Mallinnusketju

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
yövuoro
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja yövuoro »

Täsmällinen tarkennus ja minuuttiaikataulutus silminnäkijähavaintoihin olisi tarpeen.
Miten se sitten istuu muuhun "kokonaisuuteen".
Gustafsson; minut yritettiin raahata rantaan ja heitettiin sitten teltan päälle.
Irmelin verijäljet ja loppuniskaiskut, tulkittiinhan ne tapahtuneiksi vasta kuolemansa jälkeen.
Hankalalta tuntuu ajatus, että murhaaja olisi kömpinyt takaisin telttaan tikkaamaan tyttöstä.
Mysteereitä ei ole. Ainakaan mun tietääkseni.
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

kukkuu kirjoitti:
papillon kirjoitti:

Piirroksessa taas kiinnittää huomiota että Rantanen laittaa pyörät samaa puuta vasten.
Konstan kirjoittamaa tuolta onnettomuusteorian puolelta:

"-epämääräisiä tietoja siitä, kuinka pyörät olivat vaihtaneet seisontapaikkaa"
Niinpä, kuka olisi pyöriä tai oikeastaan Sepon motskaria siirtänyt?

Teltalla puuhailtiin murhien tauottua, oliko Sepon pyörä jotenkin tiellä ja se oli parempi siirtää sivummalle?

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
konsta
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja konsta »

awa kirjoitti:
kukkuu kirjoitti:
papillon kirjoitti:

Piirroksessa taas kiinnittää huomiota että Rantanen laittaa pyörät samaa puuta vasten.
Konstan kirjoittamaa tuolta onnettomuusteorian puolelta:

"-epämääräisiä tietoja siitä, kuinka pyörät olivat vaihtaneet seisontapaikkaa"
Niinpä, kuka olisi pyöriä tai oikeastaan Sepon motskaria siirtänyt?

Teltalla puuhailtiin murhien tauottua, oliko Sepon pyörä jotenkin tiellä ja se oli parempi siirtää sivummalle?

- hymm -
Näitä tietoja on ollut. Jotkut ovat nähneet vain yhden mootripyörän ja jotkut ovat nähneet ainakin tosen moottoripyörän eri paikssa, kun se virallisesti oli.

Kuvaavaa tälle uusimalle tutkinalle, eli ensimmäiselle esitutkinnalle oli, että edes perusasioita ei selvitetty, eikä teltan aamuisista tapahtumista saada vieläkään selkoa. Tutkinta oli täysin alta riman, vaikka ensimmäisenä esitutkintana sen olisi pitänyt juuri nämä asiat selvittää.

Nythän syyttäjäkin saattoi esittää mitä tahansa älyttömyyksiä, kuten sen, että surmaaja oli siirrellyt vainajia. Eipä kannattaisi paljoa Krp:n kehua suorituksellaan, jolle ei voi edes nelosta antaa.
KO:Edellä todetut lukuisat seikat tukevat vahvasti johtopäätöstä Gustafssonin syyttömyydestä, eikä asiassa esitetty näyttö edes kokonaisuutena arvostellen osoita, että Gustafsson olisi kohdistanut syytteessä kerrotussa tilanteessa väkivaltaa...
kukkuu
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja kukkuu »

konsta kirjoitti: On se saatana kumma, ettei tuon aamun tapahtumista saa mitään selkoa. Mutta Sivin lisäksi myöskään Esko ei kait nähnyt kuin Nilsin, josta sitten teki ilmoituksen.
Jos kellonajat jätetään huomioimatta, niin järjestys tulisi mielestäni kutakuinkin tällaiseksi.

----------
Rantanen/Wendelin-ennen uimista:
Teltta: Kasassa miehen alla. Mielikuva, että kasassa olevassa teltassa oli ilmeisesti joku tai joitakin ihmisiä sisällä, koska siinä oli havaittavissa joitakin möykkyjä.
Poliisit/Ambulanssi: Ei paikalla.
Muuta
Muut paikallaolijat: ei tietoa
-----------
Nils-Erik Blomqvist (sekä Marita ja Harriet Husman)
Teltta: Näin, että telttakankaan sisällä oli jotain, mutta en koskenut kankaaseen.
Poliisi/Ambulanssi: Ei paikalla
Muuta: Heti jälkeeni tullut mies meni hälyyttämään poliisin ja ambulanssin.(Esko Johansson)
Muut paikallaolijat: Ainakin Esko Johansson
---------
Ahlroos/Vuolio
"Nils Gustafsson örisi teltan päällä, ikään kuin teltan sisällä kuolleina makaavat olisivat olleet hänelle tyynyinä."
---------
Martti Koli:
Teltta: teltasta vedetty ne narut poikki että se oli pudonnut siihen ja sitt mä tykkäsin, että se oli vedetty harja siitä puukolla auki että se oli siinä vähän niinku levällään.
Poliisit/Ambulanssi: Ei paikalla. Tulivat hänen paikallaollessaan.
Muuta sitt sieltä tuli yks kaveri…mä en muista enää hänen nimeä…hän asui siinä Myllykylässä…ja hän sanoi että hän kävi soittamassa…(ilm. Esko Johansson) ja ne tulikin sitt ambulanssit ja poliisit
Muut paikallaolijat: siinä oli muutama ihminen jo tullut siihen. (Nils-Erik Blomqvist, Marita Husman, Harriet Husman, Esko Johansson)
---------
Siv,( Marita ja Harriet Husmanin sekä Nils-Erik Blomqvistin seuralainen, joka tuli paikalle heidän jälkeensä)
Teltta: kasaan painunut vaalea teltta, ja sen päällä oli kolme veristä ihmistä.
Poliisit/Ambulanssi: Ennen kuin ehdin niemelle, ambulanssi tuli taas hälytyslaitteet kytkettyinä minua vastaan.
Muuta: Poliisi ei vielä ollut vielä paikalla – eikä ketään muutakaan joka olisi pitänyt tilanteen "ohjaksia käsissä".
Muut paikallaolijat: ehkä kymmenisen ihmistä. En muista keitä, mutta ehkä myös edellä mainitsemani kolme toveriani.
(Tähän aikaan olisi paikalla pitänyt olla MS:n seurue. Nuo kymmenisen ihmistä voisivat sisältää juuri ko. seurueen. Ainakaan sitä ei pysty poissulkemaan)
-----------
Rantanen/Wendelin-uimisen jälkeen
Teltta: ?
Poliisit/Ambulanssi: paikalla.
Muuta: Irmelin ulosveto, Nilsin läpsiminen ja örähtely.
Muut paikallaolijat: muitakin uteliaita. (Ainakin Martti Koli.)

Ambulanssimiesten käynnin jälkeen näyttävät uhrit olleen kaikkien näkyvillä, ennen sitä piilossa. (Martti Koli on ollut paikalla ennen ja jälkeen ambulanssimiesten, joten muistikuva lienee heidän käyntinsä jälkeen)
konsta
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja konsta »

Ei toi nyt ihan mennyt putkeen, Kukkuu. Siv taisi olla yksi ensimmäisitä näkijöistä, eikä nähnyt muita kuin Nilsin, osoittain.

Muutenkin, aikahaarukka on totaalisen pielessä. Moni kertoo havainneensa teltan jo 9-10 aikoihin.

Ei tuosta saatu kyllä mitään selvyyttä. Krp ei ilmeiseti jaksanut huolella perehtyä vanhaan tutkintamateriaaliin, noukki sieltä vain joitakin keskenään ristiriitaisia keromuksia.
KO:Edellä todetut lukuisat seikat tukevat vahvasti johtopäätöstä Gustafssonin syyttömyydestä, eikä asiassa esitetty näyttö edes kokonaisuutena arvostellen osoita, että Gustafsson olisi kohdistanut syytteessä kerrotussa tilanteessa väkivaltaa...
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

^Ai, taas kaikki totaalisen pielessä - tai ei aikuisten oikeesti "mennyt putkeen"- konsta, voitko laittaa korjaukset?

kukkuu
Andy Sipowich NYPD

konsta kirjoitti:Ei toi nyt ihan mennyt putkeen, Kukkuu. Siv taisi olla yksi ensimmäisitä näkijöistä, eikä nähnyt muita kuin Nilsin, osoittain.

Muutenkin, aikahaarukka on totaalisen pielessä. Moni kertoo havainneensa teltan jo 9-10 aikoihin.

Ei tuosta saatu kyllä mitään selvyyttä. Krp ei ilmeiseti jaksanut huolella perehtyä vanhaan tutkintamateriaaliin, noukki sieltä vain joitakin keskenään ristiriitaisia keromuksia.
Kuten todettua, kellonajoilla ei ole merkitystä koska kaikki silminnäkijät muistavat ajat väärin.
Saattaa olla että se ei ollut Siv, joka tuli myöhemmin paikalle. Joku kuitenkin joka oli kertonut ambulanssin tulleen vastaan. Vai oliko hän poistunut niemeltä välillä?
kukkuu
Andy Sipowich NYPD

konsta kirjoitti:Ei toi nyt ihan mennyt putkeen, Kukkuu. Siv taisi olla yksi ensimmäisitä näkijöistä, eikä nähnyt muita kuin Nilsin, osoittain.

Tällainen löytyy koneelta, mutta ei nimeä. Olisiko Henrik Rosenqvist? (ei siis Siv)

"Muistan kuitenkin selkeästi, että seuraavana päivänä eli sunnuntaina menin järvelle yhdessä tyttöystäväni Marita Husmanin, tämän siskon Harriet Husmanin ja Nils-Erik Blomqvistin kanssa.
Olimme sopineet edellisenä päivänä, että tapaisimme aamulla kyseisellä Simbergetillä, mutta minä nukuin hieman pitempään ja myöhästyin toisten matkasta.
Muistelisin, että olin noin kello 09.00.10.00 paikkeilla Korsbackan (Ristimäen) kioskin luona, kun näin ambulanssin ajavan Bodominjärven suuntaan. Juoksin ambulanssin perässä rantaan ja näin sen menevän Simbergetille. Matkaa minulla oli ehkä vajaa yksi kilometri.
Ennen kuin ehdin niemelle, ambulanssi tuli taas hälytyslaitteet kytkettyinä minua vastaan.

Kun tulin niemelle näin, että siinä oli kasaan painunut vaalea teltta, ja sen päällä oli kolme veristä ihmistä.

Kysymykseen, keitä näin tapahtumapaikalla uhrien lisäksi, vastaan, että siinä oli ehkä kymmenisen ihmistä. En muista keitä, mutta ehkä myös edellä mainitsemani kolme toveriani. Poliisi ei vielä ollut vielä paikalla – eikä ketään muutakaan joka olisi pitänyt tilanteen "ohjaksia käsissä".
"
papillon
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja papillon »

^On se, Henrik Otto Bernhard, kyllä juu.
Oulunmies
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Oulunmies »

kukkuu kirjoitti:

Tällainen löytyy koneelta, mutta ei nimeä. Olisiko Henrik Rosenqvist? (ei siis Siv)

"Muistan kuitenkin selkeästi, että seuraavana päivänä eli sunnuntaina menin järvelle yhdessä tyttöystäväni Marita Husmanin, tämän siskon Harriet Husmanin ja Nils-Erik Blomqvistin kanssa.
Olimme sopineet edellisenä päivänä, että tapaisimme aamulla kyseisellä Simbergetillä, mutta minä nukuin hieman pitempään ja myöhästyin toisten matkasta.
Muistelisin, että olin noin kello 09.00.10.00 paikkeilla Korsbackan (Ristimäen) kioskin luona, kun näin ambulanssin ajavan Bodominjärven suuntaan. Juoksin ambulanssin perässä rantaan ja näin sen menevän Simbergetille. Matkaa minulla oli ehkä vajaa yksi kilometri.
Ennen kuin ehdin niemelle, ambulanssi tuli taas hälytyslaitteet kytkettyinä minua vastaan.

Kun tulin niemelle näin, että siinä oli kasaan painunut vaalea teltta, ja sen päällä oli kolme veristä ihmistä.

Kysymykseen, keitä näin tapahtumapaikalla uhrien lisäksi, vastaan, että siinä oli ehkä kymmenisen ihmistä. En muista keitä, mutta ehkä myös edellä mainitsemani kolme toveriani. Poliisi ei vielä ollut vielä paikalla – eikä ketään muutakaan joka olisi pitänyt tilanteen "ohjaksia käsissä".
"
Jos tää pitää paikkansa niin tässä on vastaus moneen seikkaan. Ambulnssikuskit on melko kiireen vilkkaa todenneet NG:n olevan elossa ja vieneet mennessän. Varmasti ovat liikutelleet muitakin, että ovat nähneet ovatko elossa vai ei. Yks pointti vaan mättää...poliisi oli luotettavasti mukana kantamassa ambulanssiin? Missä vaiheessa?
papillon
Perry Mason

^ Luotettavasti? En tiedä.

Yhdessä haastattelussa Paavola sanoo että paarinkantajat tuli vastaan.
Toisessa taas on itsekin kantamassa, samoin kertoo Hessu kuulleensa.

No, on mahdollista, että tuli vastaan kunnes Paavola sano että:

" Stop tykkänään, lain nimessä" Eihän tuosta kantamisesta tule niin mitään.
Mennäänpäs tuon Skodan luo että heilahtaa, minä tartun aisoihin.

Muutenhan kloppi kuukahtaa, kesken matkan ja mistäs ne sitten jaarittelee Infossa keskellä yötä vielä 2000 luvullakin! "

:lol:
Oulunmies
Martin Beck

Juu, no tuo onkin mua ihmetyttänyt, että konsta ois kantanut, ei tämä meidän vaan se toinen. Mitä se toinen sairaankuljettaja ois tehny? Varmistellut, että ilmatiet pysyy auki? TUskin tuohon aikaan. Ja kuka ois sitten matkalla siitä huolehtinut jos Skodan perään ei mahdu edes istuun?

Noita kuskeja pitäis jututtaa... Vielä kun ovat hengissä.
papillon
Perry Mason

Kas, kuinka sattuikaan, masina pukkaa Juicen " Kaksoiselämää. " Sepä sattui :lol:
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Konstalla väärät koordinaatit ? :D :D

Oulunmies
Martin Beck

papi, 8) , otappas iltalääke jos tulee vainoharhanen olo.
Vastaa Viestiin