Antirasistinen koulutus espoon ala-asteille?!?!

Otsikon mukaisesti. Myös onnettomuudet pienistä suuriin. Pohjustamattomat keskustelunavaukset.
Taikaseinä
Susikoski
Viestit: 33
Liittynyt: Ti Kesä 10, 2025 7:04 pm

Re: Antirasistinen koulutus espoon ala-asteille?!?!

Viesti Kirjoittaja Taikaseinä »

Suomi muuttuu samanlaiseksi pellevaltioksi mitä Britannia. Laskun maksaa nuoret tytöt.
Avatar
Ifigeneia
Jessica Fletcher
Viestit: 3176
Liittynyt: La Helmi 18, 2023 6:16 pm

Re: Antirasistinen koulutus espoon ala-asteille?!?!

Viesti Kirjoittaja Ifigeneia »

Moonshiner kirjoitti: La Kesä 20, 2026 5:40 am
Nile Jarvis kirjoitti: Pe Kesä 19, 2026 6:50 pm Otappa siitä selvää. Suomessa suurin ulkomaalaisryhmä on ukrainalaiset.
Kun tulee noita medioiden kepposteluuutisia aina vastaan, niin onko ukeille miten tavallisia nimet Abdul, Mohammed, Abdulrahim ..?
Olisko rasississsmiulina heikko vaimennusyritys vaimentaa keppostelujen aiheuttamaa ärtymystä?
Pieleen menee, taas.
Sen yhden sairaalan ensiavusta pusikkoon raiskattavaksi raahanneen ukrainalaismiesryhmän tiedän ja sitten oli se yksi pimahtanut ukrainalasinainen joka puukotti sekopäissään jonkun toisen ulkkiksen, mutta noin muutoin näyttäisi siltä että raiskaus- ja rötöstelytilastoissa ukrainalaiset eivät kunnostaudu sillä tavalla kuin Lähi-idän ihmeet ja Afrikan sankarit.

Joten tämän takia ihmetyttää erityisesti, että miksi se on niin että jos on lääpällään muslimeihin, niin sitten on ikäänkuin pakko vihata ukrainalaisia? Tätä on tullut netissä vastaan useammalta taholta. Jopa eräs tuttavani suiviinnuttuaan persuihin alkoi pikkuhiljaa olemaan sitä mieltä että mussukat ja lähi-itäiläiset on ihan jees. Ja kas kummaa sama ihminen vihaa ukrainalaisia ja Zelenskyitä.

Onko tämä joku pakettitarjous, että kun nyt alat vasuriksi, niin sun on pakko alkaa inhoamaan kristittyjä ja/tai ukrainalaisia...
Tekikö Lilleri-Lalleri itsemurhan, vai tapettiinko hänet?
Rubiskreebeli
Theo Kojak
Viestit: 1113
Liittynyt: Ti Marras 25, 2014 4:53 pm

Re: Antirasistinen koulutus espoon ala-asteille?!?!

Viesti Kirjoittaja Rubiskreebeli »

Taikaseinä kirjoitti: La Kesä 20, 2026 9:38 am Suomi muuttuu samanlaiseksi pellevaltioksi mitä Britannia. Laskun maksaa nuoret tytöt.
Niin silloin kun maksu pitää suorittaa luonnossa. Sen rahallisen maksun suorittaa suurelta osin keski-ikäiset miehet. Molemmat laskut pitäisi jättää tekemättä.
Avatar
Ifigeneia
Jessica Fletcher
Viestit: 3176
Liittynyt: La Helmi 18, 2023 6:16 pm

Re: Antirasistinen koulutus espoon ala-asteille?!?!

Viesti Kirjoittaja Ifigeneia »

Moonshiner kirjoitti: La Kesä 20, 2026 9:20 am Uket on samalta mmantereelta ja Ukraina torpannut jo vuosien ajan naapuriroistovaltiomme sikailua.
Jos ukrainalaisten oikeiden pakolaisten ylläpitoon ei riitä varoja, niin lopettakoon monien turvallisten maiden läpi tunkeneiden keppostelevien musulmaanien tuet ja käännytys.
Ei hemmetti, olisiko se tosiaan niin että ukrainalaisia vihaavat pelkäävät että heidän kultamussukkansa jäävät tukia ja taskurahoja vaille...
Tekikö Lilleri-Lalleri itsemurhan, vai tapettiinko hänet?
SariTup
Nikke Knatterton
Viestit: 199
Liittynyt: La Helmi 21, 2026 2:43 pm

Re: Antirasistinen koulutus espoon ala-asteille?!?!

Viesti Kirjoittaja SariTup »

Ifigeneia kirjoitti: La Kesä 20, 2026 9:43 am
Moonshiner kirjoitti: La Kesä 20, 2026 9:20 am Uket on samalta mmantereelta ja Ukraina torpannut jo vuosien ajan naapuriroistovaltiomme sikailua.
Jos ukrainalaisten oikeiden pakolaisten ylläpitoon ei riitä varoja, niin lopettakoon monien turvallisten maiden läpi tunkeneiden keppostelevien musulmaanien tuet ja käännytys.
Ei hemmetti, olisiko se tosiaan niin että ukrainalaisia vihaavat pelkäävät että heidän kultamussukkansa jäävät tukia ja taskurahoja vaille...
Ukrainan sodan alussahan vihervasemmisto ulisi ihan urakalla siitä, että nyt isistertoristeiile ja nuslimeille ei riitäkään rahat kun tulee oikeita pakolaisia eli naisia ja lapsia.
Bird
Adrian Monk
Viestit: 2618
Liittynyt: Su Marras 15, 2020 9:40 pm

Re: Antirasistinen koulutus espoon ala-asteille?!?!

Viesti Kirjoittaja Bird »

Mulla on vielä ketjun lukeminen kesken, mutta koska osa kirjoittaa tavalla, mikä edellyttää koulutuksen sisällön tuntemista väitteidensä ymmärtämiseksi, kysyn jo tässä vaiheessa, onko sitä linkkiä, minkä kautta koulutuksen sisällön voi nähdä? Sen jälkeen nimittäin olisi hedelmällistä keskustellakin aiheesta.

Kiitti jo etukäteen! :D
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
Bird
Adrian Monk
Viestit: 2618
Liittynyt: Su Marras 15, 2020 9:40 pm

Re: Antirasistinen koulutus espoon ala-asteille?!?!

Viesti Kirjoittaja Bird »

Ketjun lukeminen on edelleen kesken, mutta
haluan tässä vaiheessa kysyä yhden asian, koska keskustelussa näyttää olevan monia kohtuuttoman voimakkaita reaktioita.

Eli kai teille aikuisille ihmisille oikeasti on selvää, että ei lasten antirasismi -koulutus tarkoita sitä, etteikö maahanmuuttoon liittyviä kysymyksiä — ml. maahanmuutosta aiheutuvat ongelmat rikollisuuskysymyksineen, edelleen käsiteltäisi ja etsittäisi niihin ratkaisuja?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
sepponenhe
Alibin satunnaislukija
Viestit: 50
Liittynyt: Ma Huhti 06, 2026 11:03 am

Re: Antirasistinen koulutus espoon ala-asteille?!?!

Viesti Kirjoittaja sepponenhe »

Bird kirjoitti: La Kesä 20, 2026 6:13 pm Mulla on vielä ketjun lukeminen kesken, mutta koska osa kirjoittaa tavalla, mikä edellyttää koulutuksen sisällön tuntemista väitteidensä ymmärtämiseksi, kysyn jo tässä vaiheessa, onko sitä linkkiä, minkä kautta koulutuksen sisällön voi nähdä? Sen jälkeen nimittäin olisi hedelmällistä keskustellakin aiheesta.

Kiitti jo etukäteen! :D
Et sitten hyvänä ( edit. täydellisenä) ja akateemisena ihmisenä osannut etsiä?

Itse löysin muutamassa minuutissa ja ei hyvältä näytä, woke-ideologian tuputusta ja rasismia suomalaisia kohtaan. Hyi hitto
Gurney
Jessica Fletcher
Viestit: 3217
Liittynyt: Ti Huhti 02, 2013 9:37 am

Re: Antirasistinen koulutus espoon ala-asteille?!?!

Viesti Kirjoittaja Gurney »

Bird kirjoitti: La Kesä 20, 2026 6:47 pm

Eli kai teille aikuisille ihmisille oikeasti on selvää, että ei lasten antirasismi -koulutus tarkoita sitä, etteikö maahanmuuttoon liittyviä kysymyksiä — ml. maahanmuutosta aiheutuvat ongelmat rikollisuuskysymyksineen, edelleen käsiteltäisi ja etsittäisi niihin ratkaisuja?
Kuinka ihminen voi olla noin naiivi?
Jos tosiasiat näyttävät olevan keskenään ristiriidassa, se tarkoittaa sitä, että joku niistä ei ole tosiasia
Nile Jarvis
Harjunpää
Viestit: 310
Liittynyt: Su Joulu 07, 2025 10:36 pm

Re: Antirasistinen koulutus espoon ala-asteille?!?!

Viesti Kirjoittaja Nile Jarvis »

sepponenhe kirjoitti: La Kesä 20, 2026 6:57 pm rasismia suomalaisia kohtaan. Hyi hitto
Laitatko sitten tänne esimerkin siitä, vai myönnätkö levittäväsi valheita?
Nile Jarvis
Harjunpää
Viestit: 310
Liittynyt: Su Joulu 07, 2025 10:36 pm

Re: Antirasistinen koulutus espoon ala-asteille?!?!

Viesti Kirjoittaja Nile Jarvis »

SariTup kirjoitti: La Kesä 20, 2026 10:03 am
Ifigeneia kirjoitti: La Kesä 20, 2026 9:43 am
Moonshiner kirjoitti: La Kesä 20, 2026 9:20 am Uket on samalta mmantereelta ja Ukraina torpannut jo vuosien ajan naapuriroistovaltiomme sikailua.
Jos ukrainalaisten oikeiden pakolaisten ylläpitoon ei riitä varoja, niin lopettakoon monien turvallisten maiden läpi tunkeneiden keppostelevien musulmaanien tuet ja käännytys.
Ei hemmetti, olisiko se tosiaan niin että ukrainalaisia vihaavat pelkäävät että heidän kultamussukkansa jäävät tukia ja taskurahoja vaille...
Ukrainan sodan alussahan vihervasemmisto ulisi ihan urakalla siitä, että nyt isistertoristeiile ja nuslimeille ei riitäkään rahat kun tulee oikeita pakolaisia eli naisia ja lapsia.
Niitä muslimeita ja isisterroristeja tuli Suomeen 2015-2016. Kiitokset tai haukut siitä oikeaan osoitteeseen. Ja sitten vielä laitat linkin uutiseen jossa noin on vihervasemmisto sanonut. Olisi mielenkiintoista tietää kummat on tulleet kalliimmaksi Suomelle, vuonna 2015-2016 tulleet vaiko 2023-2025 tulleet? Molemmat on tulleet samojen puolueiden kutsumina ja molemmat ryhmät ovat lähtöisin kehitysmaista.
Viimeksi muokannut Nile Jarvis, La Kesä 20, 2026 7:27 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
BillyHill
Jack Bauer
Viestit: 970
Liittynyt: Su Maalis 12, 2023 10:37 pm

Re: Antirasistinen koulutus espoon ala-asteille?!?!

Viesti Kirjoittaja BillyHill »

Ifigeneia kirjoitti: La Kesä 20, 2026 9:42 am
Moonshiner kirjoitti: La Kesä 20, 2026 5:40 am
Nile Jarvis kirjoitti: Pe Kesä 19, 2026 6:50 pm Otappa siitä selvää. Suomessa suurin ulkomaalaisryhmä on ukrainalaiset.
Kun tulee noita medioiden kepposteluuutisia aina vastaan, niin onko ukeille miten tavallisia nimet Abdul, Mohammed, Abdulrahim ..?
Olisko rasississsmiulina heikko vaimennusyritys vaimentaa keppostelujen aiheuttamaa ärtymystä?
Pieleen menee, taas.
Sen yhden sairaalan ensiavusta pusikkoon raiskattavaksi raahanneen ukrainalaismiesryhmän tiedän ja sitten oli se yksi pimahtanut ukrainalasinainen joka puukotti sekopäissään jonkun toisen ulkkiksen, mutta noin muutoin näyttäisi siltä että raiskaus- ja rötöstelytilastoissa ukrainalaiset eivät kunnostaudu sillä tavalla kuin Lähi-idän ihmeet ja Afrikan sankarit.

Joten tämän takia ihmetyttää erityisesti, että miksi se on niin että jos on lääpällään muslimeihin, niin sitten on ikäänkuin pakko vihata ukrainalaisia? Tätä on tullut netissä vastaan useammalta taholta. Jopa eräs tuttavani suiviinnuttuaan persuihin alkoi pikkuhiljaa olemaan sitä mieltä että mussukat ja lähi-itäiläiset on ihan jees. Ja kas kummaa sama ihminen vihaa ukrainalaisia ja Zelenskyitä.

Onko tämä joku pakettitarjous, että kun nyt alat vasuriksi, niin sun on pakko alkaa inhoamaan kristittyjä ja/tai ukrainalaisia...
Jollei samanlaisia tapauksia ole useampia, muistuttaisin että eivät raahanneet kun käveli itse, eikä ollut raiskaus hovinkaan mielestä.
Bird
Adrian Monk
Viestit: 2618
Liittynyt: Su Marras 15, 2020 9:40 pm

Re: Antirasistinen koulutus espoon ala-asteille?!?!

Viesti Kirjoittaja Bird »

Gurney kirjoitti: La Kesä 20, 2026 7:01 pm
Bird kirjoitti: La Kesä 20, 2026 6:47 pm

Eli kai teille aikuisille ihmisille oikeasti on selvää, että ei lasten antirasismi -koulutus tarkoita sitä, etteikö maahanmuuttoon liittyviä kysymyksiä — ml. maahanmuutosta aiheutuvat ongelmat rikollisuuskysymyksineen, edelleen käsiteltäisi ja etsittäisi niihin ratkaisuja?
Kuinka ihminen voi olla noin naiivi?
Jaa minä vai? Minä olen kylläkin realisti. :D Maahanmuuttokriittinen sellainen. Rasisti en ole.
Mikäs sinä olet? :)

Selitätkö tarkemmin, miten näät yhteyden näiden välillä? Konkreettisesti. Miten lapsille peruskoulussa pidettävä antirasismikasvatus vaikuttais siihen, että aikuiset päättävissä elimissä jatkaa edelleen maahanmuuttopolitiikan käsittelyä ratkaisuvaihtoehtoineen?

En itse näe, miten nämä sulkis toisensa pois.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
ASierra
Rico Tubbs
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Tammi 24, 2022 11:15 pm

Re: Antirasistinen koulutus espoon ala-asteille?!?!

Viesti Kirjoittaja ASierra »

Ehkä kannattaisi googlailla kuinka monessa espoolaiskoulussa on ollut viime aikoina väkivaltatilanteita.

Yhdistävä tekijä naisrehtori ja muslimit jotka hakkaavat kantasuomalaisia. Täälläkin on on kymmeniä avauksia eri tapauksista.

Mitens siellä on se rasismikoulutus mennyt? Aivan mahtavasti (= naisrehtori hyssyttelee muslimien aiheuttamia ongelmia)
Knobster kirjoitti: ↑Kaikillahan se on tiedossa että tiettyjen maiden seonneet pakolaiset raiskaavat paljon suhteessa lukuunsa.
Bird
Adrian Monk
Viestit: 2618
Liittynyt: Su Marras 15, 2020 9:40 pm

Re: Antirasistinen koulutus espoon ala-asteille?!?!

Viesti Kirjoittaja Bird »

sepponenhe kirjoitti: La Kesä 20, 2026 6:57 pm
Bird kirjoitti: La Kesä 20, 2026 6:13 pm Mulla on vielä ketjun lukeminen kesken, mutta koska osa kirjoittaa tavalla, mikä edellyttää koulutuksen sisällön tuntemista väitteidensä ymmärtämiseksi, kysyn jo tässä vaiheessa, onko sitä linkkiä, minkä kautta koulutuksen sisällön voi nähdä? Sen jälkeen nimittäin olisi hedelmällistä keskustellakin aiheesta.

Kiitti jo etukäteen! :D
Et sitten hyvänä ( edit. täydellisenä) ja akateemisena ihmisenä osannut etsiä?

Itse löysin muutamassa minuutissa ja ei hyvältä näytä, woke-ideologian tuputusta ja rasismia suomalaisia kohtaan. Hyi hitto
Mahtavaa, hyvä sinä.

Muistathan kuitenkin, että se, ettet sinä hoksaa, mistä mun kirjoituksissa on kysymys, ei kerro musta mitään. :wink:

En myöskään tunnista itseäni tuosta sun "arviosta" musta. Oon varsin epätäydellinen ja inhimillinen rajoituksineen kaikkineen. Olen vain tietyissä asioissa tarkka mm. omien periaatteideni takia.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
Vastaa Viestiin