Nainen löi miestä kirveellä päähän Nokialla - tapon yritys, 20.6.26

Otsikon mukaisesti. Myös onnettomuudet pienistä suuriin. Pohjustamattomat keskustelunavaukset.
Avatar
Eräs1
Axel Foley
Viestit: 2138
Liittynyt: La Tammi 01, 2022 5:36 pm

Nainen löi miestä kirveellä päähän Nokialla - tapon yritys, 20.6.26

Viesti Kirjoittaja Eräs1 »

Poliisi tutkii epäiltyä tapon yritystä Nokialla.

Juhannuspäivän viettoon tuli karu käänne Nokialla. Poliisi sai kello 15 ilmoituksen, jonka mukaan 50-vuotias nainen olisi lyönyt aikuista miestä kirveellä päähän yksityisasunnossa Linnavuoressa. Mies passitettiin sairaalaan, eikä hänellä ole tällä hetkellä hengenvaaraa.

Epäilty ja mies tunsivat toisensa. Kiinniotettua naista epäillään tapon yrityksestä.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/nai ... la/9356236
Avatar
RUUMIX
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 13
Liittynyt: To Kesä 13, 2024 4:55 pm
Paikkakunta: Nokia
Viesti:

Nainen löi miestä kirveellä päähän Nokialla – epäillään tapon yrityksestä

Viesti Kirjoittaja RUUMIX »

Yle:
Sisä-Suomen poliisi tiedottaa, että se sai ilmoituksen epäillystä väkivallanteosta lauantaina noin kello 15.

Poliisi sai iltapäivällä tehtävän Nokian Linnavuoressa sijaitsevaan yksityisasuntoon, jossa noin 50-vuotiaan naisen epäillään lyöneen aikuista miestä kirveellä päähän.

Poliisin tiedotteen mukaan mies toimitettiin sairaalahoitoon, mutta hänellä ei ole tällä hetkellä hengenvaaraa. Nainen ja mies tunsivat toisensa entuudestaan.

Poliisi otti teosta epäillyn naisen kiinni, ja häntä epäillään tapon yrityksestä. Rikosnimike voi muuttua tai tarkentua esitutkinnan edetessä.

Poliisi jatkaa tapahtumien selvittämistä, eikä tiedota asiasta toistaiseksi enempää esitutkinnan turvaamiseksi.
Avatar
RUUMIX
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 13
Liittynyt: To Kesä 13, 2024 4:55 pm
Paikkakunta: Nokia
Viesti:

Re: Nainen löi miestä kirveellä päähän Nokialla – epäillään tapon yrityksestä

Viesti Kirjoittaja RUUMIX »

Onko tekijästä, tai uhrista tietoa?
Avatar
RUUMIX
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 13
Liittynyt: To Kesä 13, 2024 4:55 pm
Paikkakunta: Nokia
Viesti:

Re: Nainen löi miestä kirveellä päähän Nokialla – epäillään tapon yrityksestä

Viesti Kirjoittaja RUUMIX »

Linkki unohtui : Nainen löi miestä kirveellä päähän Nokialla – epäillään tapon yrityksestä | Pirkanmaa | Yle https://share.google/4EiH7s7XSebyorGWW
Paikalla
Avatar
Tarkastaja Levisi
James Bond (George Lazenby)
Viestit: 11561
Liittynyt: La Heinä 18, 2020 4:44 pm

Re: Nainen löi miestä kirveellä päähän Nokialla – epäillään tapon yrityksestä

Viesti Kirjoittaja Tarkastaja Levisi »

Ei ehkä olekaan kirves tekoväline.
Siurossa sijaitsevasta Linnavuoresta lienee kyse, joten muinoin ovat tuollakin suunnalla saattaneet kirveet ja miekat viuhua.
Tuonne paettiin usein ryöstöretkiä tekeviä viikinkejä.
Muinoin luin Hesarista, että pirkkalaiset pysäyttivät tuolla samaisella alueelle sinne hyökänneet viikingit 1050, mihin aiheeseen PIF:ille peistattu HS:n juttukin pureutuu.

https://yle.fi/a/74-20232693


Uutta tietoa juhannuksen tapon yrityksestä Nokialla: epäilty nainen ei ehkä käyttänytkään kirvestä
Teon motiivi on vielä pimennossa. Poliisi kuulustelee epäiltyä naista ensimmäistä kertaa tänään.


Poliisi on edennyt juhannuspäivän epäillyn tapon yrityksen tutkinnassa Nokialla.
Poliisi epäilee, että noin 50-vuotias nainen löi täysi-ikäistä miestä jollakin esineellä päähän.
Sunnuntaina poliisi tiedotti, että naisen epäillään lyöneen miestä kirveellä, mutta tekoväline on vielä epävarma.

– Naisen hallussa nähtiin kirves, mutta tekoväline voi olla jokin muukin, kertoo rikoskomisario Maijastiina Tammisto.


https://www.punkinfinland.net/forum/vie ... p?t=456822


Tuhat vuotta sitten valtava viikinkiarmeija vyöryi Suomeen ja sai selkäänsä hämäläisiltä – Näin kertoo taru, mutta mitä oikeasti tapahtui?


https://www.hs.fi/tiede/art-2000005450831.html


Jännittävään kertomukseen viikinkien sotaretkestä on moni saattanut törmätä internetissä tai joissain muissa populaarihistoriallisissa yhteyksissä.

Vuonna 1050 saapui Kokemäenjokea pitkin Nokialle 2 000 miehen suuruinen viikinkiarmeija lohikäärmeveneillä ja uiskoilla, jotka oli varustettu purjein ja airoin.

Retkikuntaa johti jaarli Freygeirr, joka aikoi ryöstää Nokian suuret turkisvarastot ja alistaa Hämeen seudun maksamaan veroja Ruotsin kuninkaalle. Urheat hämäläiset kuitenkin pitivät sitkeästi puoliaan. Hyökkääjien joukot joutuivat hajaantumaan ja pakenemaan jokia pitkin etelään.

Varapäälliköt Egill ja Brúsi johtivat toista haaraa, mutta Egill kaatui hämäläisten keihäästä nautittuaan kärpässienijuomaa. Brúsi sai vaivoin johdettua joukkonsa lukuisten jokireittien kautta kotiin, joskin ilman suuria turkissaaliita. Freygeirr haavoittui ja kuoli päästyään Saarenmaalle asti.

Tähän jännittävään kertomukseen on moni saattanut törmätä internetissä tai joissain muissa populaarihistoriallisissa yhteyksissä. Se on tarina pienen ja sisukkaan kansamme hohdokkaasta menneisyydestä, todiste siitä, että talvisodan henki on suorastaan geeneissämme.
– Touhumme eteni yhä pitemmälle, ja kun aloimme suoraan sanoen nussia lauteilla sylikkäin, Kari Tapio räjähti, Frederik muistelee kirjassa.
Avatar
RUUMIX
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 13
Liittynyt: To Kesä 13, 2024 4:55 pm
Paikkakunta: Nokia
Viesti:

Re: Nainen löi miestä kirveellä päähän Nokialla – epäillään tapon yrityksestä

Viesti Kirjoittaja RUUMIX »

Aika mielenkiintoinen juttu. Rautakauden Suomi ja varsinkin oma kotiseutu sen ajalla kiinnostaa. Siuron paikannimet jo kertovat, että aseisiin on tartuttu jo muinoin.

Epäilen tämän lauantain tapon yrityksestä epäillyn naisen olevan saman, joka koetti polttaa Nokian Koskenmäessä vanhan puukerrostalon elokuussa 2024. Kuulin myöhemmin hänen nykyään asuvan Linnavuoressa. Eräs S R.
Avatar
Wow!
Remington Steele
Viestit: 232
Liittynyt: La Joulu 28, 2024 11:25 pm

Re: Nainen löi miestä kirveellä päähän Nokialla – epäillään tapon yrityksestä

Viesti Kirjoittaja Wow! »

No mistäpä muusta Linnavuori olisi nimensä saanut kuin muinaisesta linnavuoresta.
Onko joku viikinki yrittänyt taas tulla pöyhimään hieman nokialaisen majavannahkaa ja saanut kirveestä päähänsä.
6EQUJ5 / 15.8.1977

“If you want to get laid, go to college. If you want an education, go to the library.”
― Frank Zappa
Avatar
RUUMIX
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 13
Liittynyt: To Kesä 13, 2024 4:55 pm
Paikkakunta: Nokia
Viesti:

Re: Nainen löi miestä kirveellä päähän Nokialla - tapon yritys, 20.6.26

Viesti Kirjoittaja RUUMIX »

Voi olla myös novgorodilainen 😅
Avatar
Wow!
Remington Steele
Viestit: 232
Liittynyt: La Joulu 28, 2024 11:25 pm

Re: Nainen löi miestä kirveellä päähän Nokialla - tapon yritys, 20.6.26

Viesti Kirjoittaja Wow! »

RUUMIX kirjoitti: Ti Kesä 23, 2026 11:27 pm Voi olla myös novgorodilainen 😅
Ei olisi. Venäläisten persouden viinalle tietäen niin Eedenin ja Panimon seireenien ohitse ei normivenäläinen pääse. Enintään ruumis olisi juuttunut Meloon.

Onko tää daami syntyperäisiä?
6EQUJ5 / 15.8.1977

“If you want to get laid, go to college. If you want an education, go to the library.”
― Frank Zappa
Avatar
RUUMIX
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 13
Liittynyt: To Kesä 13, 2024 4:55 pm
Paikkakunta: Nokia
Viesti:

Re: Nainen löi miestä kirveellä päähän Nokialla - tapon yritys, 20.6.26

Viesti Kirjoittaja RUUMIX »

Epäilen että on syntyperäinen.
Detsi
Javier Pena
Viestit: 1786
Liittynyt: La Syys 05, 2020 3:21 pm
Paikkakunta: Lahti

Re: Nainen löi miestä kirveellä päähän Nokialla - tapon yritys, 20.6.26

Viesti Kirjoittaja Detsi »

Lisätiedote epäiltyyn väkivaltarikokseen Nokialla viime viikonloppuna

Poliisi tiedotti viime sunnuntaina, että se epäilee noin 50-vuotiasta naista tapon yrityksestä. Poliisi on edennyt esitutkinnassa ja muun muassa rikosnimike on muuttunut.

Poliisi sai ilmoituksen epäillystä väkivallanteosta Nokian Linnavuoressa lauantaina 20.6. noin kello 15. Poliisi tiedotti aiemmin epäilevänsä, että nokialaisessa yksityisasunnossa noin 50-vuotias nainen olisi lyönyt aikuista miestä kirveellä päähän.

Esitutkinnassa tapahtumat ovat osittain selvenneet poliisille, eikä poliisi tämänhetkisten tietojen mukaan epäile naista enää tapon yrityksestä vaan törkeästä pahoinpitelystä. Poliisi selvittää myös tekovälinettä ja pitää mahdollisena, että epäilty rikos on voitu tehdä jollakin muulla välineellä kuin kirveellä.

Osapuolet tunsivat toisensa entuudestaan. Rikoksesta epäilty nainen on kuulustelujen jälkeen vapautettu. Poliisi epäilee myös rikoksen kohteena olleen miehen syyllistyneen itsekin pahoinpitelyyn 50-vuotiasta naista kohtaan. Mies on myös noin 50-vuotias. Poliisi määräsi osapuolet väliaikaiseen lähestymiskieltoon toisiaan kohtaan.

Esitutkinta jatkuu muun muassa todistajankuulusteluin. Poliisi ei tiedota asiasta esitutkinnan tässä vaiheessa enempää.

https://poliisi.fi/-/lisatiedote-epailt ... konloppuna
vastarannansääski
Neuvoja-Jack
Viestit: 545
Liittynyt: Su Tammi 21, 2024 5:56 pm

Re: Nainen löi miestä kirveellä päähän Nokialla - tapon yritys, 20.6.26

Viesti Kirjoittaja vastarannansääski »

Suomi on maailman vaarallisin maa miehille.
Tupla
Rico Tubbs
Viestit: 1260
Liittynyt: Pe Kesä 14, 2024 9:49 am

Re: Nainen löi miestä kirveellä päähän Nokialla - tapon yritys, 20.6.26

Viesti Kirjoittaja Tupla »

vastarannansääski kirjoitti: Ke Kesä 24, 2026 9:13 am Suomi on maailman vaarallisin maa miehille.
Hyvin sanottu. Mielestäni miehet on luotu lähinnä keihäänheittoon ja klapipuiden tekoon. Sellaisten hentoisten sytykepuiden :cry: nykyään . Kun on klapikoneet pilanneet miesvartalot.
Pari rivakkaa ja raavasta naista kyllä halot pihaan keskenään hoitaa, koneella lopuksi klapittaa. Ei ole käyttöä miehille.

Enää ei muotoudu miesvartaloista Rautavaaroja, vahvoja, lihaksikkaita ylävartaloita. Paitsi Norjassa.

Naisten on nykyään voima, kuntosalit ja valtakunta.
Potus:" – Tulee kaveri, jolla on hyvä puheenparsi. Sitten hänet valitaan, ja yhtäkkiä ollaan jumissa miehen kanssa, joka on idiootti, Trump sanoi skenaariosta, jossa presidentiksi valitaan henkilö, joka ei ole läpäissyt kognitiivista testiä."
Avatar
RUUMIX
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 13
Liittynyt: To Kesä 13, 2024 4:55 pm
Paikkakunta: Nokia
Viesti:

Re: Nainen löi miestä kirveellä päähän Nokialla - tapon yritys, 20.6.26

Viesti Kirjoittaja RUUMIX »

Kyllä se vartalon pilaaminen onnistuu ilman klapikonettakin. Olen siitä hyvä todiste 🐷

Onkohan kellään tietoa uhrista ja tekijästä?
Vastaa Viestiin