Se on juurikin näin. Sulan vieressä on metsät jotka on täynnä ulkoilualueita. Ja kun vaahdotaan että tämä nuori olisi voinut kuolla tässä niin yhtä hyvin olisi siellä metsäisillä ulkoilureiteillä voinut joku kuolla kun tuo sekopää ajaa päälle. Nehän ajaa kuin seinähullut siellä mönkijöillä yöaikaan.tuulituu kirjoitti: Ma Elo 10, 2026 9:17 amTämä minuakin ihmetyttää, että jos yleisesti myönnetään että nuoret ei osaa arvioida riskejä, niin olisiko aika luopua nuorten ajokorteista? Outoa, jos olisi hyväksyttyä, että liikenteessä on ryhmä ihmisiä, jotka eivät osaa vielä tiedetysti arvioida riskejä, ja tälle ryhmälle jatketaan ajo-oikeuksien myöntämistäroudatar kirjoitti: Ma Elo 10, 2026 9:02 am ...
Keskustelua seurattuani koskien nuorten aivojen kehittämättömyydestä kulma karvojani nostellen tulin miettineeksi miksi sitten nuorella ylipäätään on ajokortti jos ei ymmärrä syy-seuraussuhdetta? Olen itse mopoiän ylittänyt kauan aikaa sitten ja oli minulla ainakin ymmärrys miten liikenteessä toimitaan ja otetaan muut huomioon joten ihan en niele tätä selitystä miten aivot eivät ole kehittyneet - totta eivät ole aikuisen mittapuulla, mutta kyllähän ny jumalauta täytyy ymmärtää miten sen vehkeensä kanssa liikenteessä toimitaan.
...ja sitten puhutaan ihan kuin tuo kehittymättömyys olisi ihan ok ja pitää vaan hyväksyä että joku teini kaahaa kortitta poliisia pakoon.
Hirvittää ajatella, että jos olisi ehtinyt sinne polulle ja tappanut siellä jonkun koiranulkoiluttajan tai lapsen.
Mutta mitä olen seurannut niin osa ihmisistä on sekaisin kuin seinäkello ja nyt oli paras vaade eräältä äidiltä että mopomiitteihin saa enää mennä ensiapuruhmä ja sossutantat, ei poliisia.