Uli uli. Oikeista töistä Diarralla on enemmän kokemusta kuin valtiovarainministerillä ja eduskunnan puhemiehellä.SariTup kirjoitti: Ma Heinä 27, 2026 12:06 amAivanNile Jarvis kirjoitti: Su Heinä 26, 2026 11:57 pmNimittelyt on kuin ala-atelaisella koulukiusaajalla.SariTup kirjoitti: Su Heinä 26, 2026 11:34 pm
Mitä vittua taas, missä noin sanoi?
Tuon läskin somea ei kannata kenenkään seurata.
Onko tuo ihrakasa muuten ollut koskaan TÖISSÄ? Tuskin.![]()
Nile Jarvis kirjoitti: Pe Kesä 19, 2026 12:51 am
Ja umpeenkasvaneen Hiiva-Tiinan tunnistaa hiivan hajusta.
Fatim Diarran teksti facebookissa.
Fatim Diarra
12 t
·
LABOUR (the cacophony) · Paris Paloma
·
Kukaan ei ylläty siitä, että äärioikeisto yrittää käyttää Berliinin viharikosta keppihevosena rasismille.
Älkää viitsikö. Tuon sumutuksen läpi näkevät kaikki.
Onko mikään niin alhaista kuin äärioikeiston halu tehdä Berliinin kammottavasta rikoksesta työkalu mustiin ihmisiin kohdistuvan vihan lietsomiseen? Seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen oikeudet tai Priden turvallisuus eivät ole heitä kiinnostaneet pätkääkään ennen kuin tämä julma rikos tapahtui.
Liberaalina oikeusvaltion kannattajana minua eivät lämmitä minkään fundamentalistisen porukan sekoilut, ne kylmäävät. On uskomattoman infantiili ajatus, että minä haluaisin edistää minkään uskonnon valtaa sekulaarissa yhteiskunnassa tai kannattaisin konservatiivista islamia tai konservatiivista kristinuskoa. Harvoin asiat muuttuvat paremmiksi, kun politiikkaa aletaan perustella Raamatulla tai Koraanilla.
Mikä yhdistää äärioikeistoa, konservatiivista kristinuskoa ja konservatiivista islamia? Halu määrittää, miten muiden ihmisten kuuluu elää, halu päättää naisten kehoista sekä halu kieltää seksuaalisuuden ja sukupuolen moninaisuus.
Se, mitä vastustan, on tavallisten uskovien ihmisten tuomitseminen niiden rikosten perusteella, joihin uskonnolliset ääriajattelijat syyllistyvät. En minä pidä kristinuskoa pedofilian kehtona joidenkin kristittyjen rikosten vuoksi. On myös uskomattoman typerää ajatella, että maailman noin kaksi miljardia muslimia olisivat samanlaisia tai harjoittaisivat uskontoaan samalla tavalla. Jo pelkästään Suomen evankelis-luterilaisen kirkon sisällä on valtava kirjo erilaisia näkemyksiä. Käypä esimerkiksi messussa Etelä-Pohjanmaalla ja sitten Helsingin Kalliossa, erot ovat ilmeisiä.
Älkää antako äärioikeiston huijata itseänne. Äärioikeisto on aivan yhtä lailla uhka liberaalille demokratialle kuin uskonnollinen fundamentalismi. Suomessa se voi olla jopa suurempi uhka. Heitä eivät seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen oikeudet kiinnosta. Minä olen osallistunut Prideen vuosikymmeniä. Siellä eivät natsit ole marssineet tukemassa meitä, vaan uhkaamassa meitä.