Koira puri pikkutytön kasvoja helluntailaisten tapahtumassa Vantaan Korsossa

Otsikon mukaisesti. Myös onnettomuudet pienistä suuriin. Pohjustamattomat keskustelunavaukset.
lonesjucca
Vic Mackey
Viestit: 1919
Liittynyt: Ke Heinä 26, 2023 9:26 pm

Re: Koira puri pikkutytön kasvoja helluntailaisten tapahtumassa Vantaan Korsossa

Viesti Kirjoittaja lonesjucca »

Transventtiili kirjoitti: Ti Kesä 23, 2026 9:08 pm
lonesjucca kirjoitti: Ti Kesä 23, 2026 8:54 pm
Transventtiili kirjoitti: Ti Kesä 23, 2026 8:51 pm

Näitä koiria on myös todella paljon ihan normaaleissa kotioloissa, paljon enemmän kuin mitä niitä on kalluilla. Mutta ei nyt liity asiaan.

Kyllä, jokaiselle lapselle pitää opettaa ettei ainoatakaan vierasta koiraa mennä silittämään eikä sörkkimään ilman lupaa. Senkin voisi samalla opettaa että koiria kohti ei ole kovin fiksua juosta.
Kerro joku julkkisuuden henkilö, joka ei oo kallu ja jolla on pitbulli, tai ampstappi? :lol: Aki Manninen on kallu.
Kerro sä ensin missä olen puhunut julkisuuden henkilöstä.
Puhuit, että paljon ihan normaaleissa kotioloissa. Esim. Sauli Niinistööllä on ranskanbulldoggi. Samoin Jare Tiihosella. Sitten Aki Mannisella on amstappi :lol:
Transventtiili
Poliisikoira Rex
Viestit: 267
Liittynyt: Ma Syys 15, 2025 7:00 pm

Re: Koira puri pikkutytön kasvoja helluntailaisten tapahtumassa Vantaan Korsossa

Viesti Kirjoittaja Transventtiili »

lonesjucca kirjoitti: Ti Kesä 23, 2026 9:15 pm
Transventtiili kirjoitti: Ti Kesä 23, 2026 9:08 pm
lonesjucca kirjoitti: Ti Kesä 23, 2026 8:54 pm

Kerro joku julkkisuuden henkilö, joka ei oo kallu ja jolla on pitbulli, tai ampstappi? :lol: Aki Manninen on kallu.
Kerro sä ensin missä olen puhunut julkisuuden henkilöstä.
Puhuit, että paljon ihan normaaleissa kotioloissa. Esim. Sauli Niinistööllä on ranskanbulldoggi. Samoin Jare Tiihosella. Sitten Aki Mannisella on amstappi :lol:
Niin? Mitä sä nyt selität? Puhun ihan tavallisista ihmisistä kenen koirista ei kukaan lue lehdistä eikä mistään muualtakaan. Korkeintaan jotain kisoihin/näyttelyihin liittyvää. Ja sit sä keksit että puhut Aki mannisesta 😂 mitä vittua!? Ja saisko tähän sulta kallun määritelmän?
Transventtiili
Poliisikoira Rex
Viestit: 267
Liittynyt: Ma Syys 15, 2025 7:00 pm

Re: Koira puri pikkutytön kasvoja helluntailaisten tapahtumassa Vantaan Korsossa

Viesti Kirjoittaja Transventtiili »

lonesjucca kirjoitti: Ti Kesä 23, 2026 9:15 pm
Transventtiili kirjoitti: Ti Kesä 23, 2026 9:08 pm
lonesjucca kirjoitti: Ti Kesä 23, 2026 8:54 pm

Kerro joku julkkisuuden henkilö, joka ei oo kallu ja jolla on pitbulli, tai ampstappi? :lol: Aki Manninen on kallu.
Kerro sä ensin missä olen puhunut julkisuuden henkilöstä.
Puhuit, että paljon ihan normaaleissa kotioloissa. Esim. Sauli Niinistööllä on ranskanbulldoggi. Samoin Jare Tiihosella. Sitten Aki Mannisella on amstappi :lol:
Enkä myöskään tiedä mistä keksit että aki mannisella on *amstaffi.
manearia
Lauri Hanhivaara
Viestit: 149
Liittynyt: To Kesä 11, 2026 5:36 pm

Re: Koira puri pikkutytön kasvoja helluntailaisten tapahtumassa Vantaan Korsossa

Viesti Kirjoittaja manearia »

Transventtiili kirjoitti: Ti Kesä 23, 2026 9:11 pm Niin, siitä voi katsoa, että pitin ja labbiksen puruvoima on melko sama.
Niinpä, eli ongelma lienee hihnan toisessa päässä. Labbiksilla, sakemanneilla, bortsuilla ja piteillä suurin piirtein samat puruvoimat, eli miksi vain yksi näistä on ns. "vaarallinen" rotu?

Edit: Kalluja joilla koiria tunnen. Yhdelläkään noutaja tai bordercollie.
Transventtiili
Poliisikoira Rex
Viestit: 267
Liittynyt: Ma Syys 15, 2025 7:00 pm

Re: Koira puri pikkutytön kasvoja helluntailaisten tapahtumassa Vantaan Korsossa

Viesti Kirjoittaja Transventtiili »

manearia kirjoitti: Ti Kesä 23, 2026 9:28 pm
Transventtiili kirjoitti: Ti Kesä 23, 2026 9:11 pm Niin, siitä voi katsoa, että pitin ja labbiksen puruvoima on melko sama.
Niinpä, eli ongelma lienee hihnan toisessa päässä. Labbiksilla, sakemanneilla, bortsuilla ja piteillä suurin piirtein samat puruvoimat, eli miksi vain yksi näistä on ns. "vaarallinen" rotu?

Edit: Kalluja joilla koiria tunnen. Yhdelläkään noutaja tai bordercollie.
No eihän siinä mitään epäselvyyttä ole miksi pitti on ns. vaarallinen rotu. Mutta täälläkin on meuhkattu just siitä että kun sillä on niin valtava puruvoima. No ei ole.
Rikke1983
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 11
Liittynyt: Su Elo 03, 2025 5:26 pm

Re: Koira puri pikkutytön kasvoja helluntailaisten tapahtumassa Vantaan Korsossa

Viesti Kirjoittaja Rikke1983 »

Koirien puruvoimasta on aivan turha jankata. Se on ihan faktaa että pitit aiheuttavat leveillä leuoillaan ja repimisellä pahoja kudosvaurioita. Jos on niin onnekas, että säilyy hengissä, ei välttämättä ole enää kaikkia raajoja. Mun puolesta saa näistä tykätä jos tahtoo, mutta maailmalta kun noita uutisia lukee, että vieras tai koiran omistajan oma lapsi revitty palasiksi, niin vähän pelottaa kun suurin osa näistä aivan väärissä käsissä.
lonesjucca
Vic Mackey
Viestit: 1919
Liittynyt: Ke Heinä 26, 2023 9:26 pm

Re: Koira puri pikkutytön kasvoja helluntailaisten tapahtumassa Vantaan Korsossa

Viesti Kirjoittaja lonesjucca »

Transventtiili kirjoitti: Ti Kesä 23, 2026 9:26 pm
lonesjucca kirjoitti: Ti Kesä 23, 2026 9:15 pm
Transventtiili kirjoitti: Ti Kesä 23, 2026 9:08 pm

Kerro sä ensin missä olen puhunut julkisuuden henkilöstä.
Puhuit, että paljon ihan normaaleissa kotioloissa. Esim. Sauli Niinistööllä on ranskanbulldoggi. Samoin Jare Tiihosella. Sitten Aki Mannisella on amstappi :lol:
Enkä myöskään tiedä mistä keksit että aki mannisella on *amstaffi.
Aki Mannisella ja hänen puolisollaan Rita Niemi-Mannisella on Putin -niminen amerikanpitbullterrieri.
anabolisia käyttävä Putinin kätyri vieläpä.
Transventtiili
Poliisikoira Rex
Viestit: 267
Liittynyt: Ma Syys 15, 2025 7:00 pm

Re: Koira puri pikkutytön kasvoja helluntailaisten tapahtumassa Vantaan Korsossa

Viesti Kirjoittaja Transventtiili »

lonesjucca kirjoitti: Ke Kesä 24, 2026 7:29 pm
Transventtiili kirjoitti: Ti Kesä 23, 2026 9:26 pm
lonesjucca kirjoitti: Ti Kesä 23, 2026 9:15 pm

Puhuit, että paljon ihan normaaleissa kotioloissa. Esim. Sauli Niinistööllä on ranskanbulldoggi. Samoin Jare Tiihosella. Sitten Aki Mannisella on amstappi :lol:
Enkä myöskään tiedä mistä keksit että aki mannisella on *amstaffi.
Aki Mannisella ja hänen puolisollaan Rita Niemi-Mannisella on Putin -niminen amerikanpitbullterrieri.
anabolisia käyttävä Putinin kätyri vieläpä.
Niin, pitbull ei ole amstaffi ja toiseksi tuo kyseinen koira on kuollut ja heillä on uusi koira, Pomo niminen amerikabully, joka sekään ei ole amstaffi. Eli kysyn uudestaan, mistä keksit että hänellä on amstaffi?
manearia
Lauri Hanhivaara
Viestit: 149
Liittynyt: To Kesä 11, 2026 5:36 pm

Re: Koira puri pikkutytön kasvoja helluntailaisten tapahtumassa Vantaan Korsossa

Viesti Kirjoittaja manearia »

Rikke1983 kirjoitti: Ke Kesä 24, 2026 7:27 pm Koirien puruvoimasta on aivan turha jankata. Se on ihan faktaa että pitit aiheuttavat leveillä leuoillaan ja repimisellä pahoja kudosvaurioita. Jos on niin onnekas, että säilyy hengissä, ei välttämättä ole enää kaikkia raajoja. Mun puolesta saa näistä tykätä jos tahtoo, mutta maailmalta kun noita uutisia lukee, että vieras tai koiran omistajan oma lapsi revitty palasiksi, niin vähän pelottaa kun suurin osa näistä aivan väärissä käsissä.
Ohi aiheen taas, mutta mielestäsi saksanpaimenkoira, labradorinnoutaja tai bordercollie joilla samat puruvoimat siis eivät voi repiä tavalla, joka aiheuttaa vakavia kudosvaurioita? Heitä kahden kilon lihapala naapurin labbikselle, niin näet hyvin mihin kykenee.

Jokainen koira on yksilö, ja täysin omistajansa vastuulla. Vastuu on aina hihnan toisessa päässä, ja jos kallut eivät kouluta pittejään, niin siinähän se ongelma.
Rikke1983
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 11
Liittynyt: Su Elo 03, 2025 5:26 pm

Re: Koira puri pikkutytön kasvoja helluntailaisten tapahtumassa Vantaan Korsossa

Viesti Kirjoittaja Rikke1983 »

manearia kirjoitti: Ke Kesä 24, 2026 8:47 pm
Rikke1983 kirjoitti: Ke Kesä 24, 2026 7:27 pm Koirien puruvoimasta on aivan turha jankata. Se on ihan faktaa että pitit aiheuttavat leveillä leuoillaan ja repimisellä pahoja kudosvaurioita. Jos on niin onnekas, että säilyy hengissä, ei välttämättä ole enää kaikkia raajoja. Mun puolesta saa näistä tykätä jos tahtoo, mutta maailmalta kun noita uutisia lukee, että vieras tai koiran omistajan oma lapsi revitty palasiksi, niin vähän pelottaa kun suurin osa näistä aivan väärissä käsissä.
Ohi aiheen taas, mutta mielestäsi saksanpaimenkoira, labradorinnoutaja tai bordercollie joilla samat puruvoimat siis eivät voi repiä tavalla, joka aiheuttaa vakavia kudosvaurioita? Heitä kahden kilon lihapala naapurin labbikselle, niin näet hyvin mihin kykenee.

Jokainen koira on yksilö, ja täysin omistajansa vastuulla. Vastuu on aina hihnan toisessa päässä, ja jos kallut eivät kouluta pittejään, niin siinähän se ongelma.
Se on ihan eri asia mihin sitä purukalustoa käyttää ja millä voimalla Ja täältä löytyy kyllä käyttölinjainen saksanpaimenkoira, jos heitän sille lihanpalan, niin ei edes koske ellei saa lupaa. Kyllä mä tiedän mikä voima sillä leuoissa on, ei vaan käytä sitä eläviin olentoihin, ehkä siinä se ero.
manearia
Lauri Hanhivaara
Viestit: 149
Liittynyt: To Kesä 11, 2026 5:36 pm

Re: Koira puri pikkutytön kasvoja helluntailaisten tapahtumassa Vantaan Korsossa

Viesti Kirjoittaja manearia »

Rikke1983 kirjoitti: Ke Kesä 24, 2026 9:05 pm
manearia kirjoitti: Ke Kesä 24, 2026 8:47 pm
Rikke1983 kirjoitti: Ke Kesä 24, 2026 7:27 pm Koirien puruvoimasta on aivan turha jankata. Se on ihan faktaa että pitit aiheuttavat leveillä leuoillaan ja repimisellä pahoja kudosvaurioita. Jos on niin onnekas, että säilyy hengissä, ei välttämättä ole enää kaikkia raajoja. Mun puolesta saa näistä tykätä jos tahtoo, mutta maailmalta kun noita uutisia lukee, että vieras tai koiran omistajan oma lapsi revitty palasiksi, niin vähän pelottaa kun suurin osa näistä aivan väärissä käsissä.
Ohi aiheen taas, mutta mielestäsi saksanpaimenkoira, labradorinnoutaja tai bordercollie joilla samat puruvoimat siis eivät voi repiä tavalla, joka aiheuttaa vakavia kudosvaurioita? Heitä kahden kilon lihapala naapurin labbikselle, niin näet hyvin mihin kykenee.

Jokainen koira on yksilö, ja täysin omistajansa vastuulla. Vastuu on aina hihnan toisessa päässä, ja jos kallut eivät kouluta pittejään, niin siinähän se ongelma.
Se on ihan eri asia mihin sitä purukalustoa käyttää ja millä voimalla Ja täältä löytyy kyllä käyttölinjainen saksanpaimenkoira, jos heitän sille lihanpalan, niin ei edes koske ellei saa lupaa. Kyllä mä tiedän mikä voima sillä leuoissa on, ei vaan käytä sitä eläviin olentoihin, ehkä siinä se ero.
Työlinjainen bortsu itsellä, sen lisäksi VePe-koira eli nappaa hukkuvia käsivarresta kiinni hyvin hellästi. Jos olisi täysin kouluttamaton, niin saattaisi aiheuttaa melko varmalla pahoja vammoja.

Edit. Jos pointtini meni ohi, niin näillä roduilla samat puruvoimat kuten piteillä, joo, tietysti. Kalluilla ei ole sakemanneja tai bortsuja, vaan useimmiten täysin kouluttamattomia pittejä.
BillyHill
Jack Bauer
Viestit: 970
Liittynyt: Su Maalis 12, 2023 10:37 pm

Re: Koira puri pikkutytön kasvoja helluntailaisten tapahtumassa Vantaan Korsossa

Viesti Kirjoittaja BillyHill »

manearia kirjoitti: Ke Kesä 24, 2026 8:47 pm
Rikke1983 kirjoitti: Ke Kesä 24, 2026 7:27 pm Koirien puruvoimasta on aivan turha jankata. Se on ihan faktaa että pitit aiheuttavat leveillä leuoillaan ja repimisellä pahoja kudosvaurioita. Jos on niin onnekas, että säilyy hengissä, ei välttämättä ole enää kaikkia raajoja. Mun puolesta saa näistä tykätä jos tahtoo, mutta maailmalta kun noita uutisia lukee, että vieras tai koiran omistajan oma lapsi revitty palasiksi, niin vähän pelottaa kun suurin osa näistä aivan väärissä käsissä.
Ohi aiheen taas, mutta mielestäsi saksanpaimenkoira, labradorinnoutaja tai bordercollie joilla samat puruvoimat siis eivät voi repiä tavalla, joka aiheuttaa vakavia kudosvaurioita? Heitä kahden kilon lihapala naapurin labbikselle, niin näet hyvin mihin kykenee.

Jokainen koira on yksilö, ja täysin omistajansa vastuulla. Vastuu on aina hihnan toisessa päässä, ja jos kallut eivät kouluta pittejään, niin siinähän se ongelma.
Eipä ole. Ongelma on siinä, että tappelukoirilla on tappelukoirien perimä, DNA ja vietit. Ei niitä mikään "koulutus" vie pois.
manearia
Lauri Hanhivaara
Viestit: 149
Liittynyt: To Kesä 11, 2026 5:36 pm

Re: Koira puri pikkutytön kasvoja helluntailaisten tapahtumassa Vantaan Korsossa

Viesti Kirjoittaja manearia »

BillyHill kirjoitti: Ke Kesä 24, 2026 9:37 pm
manearia kirjoitti: Ke Kesä 24, 2026 8:47 pm
Rikke1983 kirjoitti: Ke Kesä 24, 2026 7:27 pm Koirien puruvoimasta on aivan turha jankata. Se on ihan faktaa että pitit aiheuttavat leveillä leuoillaan ja repimisellä pahoja kudosvaurioita. Jos on niin onnekas, että säilyy hengissä, ei välttämättä ole enää kaikkia raajoja. Mun puolesta saa näistä tykätä jos tahtoo, mutta maailmalta kun noita uutisia lukee, että vieras tai koiran omistajan oma lapsi revitty palasiksi, niin vähän pelottaa kun suurin osa näistä aivan väärissä käsissä.
Ohi aiheen taas, mutta mielestäsi saksanpaimenkoira, labradorinnoutaja tai bordercollie joilla samat puruvoimat siis eivät voi repiä tavalla, joka aiheuttaa vakavia kudosvaurioita? Heitä kahden kilon lihapala naapurin labbikselle, niin näet hyvin mihin kykenee.

Jokainen koira on yksilö, ja täysin omistajansa vastuulla. Vastuu on aina hihnan toisessa päässä, ja jos kallut eivät kouluta pittejään, niin siinähän se ongelma.
Eipä ole. Ongelma on siinä, että tappelukoirilla on tappelukoirien perimä, DNA ja vietit. Ei niitä mikään "koulutus" vie pois.
Miksi sitten (ja nämä ovat täysin omia kokemuksia) normiperheiden pitit ovat rauhallisia perhekoiria, kun taas päihdeongelmista kärsivien kallujen samanrotuiset koirat tappaa kissoja, karkaa, ja puree ihmisiä? DNA ja vietit hyvinkin tuttuja. Nature vs. nurture, kuten englanniksi sanotaan.
Transventtiili
Poliisikoira Rex
Viestit: 267
Liittynyt: Ma Syys 15, 2025 7:00 pm

Re: Koira puri pikkutytön kasvoja helluntailaisten tapahtumassa Vantaan Korsossa

Viesti Kirjoittaja Transventtiili »

manearia kirjoitti: Ke Kesä 24, 2026 9:16 pm
Rikke1983 kirjoitti: Ke Kesä 24, 2026 9:05 pm
manearia kirjoitti: Ke Kesä 24, 2026 8:47 pm

Ohi aiheen taas, mutta mielestäsi saksanpaimenkoira, labradorinnoutaja tai bordercollie joilla samat puruvoimat siis eivät voi repiä tavalla, joka aiheuttaa vakavia kudosvaurioita? Heitä kahden kilon lihapala naapurin labbikselle, niin näet hyvin mihin kykenee.

Jokainen koira on yksilö, ja täysin omistajansa vastuulla. Vastuu on aina hihnan toisessa päässä, ja jos kallut eivät kouluta pittejään, niin siinähän se ongelma.
Se on ihan eri asia mihin sitä purukalustoa käyttää ja millä voimalla Ja täältä löytyy kyllä käyttölinjainen saksanpaimenkoira, jos heitän sille lihanpalan, niin ei edes koske ellei saa lupaa. Kyllä mä tiedän mikä voima sillä leuoissa on, ei vaan käytä sitä eläviin olentoihin, ehkä siinä se ero.
Työlinjainen bortsu itsellä, sen lisäksi VePe-koira eli nappaa hukkuvia käsivarresta kiinni hyvin hellästi. Jos olisi täysin kouluttamaton, niin saattaisi aiheuttaa melko varmalla pahoja vammoja.

Edit. Jos pointtini meni ohi, niin näillä roduilla samat puruvoimat kuten piteillä, joo, tietysti. Kalluilla ei ole sakemanneja tai bortsuja, vaan useimmiten täysin kouluttamattomia pittejä.
Eipä niillä pittejäkään ole vaan jotain sekarotuisia.
Transventtiili
Poliisikoira Rex
Viestit: 267
Liittynyt: Ma Syys 15, 2025 7:00 pm

Re: Koira puri pikkutytön kasvoja helluntailaisten tapahtumassa Vantaan Korsossa

Viesti Kirjoittaja Transventtiili »

BillyHill kirjoitti: Ke Kesä 24, 2026 9:37 pm
manearia kirjoitti: Ke Kesä 24, 2026 8:47 pm
Rikke1983 kirjoitti: Ke Kesä 24, 2026 7:27 pm Koirien puruvoimasta on aivan turha jankata. Se on ihan faktaa että pitit aiheuttavat leveillä leuoillaan ja repimisellä pahoja kudosvaurioita. Jos on niin onnekas, että säilyy hengissä, ei välttämättä ole enää kaikkia raajoja. Mun puolesta saa näistä tykätä jos tahtoo, mutta maailmalta kun noita uutisia lukee, että vieras tai koiran omistajan oma lapsi revitty palasiksi, niin vähän pelottaa kun suurin osa näistä aivan väärissä käsissä.
Ohi aiheen taas, mutta mielestäsi saksanpaimenkoira, labradorinnoutaja tai bordercollie joilla samat puruvoimat siis eivät voi repiä tavalla, joka aiheuttaa vakavia kudosvaurioita? Heitä kahden kilon lihapala naapurin labbikselle, niin näet hyvin mihin kykenee.

Jokainen koira on yksilö, ja täysin omistajansa vastuulla. Vastuu on aina hihnan toisessa päässä, ja jos kallut eivät kouluta pittejään, niin siinähän se ongelma.
Eipä ole. Ongelma on siinä, että tappelukoirilla on tappelukoirien perimä, DNA ja vietit. Ei niitä mikään "koulutus" vie pois.
No kyllä se koulutus taikka sen puute siihen koiraan vaikuttaa ihan eri tavoin. Olen nähnyt myös kalluilla oikein hyvin koulutettuja koiria. Että sekään ei siitä koulutuksesta aina suoraan kerro kun katsoo pelkästään omistajaa.
Vastaa Viestiin