Bird kirjoitti: Ke Heinä 29, 2026 3:47 pm
AlsSie kirjoitti: Ma Heinä 27, 2026 2:50 am
Hyvä! Voidaan testailla jäätelöitä ja kertoa sitten arvioita.
En itse juurikaan pitänyt siitä Magnumin pistaasijäätelöstä, eli en suosittele sitä subjektiiviselta pohjin, mutta se voi silti kolahtaa joillekin muille ja olisi mielenkiintoista, jos siitä olisi enemmän arvioita täällä.
Teen eri postaukseen tämäniltaisen/öisen jätskikokeiluni. Voi olla että tykkäisit siitä, ei nimittäin ollut liian makeaa vaan "pirteää" (jos näin voi jäätelöstä sanoa) makua alusta loppuun.
Jep, voidaan!
Muistelen, että pistaasijäätelöä arvioidessasi suosittelit sitä suolaisuudesta pitäville ja siihen tarrasi mun kiinnostus.
Mutta joo, nyt on se maistettu enkä kyllä itsekään oikein pitänyt siitä. Mieluummin syön pistaasit jatkossakin pähkinöinä. Tulipahan silti kokeiltua.
Jatkan kokeiluja ja moni, tuo Polkakin, kuulostaa vielä kiinnostavalta. Uusi tieto myös, että Kingiksiäkin on nykyään noin montaa eri sorttia. Toisaalta, ei se kyllä nykyajan huomioiden yllätäkään.
Mun Kingiksen syönti loppui siihen, kun lapsena söin sitä sattumalta juuri alkaneen taudin aikana ja tuli niin paha olo, että sain kingis-kammon..
Pakko myös sanoa, että etenkin jos näin loma-aikaan useammin johonkin isoon markettiin ohikulkumatkalla eksyy, niin eihän mulla riitä edes kärsivällisyys sen kaiken älyttömän laajan tarjonnan katsomiseen.

vähempikin riittäisi...
Kiva! Ja noinhan se tarvinnee suhtautua, että tulipahan kokeiltua, jos ei mene ihan nappiin. Ilman kokeilua ei voisi tietää. Jatketaan.
Ymmärrän, miten huonosta kokemuksesta voi tulla tietyn ruuan kammo. Ja vaikka Kingiksiä on montaa sorttia, niin niitä kaikkia ei silti ole marketeissa, tai ainakaan täälläpäin, muutamaa lajia vaan.
Sähän voit tehdä niin, että otat suht summan mutikassa eri jätskejä laajasta valikoimasta, otat vähän sitä sun tätä testailuiksi. Jäätelökesä, oli sää tai päivä mitä vaan, näin olen sitä nyt uusiksi tänä kesänä miettinyt.
------------------------------
Tänään kokeilin 3 Kaverin laktoosittoman ja gluteenittoman Jääkahvi-jäätelön. Kääreessä lukee "Keitimme puikollisen kahvia puolestasi" ja erityismainintana etupuolella lukee vielä "100% kierrätettävä muovikääre". Makuun. Ihan hyvää, mutta en maistanut kahvia paljoakaan ja jäätelö oli omaan makuun jotenkin liian kermaista - kahvi olisi saanut olla vahvempana mukana. Suklaapäällinen oli myös liian maireaa. Kahvin kanssa söin, että kahvista tuli kahvin makua enemmän mukaan.

2,8-9/5.

Mahdollisesti näin.