No jaa. Kuten aikaisemmin kirjoitin, jatkan "sopan sattumien" tutkimista. Tuosta Hurkoksesta nyt löytyy puoleen jos toiseen tarinaa ja vaikkapa tuon Bostonin kuristajan tapauksesta on sittemmin väännetty peistä, joka taas puoltaa Hurkosta. Kirjoitan siitä joku kaunis ilta jos inspistä pukkaa.
Parapsykologian puolen tutkimuksissa on sama sota käynnissä kaikkialla. Yleistäen voisi sanoa, että mitään riittävää todistusaineistoa ei ole. Toisaalta yliluonnollinen on yliluonnollista kunnes luonnolliseksi todistetaan.
Mitään erikoisintressejä ei minulla ole puhua kummankaan asemasotaan jääneen osapuolen (skeptikot ja "uskovat") puolesta. Minua voisi luonnehtia tämän asian suhteen agnostikoksi. Aihepiiri on niin äärimmäisen kiinnostava, että lapsenomaisen uteliaisuuden tavoin olen kiinnostunut.
Eikös tuosta Amyn katoamisestakin ole jo yli vuosi vierähtänyt. Luulisi, että siinä ajassa olisi tapaus jo selvinnyt, mikäli asiaa tutkivilla "näkijöillä" on tosiaan joitain kykyjä asian suhteen. sama tietysti pätee kaikkiin muihinkin epäilemättä satoihin ellei tuhansii edelleen selvittämättömiin rikos- ja muihin tapauksiin, joihin erilaiset "näkijät" ovat palveluksiaan tarjonneet...
Niinpä. Se kun ei kuitenkaan riitä, että yksi "näkijä" kertoo jotain. Kuten kirjoitin, jyvistä pitäisi osata seuloa akanat, jos ylipäänsä tämänkaltaisia palveluksia haluaa. Kukapa siihen ryhtyisi? Enemminhän se taitaa mennä siten, että se-ja-se suosittelee yhtä "tietäjänäkijää" tms. joka sitten on äänessä. Muut hörhöt sitten antavat omia "vinkkejään", ja lopputulokseksi jää senkaltainen soppa, ettei siitä ota pirukaan selvää tai viitsi alkaa tutkia yhtään enempää.
Kunhan tässä kerkeän, suoritan omia "gonzo-journalismi" -tutkimuksiani huuhaan parissa. Käyn vihdoin tapaamassa paria eri "näkijää" ja hankin sen kirotun kristallipallonkin. Panen raporttia kehiin joku kaunis päivä sitten.