myös suurin osa väkivaltaa harjoittavista on miehiä. vertaa liikenneonnettomuuksiin -naiset voi törmäillä liikennemerkkeihin tai toisen auton perään, miehet ajaa kännissä ylinopeutta, ottavat suurempia riskejä ja todennäköisimmin tappavat itsensä liikenteessä.markja kirjoitti:Eikö suurinosa väkivallan uhreista ole miehiä?
joo tämän allekirjoitan. naisia ei pakollinen velvollisuus koske, joitakin se kuitenkin kiinnostaa. miehille vaihtoehtoina on n. vuoden kestävä siviilipalvelus jossakin yleishyödyllisessä laitoksessa ja työtodistus tai muutaman kuukauden metsässä juokseminen ja sotilaspassi.markja kirjoitti:Eikö vain miehiä koske pakollinen asevelvollisuus?
minusta järkevintä olisi ammatiarmeija jonne kaikki halukkaavat voisivat hakea, miehet tai naiset, ja muille vaihtoehtona kansalaistatoleiri/kurssi (ois ihan hyvä, kaikki ei edelleenkään osaa paistaa ees ranskalaisia
tjaa, naiset käy sattuneesta syystä useammin lääkärissä. katsos lapsen synnytys on vähän pidempijännitteisempi ja isompi juttu ku vaikka klamydian hoitaminen. myös keskenmenot, vaihdevuodet jne. tarvitsevat enemmän hoitoa. ei ole naisten vika jos miehet ei hoida eturauhasvaivojaan.markja kirjoitti:Eivätkö naisten terveysmenot olekkaan 150% miesten terveysmenoista?
tätä en ymmärrä, saavat miten takaisin? vai onko niissäkin maksuissa sukupuolisia eroja, niinku asevelvollisuuden suhteen? miten on mahdollista että naiset tekee vähemmän töitä ja kuitenkin eläkemaksut on kaikille samat. selitä tarkemmin?markja kirjoitti:Eivätkö naiset saakkaan 120% maksamistaan eläkerahoista takaisin?
johtuisko siitä et miehet elävät lyhyemmän aikaa? en tiedä johtuuko se omista elämäntavoista vai evoluution järjestelyistä. jos eläkkeelle jäämisikä on molemmilla sukupuolilla sama, ni miten on mahdolista että on naisten vika jos miehet kuolevat aiemmin? tasa-arvokysymykset ei minusta linkity tähän mitenkään. toinen sukupuoli ei riistä toista. jokin merkitys sillä on ollut ajansaatossa että naisen lisääntymiskyky kestää lyhyemmän aikaa kuin miehellä, mutta miehet elävät lyhyemmän aikaa. oon itse tullu tässä siihen johtopäätökseen että naisia tarvitaan käytännön askareissa ja lastenkasvatuksessa senkin jälkeen kun he eivät itse kykene lisääntymään.markja kirjoitti:Eivätkö miehet saakkaan vain 84% maksamistaan eläkerahoista takaisin?
lasten silpominen ei ole oikeutettua. aikuiset ihmiset saavat ympärileikata, tatuoida, lävistää, hankkia implantteja jne. omasta halustaan.markja kirjoitti:Eikö miesten ympärileikkaaminen olekkaan sallittua?
Eikö naisten ympärileikkaaminen olekkaan kiellettyä?
tähänkään en osaa ottaa kantaa koska olen kuunnellut vain uutisia ja katsonut telkkaria. muutaman jutun oon lukenu jotka väittää naisen euron olevan alle 90senttiä. etenkin suomi on mainittu länsimaissa epäsuhtaisimmaksi maaksi. itse olen lähinnä opiskellut ja pätkätöitä tehtaassa tehnyt, kaikilla sama palkka vaikka työ toki on naisille raskaampaa kuin miehille, fyysistä hommaa. mielummin tekisin vaikka lapsia, siihen naiset on luotu. niitten kanssa leipoisin ja askartelisin, kuuntelisin huolet ja mitä on koulussa opittu. mukava olis jos se mieskin leikkis isää, raha ei minusta sellaisia kokemuksia korvaa. ennemmin käydään koko jengi jätskillä kesken hellepäivää ku hankitaan ikeasta uudet nahkasohvat, eiks je? mites aiemmin miehet kuulemma kävi metsällä jne.? hankkivat pesueelle ruoan niinku muut nisäkkäät? nyt vaaditaan pysymään kotiluolassa, ajamaan turkki, kasvattamaan lapset, laihduttamaan vauvakilot ja ruokkimaan koko perhe?markja kirjoitti:Eikö naisten euro olekkaan 98-104 senttiä samasta työtehtävästä samaan aikaan saman verran tehtynä samalla kokemuksella ja samalla koulutuksella?