Lapset rääkkäävät eläimiä Kotieläinpiha Hulivilissä

Otsikon mukaisesti. Myös onnettomuudet pienistä suuriin. Pohjustamattomat keskustelunavaukset.
siiantaika
Vic Mackey

Re: Lapset rääkkäävät eläimiä Kotieläinpiha Hulivilissä

Viesti Kirjoittaja siiantaika »

Ei kai täällä vaan valkoroska kirjoittele kännykällään Muhikseen morkkaamassa neggejä samalla kun oma kullannuppu kiskoo possua saparosta?
Koljattii
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja Koljattii »

siiantaika kirjoitti: La Heinä 18, 2026 12:51 pm Ei kai täällä vaan valkoroska kirjoittele kännykällään Muhikseen morkkaamassa neggejä samalla kun oma kullannuppu kiskoo possua saparosta?
Kyllähän tuo vahvasti kuulostaa vasemmiston vapaan kasvatuksen aiheuttamalta kurittomuudelta. Opitaan neekereiltä neekeröinti
aivoriihi
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja aivoriihi »

Joosua kirjoitti: La Heinä 18, 2026 12:51 pm
Aah, mukava kuulla hienosta individualismista. Yksilökeskeisyys on hienoa ja sitä on syytä lisätä.

Ollaan me vaan onnellisia ja muistetaan haukkua muita, kuten Amerikkaa ja amerikkalaisia. Olin viime vuonna siellä pitkähköllä reissulla. Ihmiset, ml lapset, käyttäytyivät hyvin ja kun ei ihan joka paikkaan tunkenut sai olla ihan rauhassa.
Siellä tosiaan ollaan väärällä tiellä kun eivät ymmärrä vapaan kasvatukset hienoutta ja poliisikin pitää tarvittaessa järjestystä yllä kovinkin keinoin. Tuli nähtyä että poliisia kunnioitettiin. Eivät onnettomat ole vielä ymmärtäneet ns diskuteeraavan somepoliisin suuria etuja. Ja rasismin vastainen taistelukin on puutteellista.
On meillä aihetta olla maailman onnellisin kansa.

Ja jos nyt vähän heittelee kivillä eläimiä tai hakkaa vaikka kepillä niin mitä siitä. Sehän on vain hauskaa.
Taisi mun viestini ja vitsini Wendy's mainoksesta "Where's the beef?" mennä ihan vituroilleen ja väärinymmärretyksi? Pahoitteluni. Kulttuuurieroja, ilmeisesti, ja sitä, ettei tuota fraasia ilmeisesti Suomessa tunneta? Poistin sen viestistäni, toki se nyt näkyy vieläkin lainauksessasi.

Here's the beef/tässä jutun pihvi: asuin USAssa yli 30 vuotta, joten tiedän, miten suurin osa lapsista käyttäytyy. Paremmin kuin Suomessa. Jonain päivänä ehkä muutan sinne vielä takaisin, eläköitymään Floridaan tms? Ei kuitenkaan "Donald The Great"in vahtivuorolla :wink:
"It is great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people."
Pamela Anderson
Joosua
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja Joosua »

aivoriihi kirjoitti: La Heinä 18, 2026 1:23 pm
Joosua kirjoitti: La Heinä 18, 2026 12:51 pm
Aah, mukava kuulla hienosta individualismista. Yksilökeskeisyys on hienoa ja sitä on syytä lisätä.

Ollaan me vaan onnellisia ja muistetaan haukkua muita, kuten Amerikkaa ja amerikkalaisia. Olin viime vuonna siellä pitkähköllä reissulla. Ihmiset, ml lapset, käyttäytyivät hyvin ja kun ei ihan joka paikkaan tunkenut sai olla ihan rauhassa.
Siellä tosiaan ollaan väärällä tiellä kun eivät ymmärrä vapaan kasvatukset hienoutta ja poliisikin pitää tarvittaessa järjestystä yllä kovinkin keinoin. Tuli nähtyä että poliisia kunnioitettiin. Eivät onnettomat ole vielä ymmärtäneet ns diskuteeraavan somepoliisin suuria etuja. Ja rasismin vastainen taistelukin on puutteellista.
On meillä aihetta olla maailman onnellisin kansa.

Ja jos nyt vähän heittelee kivillä eläimiä tai hakkaa vaikka kepillä niin mitä siitä. Sehän on vain hauskaa.
Taisi mun viestini ja vitsini Wendy's mainoksesta "Where's the beef?" mennä ihan vituroilleen ja väärinymmärretyksi? Pahoitteluni. Kulttuuurieroja, ilmeisesti, ja sitä, ettei tuota fraasia ilmeisesti Suomessa tunneta? Poistin sen viestistäni, toki se nyt näkyy vieläkin lainauksessasi.

Here's the beef/tässä jutun pihvi: asuin USAssa yli 30 vuotta, joten tiedän, miten suurin osa lapsista käyttäytyy. Paremmin kuin Suomessa. Jonain päivänä ehkä muutan sinne vielä takaisin, eläköitymään Floridaan tms? Ei kuitenkaan "Donald The Great"in vahtivuorolla :wink:
Ei varmaan ole huono suunnitelma. Tunnet ko paikkaa ilmeisen hyvin. Donald on vain yksi presidentti monien joukossa ja vaihtuu johonkin toiseen, vaikka aika paljon on huonoakin saanut aikaiseksi.
naavala
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja naavala »

Voisin laittaa muutaman kolingon likoon sen puolesta että kyseessä on kurkunleikkaajien jälkikasvu. Halal porukka kun ei tunnetusti eläimiäkään juuri kunnioita.

Mutta leikitään nyt taas kaikki tyhmää ja ollaan ikään kuin ei tajuttaisi mistään mitään. Ehkä jopa presidentti Stubb voisi taas vaatia suomalaisia parantamaan tapansa 👍
"Ainoa syy muuttaa maalle on insesti ja se, että kukaan ei kuule, kun vaimo huutaa apua"
- Fatim Diarra (vihr)
manearia
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja manearia »

Kolme sivua öyhötystä siitä, ovatko nuoret eläinrääkkääjät kantasuomalaisia vaiko ei. :roll:

Kyllä kantislapsetkin "osaavat", varsinkin kun hyviä tapoja ei opeteta enää, ja eihän muiden mukoloiden huonosta käytöksestä saa sanoa sanaakaan.
Antsa
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Antsa »

En ole kyseisessä paikassa vieraillut tarkkailemassa kuka siellä sikailee mutta... Jokainen lienee huomannut, että suurin osa sikailevista lapsista/nuorista ja aikuisistakin on tuollaisissa paikoissa jotain muita kuin pellavapäisiä Virtasia. Joo kyllä Virtasetkin sikailee, mutta helvetin usein kun itse jotain normaalista sosiaalisesta normistosta poikkeavaa näkee on syyllinen mamu tai manne. Menkää Linnanmäelle niin näette. Tai johonkin kylpylään. Kun Suomalainen jonottaa kiltisti ja hiljaa, niin lauma mohammedeja etuilee ja mölisee. Fatima ui lakanassa ja Fatiman kakarat omineen hukkumassa lasten altaaseen jne jne. Joka väittää, että ei ole samaan törmännyt valehtelee. Tykkimäellä eräs tumma perhe huusi ja raivosi kesätytölle kun ei pikku mohammed päässyt laitteeseen yksinään ja sitten kun vanhemmat pikku mohammmedit etuilivat jonossa ja tähän puututtiin, niin paikalle tarvittiin jo järkkäreitä.

Joo sikailee se Suomalainenkin, mutta muualla maailmassa sikailu on enemmän tapa kuin poikkeus.
ASierra
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja ASierra »

manearia kirjoitti: La Heinä 18, 2026 1:50 pm Kolme sivua öyhötystä siitä, ovatko nuoret eläinrääkkääjät kantasuomalaisia vaiko ei. :roll:

Kyllä kantislapsetkin "osaavat", varsinkin kun hyviä tapoja ei opeteta enää, ja eihän muiden mukoloiden huonosta käytöksestä saa sanoa sanaakaan.
Ihan perus. Yksi öyhö tekee aloituksen, jossa "kantasuomalaiset sitä ja tätä" ilman faktaa ja siitä se väittely lähtee.

Seuraava syyttää persuja ja natseja ja "Maahanmuuttovastaisten lapset rääkkäävät eläimiä" tai ulisee "tulevia rasistisen motiivin koventamia tuomioita harjoiteltava eri rotuisiin ja lajisiin eläimiin"

Tottakai noiden innoittamana huudellaan mamua. Yleensä väittelyn aloittavat ns. suvakit kuten tässäkin tapauksessa.

Tuo itse paikka ei ole kyllä mikään elänten paratiisi. Kuten joku yllä sanoi, siellä on koiranpentuja ( ei varmaan koko aikaa?) joita kaikki saavat käydä nostelemassa ja silittämässä, kuulostaa aika typerältä toiminnalta.
Knobster kirjoitti: ↑Kaikillahan se on tiedossa että tiettyjen maiden seonneet pakolaiset raiskaavat paljon suhteessa lukuunsa.
Bird
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Bird »

ASierra kirjoitti: La Heinä 18, 2026 11:30 am Ja kajahtaneistohan aina ulisee siitä, että somali on suomalainen.
Mutta näköjään riippuu asiayhteydestä milloin on suomalainen ja milloin ei.
Bird kirjoitti: La Huhti 04, 2026 11:19 pm
Jos lapsella on Suomen kansalaisuus, niin millä logiikalla hän ei olisi suomalainen? Somali voi olla myös suomalainen
Jaa niin kenellä riippuu asiayhteydestä? Ja jos juridisen käsitteen toteaminen on "ulisemista", niin melko matalalle rima on kyllä asetettu. On myös pitkä matka jostain kuukausien takaisesta lauseesta siihen, että mä "ulisisin". Tehokasta yliyleistämistä. Joku voisi sanoa myös, että "ulinaa". :lol:

Onko sulla jäänyt jotain hampaan koloon, kun kävit ihan viestihistoriastani kopsaamassa jostain kuukausien takaisesta käsitekeskustelusta yhden lauseeni? :)
Vieläpä ketjuun, mihin en ole osallistunut lainkaan.

Itse olin autuaasti unohtanut tuonkin koko ketjun, mutta en mä ole muuttanut käsitystäni, että Suomen kansalainen on suomalainen oli hän somali tai kuka tahansa.

Varmuuden vuoksi pari nopeaa tarkennusta, ettei tästä nyt synny taas turhaa väärinkäsitystä:

- se, että totean Suomen kansalaisen olevan suomalainen, ei kerro mitään esim. mun hlökohtaisista mielipiteistä somaleista.

- puhun juridisesta suomalaisuus-käsitteestä, en etnisestä tai kulttuurisesta taustasta. Ne on eri asioita. Enkä minä tätä itse ole keksinyt, joten ihan turhaa sitäkin on mun niskoille vyöryttää. :lol:

Edit. Lyhensin lainausta.
Viimeksi muokannut Bird, La Heinä 18, 2026 4:57 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
kerpeikkari
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja kerpeikkari »

ASierra kirjoitti: La Heinä 18, 2026 11:30 am
Keplotteleva konna kirjoitti: La Heinä 18, 2026 11:02 am
Tupla kirjoitti: La Heinä 18, 2026 10:59 am

:roll:

”Häirintää ovat kuitenkin tehneet ihan suomalaiset lapset”, Kekolahti sanoo.

Ikävä kyllä, neekereitäkin monesti kutsutaan nykyisin harhaanjohtavasti suomalaisiksi.
Ja kajahtaneistohan aina ulisee siitä, että somali on suomalainen.
Mutta näköjään riippuu asiayhteydestä milloin on suomalainen ja milloin ei.
Bird kirjoitti: La Huhti 04, 2026 11:19 pm

Jos lapsella on Suomen kansalaisuus, niin millä logiikalla hän ei olisi suomalainen? Somali voi olla myös suomalainen
Ei ne ihtiään ees pidä suomalaisina paitti sillon ku siittä on hyötyä niin sanotaan että ovat. Sekotukset pahimpia kun eivät oikeen tiiä ees mitä ovat.
Tupla
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja Tupla »

kerpeikkari kirjoitti: La Heinä 18, 2026 4:26 pm. . .

Ei ne ihtiään ees pidä suomalaisina paitti sillon ku siittä on hyötyä niin sanotaan että ovat. Sekotukset pahimpia kun eivät oikeen tiiä ees mitä ovat.
Keskustelu vaan jatkuu, nyt lyödään pöytään oma asiantuntemus ja perehtyneisyys näköjään. :lol:

Havainnoijan mukaan kantasuomalaislapset käyttäyvät hälyyttävästi ja juuri näiden lasten vanhemmat vielä hälyyttävämmin salliessaan vihamielisen käytöksen.

Alttius eläinrääkkäykseen eli empatiakyvyn puuttuminen ja halu kiusata vaikuttaa olevan ylisukupolvista :shock:

Tämä johdattaa minut miettimään ketkä Suomessa ylipäänsä avoimesti vihaavat, vastustavat, haluavat ihmisiä pois Suomesta, koska syntyperä, saavat tuomioita rasistisista motiiveista tai sopimattomista, loukkaavista puheista, riitaantuvat omiensa kanssa, kännäävät sopimattomasti lentokoneissa ja ravintoloiden edessä. Rasistit. Haluavat oman mielensä mukaan kieltää toisten ihmisarvon.
Eläinrääkkäyksen sallivat dissaavat eläinten oikeuksia. Sopii kaavaan.

Eikä nämä edes pidä itseään rasisteina tai eläinrääkkääjinä.
Viimeksi muokannut Tupla, La Heinä 18, 2026 5:43 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Potus:" – Tulee kaveri, jolla on hyvä puheenparsi. Sitten hänet valitaan, ja yhtäkkiä ollaan jumissa miehen kanssa, joka on idiootti, Trump sanoi skenaariosta, jossa presidentiksi valitaan henkilö, joka ei ole läpäissyt kognitiivista testiä."
Siirimaria
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Siirimaria »

Kamera ja rikosilmoitus jokaisesta tikulla tökkimisestä ja kivellä heittelystä. Ja korvausvaade.
olenoikeassa
Vähänniinkuharrastaja

Viesti Kirjoittaja olenoikeassa »

On aivan sama, onko näiden lapsosten vanhemmat kantasuomalaisia tai matuja. Vanhempien tehtävä on opettaa lapsiaan kunnioittamaan eläimiä. Sitä olen itse toteuttanut ja toivon, että myös muut ihmiset sitä toteuttaisivat. Mutta kun meillä täällä suomessa on tuo vihervasemmisto...
Mikisu
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja Mikisu »

Kyllä tämä kasvattamattomuus taitaa olla ihan kotoperäinen ilmiö, ja siihen syyllistyvät muutkin kuin puhelintaan tuijottavat vanhemmat.

Olen läheltä seurannut luomu- ja yhteisöllisyysvanhempia, jotka eivät koskaan kiellä lastaan vaan hippeilevät toisten vanhempien kanssa. Ovat siis kyllä pihassa lastensa kanssa mutta eivät kasvata vaan sosialiseeraavat. Niinpä täällä juostaan pimpit ja pippelit vilkkuen pihassa ja revitään kukkaistutuksia. En tiedä, kiduttavatko sentään eläimiä mutta naapureitaan kyllä älämölöllään. Luulen, että pehmovanhemmat luulevat kieltämisen tai rajoittamisen jotenkin vahingoittavan ihmeellisiä persehedelmiään.
Paikalla
Eriksson
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Eriksson »

Siirimaria kirjoitti: La Heinä 18, 2026 5:27 pm Kamera ja rikosilmoitus jokaisesta tikulla tökkimisestä ja kivellä heittelystä. Ja korvausvaade.
Tässäpä tämä. Ei asian ratkaiseminen tämän vaikeampaa ole.
Kuollut ryssä on hyvä ryssä.
Vastaa Viestiin