Kerrankin selkeä leikkauslista!

Tänne keskustelut politiikasta siihen liittyvästä korruptiosta yms.
Sipi
Perry Mason

Kerrankin selkeä leikkauslista!

Viesti Kirjoittaja Sipi »

https://www.is.fi/politiikka/art-2000012039278.html

Unohdetaan se, mitä nyt ajatellaan Harkimosta tai Liike Nytistä.

Hänen argumenttinsa siitä, että nykyhallituspuolueet eivät yksinkertaisesti uskalla sanoa mitään, eikä SDP ainakaan; sieltä kun ollana nyt kovalla höökillä tulossa seuraavaan hallitukseen.

Olen ihan helvetin kyllästynyt siihen, miten polarisoitunutta keskustelu on. Hallituspuolueet huutelevat, ettei demareilla tai vasemmistolla ole mitään järkevää ehdotusta mihinkään, mutta eivät ne hallituspuolusidenkaan leikkauslistat ihan koherentteja ole. Miljardi sieltä, eiku en sittenkään. Toinen täältä, mutta ei sittenkään. Koko keskustelu kilpistyy aina siihen, miten vastapuoli ei tajua mitään.

Ensimmäistä kertaa luin aidosti lasketun leikkauslistan. Jos kerran tarvitsemme 8,6 miljardin sopeutustoimet, vastaus ei voi olla neekerit vittuun eikä vastapuolen yrityistuista leikkaaminen tai perustulo kaikille. Joo, saadaan vähän jotain säästöä, mutta ei 8,6 miljardia.

Olin todella positiivisesti yllättynyt, että joku aidosti keksi mistä ne rahat otetaan. Ja olen ihan valmis hyväksymään nämä laskelmat, enkä vähiten siksi, että joku ihan oikeasti ne tekee. Eikä mieti poliittista asemaansa tai sitä, että johonkin kun kumartaa näkyy toisaalle perse. Tai kiinnostaako tämä nyt äänestäjiä tai kuka suuttuu.

Tässä vässyköiden ja ylidiplomaattisen keskustelun maassa tämä oli piristävää.