Itse olen ollut mukana sekä koti- että laitosteurastuksessa , ja osallistunut sikojen, lampaiden ja nautojen teurastukseen teurastamolla.
Väitän, että jos ihmiset olisivat mukana sian teurastuksessa, jäisi pekonit ja makkarat monelta kaupanhyllylle.
Sika tainnutetaan, mutta se saattaa herätä ennen teurastusta. Siat huutavat ennen teurastusta henkensä hädässä (yllätys, kun ollaan tappamassa).
1.naudan teurastusta jossa olin mukana, niin nautapa ei taintunutkaan vaan nousi takajaloilleen teurastuskarsinassa. Vasta toisella kertaa taintui...
Lampaat ovat helpoimpia, ne taintuvat yhdellä kertaa, jolloin kurkun auki leikkaaminen on helpompaa.
Eli yritän sanoa, ettei Suomessakaan eläinten teurastus ole ihan kivutonta, varsinkaan nautojen ja sikojen. En tiedä, onko taitava halal- teurastus sitten kivuttomampi.
Olen kyllä nähnyt lapsena kun muslimit teurastivat lampaita ilman tainnutusta. He nostivat lampaan jaloista vasta kurkunleikkaamisrn jälkeen, joten en tiedä, valuiko veri sen paremmin pois; juuri veren valuminen pois lihasta on käsittääkseni halal- teurastuksen päätarkoitus
Suomen lehmiä lähetetään halal-kuolemiin
-
Nile Jarvis
Re: Suomen lehmiä lähetetään halal-kuolemiin
Ja tämä tapahtuu veronmaksajien tuella.
-
Nile Jarvis
Sika on älykkyydeltään noin 5-vuotiaan lapsen tasolla. En tiedä enää onko käytäntö enää se, että siat näkevät kun lajitovereita teurastetaan, mutta ei tästä monia vuosia ole kun näkivät.apässi kirjoitti: Ke Heinä 29, 2026 8:57 pm Itse olen ollut mukana sekä koti- että laitosteurastuksessa , ja osallistunut sikojen, lampaiden ja nautojen teurastukseen teurastamolla.
Väitän, että jos ihmiset olisivat mukana sian teurastuksessa, jäisi pekonit ja makkarat monelta kaupanhyllylle.
Sika tainnutetaan, mutta se saattaa herätä ennen teurastusta. Siat huutavat ennen teurastusta henkensä hädässä (yllätys, kun ollaan tappamassa).
-
Moonshiner
- Hetty Wainthropp
Halal on halal mutta ei Suomessa, toivottavasti edes millään poikkeusluvalla.apässi kirjoitti: Ke Heinä 29, 2026 8:57 pm Siat huutavat ennen teurastusta henkensä hädässä (yllätys, kun ollaan tappamassa).
Mutta sioista et näytä tietävän mitään. Nehän kiljuu mistä tahansa, jos ihminen niitä yrittää pakottaa jotenkin. Vaikka kiinnipitämällä hoitotilanteessa.
Wanhaan aikaan oli yleisesti tapana ottaa porsas kasvatettavaksi ja Itsenäisyyspäivän tienoilla teuraaksi ja kinkku suolaan. Otsalaukaus potsin vetäessä viimeistä herkkuateriaa ...
Eikö eläimille voi antaa kunnon tainnutusta etteivät herää? Nappi otsaan tms? Paitsi onhan näitä tapauksia ollut joissa teurastaja nauttii rääkätä ennen teurastusta. Miltä susta tuntuu nähdä eläimen hätä, vaikuttaako mitenkään vai oletko leipiintynyt jo?apässi kirjoitti: Ke Heinä 29, 2026 8:57 pm
1.naudan teurastusta jossa olin mukana, niin nautapa ei taintunutkaan vaan nousi takajaloilleen teurastuskarsinassa. Vasta toisella kertaa taintui...
Eli yritän sanoa, ettei Suomessakaan eläinten teurastus ole ihan kivutonta, varsinkaan nautojen ja sikojen. En tiedä, onko taitava halal- teurastus sitten kivuttomampi.
Halal lihan syöjät v****n täältä. Ei kuulu meidän kulttuuriin.
Eipä hala-lihaa myyvä Chitr Chicken kauaa menestynyt, vuoden verran oli auki ja sitten luukut kiinni ja uudella nimellä uusi yritys.Cadi John kirjoitti: To Heinä 30, 2026 9:05 amEikö eläimille voi antaa kunnon tainnutusta etteivät herää? Nappi otsaan tms? Paitsi onhan näitä tapauksia ollut joissa teurastaja nauttii rääkätä ennen teurastusta. Miltä susta tuntuu nähdä eläimen hätä, vaikuttaako mitenkään vai oletko leipiintynyt jo?apässi kirjoitti: Ke Heinä 29, 2026 8:57 pm
Halal lihan syöjät v****n täältä. Ei kuulu meidän kulttuuriin.
Kun tieto levisi, että myyvät halal-kanaa niin ihmiset alkoivat boikotoimaan, ei muutama rättipää ravntolaketjua kauaa pystyssä pidä.
Muslimien perseennuolenta meni pieleen. Ei halal-lihaa minnekään.
Knobster kirjoitti: ↑Kaikillahan se on tiedossa että tiettyjen maiden seonneet pakolaiset raiskaavat paljon suhteessa lukuunsa.
Moonshiner kirjoitti: To Heinä 30, 2026 7:18 amHalal on halal mutta ei Suomessa, toivottavasti edes millään poikkeusluvalla.apässi kirjoitti: Ke Heinä 29, 2026 8:57 pm Siat huutavat ennen teurastusta henkensä hädässä (yllätys, kun ollaan tappamassa).
Mutta sioista et näytä tietävän mitään. Nehän kiljuu mistä tahansa, jos ihminen niitä yrittää pakottaa jotenkin. Vaikka kiinnipitämällä hoitotilanteessa.
Wanhaan aikaan oli yleisesti tapana ottaa porsas kasvatettavaksi ja Itsenäisyyspäivän tienoilla teuraaksi ja kinkku suolaan. Otsalaukaus potsin vetäessä viimeistä herkkuateriaa ...
En ole ammatiltani sikojen kasvattaja enkä teurastaja, mutta sen verran kuitenkin tiedän, että teurastustikanne stressaa sikoja erityisesti. Siellä missä minä olin mukana sika- teurastuksessa, siat otettiin teurastustilaan yksi kerrallaan, etteivät näkisi lajitoverien kuolemaa, mutta en tiedä auttoiko...
Totta kai siat kiljuvat, mutta käsittääkseni sika stressaantuu muita eläimiä pahemmin teurastustilanteessa.