Nimimerkki Bird

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Kyöpeli, Kilomies

Bird
Adrian Monk
Viestit: 2618
Liittynyt: Su Marras 15, 2020 9:40 pm

Re: Nimimerkki Bird

Viesti Kirjoittaja Bird »

Triggerivaroitus: akateemista knoppitietoa jaossa. :D

Fallibilismi

(filosofinen, tietoteoreettinen näkemys):

Korostaa esim.:
- omaa erehtyväisyyttä
- kriittistä ajattelua
- valmiutta muuttaa käsityksiä
- tieteen itsekorjautuvuutta

Fallibilismin mukaan ihmiset voi erehtyä lähes kaikissa uskomuksissaan, tiedoissaan ja päätelmissään: myös silloin, kun ne vaikuttaa hyvin perustelluilta tai varmoilta.

Ihmisen tieto ei yleensä ole täysin erehtymätöntä, vaan korjattavissa uuden tiedon, argumenttien tai havaintojen perusteella.

Tää ei tarkoita sitä, ettei mistään voisi tietää mitään tai, etteikö voisi muodostaa perusteltuja näkemyksiä. Ajatus on enemmänkin, että omiin käsityksiin kannattaa suhtautua jonkinlaisella nöyryydellä eikä täydellisen varmana absoluuttisena totuutena.


"Fallibilism is the epistemological
thesis that no belief (theory, view, thesis, and so on) can ever be rationally supported or justified in a conclusive way. Always, there remains a possible doubt as to the truth of the belief."


Tuolta lisää:

Internet Encyclopedia of Philosophy

https://iep.utm.edu/fallibil/
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
Bird
Adrian Monk
Viestit: 2618
Liittynyt: Su Marras 15, 2020 9:40 pm

Re: Nimimerkki Bird

Viesti Kirjoittaja Bird »

Oulun_Kungas kirjoitti: Ma Kesä 15, 2026 7:39 pm Kirk oli meikkaava hintti kuten se Trumpin oikea käsikin. Mitään ei siinä menetetty.
Tässä kohtaa analyysi tais siirtyä politiikasta jonnekin yläasteelle. :roll:
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
Oulun_Kungas
Theo Kojak
Viestit: 1186
Liittynyt: Su Maalis 09, 2025 3:20 pm

Re: Nimimerkki Bird

Viesti Kirjoittaja Oulun_Kungas »

Bird kirjoitti: Ti Kesä 16, 2026 12:35 pm
Oulun_Kungas kirjoitti: Ma Kesä 15, 2026 7:39 pm Kirk oli meikkaava hintti kuten se Trumpin oikea käsikin. Mitään ei siinä menetetty.
Tässä kohtaa analyysi tais siirtyä politiikasta jonnekin yläasteelle. :roll:
Kuva

Meikkaava hintti on meikkaava hintti. Mitä sitä kiertelemään.
Oulun_Kungas
Theo Kojak
Viestit: 1186
Liittynyt: Su Maalis 09, 2025 3:20 pm

Re: Nimimerkki Bird

Viesti Kirjoittaja Oulun_Kungas »

Avatar
Ross Sullivan
James Bond (David Niven)
Viestit: 10757
Liittynyt: La Joulu 02, 2017 2:14 am

Re: Nimimerkki Bird

Viesti Kirjoittaja Ross Sullivan »

Bird kirjoitti: Ti Kesä 16, 2026 12:35 pm
Oulun_Kungas kirjoitti: Ma Kesä 15, 2026 7:39 pm Kirk oli meikkaava hintti kuten se Trumpin oikea käsikin. Mitään ei siinä menetetty.
Tässä kohtaa analyysi tais siirtyä politiikasta jonnekin yläasteelle. :roll:
Näyttää tosin siltä, että Oulun Kungas (Lima-Jani) ei ole koskaan siirtynyt yläasteelta.
Mitä te dorkat dorkailette?
Avatar
acp
Axel Foley
Viestit: 2283
Liittynyt: Ma Syys 02, 2019 9:48 pm

Re: Nimimerkki Bird

Viesti Kirjoittaja acp »

Oulun_Kungas kirjoitti: Ti Kesä 16, 2026 7:20 pm Meikkaava hintti on meikkaava hintti. Mitä sitä kiertelemään.
Kumpi meikkaa paremmin, Trumppia vihaava vai Trumpin puolella oleva?

Kuva
Kuva
Kuva
Avatar
Yrjö Yrjönpoika
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5208
Liittynyt: Pe Elo 04, 2023 10:05 am

Re: Nimimerkki Bird

Viesti Kirjoittaja Yrjö Yrjönpoika »

Oulun_Kungas kirjoitti: Ma Kesä 15, 2026 7:39 pm Kirk oli meikkaava hintti kuten se Trumpin oikea käsikin. Mitään ei siinä menetetty.
Jaa..?? En nyt oikein osaa yhdistää, miten tämä liittyy ketjun nimihenkilöön, nikki Bird'iin, enkä jaksa moista seikkaa edes alkaa arvailla, mutta...

Onpa nyt todella kunnioitusta herättävää rohkeutta, kun uskaltaa potkia kuollutta leijonaa. Kyllähän se on niin suurenmoista sankaruutta, että edes täällä minfossa todella harva sellaiseen yltää.

Ja noin muuten... mistäköhän moinen homovihasi juontaa juurensa. Oletko joutunut perseraiskatuksi joskus nuorena? Vaiko kenties siitä, että et kelpaa edes homoille? Et kelpaa, vaikka meikit laittaisit?
Voi voi sentään.
X X X X X
JanitaSlim
Ben Matlock
Viestit: 8846
Liittynyt: Pe Syys 18, 2020 5:51 pm

Re: Nimimerkki Bird

Viesti Kirjoittaja JanitaSlim »

Ross Sullivan kirjoitti: Ti Kesä 16, 2026 7:39 pm
Bird kirjoitti: Ti Kesä 16, 2026 12:35 pm
Oulun_Kungas kirjoitti: Ma Kesä 15, 2026 7:39 pm Kirk oli meikkaava hintti kuten se Trumpin oikea käsikin. Mitään ei siinä menetetty.
Tässä kohtaa analyysi tais siirtyä politiikasta jonnekin yläasteelle. :roll:
Näyttää tosin siltä, että Oulun Kungas (Lima-Jani) ei ole koskaan siirtynyt yläasteelta.
Kuva
”Suomen ongelma on se, että meillä on liikaa rasisteja”
Rasistinen äärioikeistolaisuus mädättää kansaamme vastakkainasettelulla.

Pieni merkityksetön vähemmistö, jonka kuolema korjaa muutamassa vuosikymmenessä.
Avatar
Yrjö Yrjönpoika
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5208
Liittynyt: Pe Elo 04, 2023 10:05 am

Re: Nimimerkki Bird

Viesti Kirjoittaja Yrjö Yrjönpoika »

JanitaSlim kirjoitti: Ke Kesä 17, 2026 4:52 am
Kuva
Kappas kappas. Runkku-kunkun alter ego päätti myös lykätä soppaan – ei lusikkaansa, vaan – kasvokuvaksi naamioidun vetelän ja haisevan kullinsa. Vade retro Satanas.!! :o
X X X X X
JanitaSlim
Ben Matlock
Viestit: 8846
Liittynyt: Pe Syys 18, 2020 5:51 pm

Re: Nimimerkki Bird

Viesti Kirjoittaja JanitaSlim »

Yrjö Yrjönpoika kirjoitti: Ke Kesä 17, 2026 5:47 am
JanitaSlim kirjoitti: Ke Kesä 17, 2026 4:52 am
Kuva
Kappas kappas. Runkku-kunkun alter ego päätti myös lykätä soppaan – ei lusikkaansa, vaan – kasvokuvaksi naamioidun vetelän ja haisevan kullinsa. Vade retro Satanas.!! :o
Ai sä tiedät millanen kulli Kostilla on. No iloa, valoa ja rakkautta teille.
”Suomen ongelma on se, että meillä on liikaa rasisteja”
Rasistinen äärioikeistolaisuus mädättää kansaamme vastakkainasettelulla.

Pieni merkityksetön vähemmistö, jonka kuolema korjaa muutamassa vuosikymmenessä.
Avatar
Ross Sullivan
James Bond (David Niven)
Viestit: 10757
Liittynyt: La Joulu 02, 2017 2:14 am

Re: Nimimerkki Bird

Viesti Kirjoittaja Ross Sullivan »

JanitaSlim kirjoitti: Ke Kesä 17, 2026 4:52 am
Ross Sullivan kirjoitti: Ti Kesä 16, 2026 7:39 pm
Bird kirjoitti: Ti Kesä 16, 2026 12:35 pm

Tässä kohtaa analyysi tais siirtyä politiikasta jonnekin yläasteelle. :roll:
Näyttää tosin siltä, että Oulun Kungas (Lima-Jani) ei ole koskaan siirtynyt yläasteelta.
Kuva
Mitä minä voin enää enempää tehdä? Olen jo myöntänyt, että olen Kosti ja Bird.

Olen luonut naishahmon (Bird), semikommunistin (Kosti) ja kapitalistin (RS) ihan vaan osana Iranin rahoittamaa kampanjaa, jolla alennetaan ryhmäkoheesiota Suomessa. Katso taivaalle! Kemikaalivanoja!
Mitä te dorkat dorkailette?
JanitaSlim
Ben Matlock
Viestit: 8846
Liittynyt: Pe Syys 18, 2020 5:51 pm

Re: Nimimerkki Bird

Viesti Kirjoittaja JanitaSlim »

Ross Sullivan kirjoitti: Ke Kesä 17, 2026 12:36 pm
JanitaSlim kirjoitti: Ke Kesä 17, 2026 4:52 am
Ross Sullivan kirjoitti: Ti Kesä 16, 2026 7:39 pm

Näyttää tosin siltä, että Oulun Kungas (Lima-Jani) ei ole koskaan siirtynyt yläasteelta.
Kuva
Mitä minä voin enää enempää tehdä? Olen jo myöntänyt, että olen Kosti ja Bird.

Olen luonut naishahmon (Bird), semikommunistin (Kosti) ja kapitalistin (RS) ihan vaan osana Iranin rahoittamaa kampanjaa, jolla alennetaan ryhmäkoheesiota Suomessa. Katso taivaalle! Kemikaalivanoja!
Voit laittaa sen tonnin mobilepayllä homo. Tai lahjottaa sen Hesylle.
”Suomen ongelma on se, että meillä on liikaa rasisteja”
Rasistinen äärioikeistolaisuus mädättää kansaamme vastakkainasettelulla.

Pieni merkityksetön vähemmistö, jonka kuolema korjaa muutamassa vuosikymmenessä.
Avatar
Yrjö Yrjönpoika
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5208
Liittynyt: Pe Elo 04, 2023 10:05 am

Re: Nimimerkki Bird

Viesti Kirjoittaja Yrjö Yrjönpoika »

JanitaSlim kirjoitti: Ke Kesä 17, 2026 12:18 pm
Ai sä tiedät millanen kulli Kostilla on. No iloa, valoa ja rakkautta teille.
Äläpä tyrkytä tapojasi, ukko utra unteloinen.
X X X X X
Avatar
Ross Sullivan
James Bond (David Niven)
Viestit: 10757
Liittynyt: La Joulu 02, 2017 2:14 am

Re: Nimimerkki Bird

Viesti Kirjoittaja Ross Sullivan »

JanitaSlim kirjoitti: Ke Kesä 17, 2026 3:28 pm
Ross Sullivan kirjoitti: Ke Kesä 17, 2026 12:36 pm
JanitaSlim kirjoitti: Ke Kesä 17, 2026 4:52 am

Kuva
Mitä minä voin enää enempää tehdä? Olen jo myöntänyt, että olen Kosti ja Bird.

Olen luonut naishahmon (Bird), semikommunistin (Kosti) ja kapitalistin (RS) ihan vaan osana Iranin rahoittamaa kampanjaa, jolla alennetaan ryhmäkoheesiota Suomessa. Katso taivaalle! Kemikaalivanoja!
Voit laittaa sen tonnin mobilepayllä homo. Tai lahjottaa sen Hesylle.
En mä sulle anna yhtään mitään, mutta hesylle lahjoitan 1000 euroa tänä vuonna. Jos ihan tarkkoja ollaan, niin lahjoitan osakeyhtiöllä, mutta ei sille liene suurta merkitystä. Sulle on ihan turha kertoa kirjanpidosta, vuosikellosta tai tilitoimistosta.

Ps. Milloin te hörhöt muuten tulitte siihen tulokseen, että tuo kuva on aito? Käsittääkseni JH:n mukaan se on tekoälyllä laadittu, koska ihmiset eivät voi oikeassa elämässä tavata.
Mitä te dorkat dorkailette?
JanitaSlim
Ben Matlock
Viestit: 8846
Liittynyt: Pe Syys 18, 2020 5:51 pm

Re: Nimimerkki Bird

Viesti Kirjoittaja JanitaSlim »

Ross Sullivan kirjoitti: Ke Kesä 17, 2026 5:17 pm
JanitaSlim kirjoitti: Ke Kesä 17, 2026 3:28 pm
Ross Sullivan kirjoitti: Ke Kesä 17, 2026 12:36 pm

Mitä minä voin enää enempää tehdä? Olen jo myöntänyt, että olen Kosti ja Bird.

Olen luonut naishahmon (Bird), semikommunistin (Kosti) ja kapitalistin (RS) ihan vaan osana Iranin rahoittamaa kampanjaa, jolla alennetaan ryhmäkoheesiota Suomessa. Katso taivaalle! Kemikaalivanoja!
Voit laittaa sen tonnin mobilepayllä homo. Tai lahjottaa sen Hesylle.
En mä sulle anna yhtään mitään, mutta hesylle lahjoitan 1000 euroa tänä vuonna. Jos ihan tarkkoja ollaan, niin lahjoitan osakeyhtiöllä, mutta ei sille liene suurta merkitystä. Sulle on ihan turha kertoa kirjanpidosta, vuosikellosta tai tilitoimistosta.

Ps. Milloin te hörhöt muuten tulitte siihen tulokseen, että tuo kuva on aito? Käsittääkseni JH:n mukaan se on tekoälyllä laadittu, koska ihmiset eivät voi oikeassa elämässä tavata.
Se näyttää niin vahvasti samalta kuin paskapuheesi foorumilla, että aitoutta ei tarvitse epäillä.

Mikä päivä lahjoitat vuosikellon mukaan? Laitetaan kalenteriin :idea:
”Suomen ongelma on se, että meillä on liikaa rasisteja”
Rasistinen äärioikeistolaisuus mädättää kansaamme vastakkainasettelulla.

Pieni merkityksetön vähemmistö, jonka kuolema korjaa muutamassa vuosikymmenessä.
Vastaa Viestiin