TEORIA JA TODISTEET ULKOPUOLISESTA TEKIJÄSTÄ

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Olen sen verran tutkinut viime aikoina psykologiaa, useampiakin kirjoja, joissa kerotaan murhaajille, joita ei ole saatu vielä teoistaan kiinni, tulevan pakottava tarve purkautua ja kertoa tekosensa jollekin toiselle henkilölle, ihan ventovieraallekin, sillä hän ei pysty pitämään tekoaan salassa.

Näin on varmaan Bodomin surmaajan kanssakin ollut, eli joku tietää, kuka surmat on tehnyt, mutta salaa tämän surmaajan kertomuksen.

Arska se ei ole 99.99% varmuudella ollut, joten se voidaan unohtaa, mutta keitä muita olisi?
Merivuokko
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Merivuokko »

Sariola kirjoitti:Mielenkiintoinen teoria miksi MS kertoi oman tarinansa.

Taisi olla niin, että tämä Jäppinen niminen mies oli MS:n kanssa siellä retkellä samaan aikaan kuin nuo murhaniemeen leiriytyneet MS:n kertoman mukaan. On sellainen teorettinen mahdollisuus, että tuo pari ja heidän lisäkseen pari muutakin oli kyllä retkellä samaan aikaan, mutta ei siinä paikassa missä MS kertoi heidän olleen, vaan kokonaan toisessa paikassa. Paremmin siellä Högnäsin suunnassa ja melko kaukanakin.

TÄMÄ ON TEOREETTINEN KUVITELMA: Mikä olisi MS:n motiivi kertoa tuo tarina, joka ei siis ollut "luotettava". Jospa riitaa oli kyllä ollut, mutta ei NG:n ja SB:n välillä, vaan näiden kahden eri leirin välillä. Tämä toisen leirin porukka kävi pistämässä hiljaiseksi tämän murhaniemessä olleen leirin aamuyön hiljaisina tunteina. Nyt MS halusi saada asian näyttämään siltä, että riitaa olisi ollut tuon Murhaniemen leirin sisällä. Siihen oli ikäänkuin sisäinen tarve. Taisi vielä käydä myöhemmin niinkin, että myös tämä Jäppinen teki itsemurhan. Miksi muuten myös hän riisti hengen itseltään.

Jos MS:n (kuvitteellisella) leirillä ei ollut mitään salattavaa, eikä osuutta tuohon rikokseen, niin

eikö olisi ollut luonnollista, että tuon toisen leirin porukka olisi käynyt kertomassa tietonsa poliisille jo v. 1960.

Se olisi pitänyt välttämättä tehdä, jos he olivat täysin syyttömiä....

Miksi niin ei kuitenkaan tapahtunut?

Tätä voi miettiä!

Tällainen mielikuvituksellinen teoria tuli mieleen.
Ota suora sihti muhaniemestä kohti Högnäsiä ja Pacuksentietä, siellä
seisoo tänäpäivänäkin tammi, nonka luona oli tumma hahmo aamulla
juuri ennen kello kuutta, lintupojat olivat tällöin vasta lähteneet pihasta
retkelleen.
Merivuokko
Jane Marple

Hessu52 kirjoitti:Noitahan sinulla Sariola riittää, kuten uskoakin.

Siinä olemme samalla aaltopituudella, että mitä syytä M.S:llä olisi ollut mennä oikeuteen valehtelemaan.

Mutta tuo Jäppisen itsari, sun muiden itsarit, ovat kyllä sitä normalia suomalaista elämää, jossa teilataan itsensä, kun on ajanut asiat sille tolalle ja kun yhteiskunta, eivätkä muut ihmiset ole hoivanneet ymmärtäneet rassukkaa, voi voi.

Sinä Sariola et kenties pidä M.S:n tarinaa uskottavana, mutta on ihmisiä, jotka pitävät jopa todennäköisenä, että hän kertoo asian niin kuin se on.

Ei tuollaiset "verivalat" olleet silloin " vanhoina hyvinä aikoina" mitenkään ihmeellisiä, jopa itse olen niitä tehnyt ja pitänyt sanani, tosin en noin raaan rikoksen yhteydessä, mutta pienemmän, joka olisi helppo nyt jälkeenpäin tunnustaa, mutta vala sitoo.

Kun konsta kyselee sitä, kuka niemellä oli verissään ainoa, joka puhui sekavia, niin luulen tässä tarkoitettavan N.G:ia, joka sittemmin on puhunut höpöjä ilman vertakin.
Siellä Dahlbyn rannassa oli aamulla liikettä.
Mieshenkilö seisoi rannalla ja näki varmasti lintupojat sekä Kivilahden.
Miksei ole tullut kertomaan näkemisiään?
Heikkikin luuli, että Tuominen on tämän asian selvittänyt, mutta eipä
ollut, vaikka oli tietoinen.
Wagner
Adrian Monk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Merivuokko kirjoitti:Siellä Dahlbyn rannassa oli aamulla liikettä.
Högnäsin mökiltänne siis näit miehen, matkaahan oli vain runsas kilometri.
Oliko sillä sepalus jäänyt auki vai miten sen mieheksi tunnistit ?

Joku ilmeisesti juuri tuolla kalliolla ollut henkilö kuitenkin otti kuvia mm. järvellä aamulla olleista kalastajista ja melko varmana pidän sitä, etteivät bongaripojat tai Kivilahti ole kuville milloinkaan tallentuneet, sillä muutenhan ne jo olisi nähty.

KRP:n Kauko Pekurin tai Arvi Leirimaan arkistojäämistöä penkomalla aamun kuvat mahdollisesti vielä löytyisivät, ellei siivooja tai poliisi itse niitä ole hukannut tai hävittänyt 60-luvun tutkinnan kahjouden salatakseen, kun kuvista ilmeten Bodomilla oli väkeä liikkeellä surma-aamuna enemmänkin -ja livenä- tahoja kuin väitetty kello kuuden mies eikä ketään järvellä kalassa olleista kuultu ennen kuin surmista oli kulunut 44 vuotta, jolloin jostain syystä Gustafssonkaan ei muistanut, käyttikö onkiessaan syöttinä matoa vai pullaa eikä Koli muistanut nähneensä rannalla ketään, vaikka Kivilahti väitti istuneensa vajaan sadan metrin päässä tuntikausia.

Sic transit gloria mundi

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
Wagner
Adrian Monk
Viesti:

Kussun heittaukseen husta kuuleen

Hessu52 kirjoitti:joku tietää, kuka surmat on tehnyt, mutta salaa tämän surmaajan kertomuksen.

Arska se ei ole 99.99% varmuudella ollut, joten se voidaan unohtaa, mutta keitä muita olisi?
Miten tuollaista väitt, kun et asiaa tiedä ?

Ja miksi tuolaista väität ?

Onko niin, että Q=1-P eli epävarmuus muuttuisikin käänteisessä tapauksessa 99,99% varmuudeksi...

Minäkään en tiedä, kuka surmat on tehnyt, mutta tiedän ne tunnustaneen Arskan sopivan asiaan kuin kivi ohimoon yksityiskohtaisine selvityksineen siitä, mitä teltalla surma-aamuna tapahtui enkä tuota tunnustustaan tule koskaan kiistämään, niin paljon on sitä tukevaa muuta seikastoa !
:!:
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
matkaaja
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja matkaaja »

Hessu52 kirjoitti:Olen sen verran tutkinut viime aikoina psykologiaa, useampiakin kirjoja, joissa kerotaan murhaajille, joita ei ole saatu vielä teoistaan kiinni, tulevan pakottava tarve purkautua ja kertoa tekosensa jollekin toiselle henkilölle, ihan ventovieraallekin, sillä hän ei pysty pitämään tekoaan salassa.

Näin on varmaan Bodomin surmaajan kanssakin ollut, eli joku tietää, kuka surmat on tehnyt, mutta salaa tämän surmaajan kertomuksen.
Tähän voi osaltaan myös varmaan luottaa. Usein ennen kuolemaansa syyllinen kyllä kertoo, sillä pelko tuonpuoleisen tuomioista on vahva? Oliskos näin?

Syyllinen voi olla jo kuollut, ja ei ole kertonut kellekkään, koska ei ole ollut kelle kertoa. Tai jos syyllinen on elossa, vielä, hän ei uskalla kertoa, koska joutua vanhuksena tuomiolle, on varmaan myös yhtä kamalaa?

Kirjoitettaiskos vetoomus tänne murhaajalle?

Minulla on nyt kaksi vahvaa tekijäehdokasta, mutta niitä ei voi tänne laittaa, koska säännöt kieltävät sen. Jos poliisi on kiinnostunut, ottakoot yhteyttä matkaajaan? Onko poliisi kiinnostunut ratkaisemaan tätä Bodom-mysteeriä vielä?
Merivuokko
Jane Marple

Wagner kirjoitti:

Joku ilmeisesti juuri tuolla kalliolla ollut henkilö kuitenkin otti kuvia mm. järvellä aamulla olleista kalastajista ja melko varmana pidän sitä, etteivät bongaripojat tai Kivilahti ole kuville milloinkaan tallentuneet, sillä muutenhan ne jo olisi nähty.

KRP:n Kauko Pekurin tai Arvi Leirimaan arkistojäämistöä penkomalla aamun kuvat mahdollisesti vielä löytyisivät, ellei siivooja tai poliisi itse niitä ole hukannut tai hävittänyt 60-luvun tutkinnan kahjouden salatakseen, kun kuvista ilmeten Bodomilla oli väkeä liikkeellä surma-aamuna enemmänkin -ja livenä- tahoja kuin väitetty kello kuuden mies eikä ketään järvellä kalassa olleista kuultu ennen kuin surmista oli kulunut 44 vuotta, jolloin jostain syystä Gustafssonkaan ei muistanut, käyttikö onkiessaan syöttinä matoa vai pullaa eikä Koli muistanut nähneensä rannalla ketään, vaikka Kivilahti väitti istuneensa vajaan sadan metrin päässä tuntikausia.

Sic transit gloria mundi

8)
Näki Paciuksentien ja Laulutien kohtauspaikasta, en ollut omassa pihassa,
vaan matkalla Matalajärvelle, ennen kello kuutta aamulla.
Sinne Matalajärvelle poikienhan piti alunperin mennä.
Risto Reippaalla on huono muisti.
Merivuokko
Jane Marple

Hessu52 kirjoitti:Olen sen verran tutkinut viime aikoina psykologiaa, useampiakin kirjoja, joissa kerotaan murhaajille, joita ei ole saatu vielä teoistaan kiinni, tulevan pakottava tarve purkautua ja kertoa tekosensa jollekin toiselle henkilölle, ihan ventovieraallekin, sillä hän ei pysty pitämään tekoaan salassa.

:oops:
Jokuhan on jo kertoillut juttuja, vaikka kuinka, mutta kun ei uskota.
Vartioalus Turvan vt. kipparihan teki samalla lailla. Kulki kapakoissa
kertomassa tarinaansa, joutui lopulta poliisin kuulusteluunkin, kun
eksyi Viging veneturmassa hukkuneen sukulaisen päytään.
Minun pöytääni eksyi Sea Horsissa kertomaan juttujaan, mahdollisesti
tosia, oli tällä Tapanilla pakottava tarve puhua.
strangelove
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja strangelove »

Assmann sopisi tähän(kin) kaavaan. Kutsui Paloaron luokseen "rupattelemaan". Kioskimies tunnusti naapurilleen, joskaan tätä ei voida pitää 100 prosenttisena tietona. Pentti Soininenkin on tunnustanut. Muita murhan tunnustaneita ei tule mieleen.
Wagner
Adrian Monk
Viesti:

Raatoyrtti rakentaa jälleen

Merivuokko kirjoitti:
Wagner kirjoitti:

Sic transit gloria mundi

8)
Näki Paciuksentien ja Laulutien kohtauspaikasta, en ollut omassa pihassa,
vaan matkalla Matalajärvelle, ennen kello kuutta aamulla.
Sinne Matalajärvelle poikienhan piti alunperin mennä.
Risto Reippaalla on huono muisti.
Oletko vaihtanut nimeä vai kuka tuo Risto Reipas on ?
Joku uusi virtuaalikaverisi Sea Horsessa?
Matkallasi matalajärvelle Högnäsistä väität miehen nähneesi Dahlbyn rannalla Paciuksentien ja Laulutien risteyksestä ?

Oliko sillä sepalus auki ja finni vasemmassa poskipäässä ?
Siniharmaat silmät ja arpi vasemmassa korvassa ?
Matkaahan oli vain runsas kilometri yli aamu-usvaisen järven...

:lol:
konsta
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja konsta »

Voisitko mainita jonkun kirjan nimeltä, ihan vain yleisen mielenkiinnon vuoksi?
KO:Edellä todetut lukuisat seikat tukevat vahvasti johtopäätöstä Gustafssonin syyttömyydestä, eikä asiassa esitetty näyttö edes kokonaisuutena arvostellen osoita, että Gustafsson olisi kohdistanut syytteessä kerrotussa tilanteessa väkivaltaa...
skoone
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja skoone »

strangelove kirjoitti:Eikös hän sanonut, että kävelemisenkin joutui opettelmaan uudestaan? Kuitenkin näytti kuvien perusteella kävelevän ihan normaalisti, kun poliisien kanssa meni murhapaikalle ihmettelemään pian sairaalasta päästyään.
Kyllä on erinomaista kuvantulkintaa, kun valokuvasta näkee kuinka vakaasti ihminen kävelee :D
Muista lähdekritiikki!
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

skoone kirjoitti: Kyllä on erinomaista kuvantulkintaa, kun valokuvasta näkee kuinka vakaasti ihminen kävelee :D
Jep, tuossa konstan avatarissahan sitä kävelyä harjoitellaan - samalla tupakkia poltellen, takatukka vaaleana auringossa hulmuten. Eikä tunnu missään.

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
konsta
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja konsta »

skoone kirjoitti:
Kyllä on erinomaista kuvantulkintaa, kun valokuvasta näkee kuinka vakaasti ihminen kävelee :D
No ehkä tuo Nissen kävely oli samaa luokkaa, kuin Hessulla aina järvenrannoilla, näyttää hyvältä, mutta kaatuu veteen, jos menee liian lähelle vesirajaa.

Kyllähän Nisse ihan hyvin käveli ja itsensä kertoman mukaan vain enää kyykkyyn meno, tai alaspäin kasominen horjutti. Poliisi kuitenkin tarjosi tukea, mutta ehä siitä syystä, ettei Nissen voimat olleet vielä täysin palautuneet.
KO:Edellä todetut lukuisat seikat tukevat vahvasti johtopäätöstä Gustafssonin syyttömyydestä, eikä asiassa esitetty näyttö edes kokonaisuutena arvostellen osoita, että Gustafsson olisi kohdistanut syytteessä kerrotussa tilanteessa väkivaltaa...
kukkuu
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja kukkuu »

Hessu52 kirjoitti:Eiköhän noita itsarin tehneitä ole jokaisen lähipiirissä muutama, joten eivät nuo niin mahdottomia ole, kuin äkkiseltään luulisi.

Ei se alue sentään niin suppea ole, kuin on ilmeisesti ymmärretty.

Sodan jälkeen ja kuuskytluvulla tehtiin paljon itsareita, katsokaa vaikka tilastoista, vaikka se suurin valehtelija onkin.

Itselleni tulee heti mieleen ainakin kolme itsarin tekijää, kun äkkiseltään ajattelen, ja ihan ystäväpiiristä.

Mitä jos miettisi pikkaisen enemmän ai niin, tuli heti yksi lisää, joten joko minulla on laaja tuttavapiiri, tai sitten tuttavani ovat jotenkin itsetuhoisia, näinköhän itselläni on osaa asiaan, no enpä usko, ainakaan heidän jälkeensä jättämiensä viestiensä perusteella.
Itsellänikin on ollut muutaman kerran lähellä etten ole vetänyt ranteita auki lukiessani viestejäsi.
:lol: :lol: :lol:
Vastaa Viestiin