Heinäpaalien tuhoaminen

Otsikon mukaisesti. Myös onnettomuudet pienistä suuriin. Pohjustamattomat keskustelunavaukset.
pasi_nieminen
Lauri Hanhivaara

Re: Heinäpaalien tuhoaminen

Viesti Kirjoittaja pasi_nieminen »

Fcukk kirjoitti: Pe Heinä 31, 2026 10:00 pm Sijaintien takia vaikuttaa juurikin itänaapurin kolttosilta TAI
näitten sskk ja mitä kaikkea muuta nyt olivatkaan.. Nekin pesii kannattajineen juuri tuolla suunnalla.
Eipä tuonne moppen perseeseen kukaan ekoterroristi saati lapsi lähde seikkaileen.
Kreml tuhoaa hevostilalta heinäpaaleja? Oletko kenties idiootti vai omaatko vaan omalaatuisen huumorintajun?

Luontoaktivistit nimenomaan tekee näitä tihutöitä, sottaa, rikkoo ja paskoo paikkoja, koska niiden kyvyt ja uskallus ei riitä isompiin kolttosiin. Ja kyllä ne kettutytöt vaan matkaa pitkiäkin matkoja syvälle korpeen kuten mm. turkistilat on saanut kokea.
Fcukk
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Fcukk »

Ei niissä paaleissa lue kuka niitä syö. Päältäpäin ei näe mitä on sisällä ja pellolla mihin on koottu voi olla useamman eläinlajin eväät.

Nimenomaan "kettutytöt" oli ulkomailta johdettuja ryhmiä, nämä mitkä eniten vahinkoa aiheutti. Olin itse koiravahdissa ja jäljittämässä. Tyttöä ei olleet nähnytkään, saksalainen ja englantilaisia pääasiassa ukkoja oli tässä mukana.

Isot taloudelliset vahingot suomelle saa aikaan pari porsasta väärällä puolella aitaa. Mikäs sen helpompaa.

Edelleen uskon heinäasiassa että nämä hihhulit sskk +++ on asialla että voi syyttää luonnonsuojelijoita.
Ole hyvä ja asetu muottiin, ole hyvä ja asetu laatikkoon. Pimeässä nurkassa itken huudan. Gabriel, soita saatana -Turmion kätilöt
tm_astro
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja tm_astro »

Hati kirjoitti: Pe Heinä 31, 2026 3:08 pm Tämä ilkivalta on keskittynyt itä-suomeen. Joku on saanut pusillisen ruplia. Kontiolahti on aivan vitun korvessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/8437 ... c4c89af9d1
Hurjan näköistä jälkeä. Mikä on ollut aseena ? Jokin maataloudessa käytettäväkö ?

Hevoset ei tuota maitoa, eikä Suomessa juuri lihaakaan, joten vegaaneista ei todellakaan voi olla kyse.

Enkä usko liittyvän mihinkään luonnonsuojeluunkaan. Hevoset siinä kontekstissa aika kaukaa haettu täysin epäolennainen kohderyhmä, joten eiköhän tässä tosiaan ole kyse jostain henkilökohtaisesta.

Kiinnostaisi myös tietää mille eläimille Kerimäen ja Mäntyharjun paalit oli tarkoitettu.
Eläinoikeusaktivistien sabotaasit ei koskaan vaaranna itse eläinten hyvinvointia, joten näissä ei ole kyse edes samasta asiasta kuin minkkien vapauttaminen oli.
Wow!
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja Wow! »

tm_astro kirjoitti: Su Elo 02, 2026 1:26 pm Eläinoikeusaktivistien sabotaasit ei koskaan vaaranna itse eläinten hyvinvointia, joten näissä ei ole kyse edes samasta asiasta kuin minkkien vapauttaminen oli.
Siis minkkien ja häkkikettujen vapauttaminen ei vaarantanut eläinten hyvinvointia?

On sitten täysin verrattavissa "Rahaa saa seinästä ja sähköä pistorasiasta"-ajatteluun.
6EQUJ5 / 15.8.1977

“If you want to get laid, go to college. If you want an education, go to the library.”
― Frank Zappa
tm_astro
Poliisikoira Rex

Wow! kirjoitti: Su Elo 02, 2026 1:34 pm
tm_astro kirjoitti: Su Elo 02, 2026 1:26 pm Eläinoikeusaktivistien sabotaasit ei koskaan vaaranna itse eläinten hyvinvointia, joten näissä ei ole kyse edes samasta asiasta kuin minkkien vapauttaminen oli.

Siis minkkien ja häkkikettujen vapauttaminen ei vaarantanut eläinten hyvinvointia?

On sitten täysin verrattavissa "Rahaa saa seinästä ja sähköä pistorasiasta"-ajatteluun.

Minkit selviävät Suomen luonnossa oikein hyvin. Ovat selvinneet jo 1900-luvun alusta lähtien jolloin tuotiin Suomeen ihan tarkoituksella ja joita karkaili tarhoilta luontoon jo silloin. Nykyään luonnonvaraisia tarhoilta alunperin karanneita minkkejä loukutetaan purojen varsilta kalastajien toimesta, koska saaliskateus kaloista on kovaa.

Ns"kettutytöt" eivät vapauttaneet kettuja, vaan vain minkkejä ja nimitys on siten puhtaasti keksitty, väärä ja johtaa harhaan.

Naalit, joita kahlittiin häkkeihin turkistuotantoon ja joita sittemmin tuhottiin järkyttävän sairaiksi ja joita on sittemmin kutsuttu siniketuiksi, ovat eläneet Lapissa luonnonvaraisina ammoisista ajoista lähtien. Supikoiraa tarhataan myös, mutta elää luonnonvaraisenakin edelleen. Monet tarhauksen kettulajit ovat siis kettuja ja jos ei ole manipuloimalla tuhottu elinkyvyttömiksi, niin ovat pohjimmiltaan edelleen myös luonnonvaraisiakin eli nimensä mukaan ihka oikeita _kettuja _.
Fcukk
Susikoski

Kyllä kettuja vapautettiin. Kettu ei lähde itse häkistään jos luukku avataan. Ne täytyi nostaa sieltä pois. Sinikettu on kesy, ei villieläin. Tietämättömyyttään kävivät pentuaikana tarhoilla, jolloin pentuja kuoli kun emot vietiin pois. Pesintäaika on muutenkin herkkää häiriintymiselle, liikkumista ja ääniä pitää välttää.
Minkki on suomessa vieraslaji. On villieläin eikä kesyynny. Minkki tappaa kaiken mitä eteen tulee, linnunpoikaset ym.
Ole hyvä ja asetu muottiin, ole hyvä ja asetu laatikkoon. Pimeässä nurkassa itken huudan. Gabriel, soita saatana -Turmion kätilöt
Wow!
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja Wow! »

∆ Just noin.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Kettutyt%C3%B6t
Kannattaisi hieman tutkia asioiden todellisuuspohjaa ennenkuin alkaa huutelemaan.
Minkki on perkeleellinen peto alkuperäislajeille ilman mitään metsästäjä/kalastajakateutta. Eikä todellakaan kuulu Suomen luontoon.

Onneksi täällä Diarran "insestivyöhykkeellä" ilveskannat ovat vahvistuneet. Tappavat noita vapaana juoksevia kotikissoja. Eivät aina tapa edes syödäkseen vaan poistavat kilpailijan ruokareviiriltään.
6EQUJ5 / 15.8.1977

“If you want to get laid, go to college. If you want an education, go to the library.”
― Frank Zappa
Fcukk
Susikoski

Hyvä kun on ilvekset lisääntyneet. Vapaana liikkuva kotikissa on peto ja vieraslaji joka tappaa huvikseen kuten minkki.

Missään tapauksessa ei kerrota suurpetohavainnoista alueella. Eniten pelottaa ihmisten tyhmyys eli sskk+++ sakki ja kaikenlainen petovöyhkä. Pidetään se ja diarra poissa.
jotunheimen
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja jotunheimen »

pasi_nieminen kirjoitti: Su Elo 02, 2026 10:50 am Kreml tuhoaa hevostilalta heinäpaaleja? Oletko kenties idiootti vai omaatko vaan omalaatuisen huumorintajun?
Joo kyllä tällainen kuulostaa täysin järjettömältä, jo yhdellä dronella (varsinkin kun niitä ei näemmä havaita ajoissa) saa kyllä paljon järjellisemmin ajateltavaa tuhoa aikaiseksi.
@veitera has blocked you
tm_astro
Poliisikoira Rex

Fcukk kirjoitti: Su Elo 02, 2026 2:36 pm Kyllä kettuja vapautettiin. Kettu ei lähde itse häkistään jos luukku avataan. Ne täytyi nostaa sieltä pois. Sinikettu on kesy, ei villieläin. Tietämättömyyttään kävivät pentuaikana tarhoilla, jolloin pentuja kuoli kun emot vietiin pois. Pesintäaika on muutenkin herkkää häiriintymiselle, liikkumista ja ääniä pitää välttää.
Minkki on suomessa vieraslaji. On villieläin eikä kesyynny. Minkki tappaa kaiken mitä eteen tulee, linnunpoikaset ym.
On kettuja vapautettu, mutta itse Mia Sallin mukaan he eivät sitä tehneet.
Tämän enempää en asiasta tiedä.

Sinikettu oli aiemmin luonnonvarainen naali, mutta tuhottiin sairaaksi ja elinkelvottomaksi tarhaajien toimesta. Ei ole koskaan ollut lemmikki, mutta ilmeisesti tämän takia myös jonkin asteisesti kesy.

Juu, lintujen metsästäjät toki myös kateellisia minkeille. Itse vierastan nimitystä vieraslaji. Se pohjautuu ainoastaan ihmisen itsekkääseen kapeaan omahyväiseen näkemykseen, eikä huomioi sitä tosiasiaa antroposeenisessä maailmankuvassaan, jossa ihminen ylentänyt itsensä kyseenalaistamattomaksi luomakunnan kruunuksi, että onkin itse se pahin vieraslaji. Ihminen ei ole missään maailman kolkassa kysynyt loputtomalle joka paikkaan tunkeutumiselleen, valloituksilleen, väestöräjähdykselleen ja tuhoilleen koskaan muunlajisilta tai ekosysteemeiltä, edes koko maapallolta mitään lupaa.
Viimeksi muokannut tm_astro, Su Elo 02, 2026 3:50 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tm_astro
Poliisikoira Rex

Wow! kirjoitti: Su Elo 02, 2026 2:46 pm ∆ Just noin.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Kettutyt%C3%B6t
Kannattaisi hieman tutkia asioiden todellisuuspohjaa ennenkuin alkaa huutelemaan.
Minkki on perkeleellinen peto alkuperäislajeille ilman mitään metsästäjä/kalastajakateutta. Eikä todellakaan kuulu Suomen luontoon.

Onneksi täällä Diarran "insestivyöhykkeellä" ilveskannat ovat vahvistuneet. Tappavat noita vapaana juoksevia kotikissoja. Eivät aina tapa edes syödäkseen vaan poistavat kilpailijan ruokareviiriltään.

Millä oikeudella mitään eläintä vihataan silloin kun se perkeleellinen peto on ihminen itse, joka tuhonnut tieltään aivan kaiken ja pian jopa itsensä ?

Kannattaisiko tutkia hieman asioiden todellisuuspohjaa, kun itse aiheuttamamme apokalypsi on jo täällä ?

Kuuluuko ihminen Suomen Luontoon ? Millä oikeudella kuuluisi ja mistä se oikeus tulee ?

Ystävä hyvä, me olemme vain osa tätä kaikkea, emme sen kyseenalaistamaton herra. Ja jos et tätä usko, niin tulet vielä uskomaan, kun iso osa maapalloa palaa poroiksi ja muutkin keikahduspisteet saavutettu, jolloin äitikään ei sinua enää auta.

Tämä on ihan puhdasta tervettä ikäihmisen jo kaiken nähnyttä maalaisjärkeä, ei mitään muuta. Minkki ei ole syyllinen mihinkään, eikä mitkään muutkaan maailman eläimet.

IHMINEN ON.
Fcukk
Susikoski

No mutta ei se muuta sitä asiaa miksikään että minkki tappaa linnunpoikaset ja kaiken mitä eteen tulee isolta alueelta missä oleskelee.
loaded
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja loaded »

tm_astro kirjoitti: Su Elo 02, 2026 3:35 pm Juu, lintujen metsästäjät toki myös kateellisia minkeille. Itse vierastan nimitystä vieraslaji. Se pohjautuu ainoastaan ihmisen itsekkääseen kapeaan omahyväiseen näkemykseen, eikä huomioi sitä tosiasiaa antroposeenisessä maailmankuvassaan, jossa ihminen ylentänyt itsensä kyseenalaistamattomaksi luomakunnan kruunuksi, että onkin itse se pahin vieraslaji. Ihminen ei ole missään maailman kolkassa kysynyt loputtomalle joka paikkaan tunkeutumiselleen, valloituksilleen, väestöräjähdykselleen ja tuhoilleen koskaan muunlajisilta tai ekosysteemeiltä, edes koko maapallolta mitään lupaa.
Kiva välillä lukea täälläkin jonkun sellaisen kirjoitusta, joka ajattelee itse.
Marsumi
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja Marsumi »

loaded kirjoitti: Su Elo 02, 2026 5:04 pm
tm_astro kirjoitti: Su Elo 02, 2026 3:35 pm Juu, lintujen metsästäjät toki myös kateellisia minkeille. Itse vierastan nimitystä vieraslaji. Se pohjautuu ainoastaan ihmisen itsekkääseen kapeaan omahyväiseen näkemykseen, eikä huomioi sitä tosiasiaa antroposeenisessä maailmankuvassaan, jossa ihminen ylentänyt itsensä kyseenalaistamattomaksi luomakunnan kruunuksi, että onkin itse se pahin vieraslaji. Ihminen ei ole missään maailman kolkassa kysynyt loputtomalle joka paikkaan tunkeutumiselleen, valloituksilleen, väestöräjähdykselleen ja tuhoilleen koskaan muunlajisilta tai ekosysteemeiltä, edes koko maapallolta mitään lupaa.
Kiva välillä lukea täälläkin jonkun sellaisen kirjoitusta, joka ajattelee itse.
Kieltämättä "freesiä" Linkolalaisuutta. :D

Mutta kenellä helvetillä on pokkaa oikeasti väittää etteikö minkki olisi yksi perkele tuolla luonnossamme? :shock:

Suurimmat itkustajat minkkien tuhoista eivät todellakaan ole metsästäjät (saati kalastajat) vaan aivan muut tahot. "Mutku niitäkin kun nyt pitäisi suojella kun..." Vaikka moni lintuparatiisi/bongailumesta runsaine lajistoineen toinen toisensa jälkeen, niiden ja supikoirien jäljiltä muuttuvat autioksi ja rehevöityviksi.

No mutta hei! Ilmastonmuutoshan sen on pakko olla! Jos metsästäjät haluavat vieraslajeja perseilemästä ja tuhoamasta lajien moninaisuutta sekä runsautta...

Ja huomattakoon että paljon näissä ongelmatapauksissa alueet ovat kaikkea muuta kuin metsästykselle sallittuja. Kuten vaikkapa tuo Viikki:
https://yle.fi/a/3-5972375
aruaylin
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja aruaylin »

tm_astro kirjoitti: Su Elo 02, 2026 3:35 pm
Fcukk kirjoitti: Su Elo 02, 2026 2:36 pm Kyllä kettuja vapautettiin. Kettu ei lähde itse häkistään jos luukku avataan. Ne täytyi nostaa sieltä pois. Sinikettu on kesy, ei villieläin. Tietämättömyyttään kävivät pentuaikana tarhoilla, jolloin pentuja kuoli kun emot vietiin pois. Pesintäaika on muutenkin herkkää häiriintymiselle, liikkumista ja ääniä pitää välttää.
On kettuja vapautettu, mutta itse Mia Sallin mukaan he eivät sitä tehneet.
Tämän enempää en asiasta tiedä.

Juu, lintujen metsästäjät toki myös kateellisia minkeille. Itse vierastan nimitystä vieraslaji.
Mia Salli on rikollinen, hörhö, fanaatikko ja julkisuudessa antamiensa lausuntojen mukaan erittäin yksinkertainen, joten sellaisen sanomisille ei voi antaa mitään painoarvoa.

Haitallinen vieraslaji on määritelty laissa eikä se ole mielipide kysymys.
Laki vieraslajeista aiheutuvien riskien hallinnasta
11 §
Kansallisesti merkitykselliset haitalliset vieraslajit
Kansallisesti merkityksellisenä haitallisena vieraslajina pidetään sellaista muuta kuin unionin luetteloon kuuluvaa haitallista vieraslajia, josta saatavilla olevan tieteellisen näytön perusteella voi aiheutua vahinkoa luonnon monimuotoisuudelle tai muuta vahinkoa luonnonvaraiselle eliöstölle taikka vaaraa terveydelle tai turvallisuudelle.
Lukittu