"Ajatteletko sä, että RL on tosissaan esim. tuossa raiskausten dekriminalisoinnissa?" En tiedä, eikä oikeastaan lopulti kovin paljon kiinnosta. Outoa huumoria se on kuitenkin, jos se on huumoria (mitä se voi myös olla).Bird kirjoitti: La Kesä 13, 2026 5:34 pmOkei, kiitti vaihtoehdon jakamisesta. Tällaiset on tosi kiinnostavia. Mun mielestä ainakin..Ross Sullivan kirjoitti: Pe Kesä 12, 2026 3:01 pm Käsittäkseni Rellua ei pilkata naiseksi sen takia, että nainen olisi vähempiarvoinen, vaan sen takia, että hänen kertomansa macho-jutut ampuvat aika pahasti yli. Logiikka siis lienee: netissä machoileva kompensoisi kokemaansa vähäistä miehisyyttä kertomalla huuhaajuttuja "äijäilyistään."
Jos nyt haluat tähän väkisin tuoda (tai siis minä haluan tuoda, koska olet multinikkini) intersektionaalisen feminismin mukaan, niin mitä mieltä olet siitä, että Rellu on kertonut kannattavansa raiskaamisen dekriminalisointia?
"laajaa tietopohjaa" En sanoa, että Rellun tietopohja olisi vähäinen (ainakaan Minfon keskivertonikkiin verraten), mutta aika paljon niissä jutuissa on keksittyä höpötystä, joka tavallaan on muotoiltu uskottavasti.
Mietin vaan, että kun mun pointti koskee sitä, miksi naiseksi väittämistä vaikutetaan käytettävän edelleen jonkinlaisena pilkkana ja/tai alentamisen välineenä, niin ei tuo esittämäsi vaihtoehto (niin järkeenkäypä kuin onkin) kyllä oikein sulje kuitenkaan tätä pois. Ehkä motiivit on erilaisia, mutta keinot samanlaisia? Ja onko ko. keinojen takana edelleen silti sama selitys, että miehen "alentaminen naiseksi" toimii loukkauksena?
Intersektionaalinen feminismi on mulle vähän punainen vaate. Hyväksyn joitain näkemyksiä, mutta en identifioidu siihen, kuten en myöskään neoliberaali-, queer- enkä radikaalifeministeihinkään. Mitä näitä olen seurannut, niin tuli jo aika monta vuotta sitten pitkälti vaikutelma (mikä on koko ajan vain vahvistunut), että tosi monet, ehkä suurin osa?, näiden koulukunnan kannattajista ja "ajajista" on mennyt liian pitkälle. Välillä ihan liian pitkälle. Ja se suoraan sanottuna v**uttaa mua suhteellisen paljon. Identifioidun ehkä ihan maksimissaan hyvin maltilliseksi tasa-arvofeministiksi. Ja sitähän ajattelua löytyy esim. politiikan saralla melkein kaikista suurista puolueistakin. No, ei siitä nyt enempää, sori sivupolku.![]()
Pointtisi on selvä joka tapauksessa.
Ensin on sanottava, että RL:n kirjoituksista voi tietysti olla mitä mieltä tahansa ja itse kommentoinkin enemmän keskustelukulttuurin tapoja tässä (ts. henkilöön meneminen sisällön sijaan). En ole myöskään ihan varma kysyitkö edes tosissasi, mutta vastaan silti:
Mielestäni jotkut RL:n kirjoituksista on niin törkeitä ja osa ihan absurdejakin, että en pidä niitä tosissaan kirjoitettuina. Ja toki huomaan itsekin virheitä välillä, mutta niillä ei mielestäni ole lopulta juuri väliä ottaen huomioon RL:n tyylin ja suhtautumiseni. Joskus aiemmin olen jo kirjoittanut suhtautuvani hänen kirjoituksiinsa myös/ennen kaikkea deadpan-tyylisesti ja, että hänen tarkoituksenaan on mahdollisesti lähinnä herättää reaktioita.
Saatan olla väärässäkin ja olis kieltämättä aika kamalaa, jos olisin.Toistaiseksi menen kuitenkin näillä.
Ajatteletko sä, että RL on tosissaan esim. tuossa raiskausten dekriminalisoinnissa?
"keinojen takana edelleen silti sama selitys, että miehen "alentaminen naiseksi" toimii loukkauksena?" Nähdäkseni logiikka on enemmänkin: alennetaan machoilua.
Mutta siis olen samaa mieltä, että Rellun trollaaminen on välillä oivaltavaa. Näihin Lima-janin multinikkeihin (JanitaSlim, Luneslokka vai mikään onkaan, Oulun Kuningas) verrattuna trollaaminen on välillä ihan toimivaa.