Tyhmiä kysymyksiä

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
IhmeTyyppi
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja IhmeTyyppi »

Clyde kirjoitti:
IhmeTyyppi kirjoitti:Käytä sanaa puoliso.
Musta se on puoliso sitten kun on kihloissa/naimisissa.. *vaikea*
No perhana, puoliso se avopuolisokin on :D
Kieliopillisesti ei ainakaan voi olla väärin käyttää sanaa puoliso.
Tai sitten kumppani tms...
Clyde
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Clyde »

IhmeTyyppi kirjoitti:Tai sitten kumppani tms...
No mutkun kumppanista tulee mieleen "ihan vaan random seksikumppani" :lol:
Nanika ga tooku matteiru to
joey
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja joey »

Clyde kirjoitti:
IhmeTyyppi kirjoitti:Tai sitten kumppani tms...
No mutkun kumppanista tulee mieleen "ihan vaan random seksikumppani" :lol:
Itse en erehdy missään tilanteessa käyttämään kumppani-termiä, ettei vain vahingossakaan käy ns. johannakorhosia.
Juliet Jones
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Juliet Jones »

Tämä onkin jännä juttu. En tiedä kun tämä kyseinen tyyppi, jonka kanssa elän, on niin montaa asiaa minulle. Elämänkumppani, kumppani, miesystävä, avomies, rakastettu.. taitaa puheissa ja sydämessä enimmäkseen olla MINUN mieheni.
Joo, puhun miehestäni, ajattelen häntä miehenäni. Joskus pelkkä "mies", mutta kaikkihan tietävät minulla olevan vain sen yhden ja tietyn. Kai :roll:

Hänelle olen rakastettu, avovaimo ja naisystävä, "varma nakki" :lol:
Howler
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Howler »

VoDKa kirjoitti:Mikä voima maailmassa saa aina hyvät limukat/jäätelöt/karkiat katoamaan niin, että niitä kaipaa vielä vuosienkin päästä?
Ja miksi, jos joskus sattuvatkin lanseeraamaan jonkun noista edellä mainituista uudelleen, se on jollain tavalla pilattu (=ei maistu enää samalta)? Tai sitten on tyyliin "limited edition"?

Lisäksi: mistä ihmeestä nyt yhtäkkiä on ponnahtanut parikin Twin Peaksiin liittyvää nimimerkkiä? Huomasin vaan tuossa äsken :D
villivadelma
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja villivadelma »

Minkä takia pianon alla olevia jutskia (taitaa olla kolme) painellaan jaloilla, samalla kun soitetaan?
Maybrick
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Kerran löysin kissasalmiakkia monen vuoden päästä siitä, kun sitä oli viimeksi ollut kaupoissa yleisesti. Tavara oli tuoretta joten ostin sitä melkoisen määrän. Sen jälkeen en ole taas törmännyt siihen missään.

En unohda kissasalmiakkia koskaan :(
Miksi sitä ei saa/valmisteta enää?
Nothing is quite what it seems
Clyde
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Clyde »

Maybrick kirjoitti:Miksi sitä ei saa/valmisteta enää?
Jos muistat valmistajan niin koetahan ottaa heihin yhteyttä :)
Nanika ga tooku matteiru to
Juliet Jones
Axel Foley

villivadelma kirjoitti:Minkä takia pianon alla olevia jutskia (taitaa olla kolme) painellaan jaloilla, samalla kun soitetaan?
Pedaaleista saa esim. kaikua tai vaimennusta sointuihin. Kyse on siis soitannon tehokeinoista.
Juliet Jones
Axel Foley

Maybrick kirjoitti:Kerran löysin kissasalmiakkia monen vuoden päästä siitä, kun sitä oli viimeksi ollut kaupoissa yleisesti. Tavara oli tuoretta joten ostin sitä melkoisen määrän. Sen jälkeen en ole taas törmännyt siihen missään.

En unohda kissasalmiakkia koskaan :(
Miksi sitä ei saa/valmisteta enää?
Kissasalmiakista minulla on vain hämärä muisto.. oli aika hyvää kai. Oliko hieman kovaa salmiakkia ja kissanpäät?

Minua harmittaa Roope Ankan kolikoiden katoaminen. Välillä ne tulivat takaisin myyntiin ja nyt en taas ole löytänyt ehkä kahteen vuoteen.
rapier
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja rapier »

villivadelma kirjoitti:Minkä takia pianon alla olevia jutskia (taitaa olla kolme) painellaan jaloilla, samalla kun soitetaan?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Piano#Pedaalit

Hei villivattu, ava takas niiku olisjo! 8)
Paskanen tukka
Jack the Ripper
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

Howler kirjoitti:
VoDKa kirjoitti:Mikä voima maailmassa saa aina hyvät limukat/jäätelöt/karkiat katoamaan niin, että niitä kaipaa vielä vuosienkin päästä?
Ja miksi, jos joskus sattuvatkin lanseeraamaan jonkun noista edellä mainituista uudelleen, se on jollain tavalla pilattu (=ei maistu enää samalta)? Tai sitten on tyyliin "limited edition"?

Lisäksi: mistä ihmeestä nyt yhtäkkiä on ponnahtanut parikin Twin Peaksiin liittyvää nimimerkkiä? Huomasin vaan tuossa äsken :D
Muistan 90-luvulta lakritsinmakuisen muumilimun. "Pikku-Myyn salmiakkikossu" oli niin pahaa että koko suku kerääntyi vauvasta vaariin maistelemaan juomaa jota kukaan ei saanut juotua puolta lasia enempää. Tuote oli myynnissä vain muutaman kuukauden, myyntimäärät olivat alkuun kuulemma kohtuulliset koska kaikki halusivat maistaa pahaa limua. Uutuudenviehätys katosi nopeasti ja lakritsiliemi katosi (toivottavasti) pysyvästi kauppojen hyllyiltä.
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
Solmu
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Solmu »

Tämä ei ole tavallaan lainkaan tyhmä kysymys, mutten viitsi uutta topiccia aloittaa.

Eli kysymys kuuluu, mihin on kadonnut palstalta Loneliness ?
21.joulukuuta näyttäis olevan viimeinen postaus häneltä.
"Yöperho on koteloitunut"
Loka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Loka »

^Ihmiset on lomalla, ihmisiä kuolee, ihmisten elämäntilanteet muuttuu, tietokoneet hajoilee, taloja sortuu, sotia syttyy, työt kutsuu...

Joku edellämainituista on luultavimmin syy.
Maybrick
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Kissasalmiakista minulla on vain hämärä muisto.. oli aika hyvää kai. Oliko hieman kovaa salmiakkia ja kissanpäät?

Minua harmittaa Roope Ankan kolikoiden katoaminen. Välillä ne tulivat takaisin myyntiin ja nyt en taas ole löytänyt ehkä kahteen vuoteen.
Kissasalmiakki oli hieman kovia pieniä neliskanttisia pastilleja joissa oli kissanpää painettuna. Kirkkaanpunainen rasia jossa musta kissanpää. En muista yhtään valmistajaa, mutta kai sen saisi selville...

Olen löytänyt lapsille Roope-Ankan kolikoita viimeksi Halpa-Halleista. Niissä on myös norjalaisia hieman suolaisen salmiakkisia IFA-pastilleja, jotka ovat ehkä parhaita maailmassa.
Nothing is quite what it seems
Lukittu