"Tähtimuusikko" viestitteli 12-vuotiaalle fanitytölle - tarjosi tälle täysi-ikäisenä kokaiinia

Otsikon mukaisesti. Myös onnettomuudet pienistä suuriin. Pohjustamattomat keskustelunavaukset.
Purliini
Remington Steele

Re: "Tähtimuusikko" viestitteli 12-vuotiaalle fanitytölle - tarjosi tälle täysi-ikäisenä kokaiinia

Viesti Kirjoittaja Purliini »

Le chat bleu kirjoitti: To Heinä 30, 2026 10:57 am

Juurikin näin, selvittäisi nyt edes tekoälyn koosteella, mitä groomaus on, ellei jaksa pidempää tekstiä lukea.

Ja onko omaa kokemusta limaisista setämiehistä? Ihan varmasti, onnekseni olin sen verran terve etten lähtenyt näiden mukaan. Tämä lapsi ei epäonnekseen ollut yhtä terve. :(
Etkö sinä nyt juristina voisi laittaa lainauksia rikoslaista mihin rikokseen Pyhimys on syyllistynyt, eikä horista jostain tekoälystä jotakin.
Le chat bleu
Agentti Scully

Re: "Tähtimuusikko" viestitteli 12-vuotiaalle fanitytölle - tarjosi tälle täysi-ikäisenä kokaiinia

Viesti Kirjoittaja Le chat bleu »

Onko oikeasti niin, että kusipäinen toiminta kuten groomaus, on kusipäistä toimintaa vain mikäli se löytyy rikoslaista? Laita itse näkyviin se kohta missä olen väittänyt kyseessä olleen rikos, eikä kusipäinen toiminta.

Oikeasti kukaan ei ole noin yksinkertainen, ettei tajua noiden kahden eroa. Tai ymmärrä, että ennestään mielenterveysongelmaisen LAPSEN kanssa on kusipäistä viestitellä jostakin sielunveljeydestä tai tulevista parisuhteista, sotkea lisää lapsen mieltä kun lapsella menee ennestään niin heikosti että puhuu itsemurhasta. Mutta siltä varalta että joku ei oikeasti vielä tajunnut:

Pyhimyksen toiminta ei ole rikos, mutta erittäin kusipäistä toimintaa. Kuinka monta kertaa sama pitää toistaa?
Valo tunnelin päässä on luultavasti liekinheitin :lol:
Vilmavain
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Vilmavain »

Jaakkima_Leso kirjoitti: To Heinä 30, 2026 11:55 am
Vilmavain kirjoitti: To Heinä 30, 2026 11:38 am Eikö tällainen ollut aika yleistä aikanaan, toki sillä erotuksella että harva pääsi juttelemaan julkisuuden henkilön kanssa?
Aivan varmasti olin ihan yhtä nuori kun kirjottelin vanhemmille miehille. Oli nettiseksiä (ja itse olin ainakin alaikäinen) ja heillä yleensä kameratkin päällä. Tapaamisiakin ehdottivat, ikinä en vain uskaltanut (onnekseni) lähteä. Jos olisi ollut julkisuuden henkilö niin ehkä olisin mennyt.
Olin huomiota hakeva teini, myöskin rikkonaisesta perheestä. En edes jotenkin osaa syytellä näitä miehiä tästä, itse hain sitä huomiota ja heille oli varmasti jonkinlaista fantasiaa. Varmaan erona se, että itselleni yksikään heistä ei henkilökohtaisesti jäänyt pakkomielteeksi joten aikanaan helposti sai lopetettua koko touhun.
Toi ei todellakaan ole yleistä, vaan aivan sairasta. Ja jos et aikuisenakaan ymmärrä, että lapsia hyväksikäyttävät miehet ovat rikollisia, niin kuinka paksusta rautalangasta se pitää vääntää?
Tottakai on rikos. Tottakai on väärin ja hyvä kun näitä ei enää saada piiloon samalla tavalla, kun somen kautta on niin helppo laittaa asiat eteenpäin. Se myös varmasti hillitsee näitä miehiä osittain.

SILTI isompi ongelma on ne miehet, jotka ovat 14-vuotiasta häntä panneet. Pyhimys ei näihin lukeudu.

Mutta karu totuus on se, että kun teini-ikäisenä meni aikanaan nettiin niin näitä oli netti aivan pullollaan. SE OLI YLEISTÄ. Sairasta, mutta yleistä.

Joka ikinen päivä jossain chatissa tuli eteen näitä setämiehiä, jotka halusivat runkata 13 vuotiaille tytöille. En tiedä kuinka moni olisi oikeasti alaikäistä pannut, mutta haaveilivat fantasioissaan siitä.
Pesukarhu
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja Pesukarhu »

Pelastakaa lapset: "Grooming tarkoittaa lapsen houkuttelua seksuaalisiin tarkoituksiin. Tavoitteena groomingissa on kohdistaa lapseen seksuaaliväkivaltaa.

Groomingissa aikuisen tarkoituksena on houkutella lapsi tilanteeseen, jossa kohdistaa lapseen seksuaaliväkivaltaa joko netissä, netin ulkopuolella tai molemmissa ympäristöissä. Grooming on moniulotteinen ilmiö, joka pitää sisällään kaikki sanat ja teot, jotka groomaaja kohdistaa lapseen tai lapsen lähipiiriin.

Grooming voi edetä nopeasti tai hitaasti

Grooming voi olla hyvinkin nopeasti etenevää viestittelyä, jossa groomaaja pyrkii saamaan lapsen toimimaan spontaanisti tilanteessa. Joissain tapauksissa voi olla kyse vain yksittäisestä yhteydenotosta tai sen yrityksestä. Grooming voi kuitenkin olla myös hitaasti etenevä prosessi. Groomaaja saattaa esimerkiksi luoda lapseen luottamuksellisen suhteen ja vähitellen ujuttaa seksuaalissävytteistä sisältöä osaksi arkipäiväistä keskustelua."

Tällaistahan ei ole ainakaan Hesarin artikkelissa kerrottujen tietojen perusteella tapahtunut, vaan tyttö on itse ollut aloitteellinen seksijutuissa ja 14-vuotiaana hakenut muilta miehiltä seksiä. Perättömästi (tai ihan aiheestakin, kuten oikeudessa on todettu) pedofiiliksi kutsuminen voi olla rikos, eli olisin varovainen pedofiliasyytösten kanssa.

Muusikko ei ollut kohistanut tyttöön seksuaaliväkivaltaa, jopa hotellihuoneessa oli odottanut tytön tekevän aloitteen, eli mitään vitun groomausta ei ole tapahtunut. Alaikäisen kanssa juttelu netissä ei vieläkään ole rikos.
Nyt mä vittu kävelen täällä rannalla yksinäni.
Tulimutkanvuohi
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Tulimutkanvuohi »

Pesukarhu kirjoitti: To Heinä 30, 2026 3:20 pm Pelastakaa lapset: "Grooming tarkoittaa lapsen houkuttelua seksuaalisiin tarkoituksiin. Tavoitteena groomingissa on kohdistaa lapseen seksuaaliväkivaltaa.

Groomingissa aikuisen tarkoituksena on houkutella lapsi tilanteeseen, jossa kohdistaa lapseen seksuaaliväkivaltaa joko netissä, netin ulkopuolella tai molemmissa ympäristöissä. Grooming on moniulotteinen ilmiö, joka pitää sisällään kaikki sanat ja teot, jotka groomaaja kohdistaa lapseen tai lapsen lähipiiriin.

Grooming voi edetä nopeasti tai hitaasti

Grooming voi olla hyvinkin nopeasti etenevää viestittelyä, jossa groomaaja pyrkii saamaan lapsen toimimaan spontaanisti tilanteessa. Joissain tapauksissa voi olla kyse vain yksittäisestä yhteydenotosta tai sen yrityksestä. Grooming voi kuitenkin olla myös hitaasti etenevä prosessi. Groomaaja saattaa esimerkiksi luoda lapseen luottamuksellisen suhteen ja vähitellen ujuttaa seksuaalissävytteistä sisältöä osaksi arkipäiväistä keskustelua."

Tällaistahan ei ole ainakaan Hesarin artikkelissa kerrottujen tietojen perusteella tapahtunut, vaan tyttö on itse ollut aloitteellinen seksijutuissa ja 14-vuotiaana hakenut muilta miehiltä seksiä. Perättömästi (tai ihan aiheestakin, kuten oikeudessa on todettu) pedofiiliksi kutsuminen voi olla rikos, eli olisin varovainen pedofiliasyytösten kanssa.

Muusikko ei ollut kohistanut tyttöön seksuaaliväkivaltaa, jopa hotellihuoneessa oli odottanut tytön tekevän aloitteen, eli mitään vitun groomausta ei ole tapahtunut. Alaikäisen kanssa juttelu netissä ei vieläkään ole rikos.
Ei ole rikosta tapahtunut, kaiketi.
Mutta väärin pyhimys on toiminut jokatapauksessa.
Ihan oikein että keikat peruttu, toivottavasti artistin ura loppui tähän.
The world is full of people who are ready to tell you how you should live, even though they don't know how to live themselves.
- Bukowski
-Martta-
Roger Murtaugh

Viesti Kirjoittaja -Martta- »

Mulla on käsitys, ettei Saagalla ole ollut turvallista aikuista lapsuudessa.

Sen takia lähestynyt itse vartuneempiin äijiin. Tällaiset lapset helposti tulee hyväksikäytetyksi.

Mä en koe, että Pyhimys olisi tarkoituksellisesti pyrkinyt hyväksikäyttämään Saagaa tai ketään muutakaan lasta.

Tuli esille mitä mieltä olisin jos oma lapsi viestittelisi isänsä ikäisen kanssa. Itellä heräisi kysymys miksi tyrkyttää itseään setämiehille? Tosin en tiedä tarkkaan onko millaista ja keiden kanssa ajatuksiaan vaihtanut.

Mä oottelen rikkareita ja niiden myötä tulevaa lisätietoa, niin hutkitaan sitten.
Kukin saa ansionsa mukaan, niin muista... sinäkin saat... Älä väitä, ettet olisi ansainnut ;)
Psykopaatti
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Psykopaatti »

Aivan selvä tapaus. Ei jätä mitään selittelyn sijaa. Ei sitten mitään.
Kasvotuomioistuin antaisi saman tien elinkautisen.
Pervertikon kasvot.
Vastaa Viestiin
Null