapahtuneen Vendin ollessa jo kuollut.
Ross Sullivan
Telkkaridekkareiden asiantuntija

Viesti Kirjoittaja Ross Sullivan »

viivahattu kirjoitti: Su Touko 31, 2026 11:29 am
kiillotan kirjoitti: Su Touko 31, 2026 11:26 am

Kuka sille siellä mitään tekisi? Korkeintaan saa turpaansa kerran tai pari. Raiskaajia alkaa olla kohta enemmistö kovaa istuvista vangeista.
Kyllä vankilassa voi saada ihan kunnolla turpaan ja sellaisella tavalla, että siitä jää pysyviä vammoja. On näitä tapauksia ja uhrina ollut seksuaalirikollisia. On niiden seuruaksena muun muassa henki lähtenyt tai aiheutunut pysyviä vammoja.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/7fff ... bd3ea6786e

https://yle.fi/a/3-12442914

Kirkkonummelainen "legenda" ("Ruoska") hakkasi kaksi raiskaajaa oman tuomionsa aikana. Toisen niin pahasti, että siitä tuli käytännössä kasvi loppuelämäkseen.*

Se on sitten eri asia, että tämä Salminen on pelkuri ja varmasti tarkkaan vartioitu. En kuitenkaan vähättelisi vankilassa tapahtuvaa oman käden oikeutta.

*Ruoskan elämä päättyi Kirkkonummella ravintolassa, kun ravintoloitsija ampu hengiltä. Mitään varmaa tapahtumainkulkua ei ole selvinnyt, mutta ylireagointi selittynee sillä, että Ruoska oli silleen "kevyesti" pelottava (kaikin tavoin). Tosin selvinpäin ja yksin ollessaan ihan leppoinen.
Mitä te dorkat dorkailette?
viivahattu
Watson itse

Tapahtuuhan siellä yhtä ja toista juu, mutta uskon kyllä motiivien liittyvän useammin oikeasti vankien keskinäisiin kähinöihin kuin mihinkään, mistä kukakin siellä istuu. Onhan se komeampaa sanoa, että vedin raiskaria turpaan kuin että vedin turpaan jätkää, joka ei jättänyt mun kahviin maitovaraa vai mitä kaikkia näitä "motiiveja" vankiloissa tapahtuneille pahoinpitelyille onkaan ollut. Johan siellä rupeaa sitä paitsi olemaan niin saatanasti somppuja ja ählämeitäkin, joita tuskin kiinnostaa, että joku varttimanne raiskasi blonditytön, kun ne ovat melkein kaikki tehneet niin itsekin.

Vantaan matkasellimurhassa kaksi kroonista väkivaltarikollista kävi käytännössä puolustuskyvyttömän keharin kimppuun vai joku aivan jäätävä autistiko se nyt oli. En ehkä tekisi sääntöä tilanteesta, jossa kaksi elukkaa sattui bongaamaan poikkeuksellisen helpon saaliin.
Ross Sullivan

Matkasellimurha ainakin on esimerkki tapauksesta, jossa mitään ennakkoyhteyttä tekijöiden ja uhrin välillä ei ollut.

Kyllä sillä esim. pedofiilin hakkaamisella nostaa arvoaan vankilahierarkiassa.
viivahattu
Watson itse

Ross Sullivan kirjoitti: Su Touko 31, 2026 5:30 pm Matkasellimurha ainakin on esimerkki tapauksesta, jossa mitään ennakkoyhteyttä tekijöiden ja uhrin välillä ei ollut.

Perttu Pyynönen on yksinkertaisesti vain sekaisin päästään oleva totaalisen tunnevammainen psykopaatti ja hänelle taitaa kelvata syyksi väkivaltaan ihan mlkä tahansa. Tuskin tuollainen hullu on kovinkaan korkealla missään hierarkiassa, kun ikinä ei voi tietää, milloin itse sanoo tai tekee jotain, mistä Pyynönen saa syyn yrittää tappaa.

Jos Suomen vankiloissa olisi joku vitun koodisto, että raiskareita ja pedoja vedetään kysymättä turpaan, niin kyllähän niitä juttuja aika paljon enemmän julkisuuteen tulisi. Mutta kun ei ole.
Ross Sullivan

viivahattu kirjoitti: Su Touko 31, 2026 6:08 pm
Ross Sullivan kirjoitti: Su Touko 31, 2026 5:30 pm Matkasellimurha ainakin on esimerkki tapauksesta, jossa mitään ennakkoyhteyttä tekijöiden ja uhrin välillä ei ollut.

Perttu Pyynönen on yksinkertaisesti vain sekaisin päästään oleva totaalisen tunnevammainen psykopaatti ja hänelle taitaa kelvata syyksi väkivaltaan ihan mlkä tahansa. Tuskin tuollainen hullu on kovinkaan korkealla missään hierarkiassa, kun ikinä ei voi tietää, milloin itse sanoo tai tekee jotain, mistä Pyynönen saa syyn yrittää tappaa.

Jos Suomen vankiloissa olisi joku vitun koodisto, että raiskareita ja pedoja vedetään kysymättä turpaan, niin kyllähän niitä juttuja aika paljon enemmän julkisuuteen tulisi. Mutta kun ei ole.
Yhden minuutin googllaamisella:

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/van ... in/2047832

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000930646.html

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/7fff ... bd3ea6786e

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006436585.html

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009396673.html

Nämäkin tietysti ovat "Yksikään todellinen skotti" -höpinällä kumottu.

Kyllä sellainen koodisto on olemassa edelleen. Ei varmaan kaikki tapaukset lehteen asti päädy. Tietääkseni noista Ruoskankaan pahoinpitelyistä ei ollut (siitä tosin oli, kun hänet murhattiin ravintolassa).

Sitä paitsi: ei lisko-osastoa olisi, jos sille ei olisi tarvetta.
viivahattu
Watson itse

Aikajänne 15 vuotta, ja oikein neljä tapausta löysit. Ja niistäkin yksi on Milan Jaff, joka olisi sillä leijumisella saanut turpaansa, vaikka ei olisi tehnyt muuta kuin kävellyt punaisia päin. :D

Varmasti siellä on vankeja, jotka halveksuvat raiskaajia. Halveksunta on kuitenkin eri asia kuin lisäkakun leipominen itselleen. Raiskaajia on niin saatanasti, että jos se niiden pieksäminen olisi joku kovin yleinen kansanhuvi, niin kyllä niistä pieksämisistä saataisiin lukea paljon useammin. Salmisen rikos sai niin paljon julkisuutta, että se tosiaan saattaa kerran tai kaksi turpaansa saada, kuten jo sanoin. Noin muuten siellä varmasti pärjää pääsääntöisesti ihan ok, kunhan pitää matalaa profiilia eikä revi liiemmälti turpaansa.
Paikalla
Oikeus ennen kaikkea
James Bond (Daniel Graig)

Viesti Kirjoittaja Oikeus ennen kaikkea »

Muistin virkistämiseksi tuomio, jonka perustelutkin kannattaa lukea.

https://files.catbox.moe/usfnwm.pdf
Ross Sullivan

viivahattu kirjoitti: Su Touko 31, 2026 7:06 pm Aikajänne 15 vuotta, ja oikein neljä tapausta löysit. Ja niistäkin yksi on Milan Jaff, joka olisi sillä leijumisella saanut turpaansa, vaikka ei olisi tehnyt muuta kuin kävellyt punaisia päin. :D

Varmasti siellä on vankeja, jotka halveksuvat raiskaajia. Halveksunta on kuitenkin eri asia kuin lisäkakun leipominen itselleen. Raiskaajia on niin saatanasti, että jos se niiden pieksäminen olisi joku kovin yleinen kansanhuvi, niin kyllä niistä pieksämisistä saataisiin lukea paljon useammin. Salmisen rikos sai niin paljon julkisuutta, että se tosiaan saattaa kerran tai kaksi turpaansa saada, kuten jo sanoin. Noin muuten siellä varmasti pärjää pääsääntöisesti ihan ok, kunhan pitää matalaa profiilia eikä revi liiemmälti turpaansa.
Niin, joo tosiaan käytinkin tähän puolet vuodesta 2026, eli useita satoja tunteja :D Tosiaan minuutissa löytyi useampi tapaus (yhdellä haulla), eikä se ole mikään järkevä oletus, että jokaisesta tapauksesta uutisoitaisiin.

Kerrotko sinä huippuälykäs minfolainen, että miksi vankiloissa on lisko-osastot ja seksuaalirikolliset istuvat pääsääntöisesti muista vangeista erillään, jos tämä väitteesi on totta, kiitos? Minulla ei käsityskyky riitä, vaikka toki tiedän, että Suomessa käytetään rahaa kainenlaiseen turhaan.

"Jos Suomen vankiloissa olisi joku vitun koodisto, että raiskareita ja pedoja vedetään kysymättä turpaan, niin kyllähän niitä juttuja aika paljon enemmän julkisuuteen tulisi. Mutta kun ei ole."
viivahattu
Watson itse

Ross Sullivan kirjoitti: Su Touko 31, 2026 9:07 pm
viivahattu kirjoitti: Su Touko 31, 2026 7:06 pm Aikajänne 15 vuotta, ja oikein neljä tapausta löysit. Ja niistäkin yksi on Milan Jaff, joka olisi sillä leijumisella saanut turpaansa, vaikka ei olisi tehnyt muuta kuin kävellyt punaisia päin. :D

Niin, joo tosiaan käytinkin tähän puolet vuodesta 2026, eli useita satoja tunteja :D Tosiaan minuutissa löytyi useampi tapaus (yhdellä haulla), eikä se ole mikään järkevä oletus, että jokaisesta tapauksesta uutisoitaisiin.

Kerrotko sinä huippuälykäs minfolainen, että miksi vankiloissa on lisko-osastot ja seksuaalirikolliset istuvat pääsääntöisesti muista vangeista erillään, jos tämä väitteesi on totta, kiitos?

"Jos Suomen vankiloissa olisi joku vitun koodisto, että raiskareita ja pedoja vedetään kysymättä turpaan, niin kyllähän niitä juttuja aika paljon enemmän julkisuuteen tulisi. Mutta kun ei ole."
Kyllä todistustaakka on valitettavasti sinulla. Murskaenemmistö kovaa istuneista raiskareista kävelee vapauteen koskemattomina ja erittäin hengissä. Yhdelle älyllisesti vajaalle reppanalle kävi niin paska tuuri, että sattui samaan aikaan matkaselliin kaksi kovaksikeitettyä psykopaattia. Noin muutoin joku saa aina silloin tällöin pataansa, mutta saavat siellä joskus pataansa muutkin kuin pakkoseksimiehet.

Kuten jo sanoin, halveksuntaa raiskareihin varmasti kohdistuu enemmän. Myös riski väkivallan kohteeksi joutumisesta saattaa olla hieman koholla, mutta kyllä siihen vaikuttaa paljon enemmän se, miten siellä muuten hoitaa asiansa, etenkin velkaantumiset. Sellaista tilannetta, että raiskari voisi lähtökohtaisesti olettaa joko kuolevansa tai vammautuvansa kiven sisässä, ei ole. Ja sellaiseen fantasiointiin minä vastasin, että jospa Salminen ei vankilassa kauan eläisi. Miksi ei eläisi? En tule vuodattamaan yhtäkään kyyneltä, jos joku sen tappaa, mutta todennäköisyys sille on äärimmäisen pieni.
Ross Sullivan

viivahattu kirjoitti: Su Touko 31, 2026 9:24 pm
Ross Sullivan kirjoitti: Su Touko 31, 2026 9:07 pm

Kerrotko sinä huippuälykäs minfolainen, että miksi vankiloissa on lisko-osastot ja seksuaalirikolliset istuvat pääsääntöisesti muista vangeista erillään, jos tämä väitteesi on totta, kiitos?

Kyllä todistustaakka on valitettavasti sinulla. Murskaenemmistö kovaa istuneista raiskareista kävelee vapauteen koskemattomina ja erittäin hengissä. Yhdelle älyllisesti vajaalle reppanalle kävi niin paska tuuri, että sattui samaan aikaan matkaselliin kaksi kovaksikeitettyä psykopaattia. Noin muutoin joku saa aina silloin tällöin pataansa, mutta saavat siellä joskus pataansa muutkin kuin pakkoseksimiehet.

Kuten jo sanoin, halveksuntaa raiskareihin varmasti kohdistuu enemmän. Myös riski väkivallan kohteeksi joutumisesta saattaa olla hieman koholla, mutta kyllä siihen vaikuttaa paljon enemmän se, miten siellä muuten hoitaa asiansa, etenkin velkaantumiset. Sellaista tilannetta, että raiskari voisi lähtökohtaisesti olettaa joko kuolevansa tai vammautuvansa kiven sisässä, ei ole. Ja sellaiseen fantasiointiin minä vastasin, että jospa Salminen ei vankilassa kauan eläisi. Miksi ei eläisi? En tule vuodattamaan yhtäkään kyyneltä, jos joku sen tappaa, mutta todennäköisyys sille on äärimmäisen pieni.
Sinulla on todistustaakkana osoittaa, että Vankeinhoito Suomessa "ihan vaan huvikseen tai ylivarmisteluin" käytännössä eristää seksuaalirikosvangit muista vangeista. Itse asiassa tarkasti ottaen muut vangit ne eristävät, koska turpaan tulee, jos ei seksuaalirikollinen ei itse itseään eristä.
Tarkastaja Levisi
James Bond (David Niven)

Viesti Kirjoittaja Tarkastaja Levisi »

kiillotan kirjoitti: Su Touko 31, 2026 11:26 am Tämä on niin vastenmielinen tapaus ja kirja on mulle tulossa lähiaikoina. Kaksi vuotta tapauksesta enkä tuntenut uhria millään tavalla, mutta yhä tekee pahaa kun kävelen hautausmaan ohi ja näen Vendin nimen kivessä. Jospa Tuomas ei kauaa vankilassa vanhenisi.
Löysin kirjan tänään paikalliskirjastosta kahden viikon "lyhytlainana" ja olen puolet siitä lukenut.
Hyvin on kirja kirjoitettu ja aika tunteikkaaksi saa lukijankin välillä.
Valkeakoskella olisi kiva käydä näin kesäaikaan ihan tavallisella pyörällä ajelemassa.
Maisemat tuli aikoinaan tutuksi kun kuljin aika lailla säännöllisesti Paunun vuoroilla Helsinki-Tampere -väliä.
– Touhumme eteni yhä pitemmälle, ja kun aloimme suoraan sanoen nussia lauteilla sylikkäin, Kari Tapio räjähti, Frederik muistelee kirjassa.
Vastaa Viestiin