Eveliina Lappalaisen surma. Imatra 14.11.2000

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Oikeus ennen kaikkea
James Bond (Daniel Graig)

Re: Eveliina Lappalaisen surma. Imatra 14.11.2000

Viesti Kirjoittaja Oikeus ennen kaikkea »

ETPK taitaa monilta olla lukematta, mutta korjaan nyt tämän puutteen

https://gofile.io/d/unzSlW
Tay77
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja Tay77 »

Tietääkö joku surmaajasta Otto Martikaisesta? Onko vaihtanut nimeään, missä päin vaikuttaa?

Sain eilen kuulla, että työni puolesta saatan joutua olemaan tekemisissä hänen kanssaan. Kieltäydyin eräästä asiasta, ja lupasin vastauksen vasta kun saan tietää varmuudella onko kyseessä sama henkilö. En tätä tietysti kertonut kenellekään.
Minulle hän on aina tappaja/murhaaja eli en halua olla tekemisissä. Jos pystynyt valitsemaan.

Toivoisin pikaista vastausta, jos joku tietäisi; nykyistä nimeä tai paikkakuntaa ei tarvitse kertoa! Mutta jotain, että voisin varmistaa, etten ole hänen kanssaan tekemisissä. Vaan kyseessä on joku muu.
Ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä

gou övei, gou övei juu agli hipi, juu smel of narkotiks
nilpertti
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja nilpertti »

Tay77 kirjoitti: To Kesä 18, 2026 4:34 pm -Tietääkö joku surmaajasta Otto Martikaisesta? Onko vaihtanut nimeään, missä päin vaikuttaa?

-nykyistä nimeä tai paikkakuntaa ei tarvitse kertoa!

:roll: :roll:
manearia
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja manearia »

Tay77 kirjoitti: To Kesä 18, 2026 4:34 pm Tietääkö joku surmaajasta Otto Martikaisesta? Onko vaihtanut nimeään, missä päin vaikuttaa?

Sain eilen kuulla, että työni puolesta saatan joutua olemaan tekemisissä hänen kanssaan. Kieltäydyin eräästä asiasta, ja lupasin vastauksen vasta kun saan tietää varmuudella onko kyseessä sama henkilö. En tätä tietysti kertonut kenellekään.
Minulle hän on aina tappaja/murhaaja eli en halua olla tekemisissä. Jos pystynyt valitsemaan.

Toivoisin pikaista vastausta, jos joku tietäisi; nykyistä nimeä tai paikkakuntaa ei tarvitse kertoa! Mutta jotain, että voisin varmistaa, etten ole hänen kanssaan tekemisissä. Vaan kyseessä on joku muu.
Et kyllä voi vaikuttaa mitenkään näihin asioihin kun kerran tuomittu on istunut kakkunsa ja on lain silmissä vapaa ihminen.

Edit: Ei tarvitse kertoa missäpäin asuu tai nykyistä nimeä, mutta kuitenkin juuri näitä kysyit? :mrgreen:
KokenutMies
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja KokenutMies »

Teonkuvauksen perusteella kyseessä on äärimmäisen vaarallinen psykopaatti tai vastaava jolla on erittäin huono impulssikontrolli. Hän voi elää rauhassa, mutta pienikin vastoinkäyminen voi laukausta tilanteen, jossa tulee ruumiita. Ei saisi kulkea vapaana tämänlaisen teon jälkeen.

"Otto oli tavoittanut Eveliinan Sulkukujalla urheilukentän kohdalla ja tarttunut kiinni tämän pyörään. Pyörät kaatuivat asfaltille. Otto tarttui kiinni Eveliinan käsivarteen ja alkoi lyödä tätä kasvoihin.
Eveliina oli huutanut apua, rimpuillut ja raapaissut Ottoa oikeasta poskesta. Eveliina oli pyrkinyt karkuun ja huutanut apua. Otto oli suuttunut lisää ja lyönyt Eveliinaa pään alueelle vielä kolme, neljä kertaa, jolloin tämä oli kaatunut selälleen maahan.
Tämän jälkeen Otto oli nostanut Eveliinan istuvaan asentoon ja painanut tytön ojaan.
Eveliina oli luisunut ojan pohjalle selälleen tai vatsalleen, jonka jälkeen Otto oli kuristanut Eveliinaa kaulasta kahdenkäden otteella tytön pään painuessa syvälle mutaan.
Kuristamisen päätyttyä Otto oli siirtynyt seisomaan Eveliinan päälle. Päällä seisominen jatkui, kunnes Eveliinan liikkeet loppuivat kokonaan. "
matlockb
Watson itse

Viesti Kirjoittaja matlockb »

^ En juuri muuta tiedä kuin että on hän nimeään vaihtanut, jos tietäisi, niin kyllä sen nykyisenkin nimen voisi iskeä tänne.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
manearia
Harjunpää

No jotta tämä Tay77 saisi mielenrauhaa, niin nykyinen etunimi on edelleen tuo Aleksi, ja sukunimenä äidin tyttönimi.
Tay77
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja Tay77 »

manearia kirjoitti: To Kesä 18, 2026 5:45 pm ...

Et kyllä voi vaikuttaa mitenkään näihin asioihin kun kerran tuomittu on istunut kakkunsa ja on lain silmissä vapaa ihminen.

Edit: Ei tarvitse kertoa missäpäin asuu tai nykyistä nimeä, mutta kuitenkin juuri näitä kysyit? :mrgreen:
Kysyin viestissäni, tietääkö joku. Minulle ei mitään tarkkaa tietoa tarvitse antaa.
Riittää tiedot jonka jo sain. ESIMERKKINÄ vaikka että: "asuu Kainuussa ja uusi sukunimi alkaa V:llä" Pystyn siitä itse tunnistamaan onko kyse ko. henkilöstä.

Minun silmissä tämä ihminen on aina tappaja. Lain mukaan tietysti jo vapaa ja tuomionsa kärsinyt.
Jos mahdollista, minä välttelen tappajien ja murhamiesten kanssa yhteistyön tekemistä. Silloin kun on mahdollisuus itse päättää ja valita.
Ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä

gou övei, gou övei juu agli hipi, juu smel of narkotiks
manearia
Harjunpää

Tay77 kirjoitti: Ma Kesä 22, 2026 2:37 pm Kysyin viestissäni, tietääkö joku. Minulle ei mitään tarkkaa tietoa tarvitse antaa.
Riittää tiedot jonka jo sain. ESIMERKKINÄ vaikka että: "asuu Kainuussa ja uusi sukunimi alkaa V:llä" Pystyn siitä itse tunnistamaan onko kyse ko. henkilöstä.

Minun silmissä tämä ihminen on aina tappaja. Lain mukaan tietysti jo vapaa ja tuomionsa kärsinyt.
Jos mahdollista, minä välttelen tappajien ja murhamiesten kanssa yhteistyön tekemistä. Silloin kun on mahdollisuus itse päättää ja valita.
Lisäisin itse vielä, että antamani tiedot taitaa olla jo vanhentuneet - anteeksi siitä! En ole 100% varma, mutta pikkulintu kuiskasi, että olisi mahdollisesti taas vaihtanut nimensä. Nykyisestä ei itsellä tietoa.

Edit: En ala riitelemään kanssasi siitä, pitäisikö tuomittuja, nykyisin vapautuneita ja jopa elämänsä kuntoon saaneita entisiä rikollisia välttää, sillä jokainen tyylillään. Jos se tuo sulle turvallisuudentunnetta, tai kyseessä henkilökohtaiset moraaliasiat, hyvä niin. Yllätyisit siitä, kuinka monen entisen rikollisen kanssa olet päivittäin tekemisissä, ihan vain vaikkapa ruokakaupan jonossa.
Vastaa Viestiin