Koira tokaisi yhden kerran, ei ole verrattavissa henkihieveriin hakkaamisen kanssa. Koira tokasee toista koiraakin samalla tavalla, mutta koska toisella koiralla on paksu nahka ja turkki suojana, siihen ei tule jälkeäkään. Se toinen koira myös ehtii väistää, koska nopeammat refleksit... Koirien "kielessä" tuo vastaa "vittuako säikyttelet / härkit siinä! Mene pois.." Jos sulle joku ihminen sanoisi noin, kun menet hivelemään sen persettä yllättäen ja pyytämättä, niin herkät tunteesi ehkä loukkaantuisi, tai saattaisit jopa ymmärtää itse toimineesi väärin.
Koira on älyllisesti taaperoikäisen ihmislapsen tasolla ja noin niinku muuten sitten tosi erilainen otus. Toimii hyvin pitkälti vaistojen ja viettien varassa ja kokee maailman tosi eri tavalla kun ihminen... Jotenki huvittaa, että aikuiset ihmiset ei tajua tuota eroa ihmisten ja muiden eläinten välillä. Mene hevosen perseen taakse toikkaroimaan ja säikytä se, niin saat kaviosta ja lennät kuin leppäkeihäs. Onko hevosen syy, vai sinun?